LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverhoging bij Online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
sylvesterb

Re: Prijsverhoging bij Online

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Geip Suusje schreef:Aan alle lobbyisten hier voor providers die tussentijds de tarieven wijzigen, 'omdat het mag volgens de algemen voorwaarden'.

Jullie hebben het fout!

Het mag niet. Het is contractbreuk.
Dat zegt Tele2 tegen mij in een lang telefoongesprek.
Ze stellen nadrukkelijk mijn overeengekomen internettarief niet te wijzigen gedurende de looptijd van de overeenkomst.

Ze (Tele2) boden me trouwens spontaan aan om het nog goedkoper te doen: Internet Light voor €20 p/mnd, 'en dat tarief dat blijft zo, ook over een jaar!'.
Of dat laatste bewaarheid wordt moet ik nog zien, maar je kan nu goed zaken met ze doen!
Mijn oude aanvraag annuleerden ze en deze goedkopere versie kwam er voor in de plaats. Mooi toch?!

P.S.:
Voor ieder die van M7+online.nl+Canaldigitaal af wil is er nu een nieuwe DVB-S(atelliet) provider Joyne
Tja als de call center medewerker van Tele2 het zegt dan zal het wel niet mogen. :roll:

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Moneyman schreef:
Geip Suusje schreef:Aan alle lobbyisten hier voor providers die tussentijds de tarieven wijzigen, 'omdat het mag volgens de algemen voorwaarden'.

Jullie hebben het fout!

Nee, als Tele2 het zegt... :roll:
ik zal de volgende keer als ik juridisch advies nodig heb ook even de klantenservice van tele2 bellen, in ieder geval goedkoper dan een advocaat.

sylvesterb

berndv schreef:
Moneyman schreef:

Jullie hebben het fout!

Nee, als Tele2 het zegt... :roll:
ik zal de volgende keer als ik juridisch advies nodig heb ook even de klantenservice van tele2 bellen, in ieder geval goedkoper dan een advocaat.
Grappig dat de Algemen Voorwaarden van Tele2 afwijkend zijn van de advocaat in spe callcenter medewerker zijn uitspraken:

2.2
Eén of meer bedingen in deze Algemene Voorwaarden en/of
in de Overeenkomst, bijvoorbeeld één of meer tarieven in de
Prijslijst, mogen door Tele2 altijd worden gewijzigd. Deze
wijziging geldt ook ten aanzien van bestaande
Overeenkomst(en)
.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

Geip Suusje schreef:Ze (Tele2) boden me trouwens spontaan aan om het nog goedkoper te doen: Internet Light voor €20 p/mnd, 'en dat tarief dat blijft zo, ook over een jaar!'.
Of dat laatste bewaarheid wordt moet ik nog zien, maar je kan nu goed zaken met ze doen!
Mijn oude aanvraag annuleerden ze en deze goedkopere versie kwam er voor in de plaats. Mooi toch?!
Wat was de startdatum van je oude contract? En wat is de startdatum van je nieuwe contract?

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

sylvesterb schreef: Grappig dat de Algemen Voorwaarden van Tele2 afwijkend zijn van de advocaat in spe callcenter medewerker zijn uitspraken:

2.2
Overeenkomst(en)
.
Daar heb ik nou precies over gebeld met Tele2.
Ik heb hun aanbod geaccepteerd onder voorwaarde dat ze het met 2.2 niet weer onderuit halen. Ze zeggen dat het contractbreuk is als ze het doen.
En ze hebben plechtig beloofd om het niet te doen.
Als ze het toch doen staat de minimale 'oplossing' in de voorwaarden. Je mag opzeggen.
Maar omdat het contractbreuk is kan je ook de schade op ze verhalen.

