LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dutch FilmWorks wil Nederlandse downloaders opsporen

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Verwijderd

Re: Dutch FilmWorks wil Nederlandse downloaders opsporen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

sylvesterb schreef: Toen HBO nog beschikbaar was bij alle aanbieders was Games of Thrones de meest gedownloade serie in Nederland. Dus laten we stoppen met "ze moeten de oorzaak aanpakken etc etc....".
De oorzaak is versnippering van het aanbod. De enige reden om AMC te nemen is The Walking Dead. De enige reden om HBO te nemen is Game Of Thrones. De enige reden om Netflix te nemen is House Of Cards, en ga zo maar door.

De mogelijkheden van het internet zijn eindeloos! Het is nooit makkelijker geweest om een hype te creëren dan nu. De industrie wil vooral wel de lusten van het internet, maar niet de lasten.

Verwijderd

Overigens heb ik op Spotify ook wel de ervaring dat albums die daar stonden ineens verdwenen zijn. Het album 'Till The Sun Turns Black' van Ray LaMontagne verdwijnt en verschijnt om de haverklap. De EP 'Songs Against The Glaciation' van Get Well Soon is inmiddels ook weer verdwenen (terwijl ik die best vaak draai) en nu is ook 'Coast/Range/Arc' van Loscil ineens uit mijn playlist verdwenen en ook die draai ik best vaak. Het logische gevolg is dat ik hem ga downloaden. Waarom? Vanwege het gemak. Ik kan heel omslachtig die cd's gaan bestellen (vaak via internationale webshops) om vervolgens die cd's op mijn computer te gaan rippen en vervolgens verdwijnen die cd'tjes in de kast. Maar waarom zou ik? Waarom zijn die cd's verdwenen van Spotify?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

angel1978 schreef:
sylvesterb schreef:
Julie4444 schreef: Als je een probleem wil aanpakken moet je de oorzaak aanpakken, en het gebrekkige aanbod is de oorzaak van piraterij.
Z'n onzin, de oorzaak van piraterij is omdat het gratis en eenvoudig is. Een serie als The Walking Death is de dag na release in de USA te zien op Fox (met reclame) en toch downloaden tienduizenden Nederlanders deze serie.

Vele series van Netflix worden door tienduizenden Nederland gedownload terwijl je gewoon Netflix kan afnemen en het hele seizoen in 1 keer kan bekijken voor een klein bedrag.

Toen HBO nog beschikbaar was bij alle aanbieders was Games of Thrones de meest gedownloade serie in Nederland. Dus laten we stoppen met "ze moeten de oorzaak aanpakken etc etc....".

De meeste mensen (ik ook) downloaden puur en enkel omdat het gratis en goedkoop is. Een dienst met films zoals Spotify zou circa € 50-100 per maand kosten (afhankelijk van het aantal abonnees) om de omzet uit de bioscoop/VOD te compenseren, dit gaat bijna niemand betalen.
Je praat (weer) alleen voor jezelf,
Sinds Netflix heb ik geen enkele serie meer gedownload die ook op Netflix beschikbaar is.. waarom zou ik ook als die met zo eenvoudig bij Netflix te krijgen is voor een klein bedrag.
Echter er zijn er ook een aantal die ik niet op Netflix kan zien en dan heb ik of de keus om nog 6 andere abonnementen af te sluiten bij andere aanbieders ( wat ik niet ga doen ) of downloaden... dat wordt dus het laatste...
Biedt ze aan bij 1 aanbieder en ik stop onmiddellijk met downloaden, geen probleem. Muziek heb ik de laatste jaren al niet meer gedownload. Geen reden toe ( spotify )
En als dat ene abonnement 50 euro per maand kost neem je het dan nog? Ik zelf blijf dan gewoon lekker gratis downloaden, maar ja ik ben schijnbaar de enige want de rest download enkel omdat het zo lastig is een 2de abonnement erbij te nemen, tuurlijk....

Verwijderd

sylvesterb schreef: En als dat ene abonnement 50 euro per maand kost neem je het dan nog? Ik zelf blijf dan gewoon lekker gratis downloaden, maar ja ik ben schijnbaar de enige want de rest download enkel omdat het zo lastig is een 2de abonnement erbij te nemen, tuurlijk....
Alles los downloaden is ook een hoop werk. Dus ja, als het allemaal op 1 plek beschikbaar wordt dan betaal ik er met alle liefde die 50 euro per maand voor <3
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 25 aug 2017 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Verwijderd

