Pagina 4 van 6
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 19 aug 2015 16:05
door tenormin
Josephien12 schreef:Gewoon wanbetalers een prepaid meter geven. Geld op, gas op. Probleem opgelost.
Lijkt me best idee alleen: die meters gaan er echt niet komen, die zijn hartstikke duur. De energie maatschappijen kijken wel uit. Trouwens, WBV's zouden er ook niet blij mee; is een hele operatie. Ben zelf nog uit het tijdperk van muntjes in de meter. Maar ja, dat was toen, gelukkig is het nu
NU.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 19 aug 2015 17:15
door ruud_a
Aangezien een groot deel van de rekening uit vastrecht bestaat, gaat afsluiten ook niet echt helpen.
Die rekening van het vastrecht blijft gewoon doortikken.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 19 aug 2015 17:22
door Moneyman
ruud_a schreef:Aangezien een groot deel van de rekening uit vastrecht bestaat, gaat afsluiten ook niet echt helpen. Die rekening van het vastrecht blijft gewoon doortikken.
Nee, want dan ben je nu juist niet meer op het leidingnet (waarvoor je vastrecht betaalt) aangesloten.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 19 aug 2015 20:57
door ruud_a
Moneyman schreef:ruud_a schreef:Aangezien een groot deel van de rekening uit vastrecht bestaat, gaat afsluiten ook niet echt helpen. Die rekening van het vastrecht blijft gewoon doortikken.
Nee, want dan ben je nu juist niet meer op het leidingnet (waarvoor je vastrecht betaalt) aangesloten.
Die meter hangt toch nog steeds in je woning?
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 20 aug 2015 04:34
door mart2345
Vastrecht betaal je alleen voor werkende aansluitingen. Als je laat afsluiten hoef je dat niet te betalen, maar dat geeft de netbeheerder ook het recht de meter te verwijderen.
Overigens heeft eneco een tijdje geexperimenteerd met prepaidenergie maar wegens gebrek aan succes zijn ze daar weer mee gestopt (omstreeks 2007-2012 geloof ik dat dat liep). Mensen konden er zelf voor kiezen en wanbetalers konden zo een waarborgsom vermijden bij aanmelding. Maar dat ging met slimme meters.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 20 aug 2015 09:49
door Moneyman
ruud_a schreef:Moneyman schreef:ruud_a schreef:Aangezien een groot deel van de rekening uit vastrecht bestaat, gaat afsluiten ook niet echt helpen. Die rekening van het vastrecht blijft gewoon doortikken.
Nee, want dan ben je nu juist niet meer op het leidingnet (waarvoor je vastrecht betaalt) aangesloten.
Die meter hangt toch nog steeds in je woning?
Als ik een vaste telefoon in mijn huis neerzet, hoef ik ook niet ineens aan KPN te betalen. Van belang is, of de apparatuur is aangesloten.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 20 aug 2015 11:10
door ruud_a
Moneyman schreef:
Als ik een vaste telefoon in mijn huis neerzet, hoef ik ook niet ineens aan KPN te betalen. Van belang is, of de apparatuur is aangesloten.
Een telefoon die u in huis zet, is uw eigendom.
De stroom en gasmeter zijn dat niet.
Ik kan mij herinneren dat er vroeger een post meterhuur op de rekening stond.
Tegenwoordig weet ik dat zo niet.
ik hou al die veraderingen niet meer bij.
Dat is toch ieder jaar weer anders en betalen moet je het toch.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 20 aug 2015 11:19
door Moneyman
De eigendomsrechten van de apparatuur staan los van de verschuldigdheid van vastrecht.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 01 sep 2015 09:30
door Jerpauw
Wanbetalers mogen wel worden afgesloten in de winter, alleen als er overmacht is mogen zeniet afsluiten.
Wel Humor : We willen wanbetalers weren.....
Wanbetalers die aan het eind van de maand niet betalen doen dat ook niet aan het begin van de maand. Het is dus een kulreden.
Wellicht financiele problemen?
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 02 sep 2015 10:12
door Aceituna01
NLE dumpt goede klanten en koestert wanbetalers.
Kosteloos?? opzeggen nee natuurlijk niet het kost me ook nog mijn welkomsgeschenk ad € 50,00.