P.S.:
Dat jij verdedigt dat men een prijs+periode-overeenkomst via de algemene voorwaarden weer onderuit haalt komt op mij immoreel over.
Daarom heb ik jou eerder onder 'de lobbyisten' gerekend. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt, zo lijkt het.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 14 mei 2017 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Geip Suusje schreef: Maar omdat het contractbreuk is kan je ook de schade op ze verhalen.
:lol: :lol: :lol:

sylvesterb

Geip Suusje schreef:
sylvesterb schreef: Grappig dat de Algemen Voorwaarden van Tele2 afwijkend zijn van de advocaat in spe callcenter medewerker zijn uitspraken:

2.2
Overeenkomst(en)
.
Daar heb ik nou precies over gebeld met Tele2.
Ik heb hun aanbod geaccepteerd onder voorwaarde dat ze het met 2.2 niet weer onderuit halen. Ze zeggen dat het contractbreuk is als ze het doen.
En ze hebben plechtig beloofd om het niet te doen.
Als ze het toch doen staat de minimale 'oplossing' in de voorwaarden. Je mag opzeggen.
Maar omdat het contractbreuk is kan je ook de schade op ze verhalen.
Welke schade? Schade is ook uitgesloten in hun Algemene Voorwaarden net zoals onjuiste uitspraken door hun externe callcenter medewerkers.

Je gaat akkoord met de overeenkomst met de daarbij behorende algemene voorwaarden. En conform deze algemene voorwaarden mogen ze tussentijds en binnen de contractperiode de tarieven aanpassen.

Dit is trouwens bij geen enkele andere providers anders. Je kunt erg eigenwijs blijven maar je zal er zelf wel achter komen en gezien je bekend bent met de algemene voorwaarden kun je als normaal denkend mens vast stellen dat de call center medewerker je onjuiste informatie heeft gegeven.

Voordeel is dat je bij een prijsverhoging gewoon kan overstappen. En die korting van € 2,00 is alleen voor het eerste jaar, die is niet uniek.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Als je er nog niet uit bent... zie punt 16, (en lees de rest daar ook even): https://www.overeenkomst.nl/tips/

1.) Tele2 doet mij een Aanbod van 12 maanden internet à €20 p/mnd.
2.) Als ik het Aanbod accepteer hebben wij een Overeenkomst. Kernbedingen: 12 maanden internet voor de vaste prijs van €20 p/mnd.
3.) Op de Overeenkomst zij de Algemene Voorwaarden van toepassing. Dat zijn overige bedingen.

De Overeenkomst staat dus 'hoger' dan de Algemene Voorwaarden.
Als je de Overeenkomst (1 jaar internet à €20 p/mnd) onderuit haalt via de Algemene Voorwaarden is hij nietig. Zie punt 12.
En zie: http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel227

Tele2 kan zijn tarieven wijzigen, maar niet de met mij in de Overeenkomst afgesproken tarieven gedurende de afgesproken periode.
Zou ik bv naderhand gebruik maken van de telefoon dan geldt daarvoor de Prijslijst van dat moment.

Wat moet je met een overeenkomst die nietig is? http://www.wetrecht.nl/een-overeenkomst-die-nietig-is/
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 15 mei 2017 20:23, 6 keer totaal gewijzigd.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

@Geip Suusje. Bent u nu serieus bezig of reacties aan het ontlokken? In het eerste geval wil ik u graag (normaals) uitleggen waarom uw standpunt niet klopt. Het zou overigens netjes zijn als u dan ook mijn vraag beantwoord (wanneer uw vorige contract was ingegaan en wanneer uw huidige is ingegaan). In het tweede geval laat ik het hier bij zitten;)

pottyturtle

Ongelezen bericht door pottyturtle »

Dit topic is een mooi welles nietes spelletje waarbij niemand wil horen wat de ander zegt, terwijl het volgens mij vrij eenvoudig uitgelegd kan worden.
Er wordt geen contract aangegaan voor 12 maanden a x euro (heb net namelijk hetzelfde probleem met online/tele2 gehad)
In het contract staat dat het een duur van 12 maanden heeft en dat het maandbedrag x euro is. Het is express wat vaag geformuleerd zodat mensen die de algemene voorwaarden niet lezen er in trappen. Er is dus geen koppeling tussen de duur en het maandbedrag. Dat zijn twee losse gegevens. Het maandbedrag is dus enkel het maandbedrag wat je betaalt tot het wordt aangepast.
Daarnaast heb je idd het wettelijk recht je contract kosteloos te ontbinden bij een prijsverhoging (uitgezonderd prijsverhogingen vanwege wetswijzigingen of inflatiecorrecties)

Gesloten