Re: Auto verkocht met distributieriem inplaats van -ketting
Geplaatst: 27 aug 2016 00:18
Toch lijkt het mij vrij duidelijk dat ze hier sommeren voor financieel gewin. Dat is frauduleus gedrag dat men heeft gezworen niet te zullen doen.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Welk artikel?snuffel1 schreef:Maar toch het is en blijft een koop tussen twee particulieren dus is het zo dat wat je ziet is wat je ook koopt.
een distributieriem drijft ook de nokkenassen aan.. een auto heeft dus of een ditstributieriem, of een nokkenasketting.pepperfarm schreef:Er is geen enkele 2.0 FSI met ketting. al deze motoren hebben een distributie riem, enige ketting die er in zit is een nokkenasketting.
Distributieketting en nokkenasketting zijn geen verschillende benamingen voor hetzelfde onderdeel??kokka schreef:een distributieriem drijft ook de nokkenassen aan.. een auto heeft dus of een distributieriem, of een nokkenasketting.
Dat heeft men niet gezworen. Vrijwel iedere sommatie behelst een geldelijk belang. Daar is niets mis mee.gemist schreef:Toch lijkt het mij vrij duidelijk dat ze hier sommeren voor financieel gewin. Dat is frauduleus gedrag dat men heeft gezworen niet te zullen doen.
ja een distributie ketting is hetzelfde als een nokkenasketting. maar niet hetzelfde als een distibutieriem.chrisd1 schreef:Distributieketting en nokkenasketting zijn geen verschillende benamingen voor hetzelfde onderdeel??kokka schreef:een distributieriem drijft ook de nokkenassen aan.. een auto heeft dus of een distributieriem, of een nokkenasketting.
In de 2.0 FSI wordt de 1e van de nokkenassen (de motor heeft er 2 naast elkaar) aangedreven door de distributieriem. De 2e nokkenas wordt door de 1e nokkenas aangedreven d.m.v. een ketting. Deze constructie ziet men wel in meer motoren.kokka schreef:een distributieriem drijft ook de nokkenassen aan.. een auto heeft dus of een ditstributieriem, of een nokkenasketting.pepperfarm schreef:Er is geen enkele 2.0 FSI met ketting. al deze motoren hebben een distributie riem, enige ketting die er in zit is een nokkenasketting.
Zie http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Dis ... ibutie.htm - Combinatie van riem en ketting.v.d.Heyden schreef:In de 2.0 FSI wordt de 1e van de nokkenassen (de motor heeft er 2 naast elkaar) aangedreven door de distributieriem. De 2e nokkenas wordt door de 1e nokkenas aangedreven d.m.v. een ketting. Deze constructie ziet men wel in meer motoren.
en ten onrechte verwijst naar art 6:228 BW, omdat dat gaat over gevallen, waarbij wederpartij 'wist of had behoren te weten', lid 1b, hetgeen hier niet het geval is/iig niet door wp duidelijk wordt gemaakt.Bij een juiste voorstelling van zaken had client deze overeenkomst namelijk niet, althans niet onder dezelfde voorwaarden gesloten.
Ik geloof dat dat wederzijdse dwaling heet? TS heeft namelijk zelf bij aankoop ook gedwaald omdat hem verteld was dat er een ketting in zat.witte angora schreef:Er is in ieder geval geen sprake van misleiding, als dat de gedachte achter dit artikel is.
Denk idd, dat het daarom gaat.witte angora schreef:Dus eigenlijk bedoel je, Chris, dat van de topicstarter niet verwacht kon worden met 100% zekerheid te vertellen of er een riem of een ketting in ligt? Hij wist het niet, vandaar het foutieve antwoord, en hij behoorde dit niet te weten, want het is een particulier, geen bedrijf met gedegen vakkennis. Er is in ieder geval geen sprake van misleiding, als dat de gedachte achter dit artikel is.
Is nog maar de vraag; zie hier:Julie4444 schreef:Ik geloof dat dat wederzijdse dwaling heet?witte angora schreef:Er is in ieder geval geen sprake van misleiding, als dat de gedachte achter dit artikel is.
Ook heeft TS zo'n ketting niet als 'essentiële/ ontbindende voorwaarde' aangemerkt; waarmee koper zich ook niet beroepen op het bepaalde in lid 1a en lid 1c, waarbij deze immers moet bewijzen, dat verkoper had moeten snappen, dat koper bij een juiste voorstelling van zaken anders had gehandeld; een ketting heeft immers ook voordelen; hoe zou TS hebben moeten snappen, dat koper een voorkeur had voor iets minder kosten boven een betere techniek/iets meer performance??In het Nederlands recht moet eigenlijke dwaling (art. 6: 228) aan zes voorwaarden voldoen:
1. Onjuiste voorstelling van essentiële eigenschappen en/of omstandigheden.
2.
Die advocaat kan hooguit 250,- euro winnen, en maakt grote kans te verliezen en dan opgezadeld te worden met veel hogere kosten.Julie4444 schreef:Either way, zoals anderen hebben uitgelegd lijkt me duidelijk dat de advocaat momenteel meer blaft dan bijt. Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren.
Onjuist; art 6:228 BW lid 1b /misleiding.snuffel1 schreef:Klopt een particuliere verkoper kan niet als expert gezien worden bij het verkopen van in dit geval een auto. Het zou van de gekke zijn dat een particulier verkoper een koop contract op moet gaan stellen en zich via algemene voorwaarden moet vrijstellen van alle aansprakelijkheid. Dat kan en mag je van een particulier ook niet verwachten want wat je ziet is wat je koopt zonder enige vorm van garantie e.d.witte angora schreef:Maar dat is eigenlijk wat al op pagina 1 gesteld werd....
Waarmee hij aangaf zich niet te laten piepelen; ook hier is zoiets niet verkeerd.16again schreef: Mijn ex-werkgever zou op dergelijke brief met grote letter SUCCES!! bijschrijven, en hem dan terugfaxen.
Misschien handig om je statement van wat argumenten te voorzien? Wat bedoel je te zeggen? Vind je dat er is casu sprake is van misleiding?chrisd1 schreef:Onjuist; art 6:228 BW lid 1b /misleiding.snuffel1 schreef:Klopt een particuliere verkoper kan niet als expert gezien worden bij het verkopen van in dit geval een auto. Het zou van de gekke zijn dat een particulier verkoper een koop contract op moet gaan stellen en zich via algemene voorwaarden moet vrijstellen van alle aansprakelijkheid. Dat kan en mag je van een particulier ook niet verwachten want wat je ziet is wat je koopt zonder enige vorm van garantie e.d.witte angora schreef:Maar dat is eigenlijk wat al op pagina 1 gesteld werd....