| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto in beslag genomen
Re: Auto in beslag genomen
Nou ik heb mijn auto terug en heb voor onder de bumper (spoiler) schade, vermoed met het op en af laden van mijn auto van de takelwagen. Een mail gestuurd naar de RDW en meteen reactie, moet bij een erkend bedrijf een prijsopgaven laten maken. Gevraagd aan hun wie er nu een erkend bedrijf is want ik weet niet meer wie ik kan vertrouwen. Nog geen antwoord hierop gehad. Op deze mail had ik wel direct antwoord maar de mail met de vraag wat ik moet herstellen eventueel kreeg ik als antwoord ( 2x verstuurd ) dat ze die niet hadden ontvangen. Nou maak dat de kat maar wijs maar mij niet. Wat er bij de RDW aan de hand is weet ik niet maar denk dat ze bang zijn voor een mega claim en daarom niet reageren. Ik vind als je toen alle auto`s hebt voorzien van een kenteken en nu alle auto`s afkeurd je ook je verantwoordelijkheid moet nemen en de mensen helpen. Ik zit nu zonder auto en weet nu niet wat verder. Krijg morgen lees vrijdag antwoord van mijn advocaat wat te doen maar begin mijn geduld te verliezen nu ik zo door de RDW word behandeld.
O ja en het kan wel zo zijn dat de verkoper van de auto aansprakelijk gesteld moet worden maar ik vind de RDW hier een hele nalatigheid heeft in dit geheel. Waar kan ik nog eerlijk een auto kopen als ik op de RDW niet kan vertrouwen als ze een kenteken afgeven en zei zien de auto niet ik en zei weten wat er aan bpm betaald word niet ik en als er niet veel bpm op de auto zit wil dit zeggen dat er veel schade aan zit dus er wel aan gelast moet worden en stukken of delen toegevoegd worden. En zei hebben een röntgen apparaat blijkt nu. Niet ik, ben geen superman. Als ze eerder deze röntgen hadden gebruikt hadden wij nu niet zo`n groot probleem.
Dat is zo r2.0 het rdw geeft geen reactie meer en de zaak waar ik mijn auto heb gekocht geeft alle medewerking en proberen van alles maar ook hun krijgen geen enkele medewerking ,
-
stofzuigertje
De regel is;
Als je bij een Bovag bedrijf kocht moet je daar de schade claimen.
Die kan op hun beurt naar hun verkoper, tussenhandel en daar claimen.
En uiteindelijk komt de laatste bij de RDW en die hem liet keuren kan bij RDW claimen en niet de consument die
bij RDW onbekend en geen klant is.
Als een bedrijf weg is mag je die stap overslaan maar gelijk naar RDW kan dus niet.
Als je niet zelf liet keuren....
Keuren RDW moet voor aankoop / betaling want anders loop je risico.
Meestal doet een verkoper dit en die moet dan maar bij RDW claimen als opdrachtgever.
Zo zit het wettelijk dus samen RDW claimen zal de kans op afwijzen groter maken.
Als je bij een Bovag bedrijf kocht moet je daar de schade claimen.
Die kan op hun beurt naar hun verkoper, tussenhandel en daar claimen.
En uiteindelijk komt de laatste bij de RDW en die hem liet keuren kan bij RDW claimen en niet de consument die
bij RDW onbekend en geen klant is.
Als een bedrijf weg is mag je die stap overslaan maar gelijk naar RDW kan dus niet.
Als je niet zelf liet keuren....
Keuren RDW moet voor aankoop / betaling want anders loop je risico.
Meestal doet een verkoper dit en die moet dan maar bij RDW claimen als opdrachtgever.
Zo zit het wettelijk dus samen RDW claimen zal de kans op afwijzen groter maken.
