LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] El Galgo Senior

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
PW

Re: El Galgo Senior

Ongelezen bericht door PW »

Hoi Nel

Ga naar;

http://www.greyhoundsinnood.com/

je krijgt een popup venster als je deze leest, lees je het nieuws wat betreft El Galgo Senior, maar de laaste update is geweest op 26-4.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt P.W doe ik nel

Gast

Ik ben bezig geweest en het vlot niet maar ik heb goede hoop dat het gaat gebeuren,Bedankt P.W en ik zal ze zeker mijn donatie overmaken
met het geld van mijn overleden zus.Hun kunnen het gebruiken en het komt goed terecht.Bedankt en zodra alles geregeld is zal ik doneren.Groetjes ...............moos-nel..Bedankt P.W

Gast

Het aankomend nummer 4 van het tijdschrift Hondenmanieren bevat een 12 pagina groot artikel over El Galgo Senior.
http://groups.msn.com/adoptiehondenvane ... etter.msnw
Pat Osbourne's reactie op de foto's en rapporten.

Sacha Gaus

Ongelezen bericht door Sacha Gaus »

Tik voor de aardigheid bij Google eens de wworden HOAX en Swiffer in... Kom je er achter dat dit een HOAX is waar de fabrikant van Swiffer zich in Amerika al tijden tegen probeert te verdedigen.

Voor de goede orde: een aarige vertaling van HOAX is 'broodje aap-verhaal'. Niet waar dus. Bron is onbekend, het gaat altijd over een bruuman, een vriendin van een zus, een 'bertouwbare bron'.

Groet,

Sacha Gaus

Gast

Sacha gous dat is pas een broodje aap verhaal van jou en geloof je niet
veel te onduidelijk verhaal van je.Heb je zeker bij life and cooky op t.v vertelt. Ik wacht wel af wat de waarheid is van dit alles.Maar voorlopig geloof ik je niet dus broodje aap van sacha.

Sacha Gaus

Eccuses: ik heb zojuist een bericht geplaatst dat in een andere discussiegroep thuishoorde. Negeer mijn berichtje over HOAX en de Swiffer dus alsjeblieft!

Groet, Sacha

smurf

Ongelezen bericht door smurf »

Beter opletten met wat je doe en je bent al weg met je broodje aap????
Spreek liever de waarheid.!!!! smurf is getergd

Sacha Gaus

Beste Gudrun, Smurf, Anoniempje en anderen,

1) Ben ik dan echt een van de weinigen die hier op forum z'n echte naam en e-mails adres durft te geven? Lekker medium is dit toch: je kunt er alles maar uitgooien zonder dat het je persoonlijk aangerekend kan worden.

2) Willen jullie van mij horen wat JULLIE waarheid is? Of staan jullie ook opene voor MIJN mening? Als je er niet bij was in El Galgo Senior, is dat namelijk waar we over spreken: welke van de verhalen geloof je, wie geloof je? Zolang je er zelf niet bij bent gewnst, kun je geen waarheid kennen, is mijn mening. Ik weet alleen hoe het er nu is -want ik ben er wezen kijken - en dat is zoals je van een Spaans opvangcentrum mag verwachten. Dat zegt niets over hoe het er was, en het zegt ook niets over hoe het er zal worden. Het zegt alleen maar iets over hoe het er nu is.

Ik neem niemand kwalijk dat hij of zij of de ene partij of de andere partij gelooft over wat er in het verleden wel of niet is voorgevallen in El Galgo Senior. . Maar het blijft - zolang je er niet zelf bij was - een kwestie van wie je gelooft, en niet een kwestie van DE waarheid. Soms moet je leven met onzekerheid: mijn onzekerheid is nu dat ik het gewoon echt niet weet. Ik weet alleen zeker wat ik gezien heb. En dat zegt dus gewoon niets over het verleden. En levert dus ook niet DE waarheid op.

Groet, Sacha Gaus

moos

Ongelezen bericht door moos »

Maar het is wel de bedoeling dat er waarheid komt van iemand die er recent eerlijk zegt wat er nog speelt.Maar na de uitzending van tros radar kwam je nou niet sterk over en vooral dat je de rectificatie wilde laten liggen omdat je een artikel klaar had voor het blad en de rectificatie mocht wachten.Daarmee heb je crediet verspeeld.Er was toen al heel wat aan de hand en om nu weer duister te zijn toon je niet daad krachtigheid.Dus wat moeten wij geloven van iemand die nu eigenlijk niets zegt. Wat moeten wij daarmee na zoveel ellende.!!!!Eerlijkheid en dat zou je sieren als je daar voor je zelf zou inzetten.Want het gaat om honden en een vrouw die niet stabiel is.En dat hebben de honden wel nodig.Dat hoef ik niet in jou blaadje te lezen maar meld het dan op dit forum nu je er toch ben.Het is aan jou of je credietwaardig ben Of je vertelt het of kom niet met duisterheden.Er zijn hier geen camera;s.Ik zou het een en ander graag willen weten wat er nu gebeurd.Ik zet mijn naam er onder .Ik heb niets te verbergen Groetjes
Nel de jong.......Amsterdam

