De kinderen zijn niet weerbaar. Ze zijn pas 15-17 en weten niet hoe ze voor hun rechten moeten opkomen en zijn dan nog vaak bang om eruit geknikkerd te worden. Voor hun 10 anderen. Dat is wél een probleem. Die CAO is er niet voor niets, en als ik terugkijk naar de appie waar ik heb gewerkt zijn die praktijken aan de orde van de dag. Creatief boekhouden met uren om medewerkers uit loon en pauzes te naaien, weigeren overwerk uit te betalen door het gewoon niet te registreren maar wel te eisen dat het werk wordt afgemaakt... Ga zo maar door.Julie4444 schreef:GJvdZ schreef:Klagen over werkgevers en salaris is een beetje onzin eigenlijk. Als mensen denken dat ze meer waard zijn dan wat ze krijgen, waarom werken ze er dan nog? En als je niks anders kunt krijgen is wat je krijgt kennelijk de marktwaarde.
Ik heb, als volwassene met een vast contract, ook wekelijks ruzie moeten maken waar klanten bij stonden, alleen maar omdat de leidinggevenden vonden dat ik "geen recht" zou hebben op pauze omdat ze mijn uren anders hadden opgeschreven. Soms werd het ook gewoon geweigerd. En wat doe je dan? Weglopen bij je kassa of balie en op staande voet ontslagen worden? Nee, dat compenseren er genoeg dus op een andere wijze.[/quot]
SoZaWe is bezig met onderzoek naar arbeidsomstandigheden in supermarkten m.b.t. tieners en adolescenten , en er zal binnenkort een gedegen onderzoeksrapport gepresenteerd worden.