sylvesterb schreef:Julie4444 schreef:
Als je een probleem wil aanpakken moet je de oorzaak aanpakken, en het gebrekkige aanbod is de oorzaak van piraterij.
Z'n onzin, de oorzaak van piraterij is omdat het gratis en eenvoudig is. Een serie als The Walking Death is de dag na release in de USA te zien op Fox (met reclame) en toch downloaden tienduizenden Nederlanders deze serie.
Het aanbod kost mij veel te veel extra geld voor 1 serie. Lees mijn andere posts nog maar een keertje door. Ik wíl best betalen, maar geen €10 per aflevering voor het recht iets 1 keer te zien met ondertiteling en reclame in sd of lager.
Daarnaast zijn een aantal series die ik over de jaren heen gekeken heb niet eens beschikbaar geweest, al had ik €10 per aflevering willen betalen.
breien schreef:Vele series van Netflix worden door tienduizenden Nederland gedownload terwijl je gewoon Netflix kan afnemen en het hele seizoen in 1 keer kan bekijken voor een klein bedrag.
Sommige mensen willen hebben en kunnen kijken wanneer zij willen zonder internet of bijvoorbeeld als ze op vakantie zijn in het buitenland. Dat is met Netflix onmogelijk. Daarnaast is hun aanbod veel te inconsequent.
breien schreef:Toen HBO nog beschikbaar was bij alle aanbieders was Games of Thrones de meest gedownloade serie in Nederland. Dus laten we stoppen met "ze moeten de oorzaak aanpakken etc etc....".
En ook hier: HBO was - wat? - een tientje per maand? 10 afleveringen per jaar voor €120, dus €12 per stuk. Goede deal joh. Mij niet gezien.
breien schreef:De meeste mensen (ik ook) downloaden puur en enkel omdat het gratis en goedkoop is. Een dienst met films zoals Spotify zou circa € 50-100 per maand kosten (afhankelijk van het aantal abonnees) om de omzet uit de bioscoop/VOD te compenseren, dit gaat bijna niemand betalen.
Als men downloads van even goede kwaliteit beschikbaar zou stellen zou ik best betalen hoor, maar niet meer dan een euro of twee per aflevering.