LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefonische verkoop megapot.nu

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Relien

Re: telefonische verkoop megapot.nu

Ongelezen bericht door Relien »

Hoi.

Ik val ook even binnen hier.
Ik ben er enige tijd geleden ook intgetuimt op de een of andere manier krijgen ze mij altijd omgepraat.
Op een begeven moment ben ik ze online gaan zoeken omdat ik nooit meer wat hoorde en kwam toen dit topic al tegen. Gelijk heb ik geprobeerd te bellen maar na een week proberen geen succes.
En dan heb ik echt telkens een half uur tot uur aan de lijn gehangen.

Daarna gelijk alles maar geblokkeerd zodat ze niks meer afkonden schrijven. Niks meer gehoord.

Tot vandaag een telefoontje dat er nog 49 euro ongeveer openstond.
Ik gelijk gezegd dat ik graag wil opzeggen meteen. Ja dat kan pas als u de achterstand betaald heeft was het antwoord. Daarna melde ik gelijk dat ze zo slecht te bereiken zijn. dan moet u rond 12 uur bellen mevrouw. Ok.

Maar ook hier klopt iets niet van. Ze kunnen mij nu toch al afmelden daarvoor hoef ik toch niet eerst te betalen. Nu lees ik hier ook dat een automatische incasso alleen geldig is als het schriftelijk is gegaan. Het opnamen bandje wat ze dus maken toen ik lid werd is dus ook niet rechtsgeldig.

Dan kunnen ze mij toch niks maken ?.
Als het goed is krijg ik nu een brief toegestuurd met de openstaande post.

kierewiet

Ongelezen bericht door kierewiet »

Goedemiddag,

Ze kunnen u niets maken, geen kvk, geen algemene voorwaarden, geen handtekening, en je eigen niet laten ompraten door hen, dreigen met consuwijzer en radar en opgelicht en standvastig blijven. suc6

ayalda

Ongelezen bericht door ayalda »

Goedemiddag,

helaas ben ik hier ook ingestonken en zat ik een maand er aan vast kon ik per 1 oktober 2015
opzeggen.
maar ik alle gevallen op welk tijdstip . ik krijg niemand aan de telefoon.
Wat moet ik nou doen ??

cora1

Ongelezen bericht door cora1 »

Graag zou ik jullie iets willen vragen, ik ben in juni ook gebeld, en heb toen de toezegging gedaan. Ben in juni op vakantie gegaan, en dus geen erg in een brief gehad. Deze heb ik dus nooit gehad. in juli zag ik dus weer geld van mijn rekening afgehaald, en dacht die brief moet er toch nu zijn. Dus weer alle post doorgenomen van de vakantie maar niets. Heb toen via diverse sites (een e-mail adres gevonden) een e-mail gestuurd met de mededeling dat ik geen brief heb ontvangen, en dus ook niet weet waar ik aan mee doe. Heb dan ook aangegeven, dat ik geen abonnement wil hebben, en dat ik dus alles stop zet. Heb nooit antwoord ontvangen. De maand erop hebben ze weer geld ingehouden heb dit toch terug laten storten en het zoals ik overal lees het rekeningnummer laten blokkeren. Nu werd ik maandag 12-10-2015 gebeld met de mededeling dat ik drie maanden achterstand had. Heb toen het bovenstaande aangegeven, waarop hij vertelde dat je alleen telefonische kan opzeggen. Heb het telefoonnr. gevraagd maar die had hij niet. Wel zal hij me een brief sturen met de achterstand en daarin zal ook het telefoonnr. staan van de klanten service. Op mijn vraag waarom hij me die dan nu niet kan geven was het antwoord dat hij hem niet wist en de brieven centraal gaan. Gaf natuurlijk aan dat ik dit vreemd vind, waarop hij zei dat ik de brief moest afwachten en dan kon gaan bellen met mijn vragen. Nu vandaag de brief ontvangen een printje met me gegevens op blanco papier met de openstaande betalingen. Wel een brief erbij die niet ondertekend is, geen KVKnr, geen BTWnr. dat ik binnen 14 dagen moet betalen, anders word de vordering uit handen gegeven. Heb gebeld staat geen tijd bij, maar kreeg vandaag om 14:30 uur iemand aan de lijn, ze gaf aan, dat ze samen met mijn het probleem zou oplossen. om kort te zijn, ik moet eerst de achterstand betalen, dan pas kan ik opzeggen, en eerder doen ze niets voor me. Op mijn vraag, als je voor een loterij niet betaald doe je ook niet mee, zei ze de dienst is verleend dus eerst betalen. Ze verwees naar de brief, dat ik kon inloggen op de site. Nogmaals gaf ik aan dat ik die niet had. Heb toen de inlog gevraagd, heb hiermee geprobeerd in te loggen, maar dit lukt dus niet. Probeerde voor 15:00 uur weer terug te bellen maar er werd niet opgenomen. Mijn vraag is dan ook moet ik nu, gaan
betalen? Op die manier krijgen ze toch weer geld binnen, of heeft iemand al ervaring met het incasso bureau?

