LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door ciske »

Dat weet jij niet, nogmaals wij zijn er niet bij en zijn geen artsen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door berndv »

mh73 schreef:Huisartsenposten vragen ook naar de klachten en zullen dit ook niet accepteren als spoed
klopt, dat heet triage.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door 16again »

Je betaalt toch 12 maanden premie voor toegang tot huisarts? Op deze manier kan de premiebetaling ook wel een maandje minder.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door witte angora »

gerdabeijer schreef:Die knie deed al maanden zeer, maar het werd steeds heftiger.

.....................

Zo ziet U, dat er niet altijd gewacht kan worden tot de dokter terug is.
Nee, maar waarom moet er spoed gemaakt worden van iets waar u al maanden mee loopt? Dat begrijp ik dus niet zo goed.

De topicstarter heeft zijn klacht kennelijk aan de waarnemend huisarts voorgelegd, althans telefonisch, en de conclusie is dus dat het geen spoed is. Mocht de topicstarter van mening zijn dat er wel zeer dringend naar gekeken moet worden, dan zijn er dus voldoende andere mogelijkheden, zoals eerder aangegeven.

Edit: Kennelijk mag men hier niet eens een aantal mogelijkheden voor topicstarter opnoemen, volgens sommigen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 23 jul 2016 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

Ciske, je hebt ergens wel gelijk natuurlijk. ( mijn 1e reactie van net heb ik dus maar verwijderd :oops: ), maar ik vind het wel begrijpelijk dat men wat melig wordt...
Als in de OP staat: " ik kan slecht door mn knieën gaan " ..... klinkt dat niet echt als een spoedje ... tenzij " gezondheid " nu net een trauma heeft opgelopen ( ongeluk b.v . ) , maar dan lag ie al wel in het ZH :(

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door witte angora »

O maar 'gezondheid' moet het ook zelf weten wat hij doet... ik geef alleen maar aan dat hij prioriteiten moet stellen. Als hij van mening is dat zijn knie een spoedgeval is, dan ligt daar de prioriteit, of mis ik iets?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door ciske »

moederslink schreef:Ciske, je hebt ergens wel gelijk natuurlijk. ( mijn 1e reactie van net heb ik dus maar verwijderd :oops: ), maar ik vind het wel begrijpelijk dat men wat melig wordt...
Als in de OP staat: " ik kan slecht door mn knieën gaan " ..... klinkt dat niet echt als een spoedje ... tenzij " gezondheid " nu net een trauma heeft opgelopen ( ongeluk b.v . ) , maar dan lag ie al wel in het ZH :(

Tja, ik denk van zoveel topics ......wat zeur je nou, bij meerdere mensen, maar goed afbranden is nergens voor nodig. Is het geen spoed dan hoort gezondheid het wel van een arts.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door berndv »

ciske schreef:Tja, ik denk van zoveel topics ......wat zeur je nou
inderdaad
ciske schreef:afbranden is nergens voor nodig
tenzij je wilt gaan verven heb je helemaal gelijk, hoewel alle regelmatige bezoekers zich daar van tijd tot tijd schuldig aan maken
ciske schreef:Is het geen spoed dan hoort gezondheid het wel van een arts.
dat heeft hij te horen gekregen, en dat is de reden om dit topic te openen

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door witte angora »

Uit de OP blijkt al dat de waarnemend arts het geen spoed vond, Ciske. Als de topicstarter een andere mening is toegedaan (en dat kan best terecht zijn), dan moet hij gewoon verdere stappen zetten. Ook als hem dat een stuk eigen risico kost. Ook dat is een kwestie van prioriteiten stellen.

Van het openen van topics zal zijn knie sowieso niet genezen, dus nogmaals, als hij vindt dat het een noodgeval is, dan zal hij heel andere stappen moeten zetten. En dat heeft niks met afbranden te maken.

Zomer1
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2016 16:47

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Zomer1 »

gezondheid schreef:Kan lastig door de knieën gaan. Ik wilde een afspraak met de huisarts maken. Op het bandje hoorde ik dat de huisarts met vakantie is. Gebeld met de vervangende huisarts. Maar die wil geen afspraak maken. Alleen voor spoed gevallen kan ik daar terecht.

Mag dit? Ik denk dat je er beter eerder bij kunt zijn dan hier nog mee rond te blijven lopen?
De vervangende HA mag je niet weigeren.
Hij is de vervanging van je eigen HA, dus moet jou helpen.

Voor spoedgevallen ga je naar de Huisartstenpost.

Het is gewoon schandelijk, om de patiënten weg te sturen, zonder een diagnose te kunnen stellen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door vroem »

16again schreef:Je betaalt toch 12 maanden premie voor toegang tot huisarts? Op deze manier kan de premiebetaling ook wel een maandje minder.
zo lust ik er ook nog wel een paar. Er is nergens vastgelegd dat die zorg voor niet spoedeisende zaken 24/7 gegeven moet worden. Sterker nog het tegendeel ervan is wel vastgelegd. De meeste praktijken hebben namelijk huisregels, en daarin staat vaker wel dan niet iets hierover vermeld. Deze praktijkregels maken deel uit van de behandelovereenkomst.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door witte angora »

vroem schreef:Er is nergens vastgelegd dat die zorg voor niet spoedeisende zaken 24/7 gegeven moet worden.
Als dat wel vastgelegd zou zijn, zou de huisarts zijn bed wel op Marktplaats kunnen zetten denk ik, aangezien een toch wel vrij grote groep mensen per sé door de eigen arts gezien willen worden...

Ik denk dat 'we' in het algemeen toch wat meer moeten gaan beseffen dat pijntjes (en soms flink pijn) er nu eenmaal bij horen. En niet alles kan altijd op het moment dat wij het willen of dat het ons uit komt.