Ik zie echt niet hoe de rdw aansprakelijk is hier
Is het rdw niet degene die deze auto's goed gekeurd heeft en een kenteken heeft afgegeven als hun beter hadden gekeken en hun werk goed had uitgevoerd hadden deze auto's niet verkocht kunnen worden en er niet zoveel mensen de dupe er van zijn geworden kokka is duidelijk geen gedupeerde
Nope.. kokka heeft zijn audi gewoon bij een officieele dealer gekocht. Zoals ik al eerder schreef is het niet de rdw die de boel belazert. Ik begrijp je frustratie wel, maar dat betekend nog niet dat de belastingbetaler op moet draaien voor de schade.
Overigen als de auto uit duitsland ( of ander EU land) komt hoeft hij niet eens technisch gekeurd te worden bij de rdw, mits er een geldige duitse apk bij de auto zit. Dit kunnen die criminelen vast wel regelen.
Overigen als de auto uit duitsland ( of ander EU land) komt hoeft hij niet eens technisch gekeurd te worden bij de rdw, mits er een geldige duitse apk bij de auto zit. Dit kunnen die criminelen vast wel regelen.
maar daarintegen hebben sommigen hier serieus geld betaald. je kan niet meer spreken van goedkope auto's bij schimmige handelaren.
ik snap dat je daar goed ziek van bent.
ik snap dat je daar goed ziek van bent.
Je kunt natuurlijk de auto voor aanschaf door een expert laten bekijken. Mogelijk was die al verdachte zaken tegen gekomen en had je dat verder in kunnen duiken. Dat een autotype de goedkeuring van RDW heeft, zegt niet zo heel veel over de verdere (onderhuidse) kwaliteit van de specifieke auto. Net als dat het feit dat een auto APK heeft lang niet alles zegt over de kwaliteit van de auto.R2.0 schreef:O ja en het kan wel zo zijn dat de verkoper van de auto aansprakelijk gesteld moet worden maar ik vind de RDW hier een hele nalatigheid heeft in dit geheel. Waar kan ik nog eerlijk een auto kopen als ik op de RDW niet kan vertrouwen als ze een kenteken afgeven en zei zien de auto niet ik en zei weten wat er aan bpm betaald word niet ik en als er niet veel bpm op de auto zit wil dit zeggen dat er veel schade aan zit dus er wel aan gelast moet worden en stukken of delen toegevoegd worden. En zei hebben een röntgen apparaat blijkt nu. Niet ik, ben geen superman. Als ze eerder deze röntgen hadden gebruikt hadden wij nu niet zo`n groot probleem.
Het is toch veel meer een typegoedkeuring dan een technische keuring van de auto? Volgens mij wordt er veel teveel gewicht toegekend aan die keuring, en daardoor ook teveel verantwoordelijkheid.
Wie van de gedupeerden heeft zélf zijn auto laten keuren voordat je serieus geld uitgaf...?
Wie van de gedupeerden heeft zélf zijn auto laten keuren voordat je serieus geld uitgaf...?
Goedemorgen audiR8, ik richt me maar tot u omdat alle anderen die hier reageren niet in het zelfde schuitje zitten en ik daar niet wijzer van word en dus vraag ik deze niet meer te reageren op mijn berichten en ga iets nuttigs doen. Ik heb vanmorgen contact gehad met de garagehouder en hij gaf mij aan dat er gisteren een ontmoeting is geweest (niet met hem) tussen garagehouders en de RDW en nu gaan de garagehouders, bovag en Focwa herstel bedrijven om te tafel zitten en alle dossiers bekijken wat er nog hersteld kan worden in overleg met de RDW. Dit is wat ik nu weet en ik houd u op de hoogte als u mij ook op de hoogte wilt houden. Overigens vind ik het raar dat er zich niet meer gedupeerde zich melden. Maar dat zal dan wel.gr.
Ga zo verder, met die houding kom je er wel...R2.0 schreef:Goedemorgen audiR8, ik richt me maar tot u omdat alle anderen die hier reageren niet in het zelfde schuitje zitten en ik daar niet wijzer van word en dus vraag ik deze niet meer te reageren op mijn berichten en ga iets nuttigs doen.
Ik reageer serieus op jullie topic, mag ik dan ook een serieus antwoord verwachten? Of zoek je alleen maar mensen die meejanken met de wolven in het bos?