Lanthi

Ongelezen bericht door Lanthi »

Als je alle verhalen hier leest komt het allemaal op hetzelfde neer.
Bij mij net zo als bij jou. Drie maanden achterstand en allemaal vage antwoorden.
Ik heb ook zo'n rekening gehad, ruim 2 weken geleden. Ik ga echt niet betalen.
Geen kvk nummer, geen schriftelijke toestemming van mij voor automatische incasso enz.
Lees alle verhalen maar hier, als ze nog eens bellen weet je wat je moet zeggen, zijn gewoon oplichters.

cora1 schreef:Graag zou ik jullie iets willen vragen, ik ben in juni ook gebeld, en heb toen de toezegging gedaan. Ben in juni op vakantie gegaan, en dus geen erg in een brief gehad. Deze heb ik dus nooit gehad. in juli zag ik dus weer geld van mijn rekening afgehaald, en dacht die brief moet er toch nu zijn. Dus weer alle post doorgenomen van de vakantie maar niets. Heb toen via diverse sites (een e-mail adres gevonden) een e-mail gestuurd met de mededeling dat ik geen brief heb ontvangen, en dus ook niet weet waar ik aan mee doe. Heb dan ook aangegeven, dat ik geen abonnement wil hebben, en dat ik dus alles stop zet. Heb nooit antwoord ontvangen. De maand erop hebben ze weer geld ingehouden heb dit toch terug laten storten en het zoals ik overal lees het rekeningnummer laten blokkeren. Nu werd ik maandag 12-10-2015 gebeld met de mededeling dat ik drie maanden achterstand had. Heb toen het bovenstaande aangegeven, waarop hij vertelde dat je alleen telefonische kan opzeggen. Heb het telefoonnr. gevraagd maar die had hij niet. Wel zal hij me een brief sturen met de achterstand en daarin zal ook het telefoonnr. staan van de klanten service. Op mijn vraag waarom hij me die dan nu niet kan geven was het antwoord dat hij hem niet wist en de brieven centraal gaan. Gaf natuurlijk aan dat ik dit vreemd vind, waarop hij zei dat ik de brief moest afwachten en dan kon gaan bellen met mijn vragen. Nu vandaag de brief ontvangen een printje met me gegevens op blanco papier met de openstaande betalingen. Wel een brief erbij die niet ondertekend is, geen KVKnr, geen BTWnr. dat ik binnen 14 dagen moet betalen, anders word de vordering uit handen gegeven. Heb gebeld staat geen tijd bij, maar kreeg vandaag om 14:30 uur iemand aan de lijn, ze gaf aan, dat ze samen met mijn het probleem zou oplossen. om kort te zijn, ik moet eerst de achterstand betalen, dan pas kan ik opzeggen, en eerder doen ze niets voor me. Op mijn vraag, als je voor een loterij niet betaald doe je ook niet mee, zei ze de dienst is verleend dus eerst betalen. Ze verwees naar de brief, dat ik kon inloggen op de site. Nogmaals gaf ik aan dat ik die niet had. Heb toen de inlog gevraagd, heb hiermee geprobeerd in te loggen, maar dit lukt dus niet. Probeerde voor 15:00 uur weer terug te bellen maar er werd niet opgenomen. Mijn vraag is dan ook moet ik nu, gaan
betalen? Op die manier krijgen ze toch weer geld binnen, of heeft iemand al ervaring met het incasso bureau?

domel004

Ongelezen bericht door domel004 »

