LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedrag incassobureaus (TKB icm ANWB)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
john18

Re: Gedrag incassobureaus (TKB icm ANWB)

Ongelezen bericht door john18 »

Het wordt nu wel heel hypothetisch
Dat is ook vaak het geval :D :D :D
En nu vanaf het moment dat er wordt gemeld dat ts gewoon de incasso kosten moest betalen. :wink:
De ANWB had een brief kunnen sturen, die gericht was op het laten doen ingaan van een verzuim.
Het gaat er eigenlijk om of ts dus een brief heeft gekregen dat aangeeft dat de incasso is mislukt. En of ze het opnieuw wil afgeven of overmaken.
En daarna pas een herinnering enz.

Nu kan ts bekijken of ANWB het gedaan heeft als hoe het moet. Dan kan ts zelf kijken wat ts doet.

Ts reageert bijna niet op de topic. Jammer want dan had ts kunnen aangeven wat voor brieven er waren gestuurd. Ik ben wel benieuwd.
Hopelijk reageert ts nog zodat we weten hoe en wat.

peteroo

Re: Gedrag incassobureaus (TKB icm ANWB)

Ongelezen bericht door peteroo »

Barbara01 schreef:Ik vind de reacties hier op mijn bericht enigszins arbitrair. Ik vraag me dan ook af wat de achtergrond is van deze reaguurders. Het zou mij niks verbazen als dit medewerkers zijn van het incassobureau.

Voor de duidelijkheid. Ik heb mijn afwezigheid gedurende deze periode bijzonder goed voorbereid en wil niemand lastig vallen met mijn afwezigheid. Geen planten om water te geven en alles electronisch beveiligd en geregeld. Mijn buurvrouw heeft gedurende deze periode mijn huis in de gaten gehouden en eventuele post gesorteerd. In deze elektronische wereld heb ik alles zodanig geregeld dat alle communicatie via de e-mail zou verlopen.
Ik ben ervan uit gegaan dat indien ik een incassomachtiging afgeef dat dit ook keurig wordt afgeschreven. Zeker als ik zorg voor voldoende saldo en mijn gegevens juist zijn. Ik kan u verzekeren dat indien dit tot een rechtszaak komt ik mijn huiswerk heb gedaan. Met mijn bankachtergrond is het simpel om te achterhalen wat de oorzaak is geweest van deze fout in de incasso. Het gaat mij erom dat incassobureaus mensen intimideren om alsnog hun kosten eruit te krijgen ongeacht of ze gelijk hebben of niet. De middelen en taalgebruik stuiten mij hier derhalve zodanig tegen de borst dat ik dit graag getoetst wil zien door een rechter. Het wordt eens tijd dat deze praktijken aangepakt worden dat mensen die niet zo stevig in de schoenen staan beschermd worden middels jurisprudentie.
Ik zou goed juridisch advies inwinnen. Als u via bankafschriften kunt aantonen dat er voldoende geld op uw rekening stond, moet de ANWB maar aantonen waardoor de incasso is mislukt. Heeft u nog brieven van de ANWB over de mislukte incasso? Het is inmiddels ook bekend dat incassobureaus veel dreigementen gebruiken maar die vaak helemaal niet hard kunnen maken.
Persoonlijk heb ik er verder geen verstand van, maar er zitten hier op dit forum soms mensen die alle tijd van de wereld hebben en er vooral op uit lijken om anderen onderuit te halen. Sommigen hebben echt verstand van zaken, anderen niet. Door met zulke mensen in discussie te gaan schiet u weinig op.

Gesloten