Julie4444 schreef:Ik kijk naar de realiteit en jij puur en alleen naar de theorie. In theorie gelijk hebben is leuk, maar als je daar in de praktijk niets mee opschiet houdt het daar ook mee op. Ook als je dit topic na topic herhaalt.
Daar help je TS ook niets mee.
Kom op zeg. TS vraagt:
bryanvanritter schreef:staan wij nu echt als consument in deze machteloos en of staat er nog een wet achter ons.
TS wil gewoon weten hoe de wet voor zijn casus in elkaar steekt. Ik zie niet hoe TS geholpen zou zijn door het verdraaien van de wet, enkel en alleen omdat MM dat in de praktijk zo doet. Gelet op de gestelde ernstige overlast is vervanging m.i. mogelijk. Dat TS daarvoor naar de rechter zou moeten maakt niet dat de wet dan maar anders uitgelegd moet worden.
ali-osram schreef:MM heeft meer Juristen in dienst die weten ook wel hoe het zit en juist wel uit ervaring en niet omdat tekst kopiëren zo makkelijk is, zo zit de wet niet in elkaar.
YourHosting huurt daar een advocaat voor in, die volhoudt dat ze de waarheid mooier mogen maken en ter zitting vervolgens te horen krijgt dat hij de wet niet goed begrepen heeft waarop hij mompelde "dus dit is misleidend omdat....".
bprosman schreef:Dussss, als je iets koopt altijd de doos bewaren ook al woon je op een studentenkamertje van 8m2.....
Bij mij werd het er bijverteld door een Radio/TV/Witgoed zaak hier in de buurt (TV 60") : "Als u de doos bewaart en de TV gaat binnen 6 maanden stuk ruilen wij hem om, anders gaat hij voor reparatie". Prima pragmatische manier om met de wet om te gaan.
Dus ja sinds die tijd bewaar ik 6 maanden de dozen.
Tip voor moederslink, een doos kun je vouwen
(De kartonnen versie dan)
Het beschermende schuim niet. In het Quelle arrest had de rechter vervanging toegewezen naar 1,5 jaar. Die consument had echt geen kartonnen doos meer toet de uitspraak er eenmaal was.
witte angora schreef: Ik zie niet in waarom stukjes tekst uit een wetsartikel die tezamen nog geen kwart zijn van het geheel wél relevant zijn en de overige drie kwart niet.
Omdat die worden vervangen door lid 4 (en 5).
witte angora schreef:Als het apparaat kapot is gegaan door toedoen van de klant, kun je niet verwachten dat de verkoper het op eigen kosten of onder garantie herstelt of vervangt. Lijkt me toch allemaal niet zo moeilijk?
Dat zou hierop stuklopen: "Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst", zie ook art. 7:17 BW.
witte angora schreef:En dit is precies wat ali-osram de hele tijd roept.
Nee, ali-osram roept de hele tijd dat het defect door de dochter van TS is veroorzaak.
witte angora schreef:En hoe komt dat virus er op? Dat is niet zo door de fabriek geleverd, denk je wel?
In het verleden hebben er in updates virussen gezet, maar het is niet in de meeste gevallen de meest waarschijnlijke oorzaak zijn.
witte angora schreef:Eigenlijk geef je zelf al aan waarom de leverancier de gelegenheid hoort te krijgen of het defect aan het product ligt of dat het veroorzaakt is door verkeerd handelen van de klant.
Dat is juridisch nergens vastgelegd, dus is m.i. vooral een moreel oordeel.
En de MM kan zich daar ook anders in op stellen dan "u komt achteraan in de wachtrij, hé wat verveld dat u nu ernstige overlast heeft."
witte angora schreef:Waarom moet, als op voorhand niet duidelijk is wat de oorzaak is van de schade, de leverancier dan maar over de brug komen?
Ik heb aangegeven dat er verschillende manieren zijn om hiermee overweg te gaan. De meest pragmatische is dat er een laptop gehuurd wordt en de kosten daarvan betaald worden door de partij die ongelijk krijgt.