Of die is van mening dat 'instellen navigatie' niet valt onder 'parkeren', maar onder 'passagiers in en uit laten stappen' en 'laden en lossen'. Misschien dat desnoods de wet veranderd zou moeten worden, maar het is toch te gek voor woorden dat iemand drie minuten naar een ouderwetse parkeerautomaat moet lopen, kaartje voor minimaal een kwartier moet trekken, drie minuten terug moet lopen, en dat alleen maar omdat hij 3/4 minuut nodig heeft om zijn navigatie in te stellen en dat dit onder 'parkeren' valt.alfatrion schreef:Nee, die wilt gewoon dat je betaald voor het parkeren.jonis schreef:Ik denk dat een rechter ook niet gaat willen dat je dat bedient onder het rijden in bijv een voor jou vreemde stad.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Huh? Die waren voor mijn bericht toch echt al genoemd.mp2017 schreef:De 3 seconden zijn afkomstig van een bericht van @Nijogeth en zijn aanames en niet relevant.Moneyman schreef:Exact. Vandaar mijn tweede verwijzing naar de wettekst. Drie minuten is niet “onmiddellijk“.witte angora schreef:Volgens mij ging het om 3 minuten, niet om 3 seconden...
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Nijogeth schreef:Huh? Die waren voor mijn bericht toch echt al genoemd.mp2017 schreef:De 3 seconden zijn afkomstig van een bericht van @Nijogeth en zijn aanames en niet relevant.Moneyman schreef: Exact. Vandaar mijn tweede verwijzing naar de wettekst. Drie minuten is niet “onmiddellijk“.
Huh, dan laat lezen waar het staat, misschien heb ik overheen gelezen!
Laatst gewijzigd door mp2017 op 04 nov 2017 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
De wens is hier de vader van de gedachte.witte angora schreef:Of die is van mening dat 'instellen navigatie' niet valt onder 'parkeren', maar onder 'passagiers in en uit laten stappen' en 'laden en lossen'.
Als dat echt noodzakelijk is, dan heeft de persoon de eerste keer onvoldoende tijd ingekocht.witte angora schreef:Misschien dat desnoods de wet veranderd zou moeten worden, maar het is toch te gek voor woorden dat iemand drie minuten naar een ouderwetse parkeerautomaat moet lopen, kaartje voor minimaal een kwartier moet trekken, drie minuten terug moet lopen, en dat alleen maar omdat hij 3/4 minuut nodig heeft om zijn navigatie in te stellen en dat dit onder 'parkeren' valt.
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
@mp2017, hier dus.Bob Schurkjens schreef:Het komt er neer dat je de app pas uit kan zetten terwijl je wegrijdt of daarna om zo een parkeerboete te voorkomen.
Op dat moment loop je echter wel kans een andere boete te krijgen, namelijk voor niet handsfree bellen. Je mag geen telefoon in je hand houden ook al bel je er niet mee.
Stel je zet om 19.23.59 je app uit. Scanautootje rijdt om 19.24.02 langs en maakt een foto. Je staat er dan nog steeds want binnen drie seconden kun je niet wegrijden. Dus welke marge is redelijk? Als het geen 3 minuten is, wat dan wel?
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Dit is een heel andere situatie wat hier geschetst wordt en gaat om een vraag .Nijogeth schreef:@mp2017, hier dus.Bob Schurkjens schreef:Het komt er neer dat je de app pas uit kan zetten terwijl je wegrijdt of daarna om zo een parkeerboete te voorkomen.
Op dat moment loop je echter wel kans een andere boete te krijgen, namelijk voor niet handsfree bellen. Je mag geen telefoon in je hand houden ook al bel je er niet mee.
Stel je zet om 19.23.59 je app uit. Scanautootje rijdt om 19.24.02 langs en maakt een foto. Je staat er dan nog steeds want binnen drie seconden kun je niet wegrijden. Dus welke marge is redelijk? Als het geen 3 minuten is, wat dan wel?