Ik heb ook zo'n telefoongesprek gehad.Het zou alleen voor augustus zijn.Ik heb inseptember netjes opgebeld ene afgemeld om alles te beëindigen,maar er werd gewoon afgeschreven op mijn bankrekening.Dus weer gebeld,maar op maand erop werd er weer afgeschreven.Dus heb ik alles terug storten en de rekening geblokkeerd.Nu kreeg ik op 20 oktober een telefoon er nog 49,- Europa open stond.Dus zei ik weer dat ik alles opgezegd had.Ik moest eerst betalen en kon dan pas opzeggen.Ze zouden een brief sturen met alle gegeven en rekening nummer en als ik betaald had kon ik opzeggen.
Ik wacht af,want er werd ook gezegd dat het anders overgegeven werd aan anderen,dus een incassobureau
Ik weet het niet
Sandor

janetjanet

Ongelezen bericht door janetjanet »

ook ik ben er ingetrapt na een telefonisch kontakt opgezegd toch weer het bedag van mijn rekening afgetrokken r ekening geblokkeerdvoor authomatisch innen en ja hoor telefoon van megapot uitgelegd dat t allang opgezegd is maar kreeg geen respons wel mooie praatjes en dreiging incassoburo ik stuur maar op dan mail ik dat gelijk door na radar na enig geschel van hun kant de hoorn erop gegooit bellen ze weer ik er niet van gediend ben en dat ze me niet weer bellen [Ongefundeerde bewering verwijderd] ben benieuwd wat ze nu gaan doen
Laatst gewijzigd door Radar op 22 okt 2015 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

domel004

Heb contact gehad met consuwijzer en deze belde mij terug;als er geen handtekening is gezet kan MEGA.POT niets doen.Dus het zijn dreigementen,ze durven geen incasso bureau in te schakelen omdat ze recht hebben om het geld te vorderen.Dus gewoon terug laten storten en blokkeren

domel004

Sorry,het is natuurlijk:geen recht hebben in bovenstaande mail

Sandeman!

Ongelezen bericht door Sandeman! »

Ook ik ben erin gestonken, geen brief ontvangen en na 3 maanden werd ik gebeld met de melding dat er een bedrag van ongeveer €75,- open stond. De dame aan de lijn was zo "vriendelijk" om mijn lidschap wel per direkt stop te zetten. Aangegeven dat ik geen contact info kon vinden op de site en op de overboeking. Daarom heb ik alles stopgezet en laten storneren.

De dame gaf aan dat er op de overboeking een telefoonnummer vermeld stond.

Ik heb nu dus ook een brief ontvangen met een openstaand bedrag van 75,- . Ook is vermeld dat ze een deurwaarder sturen indien ik niet betaal.

Er staat geen afzender op deze brief, geen KvK gegevens, helemaal geen aanknopingspunten.
Alleen Megapot.nu met een telefoonnummer ( dat niet bereikbaar is).
Volgens mij is één van de twee brieven zelfs met een inkjet printer geprint... wat niet duidt op een professioneel bedrijf.

Ik laat de deurwaarder wel komen, ze hebben geen poot om op te staan wettelijk gezien.
Geen degelijke KVK gegevens, geen wettelijke machtiging voor automatische overboeking, geen fatsoenlijke manier voor op te zeggen, enz.

Laten we dit topic in leven laten om te zien wat er werkelijk gebeurd. Ik ben benieuwd!

Lanthi

Ik ben eind september gebeld over de zogenaamde achterstand en dreigementen met incassobureau.
We zijn inmiddels een maand verder en ik hoor dus niks.....
Raar toch! Maar gewoon afwachten, ik betaal in elk geval geen cent.

pino1508

Ongelezen bericht door pino1508 »

ook ik ben gebeld door megapot. En stom als ik was ben ik er ingetuind.
Gisteren werd ik gebeld, dat er een bedrag openstond en als ik niet zou betalen er een incasso ingeschakeld zou worden. Heb nooit een brief gehad. Het was een gesprek van welles - nietes en we kwamen er niet uit. Heb na 20 minuten de verbinding verbroken. Wel is er geld afgeschreven, wat ik onmiddellijk heb gestorneerd. Wat nu te doen? Heb heel wat gelezen. Maar nergens kun je wat verder over dit bedrijf vinden. Wat hebben jullie gedaan? Las ook dat men niet zomaar geld mag afschrijven, omdat ik geen schriftelijke toestemming heb gegeven. Niets ondertekend enz. Wat te doen.