JohnTheBassist schreef:Overigens heb ik op Spotify ook wel de ervaring dat albums die daar stonden ineens verdwenen zijn. Het album 'Till The Sun Turns Black' van Ray LaMontagne verdwijnt en verschijnt om de haverklap. De EP 'Songs Against The Glaciation' van Get Well Soon is inmiddels ook weer verdwenen (terwijl ik die best vaak draai) en nu is ook 'Coast/Range/Arc' van Loscil ineens uit mijn playlist verdwenen en ook die draai ik best vaak. Het logische gevolg is dat ik hem ga downloaden. Waarom? Vanwege het gemak. Ik kan heel omslachtig die cd's gaan bestellen (vaak via internationale webshops) om vervolgens die cd's op mijn computer te gaan rippen en vervolgens verdwijnen die cd'tjes in de kast. Maar waarom zou ik? Waarom zijn die cd's verdwenen van Spotify?
Zo. Alles weer binnen. Via nieuwsgroepen en torrents kon ik genoemde albums niet vinden. Op bandcamp stonden ze wel. Dus via google even een linkje opgezocht hoe ik liedjes van bandcamp kan downloaden. Het moest nummer voor nummer, maar binnen 10 minuten alle 3 de cd's binnen, Even een nieuw mapje aangemaakt en op mijn harde schijf gezet. Heerlijk, wat een gemak! Zou de muziekindustrie daar misschien niets mee kunnen?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sylvesterb schreef:
Julie4444 schreef: Als je een probleem wil aanpakken moet je de oorzaak aanpakken, en het gebrekkige aanbod is de oorzaak van piraterij.
Z'n onzin, de oorzaak van piraterij is omdat het gratis en eenvoudig is. Een serie als The Walking Death is de dag na release in de USA te zien op Fox (met reclame) en toch downloaden tienduizenden Nederlanders deze serie.
Het aanbod kost mij veel te veel extra geld voor 1 serie. Lees mijn andere posts nog maar een keertje door. Ik wíl best betalen, maar geen €10 per aflevering voor het recht iets 1 keer te zien met ondertiteling en reclame in sd of lager.

Daarnaast zijn een aantal series die ik over de jaren heen gekeken heb niet eens beschikbaar geweest, al had ik €10 per aflevering willen betalen.

breien schreef:Vele series van Netflix worden door tienduizenden Nederland gedownload terwijl je gewoon Netflix kan afnemen en het hele seizoen in 1 keer kan bekijken voor een klein bedrag.
Sommige mensen willen hebben en kunnen kijken wanneer zij willen zonder internet of bijvoorbeeld als ze op vakantie zijn in het buitenland. Dat is met Netflix onmogelijk. Daarnaast is hun aanbod veel te inconsequent.
breien schreef:Toen HBO nog beschikbaar was bij alle aanbieders was Games of Thrones de meest gedownloade serie in Nederland. Dus laten we stoppen met "ze moeten de oorzaak aanpakken etc etc....".
En ook hier: HBO was - wat? - een tientje per maand? 10 afleveringen per jaar voor €120, dus €12 per stuk. Goede deal joh. Mij niet gezien.
breien schreef:De meeste mensen (ik ook) downloaden puur en enkel omdat het gratis en goedkoop is. Een dienst met films zoals Spotify zou circa € 50-100 per maand kosten (afhankelijk van het aantal abonnees) om de omzet uit de bioscoop/VOD te compenseren, dit gaat bijna niemand betalen.
Als men downloads van even goede kwaliteit beschikbaar zou stellen zou ik best betalen hoor, maar niet meer dan een euro of twee per aflevering.

sylvesterb

Julie4444 schreef:En ook hier: HBO was - wat? - een tientje per maand? 10 afleveringen per jaar voor €120, dus €12 per stuk. Goede deal joh. Mij niet gezien.
Je kon HBO gewoon per maand afnemen, iets van € 12,50

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Netflix en HBO waren bedoeld voor Smart TV.

Als je een oude TV met Desktop aansluit is opname mogelijk.
Maar 1x downloaden en later kijken kan en mag dus.
Ze zien geen verschil en als 1 persoon dit doet, is doorsturen mogelijk.

Online is het zichtbaar als je het aanbied of gaat doorverkopen.
Maar USB stick of SD kaarten lopen wel erg hard bij Action!

Verder zitten op diverse Universiteiten ICT opleidingen en daar gaan zowel de dure studie boeken als dit soort films vaak via Micro SD kaarten onzichtbaar op die manier het hele land door.
Van maandag tot vrijdag zitten ze te studeren en weekend thuis!

Als je de downloads volledig ga controleren, dan gaat het via de wekelijks thuis komende studenten die meer geld hebben dan de maandelijkse leningen!
Hoe kan een jonge student zijn OV product stoppen en niet bepaald goedkope oude auto rijden en de parkeerplaatsen bij vele Universiteiten zijn nu overvol?????

Verwijderd

sylvesterb schreef:
Julie4444 schreef:En ook hier: HBO was - wat? - een tientje per maand? 10 afleveringen per jaar voor €120, dus €12 per stuk. Goede deal joh. Mij niet gezien.
En dat voor minimaal een jaar. Als je dus alleen Game Of Thrones wil kijken kost het je €150 en dan is het ook nog eens in mindere kwaliteit dan de downloads die een dag later inclusief ondertitels te verkrijgen zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:Het achterhalen van IP adressen van personen die materiaal vanuit een illegale bron downloaden is simpel te achterhalen, bij het torent protocol wordt je WAN IP adres meegezonden.
Dat heet geen "WAN" adres maar een publiek IP adres.