Jou bericht is toch duidelijk anders , en sluit niet bij boven genoemd bericht aan.
Nijogeth schreef:Uitzetten van de app en direct wegrijden is 3 seconden werk. Dat zal het probleem echt niet maken.
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
alfatrion schreef:De wens is hier de vader van de gedachte.witte angora schreef:Of die is van mening dat 'instellen navigatie' niet valt onder 'parkeren', maar onder 'passagiers in en uit laten stappen' en 'laden en lossen'.
Als dat echt noodzakelijk is, dan heeft de persoon de eerste keer onvoldoende tijd ingekocht.witte angora schreef:Misschien dat desnoods de wet veranderd zou moeten worden, maar het is toch te gek voor woorden dat iemand drie minuten naar een ouderwetse parkeerautomaat moet lopen, kaartje voor minimaal een kwartier moet trekken, drie minuten terug moet lopen, en dat alleen maar omdat hij 3/4 minuut nodig heeft om zijn navigatie in te stellen en dat dit onder 'parkeren' valt.
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Over de eerste vraag kan ik kort maar duidelijk zijn: Nee.breien schreef:Zou Babsie68 (Barbra) dit topic nog volgen? Zou haar dochter voortaan eerst de navigatie instellen en daarna de parkeerapp uitzetten? Het zijn gewoon een paar vragen die bij me opkomen.
We zitten hier dus weer voor de kat zijn viool te argumenteren.Geregistreerd:
27 okt 2017 19:49
Laatst bezocht:
27 okt 2017 20:24
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Dan moet die boete wat mij betreft gewoon betaald worden.
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Tja app gestopt op 11:59:52 ingestapt controleauto langs gereden bekeuring van 12:01, tja moet dus rijdend mijn app uitzetten.
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
De dochter heeft een bekeuring gekregen na 3 minuten. Wie zegt mij dat zij daar niet veel langer heeft gestaan. De moeder vindt in ieder geval dat haar dochter 5 a 10 minuten langer had kunnen staan. Ik vind dat de dochter dan geluk heeft gehad dat zij al na 3 minuten gescand is.
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Nee, net voor het wegrijden. Niet pas instappen na het uitzetten. Dit kan makkelijk net voor u de handrem eraf doet en de versnelling in zijn 1 zet en wegrijdt. Die laatste handelingen kosten maximaal 3 seconden.windhoos1 schreef:Tja app gestopt op 11:59:52 ingestapt controleauto langs gereden bekeuring van 12:01, tja moet dus rijdend mijn app uitzetten.
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Nijogeth schreef:Nee, net voor het wegrijden. Niet pas instappen na het uitzetten. Dit kan makkelijk net voor u de handrem eraf doet en de versnelling in zijn 1 zet en wegrijdt. Die laatste handelingen kosten maximaal 3 seconden.windhoos1 schreef:Tja app gestopt op 11:59:52 ingestapt controleauto langs gereden bekeuring van 12:01, tja moet dus rijdend mijn app uitzetten.
Uit het andere topic.Volgens de medewerker wordt door Deskforce 'volledig genegeerd' dat automobilisten recht hebben op 'het actief laden en/of lossen van personen en goederen'. Directeur Carlo Barten van Egis Parking Services zegt dat het via het nieuwe systeem wel degelijk goed na te gaan is. 'Wij maken vier foto's van elke situatie, dus je kunt vanachter het bureau goed zien of er mensen rond de auto aanwezig zijn. Bij de geringste twijfel sturen we alsnog een brommertje.' Barten benadrukt dat personen die vinden dat zij onterecht een bon hebben gekregen altijd nog bezwaar kunnen aantekenen.
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Maar dat doe je dan niet op de parkeerplaats, lijkt me.
Parkeren is namelijk iets anders dan laden/lossen. Als de auto geparkeerd staat, dan kan ie inderdaad geladen of gelost worden, maar dat is anders dan specifiek stilstaan om te laden/lossen.