Daarom blijft mijn advies aan de topicstarter: doe eens mee met Nederland in Beweging, daar zitten beenoefeningen bij. Misschien helpt het, misschien niet - maar dan kun je bij de huisarts aangeven wat je al geprobeerd hebt. Is de pijn te erg, dan is er de huisartsenpost/weekenddienst, en anders de eerste hulp bij het ziekenhuis.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door scontra »

gezondheid schreef:Kan lastig door de knieën gaan. Ik wilde een afspraak met de huisarts maken. Op het bandje hoorde ik dat de huisarts met vakantie is. Gebeld met de vervangende huisarts. Maar die wil geen afspraak maken. Alleen voor spoed gevallen kan ik daar terecht.

Mag dit? Ik denk dat je er beter eerder bij kunt zijn dan hier nog mee rond te blijven lopen?

@gezondheid,

De klacht over "het lastig door de knieën gaan" zal niet van het ene op het andere moment zijn ontstaan, u zult daar al langer een probleem(pje) mee hebben.
U vond het echter nu een gepast moment om eens met uw klacht eens naar de huisarts te gaan.
Helaas werd u doorverwezen naar een vervangende huisarts omdat uw "persoonlijke" huisarts, zonder u toestemming te vragen, met vakantie blijkt te zijn gegaan, het moet niet gekker worden.
Dergelijke zaken mogen eigenlijk in 2016 niet meer voorkomen aangezien een huisarts op elk gewenst moment ter beschikking moet staan als de patiënt dit wenst.
De huisarts heeft nog wel voor een vervangende huisarts gezorgd, maar die moet een inschatting maken of een klacht urgent is of niet, om zo de werkdruk van twee praktijken tegelijk beheersbaar te houden.
Maakt de vervangende huisarts de inschatting dat een klacht niet urgent is dan is het overigens heel normaal dat u wordt verwezen naar uw "persoonlijke" huisarts als die de welverdiende vakantie er op heeft zitten.
Sterkte met uw knieën, maar dagelijks een tiental diepe kniebuigingen maken doet wonderen. Wel bij de eerste paar kniebuigingen even doorzetten als een grote jongen/meisje.

mh73

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door mh73 »

Sterkte met uw knieën, maar dagelijks een tiental diepe kniebuigingen maken doet wonderen. Wel bij de eerste paar kniebuigingen even doorzetten als een grote jongen/meisje.
Dat advies zou ik niet volgen. Je weet tenslotte niet wat er mis is met die knieën.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

ciske schreef:
witte angora schreef: Daarom blijft mijn advies aan de topicstarter: doe eens mee met Nederland in Beweging, daar zitten beenoefeningen bij. Misschien helpt het, misschien niet - maar dan kun je bij de huisarts aangeven wat je al geprobeerd hebt. Is de pijn te erg, dan is er de huisartsenpost/weekenddienst, en anders de eerste hulp bij het ziekenhuis.
Gaat lekker met jou toch? Man ben je tegenwoordig ook al therapeut??
@Ciske, toch is zo.n advies niet verkeerd hoor, vaak is de remedie , en het advies ook , toch wel ___ indien mogelijk ___( blijven ) bewegen, anders verstijft de boel misschien ook nog eens 1x..(.en dat is wat anders dan diepe kniebuigingen maken , dat zou ik zeker niet adviseren) .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 schreef:
mein 33 schreef: Sterkte met uw knieën, maar dagelijks een tiental diepe kniebuigingen maken doet wonderen. Wel bij de eerste paar kniebuigingen even doorzetten als een grote jongen/meisje.
Dat advies zou ik niet volgen. Je weet tenslotte niet wat er mis is met die knieën.
I.d.d , dit lijkt mij ook geen goed advies :(

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door ciske »

moederslink schreef: @Ciske, toch is zo.n advies niet verkeerd hoor, vaak is de remedie , en het advies ook , toch wel ___ indien mogelijk ___( blijven ) bewegen, anders verstijft de boel misschien ook nog eens 1x..(.en dat is wat anders dan diepe kniebuigingen maken , dat zou ik zeker niet adviseren) .
Bewegen is goed ja ,maar WA denkt echt dat hij alles weet, je kan geen advies via een pc geven. Niemand weet wat TS aan zijn knieën heeft.

mh73

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door mh73 »

Diepe kniebuigingen in ieder geval niet doen. Zoals al gezegd, heb ik door lichte knieslijtage al jaren hetzelfde probleem als gezondheid en zweven er door die slijtage ook wat losse onderdelen in de knieën. Bij die diepe kniebuigingen kunnen je knieën dan op slot schieten en als dat niet meer los schiet, mag je gelijk onder het mes.

Alhoewel, dan is het wel gelijk spoed natuurlijk. :lol:

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door 16again »

vroem schreef:
16again schreef:Je betaalt toch 12 maanden premie voor toegang tot huisarts? Op deze manier kan de premiebetaling ook wel een maandje minder.
zo lust ik er ook nog wel een paar. Er is nergens vastgelegd dat die zorg voor niet spoedeisende zaken 24/7 gegeven moet worden.
Er is ook geen sprake van dat TS om 3 uur zondagsnachts hiervoor naar de huisarts wil. Hij wil gewoon tijdens de normale spreekuurtijden naar de huisarts, dit is nu 3 weken lang onmogelijk. Niet mijn idee van vervanging.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar hoe lang is die goeie man/ vrouw dan al/ nog op vakantie :?:
Ik lees dat nergens.
Voor hetzelfde geld begint hij/ zij morgen al weer....en was hij/ zij maar 1 weekje weg en pakt vd winter nog 1 weekje (of 2) :wink:

Gesloten