Elizabeth-2629

Ongelezen bericht door Elizabeth-2629 »

Ook mijn dochter er ingetuind en heeft een brief ontvangen
Tevens was er al € 24,95 van de rekening afgeschreven en terug laten storneren
Maar moest een maand mee doen dus niet
Heb vanmorgen gelijk gebeld en het stop gezet
Rekening laten blokkeren
En een telefoon van consuwijzer gehad dat het goed was dat de bank het heeft terug gestord omdat
Hiervoor niet een schriftelijke geldige overeenkomst tot stand is gekomen daar is niet aan voldaan omdat dit een vereiste is die wel vereist is .en dat de bewijslast bij hun ligt
Ook al had ze per telefoon ja gezegd ze hebben juridisch geen poot om op te staan
Consuwijzer heeft er een melding van gemaakt en ook de fraudemeldpunt .
Dus ik hoop dat hier wat aangedaan wordt
Die praatjes van dan sturen we een incasso buro hoefde ik niet op uit te doen ze kunnen juridisch niets

Lanthi

Iemand nog iets gehoord??
Ik hoor er niks van.

kierewiet

Ongelezen bericht door kierewiet »

Wij hebben in ieder geval na ons telefoontje waarin ik alles weerlegde wat zij vertellen geen last of afschrijvingen gehad bij mijn schoonmoeder, maar lees hier nog regelmatig en merk wel dat ze goed actief zijn zo aan de reacties te zien

Gosia77

Ongelezen bericht door Gosia77 »

Ik heb niks meer van gehoord dus mensen niet intrappen dat ze incasso bureau op iemand sturen,ze proberen mensen bang maken om toch wat geld te krijgen.
Ik ga nooit meer intrappen !!!

Gosia77

Ongelezen bericht door Gosia77 »

Niks meer van ze gehoord.

Sandeman!

Ongelezen bericht door Sandeman! »

Bij mij is het nu ruim een maand geleden dat ik de brief met dreigement voor incasso heb gehad. Niets meer vernomen, ook geen telefoontje.

Ik ben benieuwd :)

Lanthi

Twee maanden is het geleden dat ze belden met dreigementen over incassobureau.
Daarna niks meer van ze gehoord of gezien.
Ben benieuwd.....

lisettedb

Ongelezen bericht door lisettedb »

Goedemiddag,

Mijn moeder van 82 heeft ooit een prijsvraag opgelost en het antwoord ingebeld via een telefoonnummer waarbij ze persoonlijke gegevens moest doorgeven. Helaas weet ze niet meer waar ze de prijsvraag vandaan had, maar waarschijnlijk uit een blad met een puzzel. Daarna is ze telefonisch benaderd en voordat ze het door had, had ze ingestemd om maandelijks mee te spelen. Ze had echter geen idee waar ze mee had ingestemd en dat er hoge kosten aan verbonden waren.

Ze kreeg een brief van Takersz.nu (een andere organisatie misschien, misschien ook niet, maar in ieder geval een andere naam) en in deze brief ook geen gegevens van het bedrijf, geen (post)adres, geen e-mailadres, geen kvk gegevens, helemaal niets behalve een telefoonnummer van een klantenservice.
Verder stond er in de brief dat ze namens mijn moeder met minimaal 900 prijsvragen mee zouden doen en daarvoor moest ze dan € 73,90 per maand gaan betalen via een automatische incasso van haar rekening. Het zou per 1 januari a.s. ingaan. Dat had mijn moeder niet begrepen en die schrok ervan toen ze brief las. Als je maar een kleine AOW hebt, dan kun je je dit soort zaken helemaal niet veroorloven. En met wat voor een soort prijsvragen doet ze mee? Ook dat wist ze niet. Ze was ook boos op zichzelf, dat ze zich er in had laten luizen.

Het telefoonnummer van de Klantenservice was heel lang niet te bereiken (ze zeiden later tegen mijn zus vanwege een storing), maar uiteindelijk kreeg mijn zus ze te pakken nadat ik het meerdere malen had geprobeerd. Het gesprek verliep niet aangenaam, maar na pijn en moeite en wat dreigementen hebben ze de aanmelding ongedaan gemaakt. Mijn zus reageert nooit zo heftig, maar de manier waarop de organisatie te werk gaat en zich uitte, maakt je koken van woede en frustratie. De website Takersz.com werd gelijk hier en daar aangepast qua informatie over de organisatie (er stond eerst op dat je je ook schriftelijk kon afmelden, maar dat wordt lastig zonder adres). Mijn zus vertelde overigens dat er werd opgenomen met Klantenservice, geen naam van een bedrijf, organisatie of wat dan ook. Dit heb ik zelf later ook nog gehoord, toen ik ze zelf nog een keer belde omdat ik niet wist dat mijn zus ze inmiddels al te pakken had gekregen (die belde mij gelijk op, maar dat was al tijdens mijn gesprek en ik heb het gesprek beeindigd).

Dus lieve mensen, opgepast en waarschuw zeker de oudere mensen om u heen, die toch heel kwetsbaar zijn en vaak geen idee hebben waar ze mee instemmen!

Gesloten