Als u eerst parkeert (om bijvoorbeeld boodschappen te doen), dan is het inladen van de auto onderdeel van het parkeren, naar mijn mening.
Als u iemand afzet om boodschappen te doen, deze later ophaalt en de auto inlaadt, dan is sprake van specifiek laden/lossen.
Parkeren is namelijk iets anders dan laden/lossen. Als de auto geparkeerd staat, dan kan ie inderdaad geladen of gelost worden, maar dat is anders dan specifiek stilstaan om te laden/lossen.
Als u eerst parkeert (om bijvoorbeeld boodschappen te doen), dan is het inladen van de auto onderdeel van het parkeren, naar mijn mening.
Als u iemand afzet om boodschappen te doen, deze later ophaalt en de auto inlaadt, dan is sprake van specifiek laden/lossen.
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Dat gaat alleen maar over "op de parkeerplaats".
Meningen lees je hier genoeg;
https://nos.nl/artikel/2156450-parkeren ... nauto.html
Let ook op het aantal toegekende bezwaren; meestal weten mensen van binnen ook wel of iets goed of fout is en proberen ze het al niet als ze weten dat het terecht is.
Maar 1/6 van alle bekeuringen 2016 dient bezwaar in en slechts 10% wordt afgewezen.
Blijkbaar deugt deze methode gewoon niet, want bezwaren nemen onevenredig toe en 90% wordt toegekend.
Meningen lees je hier genoeg;
https://nos.nl/artikel/2156450-parkeren ... nauto.html
Let ook op het aantal toegekende bezwaren; meestal weten mensen van binnen ook wel of iets goed of fout is en proberen ze het al niet als ze weten dat het terecht is.
Maar 1/6 van alle bekeuringen 2016 dient bezwaar in en slechts 10% wordt afgewezen.
Blijkbaar deugt deze methode gewoon niet, want bezwaren nemen onevenredig toe en 90% wordt toegekend.
Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Ik kom net een bericht tegen waarin het Hof Den Bosch in hoger beroep over deze kwestie heeft geoordeeld. Conclusie: de naheffing is terecht opgelegd.
uitspraak
bronHof 's-Hertogenbosch oordeelt in hoger beroep dat het niet aannemelijk is dat X onverwijld na het parkeren een aanvang heeft gemaakt met het aanmelden in de parkeer-app die hij gebruikt op zijn telefoon. De naheffingsaanslag is terecht opgelegd.
Aan X is een naheffingsaanslag parkeerbelasting opgelegd in de gemeente Eindhoven. Rechtbank Oost-Brabant verklaart het beroep ongegrond. X komt in hoger beroep. Hof 's-Hertogenbosch oordeelt dat de naheffingsaanslag terecht is opgelegd. De naheffingsaanslag is opgelegd om 9.19 uur. X heeft zich om 9.21 uur aangemeld bij Parkmobile. Uit gegevens van de heffingsambtenaar blijkt dat de controleur om 9.19 uur al tenminste 3 minuten bij het voertuig aanwezig was. Niet in geschil is dat X al lopende naar zijn bestemming de app op zijn telefoon in werking heeft gesteld. Daarmee aanvaardt hij volgens het hof bewust het risico dat bij controle van het voertuig zou worden vastgesteld dat de verschuldigde parkeerbelasting niet was voldaan. De stelling van X dat de verordening niet vereist dat hij meteen na het parkeren betaalt, verwerpt het hof. De bepaling in de verordening laat onverlet dat ook indien een belastingplichtige de parkeerbelasting door middel van een telefoon voldoet, onverwijld na het parkeren uitvoeringshandelingen moeten worden verricht om de verschuldigde belasting te voldoen. Deze bestaan bij betaling door middel van een telefoon uit het, door middel van die telefoon, inloggen op de centrale computer. Het hof verklaart het beroep echter gegrond, omdat niet tijdig een dwangsombeschikking is afgegeven. De rechtbank had het beroep gegrond moeten verklaren en de gemeente in de kosten moeten veroordelen.
uitspraak