Ouderwets, ach ja. Alles van gisteren kan voor de één al ouderwets zijn. Ik doe hier, de afgelopen dagen, de afgelopen jaren niet ideeën op dat ik denk: he, dat is het, daar kan ik iets mee, dat levert mij tijdwinst op, daar wordt mijn administratie beter van, daar kan ik nog meer zaken mee tackelen.JvandeW schreef:Geen idee hoeveel tijd ik precies besteed aan de administratie, maar per maand zijn dit slechts enkele minuten omdat de meeste bankmutaties automatisch ingedeeld worden en hetgeen jij benoemt, valt simpelweg onder de categorie "boodschappen". Zaken als kleding en een koekenpan koop ik niet bij de supermarkt en levensmiddelen en schoonmaakspullen zijn in verhouding tot de rest van mijn uitgaven zo'n lage kostenpost, dat het onnodig is deze in te delen in een aparte categorie.
Maar daar zal wel het verschil zitten tussen iemand die heel erg op de centen moet letten en een strak budget heeft, tegenover iemand die gewoon boodschappen doet en het echt niet uitmaakt of de ene week een paar tientjes meer uitgegeven worden tegenover de andere week. Met jouw manier van doen weet ik wel heel zeker dat het veel meer dan 10 minuten duurt om te achterhalen hoeveel geld ik waaraan heb uitgegeven.
Ik proef een misvatting over hoe efficiënt ik mijn financiële administratie doe. Dat wordt maar bestempeld als ouderwets dus dat kan niet goed zijn. Je zou 's zonder vooroordeel daar in moeten staan. Een maandelijkse bankafschrift downloaden in PDF en vervolgens 15-20 kostenposten afvinken. Ach, dat kan misschien ook in 5 minuten bij mensen die 200% hun best kunnen doen .
Die 50 euro is bij mij gebaseerd op de afgelopen 11 jaar waartegenover jij geen benul lijkt te hebben wat je daar aan kwijt bent. Gebrek aan kennis, daar liggen dan wel weer kansen . En ik laat me niet belemmeren bij de AH een t-shirt of een paar sokken te kopen omdat mijn kostenpost boodschappen dan niet meer klopt.
In een paar minuten m'n financiële administratie doen, nee daar kan ik echt niet tegenop . Klopt. Ben toch snel al een minuut kwijt om m'n laptop aan te zetten, webbrowser opstarten, digipas uit de kluis halen, inloggen op de webportal van mijn bank. Daar valt bij mij dan wel weer winst te boeken .
Ik heb in jouw quote even vet en onderstreept gemaakt waar het eigenlijk om draait. Daar zijn we het in ieder geval over eens. 100% of 200% over eens, dat maakt dan even niet uit