Pagina 4 van 6
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 01 apr 2017 00:33
door Jetsertje
John van Drongelen schreef:
Wat ik mis is SOLIDARITEIT onder de Nederlanders.
Als ik kijk naar de gaswinning in Groningen,dan mis ik solidariteit.
Je klinkt als een Groen Links hippie.
Als ik gas wil gebruiken dan moet dat kunnen. Ik mocht altijd al onbeperkt gas gebruiken dus moet dat nu ook kunnen. Milieu is belangrijk, maar elektrisch koken en verwarmen is erg duur. De arme man kan dat niet betalen.
Groen Links heeft maar 15 zetels behaald tijdens de laatste verkiezingen,maar dit betekent niet,dat zij hun wil kunnen opdringen aan de rest van de bevolking.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 01 apr 2017 01:01
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 01 apr 2017 02:34
door John van Drongelen
Geachte mensen,
Ik zal wat relevantie toevoegen:
De gemeente/overheid schoffeert mij door mij te verbieden op mijn voor de openbare weg goedgekeurde brommer te rijden.
De overheid schoffeert de Groningers door hun schade aan hun woningen door de gaswinning niet te vergoeden.
En veel Nederlanders kijken de andere kant op omdat ze niet in hun portemonnee worden getroffen.
Groeten van John van Drongelen
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 01 apr 2017 10:51
door Jetsertje
John van Drongelen schreef:De gemeente/overheid schoffeert mij door mij te verbieden op mijn voor de openbare weg goedgekeurde brommer te rijden.
Alleen is je goedgekeurde brommer straks niet meer goedgekeurd voor een bepaald deel van Nederland. Wetten en regels veranderen ten behoeven van de bevolking en daar kan een deel van de bevolking iets op achteruit gaan. Tegelijkertijd zijn er ook wetten en regels doorgevoerd waar jij beter van bent geworden en anderen niet. Daar stond je vast ook niet op te komen voor die andere mensen.
En veel Nederlanders kijken de andere kant op omdat ze niet in hun portemonnee worden getroffen.
Er wordt de andere kant niet opgekeken. Hoe kom je daar nou bij? Die vele Nederlanders worden er beter op, zelfs die niet in Amsterdam wonen. Dan wordt er niet weggekeken, dan wordt het omarmd.
Je argumenten beginnen steeds meer te lijken op de argumenten van aanhangers van een bepaalde politieke partij te lijken. Wegkijken, de schuld geven aan GroenLinks, de overheid vult zakken en stel dat er straks een uitspraak door de rechter komt die je niet aan staat, komt het vast weer door die neprechtbank en D66 rechters.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 01 apr 2017 11:41
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 01 apr 2017 13:18
door 16again
Jetsertje schreef:Je klinkt als een Groen Links hippie.
Rijden die dan rond op zwaar vervuilende brommers?
Jetsertje schreef:Alleen is je goedgekeurde brommer straks niet meer goedgekeurd voor een bepaald deel van Nederland. Wetten en regels veranderen ten behoeven van de bevolking en daar kan een deel van de bevolking iets op achteruit gaan.
Logisch. Maar stel dan strengere eisen waar nieuwe voertuigen aan moeten voldoen. Net zo als destijds bij de invoering van veiligheidsgordels in autos, de aangepaste wetgeving gold alleen voor nieuwe autos.
En zorg voor naleving, zodat gekochte producten echt aan de normen voldoen. (Sjoemelsoftware Volkswagens...)
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 01 apr 2017 20:28
door peteroo
Als ik in Amsterdam woonde verhuisde ik mooi naar een plek waar het minder druk is en je rustig op een oude brommer mag rondtuffen. Maar dit geheel terzijde.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 01 apr 2017 20:50
door John van Drongelen
Geachte mensen,
De reacties worden wat serieuzer.
Een oplossing zou zijn als eigenaren van een oude brommer een paar tientjes wegenbelasting gaan betalen per jaar.
Met de opbrengst hiervan zou bijvoorbeeld de BTW op nieuwe brommers kunnen worden afgeschaft.
Zo stimuleer je mensen om toch een nieuwe brommer te kopen en niet dwingend.
Groeten van John van Drongelen
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 01 apr 2017 22:39
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 03 apr 2017 00:36
door stofzuigertje
En hoe moet ik straks als niet grote stad bewoner alle verschillen tussen de grote steden onthouden?