Gast

Waar is u reactie daarop sacha.Laat in iedergeval wat weten.bedankt alvast maar wel wat u beleefd heeft en ook wat ugezien hebt

Sacha Gaus

Beste Nel en anderen,

In Hondenmanieren heb ik 12 (!) pagina's nodig gehad om duidelijk te maken wat ik trof in El Galgo Senior, en om duidelijk te maken wat er zoal door verschillende mensen gevonden, gedacht en gezegd wordt. Ik kan dat hier natuurlijk allemaal niet plaatsen, maar in een notedop komt het op het volgende neer:
Ik heb daar een asiel getroffen met circa 150 honden. De honden waren wel doorvoed, en werden in grroepen van zo'n 15 honden gehuisvest. Ze zagen er goed uit, er was rust in de groep, en de honden toonden vrijwel allemaal heel sociaal gedrag naar elkaar en naar ons. De honden die medische verzorging nodig hadden om welke reden dan ook, ontvinden medische zorg en werden apart gehuisvest.
Ik kwam onverwacht, en wist niet hoe ik ontvangen zou worden. Ik werd echter allervriendelijkst ontvangen, en mocht alles vragen, alles filmen en alles fotograferen. Pat Osborne leeft en slaapt tussen de honden, en van enige weelde voor haarzelf is geen sprake.
Het asiel is oud en aan een flinke opknapbeurt toe. Daar wordt hard aan gewerkt, zeggen Pat Osborne en de vrijwilligers. Er werkt 1 vrijwilliger (ook een Patricia) fulltime, en er is steun vanuit een Zwitserse organisatie die geld en materialen geeft, maar ook anderzins helpt. Er is al een flink aantal Galgo's naar Zwisterland meegenomen.

Nogmaals; ik wil nadrukkelijk niet beweren dat het er niet ooit anders was. En ik weet ook helemaal niet of het er niet in de toekomst anders zal zijn. De vrijwilligers die ik sprak (per mail of per telefoon) die melding hebben gemaakt van de wantoestanden, komen op mij allemaal echt heel oprecht over. Ik zie ook niet in waarom ze erover zouden liegen. Maar de andere vrijwilligers, die zeggen dat ze er tegelijk waren en dat het verhaal heel anders is, komen ook allemaal oprecht over. Ik weet het dus niet. Ik weet alleen wat we daar gezien hebben, en dat is zoals ik het hierboven boven heb geschetst.

Overigens: er is dringend behoefte in El Galgo Senior aan 'handige mannen en vrouwen'. Er zijn voldoende vrijwilligers om voor de honden te zorgen (zeker nu het er niet meer zo veel zijn), maar een heel handige klusjesman of -vrouw zou daar goed zijn handen uit de mouwen kunnen steken en op die manier ook echt iets voor de honden kunnen betekenen. Of jullie wel of niet tijd en energie in El Galgo Senior willen steken laat ik graag aan jullie zelf ter beoordeling.

Als je meer wil weten, zit er niks anders op dan toch maar even Hondenmanieren nr. 5 inkijken.

Vriendleijke groet,

Sacha Gaus

moos

Ongelezen bericht door moos »

Beste sacha
Op de eerste plaats wil ik je bedanken dat je heb willen reageren.En wat je schrijft overdat je het echt moet zien,dat je niet kan verwachten dat hordes mensen bij pat aan de deur gaan staan.Want als ze een vreemde bui heeft gooit ze je zo de berg af.Ik blijf van mening dat ze vervangen moet worden om de hele berg zaak diervriendelijk te leiden.Met de mensen die het hart op de goede plaatshebben zitten.Maar dat je niet de honden kon of mocht bekijken toont al aan dat het niet goed zit.Het ene moment is ze aardig en het andere moment wordt je eruit gezet.Dat is niets aan veranderd .En mensen die er geweest zijn en nu nog slaap problemen hebben ,en er zijn geweest
hecht ik toch meer geloof aan dan een schrijven van jou.En ik heb de beelden gezien en dat zegt meer dan een stukje in je blad.Want daar moeten de mensen geloven wat je op papier zet.En je kan het artikel ook uitsmeren indelen.Jammer voor je dat ik niet zo overtuigdben van jou inbreng Die mensen met die slaap gebrek van het zienn en er geweest zijn zeggen mij meer dan een artikel.Die tonen beelden over de ellende.Maar ik hoop vurig dat er mensen zijn die willen helpen en alleen om te werken en als mevr: pat er genoeg van heeft eruit zetten.Dit is al jaren aan de gang.En het geld besteden voor eten drinken en onderkomen en schaduw onderkomen voor de hondenIk hoop dat het gebeurd en tot die tijd moet er druk en controle op staan om de pat te dwingen de helper de berg dier vriendelijk te houden en omgaan met de dieren en zeker genoeg voedsel aan te reiken,zonder elkaar aan te vreten.Maar had nu maar wel die honden gezien die medische behandeling rijgen.Ik geloof dat daar een sleutel licht om dat het niet bezien mocht worden en dat daar je vraagtekens had moeten zetten.En daar zit ik mee juist die weigering.!!!!Maar pat moet weg en een plaatsvervanger of vervangster komen die het stokje in het belang van de galgo;s over nemen.Ik hoop dat het gebeurd en dat iedereen alert blijft.Bedankt voor je reactie maarzet er vraagtekens bij
Zo eerlijk ben ik ook!!!!Ik zal ze blijven volgen
Nel de jong,huijbers amsterdam

