LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
En nu wel goed.
http://www.onbemandetankstations.nl/site/index.php
http://www.tango.nl
http://www.brandstofprijzen.nl
En zo is nog wel meer te vinden.
http://www.onbemandetankstations.nl/site/index.php
http://www.tango.nl
http://www.brandstofprijzen.nl
En zo is nog wel meer te vinden.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Op de site van Q8 zie je goed hoeveel alles is gestegen de laaste jaren.
Ook het verschil met Belgie O.A.
http://www.q8.be/prijzen/index.cfm?domain=nl&pl=na
Ook het verschil met Belgie O.A.
http://www.q8.be/prijzen/index.cfm?domain=nl&pl=na
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Uitgaande van de huidige marktprijs van 1,12 euro per liter euroloodvrij, wordt dan 74% van de benzineprijs bepaald door overheidsbelastingen (accijns, voorraadheffing en BTW).
Bron: http://wereldverkenning.nl/modules.php? ... le&sid=800
Wat voor zin heeft het dus om Shell te boycotten. Zij moeten wel door de stijgende olieprijzen.
Wat betreft de overheid is dit een heel ander geval. Driekwart van de stijging gaat rechtstreeks naar belastingen.
Is het misschien tijd om over te stappen op een vast bedrag per liter?!
Bron: http://wereldverkenning.nl/modules.php? ... le&sid=800
Wat voor zin heeft het dus om Shell te boycotten. Zij moeten wel door de stijgende olieprijzen.
Wat betreft de overheid is dit een heel ander geval. Driekwart van de stijging gaat rechtstreeks naar belastingen.
Is het misschien tijd om over te stappen op een vast bedrag per liter?!
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Alleen de BTW is een percentage en stijgt/daalt dus bij prijswijzigingen. Accijns is al een vast bedrag per liter. Dat stijgt alleen als er weer meer geld nodig is in Den Haag voor de beperping van het begrotingstekort.betweter schreef:Is het misschien tijd om over te stappen op een vast bedrag per liter?!
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Jonge jonge nog aan toe Waterstof is het toverwoord.
Kost naks
Kost naks
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Een Duits blad heeft eens op een rijtje gezet wat de prijzen van superbenzine op 10 mei 2004 in Duitsland en de EU-buurlanden waren en hoe die prijzen zijn opgebouwd.
Het eerste bedrag betreft de prijs in eurocenten zonder belasting en de vet gedrukte wat je inclusief belasting aan de pomp betaald:
Nederland: 0,43/1,30
Duitsland: 0,36/1,18
Denemarken: 0,36/1,14
Frankrijk: 0,33/1,10
België: 0,36/1,01
Oostenrijk: 0,39/0,98
Luxemburg: 0,40/0,94
Tsjechië: 0,34/0,84
Polen: 0,34/0,82
Helaas te constateren dat wij weer eens heel erg hoog in de boom zitten. Maar ja, Zalm moet natuurlijk zijn geld ergens vandaan halen, nietwaar?
Het eerste bedrag betreft de prijs in eurocenten zonder belasting en de vet gedrukte wat je inclusief belasting aan de pomp betaald:
Nederland: 0,43/1,30
Duitsland: 0,36/1,18
Denemarken: 0,36/1,14
Frankrijk: 0,33/1,10
België: 0,36/1,01
Oostenrijk: 0,39/0,98
Luxemburg: 0,40/0,94
Tsjechië: 0,34/0,84
Polen: 0,34/0,82
Helaas te constateren dat wij weer eens heel erg hoog in de boom zitten. Maar ja, Zalm moet natuurlijk zijn geld ergens vandaan halen, nietwaar?
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Die benzineprijs druipt van de belastingen.
Maar vandaag las ik de percentages belasting bij Electriciteit en Aardgas:
Dat is respectievelijk 53 en 43 %. Niet zo erg als bij benzine maar toch ook wel een gevalletje MELKEN, want wie kan er nog zonder deze nutsvoorziening.
Het is wel duidelijk dat je gepakt wordt met alles waar je niet buiten kunt, dan weten ze zeker dat het geld binnenkomt.
Maar de auto is nog steeds toppie in belastingland:
Aanschaf; BPM, BTW
Rijden: Accijns, BTW, Parkeerbelasting, 3kmtehardbelasting, apk, wegenbelasting, assurantiebelasting, btw op onderhoud
It sucks tot en met
Maar vandaag las ik de percentages belasting bij Electriciteit en Aardgas:
Dat is respectievelijk 53 en 43 %. Niet zo erg als bij benzine maar toch ook wel een gevalletje MELKEN, want wie kan er nog zonder deze nutsvoorziening.
Het is wel duidelijk dat je gepakt wordt met alles waar je niet buiten kunt, dan weten ze zeker dat het geld binnenkomt.
Maar de auto is nog steeds toppie in belastingland:
Aanschaf; BPM, BTW
Rijden: Accijns, BTW, Parkeerbelasting, 3kmtehardbelasting, apk, wegenbelasting, assurantiebelasting, btw op onderhoud
It sucks tot en met
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
RCS
Zo'n rijtje maakt je alleen maar triest.
Jammer dat de UK er niet bijstaat, want daar is het nog duurder dan hier.
En dat is nog erger want ze hebben pompen daar zelf olie, oftewel het percentage belastingen is zeer waarschijnlijk nog schandaliger dan hier.
Maar ja met aardgas worden wij ook niet gespaard. Zou je een voordeeltje kunnen hebben, koppelen ze het aan de olieprijs........
Zo'n rijtje maakt je alleen maar triest.
Jammer dat de UK er niet bijstaat, want daar is het nog duurder dan hier.
En dat is nog erger want ze hebben pompen daar zelf olie, oftewel het percentage belastingen is zeer waarschijnlijk nog schandaliger dan hier.