@moneyman Volgens mij vergeten ze dat de rdw er niks aan kan doen. Maar degene die de auto heeft geïmporteerd of opgekapt in Nederland.
Ze moeten de verkoper aanspreken. En politie aangifte doen. Meeste bedrijven hebben een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Als je kunt aantonen dat de verkopende particulier op de hoogte was van het gebrek of overtreden norm kunnen ze die ook aansprakelijk stellen. Komt het voor dat de bedrijf waar je het hebt gekocht niet op de hoogte was zijn ze toch aansprakelijk. Je mag verwachten dat het voertuig aan de veiligheidsnorm of naar ongeschreven maatstaven voldoen. De verkoper pleegt dan een onrechtmatige daad. Zelfde als je dus kunt aantonen dat een particulier het wist. Daarom is het belangrijk dat je aangifte gaat doen. Dan heb je kans dat er een onderzoek komt die jouw het bewijs levert dat de verkopende particulier op de hoogte was tijdens of voor het verkoop.
Ze moeten de verkoper aanspreken. En politie aangifte doen. Meeste bedrijven hebben een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Als je kunt aantonen dat de verkopende particulier op de hoogte was van het gebrek of overtreden norm kunnen ze die ook aansprakelijk stellen. Komt het voor dat de bedrijf waar je het hebt gekocht niet op de hoogte was zijn ze toch aansprakelijk. Je mag verwachten dat het voertuig aan de veiligheidsnorm of naar ongeschreven maatstaven voldoen. De verkoper pleegt dan een onrechtmatige daad. Zelfde als je dus kunt aantonen dat een particulier het wist. Daarom is het belangrijk dat je aangifte gaat doen. Dan heb je kans dat er een onderzoek komt die jouw het bewijs levert dat de verkopende particulier op de hoogte was tijdens of voor het verkoop.
Precies, daarom ook mijn vragen 
Dan is jouw oplossing stel de verkoper aansprakelijk. De verkoper moet maar zien hoe hij het gaat oplossen niet jij. Jij hebt zeer goede kans dat de verzekering van de verkoper jouw schade uitkeert. De verzekering zal zelf gaan onderzoeken waar hun verhaal gaan halen. Om geld uit te geven voor een advocaat tegen rdw is weggooien van geld. RDW is niet aansprakelijk.audiR8 schreef:Dat is zo r2.0 het rdw geeft geen reactie meer en de zaak waar ik mijn auto heb gekocht geeft alle medewerking en proberen van alles maar ook hun krijgen geen enkele medewerking ,
Vraag maar aan de meeste auto importeurs hoe makkelijk het is om auto's van b.v. België en Duitsland naar Nederland te halen is. Er wordt echt geen grote grondige controle gehouden omdat het meestal een auto is die hier een type goedkeuring heeft. RDW is nu op de hoogte gekomen en handelt nu voor de veiligheid van jullie en van andere.R2.0 schreef:O ja en het kan wel zo zijn dat de verkoper van de auto aansprakelijk gesteld moet worden maar ik vind de RDW hier een hele nalatigheid heeft in dit geheel. Waar kan ik nog eerlijk een auto kopen als ik op de RDW niet kan vertrouwen als ze een kenteken afgeven en zei zien de auto niet ik en zei weten wat er aan bpm betaald word niet ik en als er niet veel bpm op de auto zit wil dit zeggen dat er veel schade aan zit dus er wel aan gelast moet worden en stukken of delen toegevoegd worden. En zei hebben een röntgen apparaat blijkt nu. Niet ik, ben geen superman. Als ze eerder deze röntgen hadden gebruikt hadden wij nu niet zo`n groot probleem.
Nou r2 mijn Audi word woensdag nagekeken door de Audi garage want het rdw heeft zelfs nu steken laten vallen wat hun hebben genoteerd als moternummer is helemaal niet het goede daarna word hij opnieuw gekeurd nou laat ik het u zeker horen hoe dit gaat aflopen ook de advocaat zowel van mij als van het garagebedrijf zijn er volop mee bezig .
