| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fileprobleem oplossen?met B-rijbewijs op motorfiets.
-
tokrabelgium
Re: Fileprobleem oplossen?met B-rijbewijs op motorfiets.
....
Laatst gewijzigd door tokrabelgium op 09 feb 2018 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tokrabelgium
,....
Laatst gewijzigd door tokrabelgium op 09 feb 2018 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tokrabelgium
In België hebben wij als motorrijders de mogelijkheid om de kosten die wij maken om met de motor naar het werk te rijden in te brengen bij de belastingen. Zo wordt het netto belastbaar inkomen verlaagd met (een percentage van) wegenbelasting, afschrijving motor, afschrijving motorkleding, onderhoud, benzine, verzekering, enzovoort. Ik breng zo jaarlijks bijna 10 000 euro (tienduizend dus) in die van het netto belastbaar inkomen af gaan waardoor ik dus duizenden euro's minder belastingen moet betalen. En zeker in België met onze hoge belastingen is dit meegenomen.John van Drongelen schreef:De tegenstanders van mijn topic zijn waarschijnlijk wat ouder(senioren).
Zij kunnen prima aansluiten in de file in hun auto.
Maar de echte slimme weggebruikers kunnen met mijn idee overstappen op een goedkopere motorfiets en langs de file rijden als forens.
Ik pleit overigens ook voor het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting voor motorfietsen om het motorrijden nog aantrekkelijker te maken voor de automobilist.
-
John van Drongelen
Hallo Kokka,
Ik rijd al bijna 30 jaar bromscooter.
Hierdoor rijd ik altijd defensief omdat ik met mijn 1e scooter frontaal ben gebotst op een wegrijdende auto,die kwam vanuit een parkeervlak rechts van de weg.
Ik reed op dat moment 30 km/uur en het was een vreselijke klap.
Ik weet dus uit ervaring hoe kwetsbaar je bent op een 2 wieler.
Ik heb 1 keer een proefrit gemaakt op een MP3-motorscooter en ik voelde me er veilig mee,vooral door de trekkracht van de motor.
Het enige waar ik last van had,was het windgeruis vanaf 80 km/uur.
Oordoppen zijn dus aan te raden bij een motorscooter.
Ik rijd al bijna 30 jaar bromscooter.
Hierdoor rijd ik altijd defensief omdat ik met mijn 1e scooter frontaal ben gebotst op een wegrijdende auto,die kwam vanuit een parkeervlak rechts van de weg.
Ik reed op dat moment 30 km/uur en het was een vreselijke klap.
Ik weet dus uit ervaring hoe kwetsbaar je bent op een 2 wieler.
Ik heb 1 keer een proefrit gemaakt op een MP3-motorscooter en ik voelde me er veilig mee,vooral door de trekkracht van de motor.
Het enige waar ik last van had,was het windgeruis vanaf 80 km/uur.
Oordoppen zijn dus aan te raden bij een motorscooter.
-
John van Drongelen
Er is trouwens ook een mooie Peugeot driewieler.
Alleen 11 000 euro is wel erg duur.
O ja, oplossingen mogen niks kosten...John van Drongelen schreef:Er is trouwens ook een mooie Peugeot driewieler.
-
witte angora
Daarom moet je met een B-rijbewijs ook op een motor kunnen.Moneyman schreef:O ja, oplossingen mogen niks kosten...John van Drongelen schreef:Er is trouwens ook een mooie Peugeot driewieler.
Ik heb trouwens ooit een trekkerrijbewijs gehaald, mag best wel zware combinaties besturen. Inclusief meerdere aanhangers er achter. Mag ik nu ook op vrachtauto's >3500 kilo met twee aanhangers rijden?
John van Drongelen schreef:Er is trouwens ook een mooie Peugeot driewieler.
Uw topic ging/gaat toch over het oplossen van het fileprobleem door automobilisten te laten overstappen op een motorfiets.
Dat probleem los je met dit speeltje echter niet op aangezien je hiermee gewoon, net als de automobilist, achter in de rij moet aansluiten, of heb ik het mis ????
Allemaal op een BMW R51/3 en iedereen kan (bijna) ongehinderd naar z'n werkplek in de spits, aangezien de rij dan aanzienlijk zal zijn gedecimeerd, maar wel allemaal met een motorrijbewijs natuurlijk.
