LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretparken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
cilia [[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door cilia [[email protected]] »

Wij zijn met 13 personen naar Slagharen geweest. We hadden kaartjes met 7,50 euro korting. Omdat mijn man en ik 30 jaar getrouwd waren hadden we ze allemaal uitgenodigd. Ook voor de warme hap hebben wij gezorgd. Deze was prima in orde maar erg duur. Ik heb wel vernomen dat je er kunt onderhandelen over de prijs van het eten. Dat moet dan maar over 5 jaar.

JACQY [[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door JACQY [[email protected]] »

:oops: Ik kan er nog steeds woest om worden, ik kom er niet meer, het was een sprookjespark, nu is het meer een kermis. De speeltuin, is vaag geworden, en als kind kwamen we er vaak, eerst spelen, dan de carousel en het sprookjespark, en natuurlijk even zwemmen. :o Een dag uit leuk, niet duur! NU ONBEGRIJPELIJK DUUR, DAT VIND IK! WIJ HOEVEN HET PERSONEEL NIET TE BETALEN, WIJ KOMEN OM TE GENIETEN! :evil: [/b]

JJR
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2004 19:36

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door JJR »

Yep, het is idd erg duur al die pretparken. Zelf zit ik in de bijstand, heb 2 kids en als je ziet wat sommige pretparken voor entreegeld vragen is absurd. :evil: Daar baal ik van. De Efteling is duur, maar idd, dan heb je ook wat. Ik probeer er met mijn kids 1x per jaar naar toe te gaan. Ik neem zelf mijn eten en drinken mee, de kids krijgen daar natuurlijk een ijsje of suikerspin, en hebben de dag van hun leven. Helaas zit er dan meestal in de vakantie niets anders op om dan wat anders te gaan doen. :( Zeker als we een dagje Efteling hebben gedaan. Gelukkig begrijpen de kids dat. :P Ik probeer de rest van de vrije dagen dan in te delen door iets anders te gaan doen. Helaas is dat niet altijd mogelijk omdat ik geen eigen vervoer bezit. Toch lukt het me redelijk. De mensen kunnen dan wel zeggen dat de kwaliteit van sommige pretparken zo goed zijn, dat ze het niet erg vinden om meer entree te betalen. Die mensen hebben naar mijn mening dan geld genoeg. Vorig jaar ben ik ook geweest naar de Efteling, was een vermogen kwijt. Maar goed, iedereen heeft recht op een eigen mening, ik dus ook. Ik hoop dat ik mijn kids dit jaar weer in een jubelstemming kan krijgen door te zeggen dat we weer naar de Efteling toe kunnen. Ze zijn er namelijk dol op. :D

resp00116358 [[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door resp00116358 [[email protected]] »

Ja duur,heb helaas een uitkering. dus thuis blijven, niet te betalen met 3 kids. Ja dus veel te duur

lucy [[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door lucy [[email protected]] »

Mijn dochter van 12 mocht met een vriendinnetje mee naar een wat kleiner pretpark. De prijs viel erg mee. Voor 9.95 ben je een hele dag zoet in de speeltuin, kermisatracties en het zwembad. Voor dat geld mag je ook nog zoveel patat eten met frikandellen als je op kunt en kunnen ze zoveel ranja drinken als ze willen. Als je kijkt op de site van de vluchtheuvel www.vluchtheuvel.nl kun je zien wat er allemaal te doen is. De vlucht heuvel is wel in Norg een plaats in Drenthe. Toen de kids klein waren ging ik ook vaak met ze naar Nienoord ( is in Leek) ook een klein atractiepark met speeltuin, kinderboerderij en een treintje dat door de omgeving van het park rijd. Voor kinderen hoeft het niet meteen groot en duur te zijn om zich te vermaken. Vooral voor mensen met de kleine beurs goede opties.

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

De grote pretparken zijn duur. Dat is nog niet het ergste, want dierentuinen zijn ook niet meer zo goedkoop. Het grote verschil is dat je voor die dure entree alleen maar in de rij mag staan. Heb je op het eind van de dag in 4 attracties gezeten. Dan is de kermis nog zo gek niet. Meestal ook nog dichterbij. Six flags is helemaal ****: verplicht consumeren er nog bij, bij die hoge prijs en het verre rijden. Dan zijn zo ook nog dicht op dagen dat mensen het niet verwachten. En veel attracties zijn ook dicht op minder drukke dagen, terwijl de entree prijs gewoon hetzelfde is. Boycotten die hap, net als McDonald's ook altijd te druk en koude friet!

