LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mensen ga het melden.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
moos

Re: Mensen ga het melden.

Ongelezen bericht door moos »

je hebt gelijk Katlijn.De mensen waar ik de pup zeiden nog tegen mij,als er wat wasmet moos of of er gebeurde wat dan mocht ik een nieuwe pup uitzoeken.Dat vond ik een heel lief gebaar.De naam moos heeft onze dochter uitgezocht.Het waren en zijn hele lieve mensen uit drachten.Voor ons een heel eind rijden maar heel erg de moeite waard.
Dus van daar,Eerst flink gelezen over dat ras ,en ik had nog meer informatie zodoende was het heel fijn om zeker met die fokkers er over te praten.Nu katlijn wij zijn dik tevreden en blij ermee en hoop nog veel jaren met moos samen te zijn. Groetjes : moos

Gast

Re: Mensen ga het melden.

Ongelezen bericht door Gast »

P.S katlijn moet karlijn zijn sorrie...moos

Lilith
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 mei 2004 09:34

Re: Mensen ga het melden.

Ongelezen bericht door Lilith »

Er zijn niet alleen malevide honden fokkers maar ook veel cattery's die er met de pet naar gooien.
2 1/2 Jaar geleden kochten we een Noorse boskat kitten in Eijsden [L].
Een prachtig beestje , gezin zag er goed uit , kittens waren in de huiskamer opgevoed enz enz enz.
Na 5 maanden werd het kitten wat ziekjes , ontstoken ogen en hij vermagerde wat.
Op naar de dierenarts , die kon eigenlijk niks vinden dus alleen een zalfje gekregen voor de ontstoken ogen.
Het werd tijd om hem te laten castreren , ook dit ging nog prima.
2 Maanden na de castratie werd onze Igor ECHT heel ziek.
Hij werd extreem mager , at slecht , was lusteloos en ga zo maar door.
Weer naar de dierenarts.
De dierenarts dacht aan een maag/darm infectie dus peneciline en weer naar huis , 2 dagen later ging het wat slechter met hem , dus weer terug.
Op een gegeven moment zaten we elke dag bij de dierenarts , die ook langzaam wanhopig werd.
Bloed geprikt en onderzocht op katten leukemie en katten aids.
Hier kwam niks uit.
Maar de kat verslechterde met de dag.
Toen besloot de dierenarts om ons katje onder narcose meer bloed af te nemen.
Tijdens de narcose heeft de dierenarts zijn buik verder bevoeld [omdat dieren onder narcose ontspannen zijn kun je dan beter de organen voelen].
Ineens ging hier de telefoon.
De dierenarts...... hij vertelde dat hij een heel grote tumor had gevonden tijdens zijn voel onderzoek en dat het niet operabel was en hij had al een idee wat het kon zijn.
Daar tumoren bij hele jonge katten zo goed als niet voorkomt kwam hij met de diagnose F.I.P.
Daar heb je 2 vormen in , de "natte" vorm , dan krijgen de kittens een "waterbuik".
En de "droge" vorm , dan vormen zich harde tumoren in de buik.
Omdat ons kitten eigenlijk al vrij snel ziek is geworden zei de dierenarts dat het bij de fokster vandaan was gekomen.
Ik herinnerde me ineens een telefoontje van de fokster [ik hield haar op de hoogte qua ons kitten].
De fokster had me verteld dat een zusje van ons kitten was overleden aan F.I.P , de "natte" vorm.
Maar ze zei er wel bij dat het de schuld van de nieuwe eigenaren van het kitten was omdat die veel katten hadden.
We hebben ons kitten moeten laten inslapen , hij is 1 jaar en 10 dagen geworden.
Na autopsie heeft de dierenarts op zijn eigen kosten de tumor opgestuurd naar een pataloog anatoom.
De uitslag was inderdaad ....... F.I.P.
Mijn andere katten liepen ineens ook gevaar , F.I.P is zwaar besmettelijk.
Ik ben nog een kat verloren aan F.I.P hierdoor , de oudste van 15 jaar.
De fokster wilde er echter niks van weten dat het bij haar vandaan kwam , al was het het 2e kitten al van dat nest wat overleden was aan F.I.P.
Ik heb van haar dus geen enkele tegemoetkoming van de gemaakte kosten gehad.
Mijn dierenarts is er echter van overtuigd dat het WEL bij haar vandaan kwam.
Mijn andere katten waren namelijk kern gezond voor dat kitten kwam.

Dus mensen , kijk ook uit waar je een kitten koopt en vraag altijd om test resultaten/uitslagen van F.I.P , katten aids , katten leukemie enz!!!
Als ze deze resultaten/uitslagen niet kunnen overleggen ...... NIET KOPEN!!
De resultaten/uitslagen mogen niet ouder zijn dan 2 maanden.

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: Mensen ga het melden.

Ongelezen bericht door liar »

Weet je wat pas erg is fokkers die zich verschuilen achter een zogenaamde vereniging want dan ben je een goede fokker.
www.kennelhouder.nl dit slaat werkelijk alles dat dit mag in Nederland!!

rommel 80

Re: Mensen ga het melden.

Ongelezen bericht door rommel 80 »

Weet je wat pas erg is fokkers die zich verschuilen achter een zogenaamde vereniging want dan ben je een goede fokker.
www.kennelhouder.nl dit slaat werkelijk alles dat dit mag in Nederland!!
Dit is dus een vereniging van kennelhouders zoals de naam al zegt en dat heeft helemaal niets te maken met de vereniging van je rashond!!
Een goede rashondvereniging ziet er op toe dat er alleen gefokt wordt met honden die geen dragers van erfelijke ziektes zijn en de fokker mag niet te vroeg of te vaak met dezelfde teef en niet te vaak in dezelfde combinatie fokken. Een en ander is bedoeld om het ras te verbeteren en erfelijke ziektes uit de bloedlijnen te fokken.
:D Alle stambomen met daarin aangegeven welke reu en welke teef dragers zijn, zieke pups of pups die drager zijn gekregen hebben worden hier bijgehouden! Dus ook van pups waarvan de fokker niet bij de vereniging is aangesloten.
Dan heb ik het nog niet over gedragstesten en ZG keuringsrapporten die een hond moet hebben voor ermee gefokt mag worden.

Dat mensen er niet 'veel' geld voor over hebben vind ik triest maar soms te begrijpen. Broodfokkers zijn touwens lang niet altijd 'goedkoop'

Dat mensen geen 'tijd' hebben om op een pup van de vereniging te wachten kan ik me al beter voorstellen, vooral als b.v. je andere hond ziek is van het overlijden van zijn of haar kameraadje. De wachtijd voor mijn pup was b.v. een jaar! Gewoon goed kijken waar je koopt en INFORMEREN voor je koopt!! Ten overvloede waarschijnlijk: Koop ook nooit een pup in een dierenwinkel!

zip

Re: Mensen ga het melden.

Ongelezen bericht door zip »

kennelhouders.nl is niet bekend bij de DB en de raad van beheer, dit is een club van kennels die het doen voorkomen dat ze een goede kennel zijn maar niets is minder waar.
zieke pups die doodgaan en geent bij niet bestaande artsen.
Trap er niet in, ook niet in de site van de kennels waar iedere week weer een nieuwe lading pups opstaan.

Gast

Re: Mensen ga het melden.

Ongelezen bericht door Gast »

ach wat weten jullie daar nu van of www.kennelhouder.nl slecht zou zijn, jullie zijn hier allemaal zielepoten op dit forum en doen allemaal uitspraken waar jullie niks van weten.
Zijn allemaal mensen zeker hier die alle tijd hebben voor deze onzin.

Gesloten