LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verstandelijke gehandicapten

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
hoe

Re: verstandelijke gehandicapten

Ongelezen bericht door hoe »

hoe kan de familie nu gelukkig zijn ,als de verstandelijk gehandicapten persoon in de familie aangeeft op een of andere manier dat zij of hij niet gelukkig is
en zeker als het personeel zich niet aan de afspraak houd
b,v vroeg naar bed
ik had begrepen dat het hier om een vrouw ging van 47 jaar

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, met het verstand van een kind van 2.
Maar goed, dan moeten ze zelf iets aan de situatie veranderen als het voor hen duidelijk is dat hun dochter/ zusje niet gelukkig is.
Maar ik heb niet het idee dat ze dat doen.

peter M

Ongelezen bericht door peter M »

Wat zie ik toch allemaal, mensen die een goed reactie geven en ook de zogenaamde mensen die een mening hebben. Niet over het probleem van Nelly. Maar een probleem van hun zelf waarschijnlijk. ik zie mensen met I.P. dreigen e.d. Het is zeer ernstig dat mensen hier misbruik van maken. Als je een discrapantie hebt met jezelf, laat je dan behandelen. Het gaat hier volgens mij om iemand die een probleem heeft met de behandeling van haar zus. Geef haar tools en ga jezelf niet op een voetstuk plaatsen. Daar zijn toch ander sites voor.
IK zie het probleem Nelly. Je zou eens moeten informeren bijn het ministerie van volksgezondheid e.d. Ik heb van Qm en Elsje degelijk adviezen gezien. De gast en aansteker die reageren zijn niet meer dan mensen die elke discussie aangaan en het slachtoffer de sculd in de schoen willen schuiven. Meestal zijn mensen die op een zijspoor zijn gezet en denken het hier te willen besturen. Die HBO"tjes, een mooie uitspraak van Jeroen Krabbé in "De soldaat van Oranje", redden het hier niet en nooit niet. IK wens je succes. Peter M

petepitken

Ongelezen bericht door petepitken »

Ze is toch niet gelukkig. Nogmaals, je moet een vrouw van 48 behandelen zoals jezelf behandelt wilt worden. Jij zit dus ook elke dag met je pyama om 19.00 uur aan en gaat om 20.00 uur aan. Je moet dit bijna postief beantwoorden, want dat vind je "gewoon" zo te zien. Ik zal je iets duidelijk maken. Nelly vangt aan met een probleem en daar vraagt ze of daar andere mensen ervaring mee hebben. Ik heb van jou datgene niet gehoord. En ga nu niet reageren, van; Ik heb ook een zusje en dat is mijn zus. Nee die kansen zijn voorbij. Helpen doe je met beleid en niet met de slachtoffers de schuld in de schoen te schuiven. Nu geef ik je een opdracht: Ga eens uitzoeken hoe wij geholpen kunnen worden! En dan geen kinderachtige antwoorden. Gewoon helpen en anders niet reageren. We willen ook van jou zien of jij contacten hebt of ervaringen hiermee. Heb je die niet. Zwijg!!!!!!!!!!!!!

twee

Ongelezen bericht door twee »

peterm en petepitken
ben het volkomen met jullie eens
en gast van 3 juni 23.08
waar haal jij zoveel wijsheid vandaan om te zeggen
DAT ZE ER NIETS AAN DOEN
werk jij ook in de zorg ?
volgens mij heb je het verhaal van af het begin niet goed gelezen
ik persoonlijk vind dat jou verstand ook is als een 2 jarig kind

makkelijk praten maar advies waar is dat?

beertje bolke

Ongelezen bericht door beertje bolke »

ja ik werk in een instelling voor mensen met een verstandelijke handicap. bij ons krijgt iedereen dag besteding. ze staan of worden uit bed gehaald tussen 7.00 en 8.oo uur. om 9 of 10 uur gaan ze naar de dagbesteding, bevoorbeeld zwemmen of gijmen of naar het ac of boerderij. om 12 .00 wordt er gezamelijk ge eten. dan is er een verzorgings moment en dan tussen 1 en 2 gaan ze weer naar de dagbesteding. op woensdag avond is er een cafe waar de meeste alfdelingen naar toe gaan en in de weekends wordt ook meestal iets ge organiseert. de meeste cliente vallen tegen 7 uur in slaap en gaan dan tegen die tijd ook naar bed toe. sommige willen op blijven msaar om half tien moet echt iedereen op bed liggen. want de dienst is om 10.00 afgelopen en meestal kom je de dag er na weer om 7.00 werken.

als alle ouders protesteren kan het wel helpen maar alleen begin je helaas niks er tegen.

ik ben het ook vaaak niet eens met het beleid. je staat vaak alleen waardoor je bijna geen extra tijd hebt voor de bewoners.

Gesloten