Ronald©
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2004 08:47

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Ronald© »

Als je friet koud is bij de MAC, gewoon terug gaan, je krijgt dan zo nieuw bakje friet (warm).

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Kan ik aan het teruggaan blijven. Die friet is altijd lauw. Net als de hamburgers klef zijn. Bij Burgerking is de friet ook nogeens rete zout. Maar met kinderen ontkom je er helaas niet aan net als aan het in de rij staan in te dure prutparken.

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Ja beste gast van hierboven. Zo is het leven. Heerlijk toch? Er zijn zoveel mensen hier, die graag in die rij zouden willen staan, maar helaas niet de mogelijkheid hebben.

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Het lijkt allemaal zo ideaal: entree betalen en dan overal gratis in. Alleen in de loop van de tijd zijn de kaartjes tot torenhoge prijzen gestegen. En dan nog overal in de rij staan. Per attractie betalen moeten ze weer invoeren. En dan geen idiote prijzen van € 5 per attractie maar € 2 max. Naast een kleine entree prijs. Dan betaal je tenminste alleen voor wat je gebruikt. Nu met die all-in prijs betaal je voor van alles en nog wat: de puber betaalt bijvoorbeeld voor de sprookjes en de peuter voor de achtbanen. En al die shows hoeven voor de meeste mensen ook niet, maar drijven wel de prijzen op. Pa, ma en opa en oma kunnen dan ook mee tegen een normale prijs voor een dagje rondlopen over een kermis (op een echte kermis hoef je toch ook geen entree te betalen)

[[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

22, 23 euro voor een entreekaartje is duur, hoe je het ook wendt of keert. De Efteling kan nog zo mooi aangelegd zijn, de rijen blijven lang als de kinderen vakantie hebben of het weekend is, je komt hooguit in een paar attracties per dag.Dat is dus wel omgerekend 5 euro per persoon per attractie.En dat (vind ik) is de attractie - al is ie nog zo mooi- niet waard. Dikke portemonnee of niet. Waar eindigt het? Elk jaar een euro erbij? Kost de Efteling over 10 jaar bijna 35 euro?

[[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Ik ben het met jullie eens dat de Efteling weliswaar 23 Euro kost en dat als duur ervaren wordt voor een pretpark. Dit is samen met SFH de duurste entreeprijs in Nederland. Het buitenland is echter vaak nog duurder, vooral in de VS. Het is zo dat De Efteling omgerekend per jaar nog zo'n 2 Euro per bezoeker per jaar aan winst maakt. De jaarcijfers zijn natuurlijk gewoon openbaar dus dat kan iedereen nagaan. Iedereen kan bedenken, ook zonder financiele achtergrond, dat er maar weinig hoeft te gebeuren om ervoor te zorgen dat De Efteling in de rode cijfers komt). Het onderhoud en de attracties kosten gewoon ontzettend veel alsmede het personeel etc. etc. In 2002 is er voor 50 miljoen euro geinvesteerd in pandadroom en een theater... in 2001 kostte de ijs-show(dus maar 1 jaartje) al 15 miljoen GULDEN. Dus volgens mij vraagt de Efteling gewoon een marktconforme prijs. En ook al ben ik me ervan bewust dat het wellicht hard klinkt. Maar ik zie niet in waarom De Efteling voor iedereen in NL betaalbaar moet zijn ook de 'minder bedeelden'. Als De Efteling een te hoge prijs zou vragen dan zouden er minder mensen komen en gezien het geklaag over de wachtrijen(volgens mij deels onterecht, daar de Efteling in het hoogseizoen tot 9 uur; en op zaterdag tot middernacht open is) is er weinig aan de hand met de bezoekersaantallen... Mensen klagen al over de entreeprijs van de Efteling sinds ik me kan herinneren... toch was De Efteling tot een aantal jaren geleden een stichting(ter info: stichtingen mogen bij wet vastgesteld geen winst maken). Tuurlijk besef ik met dat als je kleine kinderen hebt, en vriendjes/vriendinnetjes op school gaan ook allemaal naar De Efteling gaan dat je eigen kinderen ook willen. Volgens mij is dat echter bij alles... spelletjescomputers / nieuwe fiets en ga zo maar door... Het is nu eenmaal zo dat niet alles voor iedereen betaalbaar kan zijn... dus waarom De Efteling dan wel.... en ik weet zeker dat de meeste ouders hun kinderen dat echt wel leren dat alles nu eenmaal niet kan... En je kunt altijd gewoon een jaartje overslaan en bijvoorbeeld één keer per 2 jaar gaan. Tot slot misschien een beetje een kromme vergelijking gezien het doel van beiden zaken maar toch: Waarom bestaan er Mercedessen? Die zijn ook niet voor iedereen betaalbaar... moeten ze daarom maar hun prijzen verlagen... en ja je kunt altijd nog een Suzuki(niet denigrerend bedoeld, zelf kan ik ook geen mercedes betalen) kopen dan heb je toch een auto.... ja, je kunt ook nog altijd naar een goedkoper pretpark gaan... heb je toch een pretpark bezocht...