Wordt het door de eensgezindheid toch nog gezellig op de weg
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
John van Drongelen
Kijk deze motorscooter kost € 1899,-
Dat is nog wel op te brengen!
Dat is nog wel op te brengen!
Nou, ga je motorrijbewijs dan halen en koop dat ding.
(En realiseer je vervolgens dat deze veredelde brommers ongeschikt zijn voor de snelweg. En dat er in de praktijk maar weinig routes zijn waar zulke kleine motoren duidelijk meerwaarde bieden boven brommers of ondersteunde fietsen.)
(En realiseer je vervolgens dat deze veredelde brommers ongeschikt zijn voor de snelweg. En dat er in de praktijk maar weinig routes zijn waar zulke kleine motoren duidelijk meerwaarde bieden boven brommers of ondersteunde fietsen.)
-
Mucha
Hij heeft geen rijlessen nodig, als ik zijn berichten mag geloven. Want als je een autorijbewijs hebt, dan kun je volgens TS ook op een lichte motor rijden en dan kun je in feite ook meteen motorexamen gaan doen, toch...?
-
Mucha
En dat brommertje krijg je ook niet gratis, of kan die "krijgen" van je saldo airmiles ?Mucha schreef:Dat is net het probleem. Rijlessen kosten geld.kweenie schreef:Nou, ga je motorrijbewijs dan halen en koop dat ding.
Laatst gewijzigd door scontra op 08 jun 2017 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
John van Drongelen
Het Centraal Bureau voor de Statistiek presenteerde bij de start van de Motorbeurs Utrecht cijfers waaruit blijkt dat het aantal jongeren met een motorrijbewijs de afgelopen drie jaar is afgenomen.
Volgens de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) wordt dit veroorzaakt door de onhandige regels rondom het motorrijbewijs.
Op 1 januari van dit jaar hadden bijna 25.000 jongeren tussen 18 en 25 jaar een motorrijbewijs,dat is bijna 30% minder dan drie jaar geleden.
Onder 18- en 19-jarigen is het aantal zelfs met 60% afgenomen,zo bleek uit cijfers van het CBS.
In 2012 behaalde een record aantal jongeren hun rijbewijs vanwege de introductie van het A1 en A2 rijbewijs in 2013.
Sinds de introductie van deze rijbewijzen is het aantal jongeren met rijbewijs afgenomen.
Bron: Motodrive nr.2 mei 2017, pagina 9.
Volgens de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) wordt dit veroorzaakt door de onhandige regels rondom het motorrijbewijs.
Op 1 januari van dit jaar hadden bijna 25.000 jongeren tussen 18 en 25 jaar een motorrijbewijs,dat is bijna 30% minder dan drie jaar geleden.
Onder 18- en 19-jarigen is het aantal zelfs met 60% afgenomen,zo bleek uit cijfers van het CBS.
In 2012 behaalde een record aantal jongeren hun rijbewijs vanwege de introductie van het A1 en A2 rijbewijs in 2013.
Sinds de introductie van deze rijbewijzen is het aantal jongeren met rijbewijs afgenomen.
Bron: Motodrive nr.2 mei 2017, pagina 9.
Wel even de capaciteit van de Spoed Eisend Hulp, OK's, (neuro)chirurgie uitbreiden om alle extra verkeersslachtoffers te kunnen behandelen.
-
John van Drongelen
Hallo Costnix,
Als je goed leest,kiezen de meeste jongeren meteen voor zo'n zwaar motorrijbewijs.
Dit vind ik juist gevaarlijk!
Beter is het om met je B-rijbewijs te oefenen op een lichte motorfiets om ervaring op te doen.
Als je goed leest,kiezen de meeste jongeren meteen voor zo'n zwaar motorrijbewijs.
Beter is het om met je B-rijbewijs te oefenen op een lichte motorfiets om ervaring op te doen.
Heb je werkelijk niets begrepen van de commentaren in dit topic? Motoren rijden anders dan auto's, dus geen autorijbewijs voor motoren gebruiken, juist met jouw idee heb je veel meer ongelukken.John van Drongelen schreef:Hallo Costnix,
Wat is dan het probleem? Als ze lessen voor een zware motor, dan kunnen ze waarschijnlijk ook beter met een lichte omgaan.John van Drongelen schreef:Hallo Costnix,