Oké succes ermee
Hallo allemaal,
Ik heb nu ook het zelfde probleem. Mijn golf 6 van 12.500 euro is in beslag
genomen en ook verkeersonveilig verklaard wegens las werkzaamheden aan de
auto. De auto heb ik nog steeds niet terug gekregen, want ze zijn nog bezig
met het afronden van het dossier.
Ik ben nu al zeker 1,5 maand mijn auto kwijt en elke keer wanneer ik bel
krijg ik een simpel antwoord van 'we zijn nog bezig met het afronden van
het dossier' aan de telefoon hebben ze wel gezegd dat het te repareren
valt, maar wat er precies gerepareerd moet worden is onduidelijk.
Tot nu toe heb ik al 3 weken achter elkaar gebeld met het RDW voor een
terug bel verzoek van het technische afdeling... nou ik kan je vertellen ik
kan zeker nog 3 jaar wachten, want ik wordt maar niet terug gebeld.
UPDATE:
Vandaag gebeld met de RDW en nu krijg ik een nieuw verhaal van "We zijn de identiteit van de auto aan het achterhalen" en als ze dat niet kunnen achterhalen wordt die definitief van het weg gehaald.
Ik weet het niet meer...
Ik heb nu ook het zelfde probleem. Mijn golf 6 van 12.500 euro is in beslag
genomen en ook verkeersonveilig verklaard wegens las werkzaamheden aan de
auto. De auto heb ik nog steeds niet terug gekregen, want ze zijn nog bezig
met het afronden van het dossier.
Ik ben nu al zeker 1,5 maand mijn auto kwijt en elke keer wanneer ik bel
krijg ik een simpel antwoord van 'we zijn nog bezig met het afronden van
het dossier' aan de telefoon hebben ze wel gezegd dat het te repareren
valt, maar wat er precies gerepareerd moet worden is onduidelijk.
Tot nu toe heb ik al 3 weken achter elkaar gebeld met het RDW voor een
terug bel verzoek van het technische afdeling... nou ik kan je vertellen ik
kan zeker nog 3 jaar wachten, want ik wordt maar niet terug gebeld.
UPDATE:
Vandaag gebeld met de RDW en nu krijg ik een nieuw verhaal van "We zijn de identiteit van de auto aan het achterhalen" en als ze dat niet kunnen achterhalen wordt die definitief van het weg gehaald.
Ik weet het niet meer...
-
Rianne_1984
Hi allen,
Wij hebben inmiddels contact met de verkoper gehad - wel een particulier zoals ik eerder in mijn bericht aangaf maar hij handelt wel structureel in auto's. Heeft deze dus nooit zelf gereden en puur voor de verkoop gezocht. Hij draagt geen oplossing aan behalve ' zoek het maar uit met de RDW en stel die aansprakelijk' . Wij beraden ons nu dus op juridische stappen tegen de verkoper want zijn nog steeds van mening dat we daar moeten zijn en niet bij de RDW.
Heel graag hoor ik daarom van andere gedupeerden die wel al een advocaat hebben gesproken wat hun advies hierin is. Wij gaan het er in ieder geval ook niet bij laten zitten, al is het om het principe dat we hier keihard worden opgelicht!
Morgen gaan we ook maar eens de BOVAG bellen hoe ver die zijn.
Succes!
Wij hebben inmiddels contact met de verkoper gehad - wel een particulier zoals ik eerder in mijn bericht aangaf maar hij handelt wel structureel in auto's. Heeft deze dus nooit zelf gereden en puur voor de verkoop gezocht. Hij draagt geen oplossing aan behalve ' zoek het maar uit met de RDW en stel die aansprakelijk' . Wij beraden ons nu dus op juridische stappen tegen de verkoper want zijn nog steeds van mening dat we daar moeten zijn en niet bij de RDW.
Heel graag hoor ik daarom van andere gedupeerden die wel al een advocaat hebben gesproken wat hun advies hierin is. Wij gaan het er in ieder geval ook niet bij laten zitten, al is het om het principe dat we hier keihard worden opgelicht!
Morgen gaan we ook maar eens de BOVAG bellen hoe ver die zijn.
Succes!