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Toch vind ik dergelijke kritiek niet volledig waar. Immers is de toegangsprijs een indirect gevolg van prijsstijgingen die de laatste 25 jaar aan de orde zijn geweest. Zelf ben ik preatpark en achtbaan fan. Bezit 5 seizoenskaarten en zit elk weekeind in een attractiepark. De prijzen zijn eigenlijk nog relatief goedkoop. Immers is de omzet die SFED en SF inc. maakt helemaal niet zo hoog. Dit komt gewoon doordat nieuwe investeringen (coasters en rides) terugverdient moeten worden en dat er toch veel personeel aanwezig moet zijn voor een dag. Gaat u bij uzelf eens na wat u kost voor uw bedrijf waar u werkzaam voor bent. Als u er niet zo zitten en het werk door de kaboutersgedaan zou worden koste een pc ook maar 100euro en kon de klant die net een factuur van u heeft gekregen er ook makkelijk 300 euro aftrekken. Ik ben nog even ozpoek gegaan naar een artikel wat vorigjaar door kermisexploitanten op veel kassas heeft gehangen. Daarop was tezien wat er allemaal in de ritprijs verwerkt zat. Jammergenoeg kan ik hem nu niet zo snel vinden maar ik verzeker u. De prijs is het gevolg van de steeds duurdere werknemer en de eisen van de bezoekers. Een coaster van 10 miljoen (goedkope dan) is niet zomaar even terugverdient. Daar betaald u als bezoeker aan mee.

[[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Even een reactie op het betalen per attractie... Ik vind dit een beetje vergezocht. Als we de Efteling als voorbeeld nemen(deze wordt het meeste genoemd) dan lijkt het me juist veel duurder worden... de gemiddelde kermisattractie is hier in Tilburg(waar ik vandaan kom) rustig 4 Euro in de avonden... maar goed dat is mede door de reputatie van de kermis. Dus dan nemen we 3 Euro als voorbeeld Volgens mij is het zo dat als je de attracties in De Efteling vergelijkt met de attracties hier op de kermis(die toch de grootste van de BENELUX is). Dan zou je volgens mij rustig kunnen stellen dat attracties als: Droomvlucht, Fata Morgana, Villa Volta en Vogelrok stuk voor stuk minstens het vijfvoudige waard zijn vergeleken met de kermisattracties. Laat staan als we de kostprijs van deze dingen gaan bekijken. Dit is natuurlijk onredelijk om te vragen... Laten we dan de toegangsprijs delen: dat komt dus uit op ruim 7 attracties per dag. Nou het kan aan mij liggen maar ik kom zelf al jaren in De Efteling en volgens mij heb ik nooit minder dan 7 attracties op een dag gedaan. Dan zou je dus kunnen zeggen dat je (op een dag waarbij het park op z'n vroegst sluit: 18:00 uur) dat je een uur per attractie over een attractie gedaan hebt... Ik heb dit welgeteld op deze dagen nog NOOIT meegemaakt. Deze dagen zijn meestal rustig. Bovendien is het zo dat waarschijnlijk een hoop entertainment(dit kost al miljoenen Euro's per jaar) zal verdwijnen, shows in het theater zijn nutteloos geworden, de artiesten op de zomeravonden verdwijnen etc. etc. Tenzij men hiervoor natuurlijk entree gaat heffen dat zou dus werkelijk naar mijn idee belachelijk zijn! Natuurlijk zijn er dan ook vele praktische bezwaren zoals: - het parkeerterrein zal stukken groter moeten worden(volgens mij is het al één van de grootste parkeerplaatsen in NL). - Overal zouden kassahokjes of iets dergelijks moeten komen daar afrekenen aan het eind van de dag volgens mij tot chaos leidt(de wachtrijen zouden veel langer zijn voor de kassa's dan de attracties). En die kassahokjes... ja ik zie het liever niet gebeuren. Eerlijk gezegd is het ook zo dat ik, als pretpark-fan en trouwe bezoeker van de kermis in Tilburg, dat ik na een avondje kermis pas echt het idee heb dat ik een hoop geld kwijt ben... en dat ik bij De Efteling denk: geweldig park en eigenlijk niet/bijna niet meer denk aan het geld wat het nu allemaal kostte. Tot slot. Daarnaast is het marketing-technisch voor De Efteling natuurlijk totaal geen slimme zet. Het marketing-beleid is er al jaren op gericht op het idee dat De Efteling deel uitmaakt van de Nederlandse cultuur en meer een soort traditie is geworden(volgens mij is dat ook het probleem dat zoveel mensen meer over De Efteling praten dan over Sixflags, afgezien van de bezoekersaantallen, Sixflags is zeker qua horeca gewoon nog een stuk duurder). Van entreegeld- naar kassahokjes is volgens mij zo'n inbreuk op het beeld van de mensen die De Efteling bezoeken dat het afdoet aan haar 'traditiewaarde'. Ik besef natuurlijk dat dit niet zozeer over de prijs gaat.