Verwijderd

alfatrion schreef: Dat heet geen "WAN" adres maar een publiek IP adres.
WAN IP is hetzelfde als Public IP.

http://www.conniq.com/FAQ/lan-wan-ip-address.htm

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ik verwacht dat diensten als voorheen rapidshare nu marktaandeel van torrents gaan inpikken.
Dutch filmworks kan dan niet zelf een torrent starten om IP adressen van downloaders te bemachtigen

sylvesterb

JohnTheBassist schreef:
sylvesterb schreef:
En dat voor minimaal een jaar. Als je dus alleen Game Of Thrones wil kijken kost het je €150 en dan is het ook nog eens in mindere kwaliteit dan de downloads die een dag later inclusief ondertitels te verkrijgen zijn.
Ik kon bij mijn provider (en zo ook bij KPN, Telfort) het gewoon per maand afnemen, jaren zo gedaan.

sylvesterb

JohnTheBassist schreef:
alfatrion schreef: Dat heet geen "WAN" adres maar een publiek IP adres.
WAN IP is hetzelfde als Public IP.

http://www.conniq.com/FAQ/lan-wan-ip-address.htm
Helaas heeft hij een beetje gelijk.

Je WAN (Wide area network) kan wanneer er gewerkt wordt met NAT achter NAT toch een intern IP adres zijn. Je publiek IP adres is dan afwijkend van je WAN, alleen kan geen enkele gebruiker jouw linken aan het IP adres omdat vele anderen dit adres ook mogen gebruiken.

Ziggo doet dit wanneer je verbinding IPv6 geschikt is, dan is je IPv4 adres niet meer uniek en staat los van jouw verbinding. Ben erg benieuwd hoe Ziggo een DFW straks gaat vertellen welke klant het is die ze zoeken. Dan moeten ze je verbinding met DPI controleren anders is dit vrijwel onmogelijk.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:Je WAN (Wide area network) kan wanneer er gewerkt wordt met NAT achter NAT toch een intern IP adres zijn.
Internet routeert geen private RFC1918 adressen.

Bij NAT achter NAT is je publieke IP (=WAN IP) het IP adres aan de WAN kant van de router/modem , die aan internet hangt.
Bij carrier grade NAT heb je zelf geen publiek IP meer, maar deel je die met andere gebruikers. Logging van provider moet dan gebruiker kunnen herleiden.

Verwijderd

In het verlengde van deze discussie zou ik als consument dan ook direct willen eisen dat ze stoppen met de thuiskopieheffing die nog steeds belast wordt op laptops, smartphones, tablets, usb-sticks, lege cd's, lege dvd's en harddisks.

Julie4444

JohnTheBassist schreef:
sylvesterb schreef:
Dat dus, exact. Als men fatsoenlijke downloads had aangeboden tegen betaling had ik voor GoT toch zeker wel €5 per aflevering over. €15 per aflevering is me veel te gortig.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar... sinds wanneer bepaalt de consument wat een product of dienst mag kosten? En is dat vervolgens een legitimatie voor illegale handelingen?

Julie4444

Moneyman schreef:Maar... sinds wanneer bepaalt de consument wat een product of dienst mag kosten? En is dat vervolgens een legitimatie voor illegale handelingen?
Een paar jaar geleden was het niet illegaal, en dat was toen ik de afweging maakte, maar goed.

Als consument kies ik ervoor het product niet af te nemen omdat het te duur is. Dat ik het toevallig ook op een andere manier kan krijgen is daarbij voor mij geen factor. Als ik het niet kon downloaden zou ik het simpelweg niet kijken.

Ik stel niet dat het een legitimatie is, maar dat het een verklaring is. Ergo: de motivatie om te downloaden is het niet op wens aansluitende aanbod.

Overigens vertik ik het om software of games te piraten. Voor games gebruik ik onder andere Steam - en hier is dus wél een adequaat en legaal aanbod.

Verwijderd

Moneyman schreef:Maar... sinds wanneer bepaalt de consument wat een product of dienst mag kosten? En is dat vervolgens een legitimatie voor illegale handelingen?
Als er een goed legaal alternatief was geweest was het geen probleem. Dat alternatief is er niet. Gebruikersgemak en hoge kwaliteit is de standaard. Daar willen ze niet in mee gaan. Jammer dan.

Ik moet er overigens wel om lachen. Iedere keer als iemand met jouw argument komt krijg ik weer even het gevoel alsof we nog in 2002 leven. Dan ben ik blij dat ik in 2017 leef.

Gesloten