LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door olaf79 »

renewouters schreef:
sjohie schreef:
breien schreef:Seacloud. Wordt het niet eens tijd om gewoon zelf te gaan scannen. Dan heeft u geen last meer van 'incompetente' kassamedewerkers.
Dit dus, zelfscannen lijkt me een manier om een aantal van dit soort dingen te voorkomen. Dat kan afhankelijk van de supermarkt zelfs met je eigen telefoon.
Dat is inderdaad de oplossing. En dan meteen doorvoeren voor alles. Als je alle problemen van dit forum bij elkaar optelt kan je werkelijk niemand meer vertrouwen. Dus iedereen ontslaan en alles zelf doen. De beste oplossing voor iedereen.....
Tsja, niet zo simpel als het lijkt. Fraude gevoelig en duur voor de supermarkt omdat het nogal investering betreft. Een zo'n handscanner kost een paar honderd euro per stuk. En dan nog de producten die niet echt geschikt zijn voor zelf scannen, zoals vers groente en fruit.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Brahms »

olaf79 schreef:En dan nog de producten die niet echt geschikt zijn voor zelf scannen, zoals vers groente en fruit.
Prima geschikt voor de zelfscan. In onze Appie Heijn in ieder geval wel, immers het zelfscannen moet wel bij alle winkelproducten kunnen, anders heeft het natuurlijk geen enkel nut. Waarom zou je verse producten niet zelf kunnen scannen ?

Wel mag Appie Heijn eens serieus werk gaan maken van controle, want dat veel de winkel verlaat zonder betalen moet haast wel waar zijn. Het controlle systeem is zo doorzichtig dat niemand met kwade bedoelingen daar intrapt.

Anderzijds interesseert het Appie amper dat er ook gestolen wordt, dat zit gewoon verwerkt in de productprijs, en daar betaald iedereen aan mee.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door renewouters »

olaf79 schreef:
stofzuigertje schreef:Als je weet hoe extreem laag de lonen van de vaak knappe jongen meiden achter de kassa zijn, en vaak hoger opgeleid als vele klanten kun je het proberen af en toe.
Als er enkele niet opletten verdien je op 1 klant meer dan hele dag hard werken!
Geen enkel excuus voor diefstal. Het zijn studentjes met dito banen en dito salaris. Wat minder bier zuipen in het weekend houden ze meer over voor nuttige uitgaven.
"Studentjes"... Ben je zelf een beetje gefrustreerd of zo? Ook lekker om zo te generaliseren en er maar vanuit gaan dat ALLE studenten zuipen...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

http://m.levensmiddelenkrant.nl/nieuws/ ... en-grendel

"Biefstuk bij AH achter slot en grendel"

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:http://m.levensmiddelenkrant.nl/nieuws/ ... en-grendel

"Biefstuk bij AH achter slot en grendel"
Één winkel en zes jaar geleden..? Serieus? :roll:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Brahms »

breien schreef:Bij de AH komen alleen maar eerlijke consumenten die nooit iets stelen. (Vermoedelijk is de controle in de winkel echt wel aanwezig zonder dat de kanten er iets van zien/ merken, totdat ze producten willen meenemen zonder af te rekenen.)
Hoe kunnen ze nu in de winkel al controleren of een klant zijn product in de winkel na scannen in zijn boodschappen tas stopt, of zonder scannen in zijn tas stopt.
Immers was het vroeger een doodzonde om boodschappen in de winkel al in je eigen tas te stoppen, bij zelfscannen doet iedereen dit gewoon.
En als je dan ziet hoe de zeer steeksproefgewijze controle verloopt, dan weten mensen met kwade bedoelingen genoeg.

seacloud
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 nov 2007 00:12

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door seacloud »

