LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterschade bij de buren, ben ik aansprakelijk?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waterschade bij de buren, ben ik aansprakelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Ik zou ook voorzichtig zijn met dat complotdenken. Het klinkt allemaal heel plausibel, maar vraag jezelf af in hoeverre je er wijzer van wordt. Ook degene die je dit in gedachten heeft gebracht heeft een belang...
Dat is dus iemand met 20 appartementen in het complex.

Moneyman
Berichten: 31138
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waterschade bij de buren, ben ik aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
Moneyman schreef:Ik zou ook voorzichtig zijn met dat complotdenken. Het klinkt allemaal heel plausibel, maar vraag jezelf af in hoeverre je er wijzer van wordt. Ook degene die je dit in gedachten heeft gebracht heeft een belang...
Dat is dus iemand met 20 appartementen in het complex.
Exact. En die heeft dus belangen. Je ziet vaak dat een VvE en een belegger geen goeie vriendjes zijn, om voor de hand liggende redenen. Vandaar mijn advies om hier niet blind op te varen. Niet alles wat rond is en kan rollen is een voetbal.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Waterschade bij de buren, ben ik aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

het kan toch iets anders liggen dan hier word gedacht, een goed welk aangebracht word IN de tussenmuren, vloer buitenmuren welk voor algemeen gebruik is vervalt aan de VVE, ook als iemand dit prive betaald heeft...

het woonrecht welk je koopt bij een appartement is in de meeste gevallen tussen vloer en plafond en de buiten dan wel tussen muren, de rest is voor last en rekening van de VVE...

met andere woorden, de afvoer zit tussen vloer en plafond weggewerkt dan valt deze onder de vve, immers, het is een scheiding tussen 2 appartementen...

als eigenaar kun je trouwens ook de verzekering vve inschakelen, je bent mede-eigenaar van het gehele complex en dus verzekerde, dat de verzekeraar 1 aansprekpunt wil hebben zegt niets, vve heeft de verzekering afgesloten en daar ben jij TS een onderdeel van...

Gesloten