Dat is het natuurlijk ook. Vroeger kon je roken in het vliegtuig, in de trein, bij de kapper, op je werk. Op verjaardagen stonden glaasjes met sigaretten op tafel naast de pinda's en veel meer mensen rookten en vaak stond de kamer blauw. En net wat je zegt, mijn vader rookte ook gerust sigaretten in onze simca waar we als gezin in rondreden, wat vandaag de dag een doodzonde is.
Het is te kort om de bocht om mensen uit die tijd als asociaal te betitelen.
Het is goed dat het tegenwoordig anders gaat, en de rokers inmiddels nog maar een uitstervend ras zijn, maar zo'n cultuuromslag gaat natuurlijk niet van de een op de andere dag, daar is wel wat tijd voor nodig.
En ik heb heus weleens een sigaretje gerookt op een plek waar dat niet mocht, maar ik denk niet dat ik heel asociaal ben. Als je last van mij hebt dan mag je me gerust aanspreken en dan hou ik rekening met je. Ik kan niet garanderen dat iedere roker evenveel begrip heeft.
Maar dat is in het verkeer ook zo, als je iemand in het verkeer erop wijst dat ie gevaarlijk/onverantwoordelijk rijdt, kun je ook een middelvinger krijgen soms. Mensen zijn per definitie asociaal, maar je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Ik zal ook niet gauw een peukje opsteken in een bushokje als er ndere mensen staan. Dat heet rekening houden met elkaar, fatsoen.
Trouwens, het merendeel van de mensen rookt niet . Dus het merendeel van alle mensen die veel en veel te hard rijden op de openbare weg, en anderen in gevaar brengen, zijn de niet-rokers. Wat een asociaal volk eigenlijk