Bedankt voor alle reacties. Het duurde even voordat ik coherent kon reageren door de vele reacties en tijdgebrek..
Ik wilde inderdaad mijn rechten weten, want ik weet niet hoe het zit. Ik ben op zichzelf een heel redelijk mens, dus ik ga geen onredelijke dingen vragen van een bedrijf omdat ik in mijn recht sta ofzo. Ik begrijp dat als het bedrijf niet kan leveren, dat ze niet kunnen leveren.
Verder heb ik niet specifiek een bitcoin mining videokaart aangeschaft. Ik wil hem ook niet gebruiken voor dit doeleinde, maar gewoon om te gamen. Ik heb er niet al te veel verstand van, maar ik heb gewoon reviews gelezen en een fatsoenlijke kaart voor een fatsoenlijke prijs besteld. Dat deze kaart massaal wordt gebruikt voor het mijnen van die bitcoinpiramide en daardoor slecht leverbaar is heb ik pas ontdekt na de bestelling.
Nu is er inmiddels nieuwe informatie. Ik kan op zich wel ontsluiten dat de webshop waar dit over gaat Azerty.nl is. Dan kan ik u ook gelijk de volgende link laten zien:
https://azerty.nl/product/msi/2646294/r ... eon-rx-570
De kaart is zoals u kunt zien (en als de website inmiddels is aangepast: de kaart staat als 'direct leverbaar' met een prijs van 254,60 euro op de website) weer leverbaar. Zelf heb ik een prijs van 209,- euro betaald voor de kaart.
Ze kunnen dus niet zeggen dat de kaart niet leverbaar is?? Want ze zoeken gewoon weer nieuwe klanten om in de wachtrij te zetten.
Ik begrijp uit de reacties het volgende:
- ik heb recht op levering vanwege de koopovereenkomst die ik heb afgesloten met de website.
- als het bedrijf niet kan leveren is dat een 'ondernemersrisico' en zij kunnen deze reden niet gebruiken voor een ontbinding van de overeenkomst
- als het bedrijf niet kan leveren en ik begrijp dat het een onontkoombare situatie is kan ik beter in redelijkheid handelen en 'mijn verlies nemen'.
Graag hoor ik het als iets van bovenstaande niet klopt.
Ik heb een e-mail gestuurd naar het bedrijf waarin ik stel dat:
- ze niet het recht hebben om te ontbinden
- ze slecht gecommuniceerd hebben over de status van de bestelling (drie keer contact op mijn initiatief, verder alleen van hun de annulering)
- ik het vreemd vind dat de kaart nu weer leverbaar is volgens hun website
- dat ik er daardoor van uit ga dat ze alsnog tot levering overgaan om aan de wet te voldoen en aan de kwaliteitsnormen van hun keurmerk 'ICTWaarborg'
- dit alles met bijvoeging van de bestelbevesting van de order en een screenshot van hun website
Dit lijkt mij alleszins redelijk en ik hoop op een goede reactie van het bedrijf.
Nogmaals bedankt voor alle reacties en ik hou u op de hoogte.