Ik weet ook wel dat er een hoop goedwillende winkelbediendes zijn, maar daar gaat het niet om.En dikwijls krijgen ze ,,van hogerhand" bevelen om het zo te doen. Laten we bij de FEITEN blijven, en die zijn zoals ze zijn. En al die trollen en aanvallen reageer ik nooit op. Gister weer zo`n geval: Een reclameblaadje van een meestal wel goede supermarkt: ,,Olijfolie, 1 liter, van 5.19 voor 3,99!" Daar ben ik liefhebber van, dus er heen. Een brood gepakt en zo een fles olijfolie. Er vielen een paar dingen op: Er stond een plastic winkelkarretje met een berg flessen olijfolie, een meter verderop. Die doos van die olie was op vier flessen na, leeg, en recht boven die doos: --Olijfolie, 1 liter, van 5.19 voor 3,99 -prijskaart. De filiaalchef liep steeds achter mij aan, en bij de kassa snapte ik waarom: Ik moest de volle mep betalen. Ik zei juffrouw dit is in de aanbieding. ,,Ja, daar hebben al veel klanten zich mee vergist, die aanbieding is die lichtgroene en dit is de donkergroene...". Die chef stond er bij, en pakte zijn kassasleuteltje. Ik gaf die fles terug en zei geld retour. Die chef draaide de kassa op retour en ik kreeg mijn geld terug. Nou snapte ik die berg flessen in die kar, en dat de chef door de winkel achter mij aan bleef hobbelen. Ik denk dat er geen een klant ingevlogen is (te zien aan alles wat er gebeurde.) Groets, Seacloud.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Het feit dat dit u zo extreem vaak overkomt is wellicht ook een beetje eigen schuld. In het merendeel van de door u beschreven gevallen blijkt u een ander artikel gepakt te hebben dan daadwerkelijk in de aanbieding is. Dat de bordjes volgens u verkeerd staan is iets dat mij persoonlijk niet zo vaak opvalt, maar dat kan zijn. Door uw ervaring zou u hier juist extra attend op moeten zijn.
Dat er vaak iets mis zal gaan betwist ik niet, maar ik vermoed dat u zelf ook niet echt oplettend bent tijdens het winkelen en pas bij de kassa in de alert-stand gaat.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kan me niet herinneren dat ik vroeger als vakkenvuller of als ik aan de kassa zat van hogerhand zulke orders kreeg hoor.

Ik denk eerder dat het probleem bij u ligt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Nijogeth schreef:Ik kan me niet herinneren dat ik vroeger als vakkenvuller of als ik aan de kassa zat van hogerhand zulke orders kreeg hoor.

Ik denk eerder dat het probleem bij u ligt.
Correct.

seacloud kijkt zelf gewoon niet goed en geeft dan keer op keer de schuld aan een ander, terwijl hij gewoon zelf de verkeerde producten pakt.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door JvandeW »

Een filiaalchef die achter je aan blijft gaan door de winkel heen? Die filiaalchef zal dat vast niet voor niets doen en ondertussen wel weten welke klanten welke trucs proberen uit te halen en voor onrust zorgen bij de kassa..

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door witte angora »

seacloud schreef: Ik gaf die fles terug en zei geld retour. Die chef draaide de kassa op retour en ik kreeg mijn geld terug.
Die chef zag het al aankomen, vandaar dat hij achter je aan hobbelde...

Maar zei je dat echt op die manier?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

JvandeW schreef:Een filiaalchef die achter je aan blijft gaan door de winkel heen? Die filiaalchef zal dat vast niet voor niets doen en ondertussen wel weten welke klanten welke trucs proberen uit te halen en voor onrust zorgen bij de kassa..
Exact. Dat is namelijk wél hoe het werkt.

Overigens vind ik het verhaal van seacloud maar vreemd, aangezien een leidinggevende helemaal niet nodig is om een artikel terug te scannen.... tenzij deze persoon ook elke keer eerst betaalt en dan heibel gaat schoppen over korting waar hij geen recht op heeft.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door scontra »

renewouters schreef:
sjohie schreef:
breien schreef:Seacloud. Wordt het niet eens tijd om gewoon zelf te gaan scannen. Dan heeft u geen last meer van 'incompetente' kassamedewerkers.
Dit dus, zelfscannen lijkt me een manier om een aantal van dit soort dingen te voorkomen. Dat kan afhankelijk van de supermarkt zelfs met je eigen telefoon.
Dat is inderdaad de oplossing. En dan meteen doorvoeren voor alles. Als je alle problemen van dit forum bij elkaar optelt kan je werkelijk niemand meer vertrouwen. Dus iedereen ontslaan en alles zelf doen. De beste oplossing voor iedereen.....

Het zelf scannen is echt maar een deeloplossing want af en toe krijg je steekproefgewijs, als de computer het nodig vindt, bij de zelfscan-kassa een controle van een Kassa-medewerker (nee, niet die van de concullega) om te kijken of je alles wat in het karretje of in je tas zit wel netjes hebt gescand.
Dus, :oops: als je misschien per ongeluk vergeten bent om iets te scannen en je wordt beschuldigd van winkeldiefstal, een boete en daarnaast een winkelverbod krijgt opgelegd. Dus alleen 'echt eerlijke' en vooral de niet vergeetachtige kan op deze manier veilig en vertrouwd de boodschappen doen.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef: Dus, :oops: als je misschien per ongeluk vergeten bent om iets te scannen en je wordt beschuldigd van winkeldiefstal, een boete en daarnaast een winkelverbod krijgt opgelegd. Dus alleen 'echt eerlijke' en vooral de niet vergeetachtige kan op deze manier veilig en vertrouwd de boodschappen doen.
Zo’n vaart loopt het niet hoor, kan ik je uit ervaring zeggen. Je moet alleen niet bij iedere controle nét iets vergeten zijn...

seacloud
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 nov 2007 00:12

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door seacloud »