Maar ja met aardgas worden wij ook niet gespaard. Zou je een voordeeltje kunnen hebben, koppelen ze het aan de olieprijs........
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Opvallend in dit rijtje, behalve de hoge belasting in Nederland is het feit dat de zonder-belasting-prijs in Nederland ook het hoogst is.Nederland: 0,43/1,30
Duitsland: 0,36/1,18
Denemarken: 0,36/1,14
Frankrijk: 0,33/1,10
België: 0,36/1,01
Oostenrijk: 0,39/0,98
Luxemburg: 0,40/0,94
Tsjechië: 0,34/0,84
Polen: 0,34/0,82
Hebben wij niet de grootste haven van de wereld (Rotterdam) en nog een andere grote haven (Amsterdam) waar de olie wordt binnengevaren en via pijpen naar de rafinnage stroomt.
Zie ik dat Oostenrijk, Luxemburg en Tsejchie nog stukken lagere zonder-belasting-prijzen hebben dan wij ondanks het feit dat die land veel ongunstiger liggen met aanvoer. Ik vraag me van die landen ook af of ze wel eigen raffinaderijen hebben.
Of te wel Shell en consorten vult zijn zakken hier ook lekker samen met de groothandel en de pomphouders.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Wat een geklaag allemaal over de brandstofprijzen. Volgens mij kies je er zelf voor om auto te willen rijden, het is niet verplicht. Je kan ook op de fiets gaan, is nog gezond voor je ook. Voor mij zijn de prijzen nog niet hoog genoeg als je ziet dat we steeds meer gaan betalen voor gezondheidzorg en pensioen en noem maar op. We kunnen ook minder voor de benzine gaan betalen als een ieder bereid is om 3x zoveel aan zieknfonds te gaan betalen en als je 65 bent geworden zelf je AOW aan te vullen en als je op een sportvereniging zit niet te teren op subsidies en zo kan je lijst blijven vullen. Gelukkig hebben wij in Nederland bijna allemaal minstens 1 auto en kunnen wij met z'n allen bijdragen aan de welvaart in ons land. Wil je toch veel minder betalen aan benzine dan moet je maar gaan verhuizen naar een land waar de prijs lager ligt, misschien wordt je wel ontzien met alle andere belastingen en premie's. Ik hoop dat ons cabinet de prijs van brandstoffen nog verder gaat verhogen en dat het gezondheidszorg en pensioen gewoon betaalbaar blijft.
Hoe komt het nu dat de Shell de schuld krijgt van de verhogingen van de benzineprijs, de andere maatschappijen hoeven toch de prijs niet te verhogen dan krijgen ze toch meer klanten. Dus wwes een vent en laat je auto dan helemaal staan in plaats van 1 maatschapij te boycotten.
Have a nice day.
Hoe komt het nu dat de Shell de schuld krijgt van de verhogingen van de benzineprijs, de andere maatschappijen hoeven toch de prijs niet te verhogen dan krijgen ze toch meer klanten. Dus wwes een vent en laat je auto dan helemaal staan in plaats van 1 maatschapij te boycotten.
Have a nice day.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Sommige mensen kiezen er ook voor om interressant en afwisselend werk te doen wat niet op 5 minuten fietsten van hun woonstede ligt. Een 160 km per dag fietsen is niet voor iedereen weggelegdWat een geklaag allemaal over de brandstofprijzen. Volgens mij kies je er zelf voor om auto te willen rijden, het is niet verplicht.
De overheid verwacht dat je je flexibel op de arbeidsmarkt beweegt maar draait alle pogingen tot betaalbare mobiliteit de nek om - acijnsen, BPM, grijskenteken.
Om te gaan lopen klagen over een dure Esso en Shell heeft niet veel zin; daar zijn alternatieven voor. Voor onze overheid pas over een paar jaar
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Laat ze de benzine maar lekker verhogen zoals FYI voorstelt ? Laat me niet lachen,als iedereen een een paar dagen zijn auto laat staan ligt Nederland meteen op zijn gat en mag FYI dus weer lekker meer belasting gaan betalen.
Maar helaas voor FYI woon ik meteen aan de grens met Belgie en dus tank ik daar nu voor 1.12 euro de liter.Lachen is dat,iedere liter is weer een zogenaamd kwartje van KOK. En die euro is zo gek nog niet,als je tenminste aan de grens woont.
Maar helaas voor FYI woon ik meteen aan de grens met Belgie en dus tank ik daar nu voor 1.12 euro de liter.Lachen is dat,iedere liter is weer een zogenaamd kwartje van KOK. En die euro is zo gek nog niet,als je tenminste aan de grens woont.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Automobiliteit wordt continue in een kwaad daglicht gezet om het melken maar vooral niet in gevaar te brengen.
Nu ook weer met die sateliet beelden van SO2 concentraties. Meteen wordt de auto weer als schuldige aangewezen, terwijl het al jaren een feit is dat industrie vele malen meer troep de lucht in stoot als auto verkeer.
Als de auto's dan minder bij moeten dragen aan de vervuiling zorg er dan voor dat er minder files zijn en iedereen constant kan doorrijden, dat scheelt een hoop.
Maar nee hoor dit zal weer het argument zijn om accijns te verhogen KUL KUL KUL.
Nu ook weer met die sateliet beelden van SO2 concentraties. Meteen wordt de auto weer als schuldige aangewezen, terwijl het al jaren een feit is dat industrie vele malen meer troep de lucht in stoot als auto verkeer.
Als de auto's dan minder bij moeten dragen aan de vervuiling zorg er dan voor dat er minder files zijn en iedereen constant kan doorrijden, dat scheelt een hoop.
Maar nee hoor dit zal weer het argument zijn om accijns te verhogen KUL KUL KUL.