rob307sw

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door rob307sw »

Neem nou de efteling, duur is het niet als je met zijn 4-en erheen gaat, en rond de 100 euro kwijt bent. Je bent wel de hele dag zoet. met eten en drinken. OKE, laat je 100 euro kwijt zijn. Ga eens met zijn vieren uit eten bij bijv. Mac donalds, kost gauw 30 euro. Ga dan eens de rest van de dag naar een grotere kermis, en ga in alle attracties die er zijn. Zeg 15 attracties x4 = 60 x 2 euro. Totaal met eten 150 euro. Wat is er dan duur. Je kan alles zo duur maken als je zelf wilt. Het enige voordeel bij een kermis is dat je meestal geen uur in de rij hoeft te staan. En daarom ga ik niet graag naar een pretpark.

aansteker [gast]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door aansteker [gast] »

Pretpark Tros Radar Forum Kost niets

yourfriend

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door yourfriend »

een dagje pretpark hoeft niet zo duur te zijn. bijv. ik ga vaak naar hellendoorn met een kortingsbon die vaak in een reclamefolder zit. als je dan weer naar huis gaat kan je voor 3 euro weer een ticket kopen voor de volgende keer.(dit moet wel binne een maand zijn) en daar kan je vaak mee door gaan dus voor mij met zijn vijfen is die dag dus niet duur.

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Aan stekertje voor niets schijnt de zon en voor niets krijg je regen!!!! En pretparken kosten nu een maal wel geld hoezo kost niets????? In je dromen soms ????

jet

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door jet »

:lol: Hallo, De intree prijs van de Efteling is best kostbaar. Maar je kunt er toch ook voor sparen. Bijvoorbeeld het statie geld van de lege flessen in een appart potje doen, en elke maand 10 euro sparen. Zo loopt het bedrag best op in een jaar tijd. Of gewoon kaartjes via de airmails kopen. Wij zijn een gezin van vijf personen. Een keer per jaar gaan wij met onze drie jongens naar de efteling op de kaartjes die we met de airmails gespaard hebben. Op het parkeerterrein van de efteling drinken wij allen een blikje drinken leeg en we eten een broodje. Dan neem ik voor ieder nog twee blikjes drinken mee en voor ieder drie broodjes en wat snoep. En in de efteling nemen we dan nog een ijsje. Zo hoeft een dagje efteling toch niet zo duur te zijn???????. En wat is nou een keer per jaar dat moet toch best lukken. groeten van Jet

[[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

wanneer je een inkomen heb rond het bijstandsnivo dan zijn al deze parken vrijwel onbetaalbaar,natuurlijk kan je met je gezin een keertje weg ,maar dan is het voor de rest uiterst minimaal en als je dan 35 jaar hard gewerkt hebt is het wel triest dat de vakantie dan eindigt op Balkonia Maar de Dames en Heren politici met hun schamel inkomen en leuke vergoedingen,zij weten precies wat de aan hen toevertouwde burger toekomt.Amen

Gesloten