Gezien de sterk verschillende voorwaarden van diverse gemeentes en ontheffingen vind ik dat we als Nederlanders 1 milieu zone wet moeten maken en niet in alle 388 weer iets anders.
Ook de nu landelijke word hier gek van en zal nauwelijks handhavend optreden.
Jammer voor John, Amsterdamse regels kan hij weten mits hij geen Nee nee sticker heeft maar in welke grotere steden mag hij nu wel of niet?
Duitsers hebben tenminste een gekleurde sticker die in vele Duitse steden geld, niet overal maar er is wel een landelijke regeling waar zelf buitenlanders zoals ik nog uit wijs worden.
Deze Amsterdamse regel die nergens verder in Nederland geld is voor elke buiten die regio wonende niet te onthouden en buitenlanders is het helemaal een ramp.
En waarom 2011, of die van december 2010 vuiler zou zijn?
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 03 apr 2017 00:59
door stofzuigertje
Utrecht 2000 en Amsterdam 1999 + Euro III....
Is het nu tot of Tot & met dit bouwjaar?
Als ik voor dit Mileu bord stop om geen boete te krijgen, en rustig even online ga snuffelen of rond bellen......
Wedden dat het een puinzooi word.
Ook gelden voor Diesel en Benzine andere bouwjaren het ik in Rotterdam gelezen.
Delft, alle motorvoertuigen dus ook brommers verboden maar online gratis ontheffing die je zelfs achteraf op zelfde dag nog kunt aanvragen, zelfs gratis!
Ja, dit zijn maar 4 steden en wie gaat die andere 384 even uitzoeken?
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 03 apr 2017 14:08
door Radar
Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd. Bij herhaaldelijk offtopic plaatsen zal de Moderator overgaan tot sluiten van het topic.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 04 apr 2017 05:52
door kweenie
De grens van 2011 is er vooral om mensen met een relatief nieuwe brommer niet meteen op kosten te jagen. Het liefst zouden ook die verboden worden. En natuurlijk zijn er bepaalde brommers van voor die tijd die schoner zijn dan bepaalde brommers van na die tijd, maar in de regel zijn zeer wel wat schoner geworden. Maar handhaving op bepaalde types in plaats van op jaar is praktisch onmogelijk. Het is trouwens een kwestie van tijd voordat ook de nieuwe brommers verboden worden.
Om dezelfde reden worden bijvoorbeeld ook oudere dieselbestelauto's geweerd. Er zullen ook schone oude zijn, maar handhaving daarop is niet uitvoerbaar. Handhaving op jaartal is dat wel.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 04 apr 2017 09:54
door sjohie
John van Drongelen schreef:Geachte mensen,
Het lijkt me leuk om eens in het programma Radar te testen of een brommer van 2010 en ouder meer vervuilend is dan nieuwere.
Zo kan Radar aantonen,dat de nieuwe regelgeving niet klopt.
Groeten van John van Drongelen
Het beste is als ze álle scooters meteen verbannen, want die dragen met hun relatief kleine aantal, toch zo'n
25 à 30% van de koolwaterstoffenemissies bij , en ook net op de plekken waar die uitstoot de ergste gevolgen heeft, namelijk de binnensteden. Omdat ze niet met 1 pennenstreek even 1,1 miljoen voertuigen van de weg af kunnen halen, moet er voor een geleidelijker pad gekozen worden, en dat is wat er nu gebeurd. Te beginnen met Amsterdam, en Utrecht denkt al over hetzelfde na. Zoals je in het artikel achter mijn link kan lezen, is er veel variatie als het gaat om de overschrijding. Oa omdat bijvoorbeeld de katalysator van een scooter niet getest wordt, niet bij aflevering, en ook niet middels iets van een APK om de X jaar. 2 dingen die er voor zorgen dat auto's dat wél doen. Ook worden de emissies door opvoeren meer, wat bij scooters relatief vaker gebeurd dan bij auto's.
Kortom, er zijn dus een hele reeks aan valide redenen om vanuit de overheid iets te willen doen aan deze vervuilende tweewielers, mét genoeg bewijs hier in eigen land, en ook in het buitenland. Mooie bijkomstigheid is dat er een prima alternatief is in de vorm van elektrische scooters, en 1+1 = dat jij binnenkort niet meer op je oude scootertje mag rijden in Amsterdam.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 04 apr 2017 10:09
door stofzuigertje
Het probleem is dat je niet kunt zien of een brommer van december 2010 of januari 2011 is.