Toch maar waakzaam blijven. Ondanks dat toch weer gefopt. (ik druk me altijd netjes uit....) Bij ,,de beste supermarkt van zuid nederland......" BROOD. GOUD kwaliteit speciaal VLOERBROOD, aanbieding voor 1,84. Mijn lady is dol op speciaal brood, dus maar één gekocht. Normaal weeg ik een brood altijd even (plm 800 gr.) maar nu niet. En je kan als je thuis bent geen aangebroken brood retour geven, niettan? Thuis wel even op de keukenweegschaal gelegd (ik ben een ietsiepietsie argwanend) en? 700 gram . Pak ge-opend, en: Een stuk of tien-elf sneden in het midden een groot gat. Kan gebeuren, niet? De week erop: Weer zo een brood gekocht, en weer met die grote gaten er in. Ik voelde me een beetje bekocht, want hoe smeer je jam of stroop of pindakaas op zo een snee met een gat van 5 cm?? Ben een beetje vals geworden, terug naar die zaak, want daar lag een hoop reclame op de koffietafel. En op al die reclameblaadjes geschreven: ,,Dat ,,Goud vloer brood is 100 gram te licht en er zitten grote gaten in". De week erop hadden ze dat ,, goudbrood" niet meer. :mrgreen: Effe rekenen: 700/800ste is plm. 12% te licht, wel de volle mep betalen, maal 500 broden over al die filialen, de helft niet verkocht en afgevoerd, is een ,,winst" van plm. 55 eutjes PER DAG, is plm. 1200 per maand. Daar kan je een keer lekker van gaan chinezen, niettan? U, geachte lezer, zou eens wat meer moeten nadenken en niet alles blindelings in uwen winkelkar leggen,,,, :mrgreen: Groets, Seacloud.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben een kwartier geleden nog gefopt in mijn voordeel. Teveel bonuskorting (50%) op een biologische scharrelrookworst met drie sterren ***

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

seacloud schreef:Toch maar waakzaam blijven. Ondanks dat toch weer gefopt. (ik druk me altijd netjes uit....) Bij ,,de beste supermarkt van zuid nederland......" BROOD. GOUD kwaliteit speciaal VLOERBROOD, aanbieding voor 1,84. Mijn lady is dol op speciaal brood, dus maar één gekocht. Normaal weeg ik een brood altijd even (plm 800 gr.) maar nu niet. En je kan als je thuis bent geen aangebroken brood retour geven, niettan? Thuis wel even op de keukenweegschaal gelegd (ik ben een ietsiepietsie argwanend) en? 700 gram . Pak ge-opend, en: Een stuk of tien-elf sneden in het midden een groot gat. Kan gebeuren, niet? De week erop: Weer zo een brood gekocht, en weer met die grote gaten er in. Ik voelde me een beetje bekocht, want hoe smeer je jam of stroop of pindakaas op zo een snee met een gat van 5 cm?? Ben een beetje vals geworden, terug naar die zaak, want daar lag een hoop reclame op de koffietafel. En op al die reclameblaadjes geschreven: ,,Dat ,,Goud vloer brood is 100 gram te licht en er zitten grote gaten in". De week erop hadden ze dat ,, goudbrood" niet meer. :mrgreen: Effe rekenen: 700/800ste is plm. 12% te licht, wel de volle mep betalen, maal 500 broden over al die filialen, de helft niet verkocht en afgevoerd, is een ,,winst" van plm. 55 eutjes PER DAG, is plm. 1200 per maand. Daar kan je een keer lekker van gaan chinezen, niettan? U, geachte lezer, zou eens wat meer moeten nadenken en niet alles blindelings in uwen winkelkar leggen,,,, :mrgreen: Groets, Seacloud.
Dat probleem met brood heb ik ook gehad met de gele supermarkt. Schijnt dat het brood te snel gesneden is na het afbakken waardoor de gaten ontstonden. Netjes nieuw brood meegekregen, dus in dit filiaal een verlies.

seacloud
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 nov 2007 00:12

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door seacloud »

U zult wel denken, wat is DAT nou weer? DAT zijn .....Punaises. Van die kleine prikdingen. De oude waren op, die had ik al 20 of meer jaar. Dus doosje nieuwe gekocht. De eerste die ik in het houten bord drukte, sloeg dubbel. Kan gebeuren. Maar de tweede en derde ook. Ik bekeek zo`n ding eens onder de loupe: Precies onder de kop waren al die pinnetjes platgeknepen, je kunt er dus geen druk meer op zetten zoals die ouwe, dan slaan ze meteen dubbel. Zelfs in zacht hout. Naar de winkel, zo een doosje eens goed bekeken: Allemaal het zelfde. Dus niet alleen brood, vis, of olie, maar nu ook punaises. Wat een wereld.....
Groets, Seacloud.

Gesloten