Sacha Gaus

Hai Nel,

Het is prima dat jij wel een keuze maakt in wie je gelooft, maar als journalist en bladenmaker kan ik me dat gewoon niet permitteren. Ik heb de inhoud van Esther van Leeuwens positieve artikel over El Galgo Senior niet gechecked voordat ik het publiceerde, en dat is me terecht zwaar aangerekend. Die fout kan ik me echt niet nog een keer permitteren. Ik wil het zeker weten voordat ik het opschrijf, en ik KAN het niet zeker weten want ik was er niet bij... Het enige dat ik wel zeker kan weten is wat ik nu met mijn eigen ogen gezien heb. En over de rest durf ik geen pertinente uitspraken te doen. Maar daarmee ontzeg ik uiteraard niemand de keuze wel de een of de ander te geloven.

Even nog een misverstandje opklaren: jij hebt uit mijn mail blijkbaar begrepen dat ik de honden die medische verzorging nodig hadden niet mocht zien, maar dat is niet waar. Ik schrijf dat ze apart van de andere honden gehuisvest waren, maar ik heb ze wel degelijk gezien en aangeraakt. Ik heb echt ALLES daar gezien en gefilmd.

Vrindelijke groet,

Sacha Gaus

dooby

Ongelezen bericht door dooby »

Dat is fijn om te horen sacha en dat lucht mij op.Want juist daar maakte ik me heel erg veel zorgen om.Maar het is fijn te horen dat je ze gezien hebt.En dat je objectief moet zijn vind ik alleen maar toe te juichen en zo moet het ook.Ik heb ook beelden gezien dat mijn hart brak en daarom vind ik het belangrijk om van de toestand te horen op deze moment.Het zal je niet mee vallen daar ben ik van overtuigd.Misschien dat we op een moment de film kunnen zien of in de gelegenheid de kans er voor te krijgen.Maar de galgo honden gaan mij zeer aan het hart vandaar.Maar in iedergeval wil ik je hartelijk bedanken voor deze openheid,want dat is nog al wat.En ik hoop dat er mensen zullen zijn die klusjes willen opknappen.Ook zou ik er zelf wel eens naar toe willen gaan en helpen. Maar ik wil je heel veel dank zeggen voor de moeite die je gegeven hebt om mij te laten weten.Misschien dat we op een moment dan kunnen zeggen het is de moeite waard voor deze dieren een beter vooruit zicht te kunnen bieden
Hartelijke groeten van: nellie de jong uit amsterdam
BEDANKT :!: :!: :wink:

dooby

Ongelezen bericht door dooby »

P s.Sacha ik wist niet over dat er twee partijen waren of misschien wel weer meerdere.Dat weet ik niet en ik wil ook niet in een of ander kamp zitten om te geloven.Die hel dat was voor mij wat telde en daar hoopte ik dat het kon verbeterd worden.Daar hoopte ik vurig op . maar ik vind het ook fijn dat je meer gaat denken wat je gaat publiceren en er heel voorzichtig mee om gaat.Want we krijgen allenmaal wel eens lessen te leren.Ik ook.Maar een complement is hier wel op zijn plaats.Ik heb zelf een hond want half maart heb ik er een in moeten laten slapen wegens een soort M.S ziekte.Maar je blad ken ik nog niet.maar dat zal ik eens bekijken.Ik wens je alle goeds toe en hopelijk kunnen er meer landen waar onder grieken land ook eens aan bod komen.In oktober ga ik zelf eens kijken bij een kennis en vriendin naar haar honden op samos Het allerbeste en heel veel succes in je leven.
nellie de jong huijbers
.

Gast

test

Gast

Wat voor test gast ???Is het goed gekeurd??????
Nel

Gast

Ja.

Yvonne.

Gast

Gelukkig en nu de honden nog Ik weet niet waar die zijn!!!!!!!
nel

Gesloten