Dus ze moeten telkens elk kenteken lezen en in Delft staat op de website gemeente hoe goed die leesbaar waren en aantal niet geschreven boetes!
Amsterdam kan beter 2 tact verbieden, meestal meer lawaai en vooral meer uitstoot en door iedereen te controleren..... zelfs zonder op kenteken te kijken.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 05 apr 2017 10:50
door sjohie
John van Drongelen schreef:Geachte mensen,
Misschien kan Radar een keer de minister van verkeer en waterstaat uitnodigen om te praten over milieuzones.
Mevrouw Hertsenberg kan dan bijvoorbeeld vragen waarom er geen landelijke milieuzone wordt ingesteld.
Groeten van John van Drongelen
De minister is demissionair, dus die doen niet zoveel nieuws op dit moment, enkel op de toko passen totdat het nieuwe kabinet zitting neemt, en gaat werken aan de uitvoering van het regeerakkoord wat ze nu in de steigers aan het zetten zijn. En met de aanwezigheid van Groen Links bij de huidige formatiepoging, kan het al zomaar zo zijn dat er een landelijke milieuzone wordt ingesteld, dus dan krijg je je zin, en mag je nergens meer met je oude bromfiets rijden.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 05 apr 2017 11:21
door John van Drongelen
[Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd]
Als de gemeente de luchtvervuiling wilt aanpakken, waarom maakt de gemeente het openbaar vervoer dan niet gratis?
Vooral bij slecht weer zullen veel mensen hun brommer dan niet meer gebruiken.
Ook zullen dan veel Amsterdammers hun dure auto wegdoen.
Maar wat gebeurt er nu? : als de peperdure Noord-zuidlijn (metro) straks gaat rijden,dan worden er vele drukke tramlijnen opgeheven,zoals tram 14.
Wat is dit voor beleid?
En als je slecht ter been ben,zoals ik,betekent dit dus vaker overstappen.
En de prijs van het openbaar vervoer is schandalig hoog na invoering van de OV-chipkaart.
Wat was er mis met de betaalbare strippenkaart?
Groeten van John van Drongelen
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 05 apr 2017 16:44
door gosewijn
En als je slecht ter been ben,zoals ik,betekent dit dus vaker overstappen.
Ga verhuizen naar het platteland , bv, Brabant . veel mensen moeten of met de buurtbus of buurttaxi of gewone taxi naar het station. De lucht hier is zuivere mest , hoort hier ook te zijn , toch. Maar mensen uit de randstad die hier zijn komen wonen willen dat het verboden is. Sja ,mijn mening is als Nederlanders zeuren hebben ze het goed.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 05 apr 2017 20:28
door sjohie
John van Drongelen schreef:[Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd]
Als de gemeente de luchtvervuiling wilt aanpakken, waarom maakt de gemeente het openbaar vervoer dan niet gratis?
Vooral bij slecht weer zullen veel mensen hun brommer dan niet meer gebruiken.
Ook zullen dan veel Amsterdammers hun dure auto wegdoen.
Maar wat gebeurt er nu? : als de peperdure Noord-zuidlijn (metro) straks gaat rijden,dan worden er vele drukke tramlijnen opgeheven,zoals tram 14.
Wat is dit voor beleid?
En als je slecht ter been ben,zoals ik,betekent dit dus vaker overstappen.
En de prijs van het openbaar vervoer is schandalig hoog na invoering van de OV-chipkaart.
Wat was er mis met de betaalbare strippenkaart?
Groeten van John van Drongelen
Omdat gratis niet bestaat, nergens niet. Dat "gratis" OV waar je hier en daar wel eens wat over leest, wordt betaald uit de algemene middelen, en dan zullen dáár weer mensen over vallen.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 12 mei 2017 23:32
door John van Drongelen
Vandaag goed nieuws in de krant en op de Radar site:
Staatssecretaris Dijksma (milieu) verklaart,dat bezitters van een "vieze" brommer of scooter erop mogen blijven rijden.
Hopelijk gaat die vervloekte milieuzone in Amsterdam niet meer door!