Niet zakelijk NLE. Ik hoop dat elke goede klant weggaat bij NLE.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 05 sep 2015 09:32
door chukkie
Per 1 september overgestapt naar een andere leverancier i.v.m. dubbele betaling van nle. en ja hoor ben je je 100 euro welkomstkorting kwijt. Dit is volgens mij niet kosteloos overstappen zoals nle beweerd. Het is toch een "geschenk". Je vraagt aan je kinderen toch ook niet ,wanneer ze het huis verlaten, om alle geschenken terug te geven. Wanneer je nle om uitleg vraagt geven ze niet thuis. Volgens mij is deze hele aktie alleen maar om het financieel gat op te vullen. Had al het idee om mijn laatste storting terug te halen en dan weer opnieuw te betalen minus de 100 euro. Maar helaas de automatische betaling is volgens mij al te lang geleden gedaan ( meer dan 8 dagen )
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 05 sep 2015 14:39
door Jantje7
chukkie schreef:Per 1 september overgestapt naar een andere leverancier i.v.m. dubbele betaling van nle. en ja hoor ben je je 100 euro welkomstkorting kwijt. Dit is volgens mij niet kosteloos overstappen zoals nle beweerd. Het is toch een "geschenk". Je vraagt aan je kinderen toch ook niet ,wanneer ze het huis verlaten, om alle geschenken terug te geven. Wanneer je nle om uitleg vraagt geven ze niet thuis. Volgens mij is deze hele aktie alleen maar om het financieel gat op te vullen. Had al het idee om mijn laatste storting terug te halen en dan weer opnieuw te betalen minus de 100 euro. Maar helaas de automatische betaling is volgens mij al te lang geleden gedaan ( meer dan 8 dagen )
Storneren kunt u tot 2 maanden nadat de incasso is afgeschreven. Of het slim is om te storneren is nog maar de vraag. In het contract dat u was aangegaan staat duidelijk vermeld dat bij opzeggen binnen het einde van contract de € 100 vergoeding moet worden terug betaald.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 05 sep 2015 14:41
door tenormin
chukkie schreef: Maar helaas de automatische betaling is volgens mij al te lang geleden gedaan ( meer dan 8 dagen )
Dacht je automatische incasso kon storneren tot 56 dagen (of langer). Zou wel uitkijken zoiets te doen; u bent Calimero en zij zijn groot.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 05 sep 2015 14:42
door tijger1
U kunt tot 8 weken terug storneren. Maar of dat verstandig is? U krijgt toch ook nog de jaarafrekening te betalen?
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 06 sep 2015 17:13
door Teunbosseman
tijger1 schreef:U kunt tot 8 weken terug storneren. Maar of dat verstandig is? U krijgt toch ook nog de jaarafrekening te betalen?
8 weken is bij ABN & Rabo, 56 dagen is bij ING & SNS.
Wel vreemd dat niet alle banken dezelfde termijn hanteren, zit slechts paar dagen tussen, maar toch.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 06 sep 2015 18:08
door Teunbosseman
Via de consumentenbond kreeg ik onderstaand. Leeft behoorlijk.
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... L_20150823
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 06 sep 2015 20:14
door toeslagen
Teunbosseman schreef:tijger1 schreef:U kunt tot 8 weken terug storneren. Maar of dat verstandig is? U krijgt toch ook nog de jaarafrekening te betalen?
8 weken is bij ABN & Rabo, 56 dagen is bij ING & SNS.
Wel vreemd dat niet alle banken dezelfde termijn hanteren, zit slechts paar dagen tussen, maar toch.
Een week heeft toch 7 dagen, of heb ik iets verkeerds geleerd.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 06 sep 2015 20:42
door tijger1
U schrijft: wel vreemd dat ze niet en. enz. ..... Zit slecht een PAAR DAGEN TUSSEN.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 07 sep 2015 09:50
door Teunbosseman
tijger1 schreef:U schrijft: wel vreemd dat ze niet en. enz. ..... Zit slecht een PAAR DAGEN TUSSEN.
Ik rekende 8 weken als 2 maanden wat overheen komt met +-60 dagen. Verkeerde berekening van mij.
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Geplaatst: 23 sep 2015 14:15
door mwiekamp
Ik ben net als vele van jullie vertrokken bij NLE vanwege deze contractuele aanpassing.
Wat ik in dit topic mis is de stelling van NLE, dat de "kom erbij bonus" niet meer van toepassing is voor klanten die vertrekken.
Ik heb hierover contact gehad met NLE en mijn stelling luidt dan ook: NLE heeft mij een "kom erbij bonus" gegeven en geen "ga niet weg bonus".
Ik heb NLE gevraagd, waar in hun voorwaarden staat vermeld, dat ik geen recht meer heb op de premie, als ik mijn contract beëindig door contractbreuk aan de zijde van NLE. Ze verwezen mij door naar de volgende aanvullende voorwaarden:
http://www.nle.nl/sites/default/files/o ... 3_ZS_0.pdf
Hierin zou staan vermeld dat je geen recht meer hebt op deze premie. Ik denk dat het een kwestie van interpretatie is want ik kan geen duidelijke voorwaarde vinden die de stelling van NLE ondersteunt. Ik heb netjes voldaan aan de voorwaarden en ik zie dan ook geen rede om deze premie niet uit te keren aan mij.
Dit is de betreffende passage waaraan NLE refereert:
Wanneer op de dag van de vaststelling van de jaarnota niet alle voorschotnota’s (inclusief eventuele herinnering- en/of aanmaningskosten) voor het betreffende leveringsjaar zijn voldaan, vervalt de ‘Kom erbij’-bonus automatisch.
Volgens mij ontvang ik nu gewoon een jaarnota omdat mijn contract eindigt maar NLE zegt dat ik geen jaarnota krijg maar een eindnota. Dit is een significant verschil volgens NLE. Ze houden nu vast aan de benaming van de nota en zodoende hoeven ze niet uit te keren. Ik voel mij in de maling genomen!