Ik krijg nu een sterk vermoeden dat jij er in om blijft breien om je gelijk te halen. Dat mag, echter zou dit voor mij niet mijn drijfveer zijn maar meer mijn ervaring en kennis te delen hier. Nu voel ik mij verplicht wéér op jou te moeten reageren, wat mijns inziens geen meerwaarde zal hebben voor TS.Moneyman schreef:Volgens mij is het nog steeds géén FEIT, maar niks meer en minder dan een mededeling van een medewerker van Enexis (en wat die waard is, kan ik niet beoordelen).
De melding van Enexis aan mij vindt jij geen feit? En de reactie van Enelogic van 26 augustus wel dan? Of heb jij persoonlijke ervaring met Enelogic?
Op 7 mei meld ik Enelogic mij af te melden voor deze dienst. Reactie Enelogic 10 mei: we hebben je gegevens verwijderd. 26 mei meld ik Enelogic dat blijkt dat zij mijn slimme meter nog altijd uitlezen, en verzoek hen dringend geen inzage meer te hebben in data van mijn slimme meter. 27 mei vraagt Enelogic mij, waaruit blijkt dat zij mijn slimme meter nog immer uitlezen (?). Reactie van mij dat mijn netbeheerder hier melding van maakt. Nu, 28 augustus zou ik het niet uitlezen van mijn slimme meter door Enelogic eindelijk zwart op wit kunnen ontvangen, omdat men in deze discussie voorbij komt. 16 weken later . . .
Feit is dat ik heb besloten het uitlezen van mijn slimme meter te laten uitzetten. Tot die conclusie ben ik gekomen obv hetgeen Enexis mij gemeld heeft en hetgeen Enelogic met mij gecommuniceerd heeft. Enexis: Enelogic leest uw slimme meter uit. Enelogic: we hebben je gegevens verwijderd. Eén is niet hetzelfde als het andere.
Voor mij een reden deze keuze te maken. Een ander zou misschien zeggen dat een ieder alles van hem of haar mag weten.
Moneyman, 2 vragen voor jou.
1.
Wat is de reden dat Enexis als netbeheerder over het uitlezen van mijn slimme meter door Enelogic een onjuiste uitspraak doet (liegen)? Nu heeft hun klant het uitlezen van de slimme meter laten uitzetten. Nu moeten zij hun klant eraan herinneren de jaarlijkse meterstanden door te geven. Dat was toch één van de doelen van die slimme meter, dat zij dat niet meer hoeven te doen? Nu moet Enexis zelf eens in de 3 jaar op locatie de standen opnemen. Dat was toch één van de doelen van de slimme meter, dat Enexis dat niet meer hoeft te doen?
Dat begrijp ik dan niet.
2.
Wat is de reden dat ik als gebruiker het uitlezen van die slimme meter heb laten uitzetten? Nu moet ik elk jaar zelf mijn meterstanden doorgeven. Dat was toch één van de doelen van die slimme meter, dat ik dat niet meer hoef te doen? Nu moet ik eens in de 3 jaar thuis blijven omdat Enexis bij mij de standen komt opnemen. Dat was toch één van de doelen van de slimme meter, dat ik daarvoor niet meer thuis hoef te blijven?
Ook dat begrijp ik dan niet.
Ik lees nu ook dat Enelogic mij nu wel schriftelijk wil melden dat men mijn slimme meter niet meer uitleest. Die zekerheid heb ik inmiddels al via Enexis dus dat lijkt mij weinig zinvol, 3½ maand na dato. Daarnaast heb ik niet de behoefte dat Enelogic weer over mijn gegevens beschikt. Dat hou ik graag zo. De reactie(s) van Enelogic lezend krijg ik nu wel het gevoel dat geïnteresseerden zich met een gerust hart onder die voorwaarwaarden kunnen aanmelden voor deze dienst, om zo meer inzicht te krijgen in hun energieverbruik.
Mijn bijdrage aan de vraagstelling van TS is niets meer of minder dan dat je gerust je vraagtekens mag zetten bij de bescherming van privacygegevens inzake de slimme meter.
Uiteindelijk maakt Bob Schurkjens een terechte opmerking: “Als consument kun je dit nooit controleren”.
Helemaal niet als partij(en) daarin onjuiste uitspraken zou doen. Ja, het uitlezen van je slimme meter uitzetten is een oplossing. Of toch maar weigeren van die slimme meter . . .