Kan zijn dat het niet verstandig is, maar wel makkelijk. En nee, ik zal niet aankloppen bij de ING als het daardoor mis zou gaan. Ik gebruik Opera overigens.Als je het zelf via je browser zo instelt en bevestigt bij login is dat niet de schuld van de bank... Dan heb je het dus zelf op je computer opgeslagen.
Dat is ook niet erg verstandig...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bejaarde man beroofd van spaargeld
Re: Bejaarde man beroofd van spaargeld
-
@zeerprive, overweeg om niet het hele wachtwoord, maar bv de laatste 2 tekens niet, dan op te slaan. 2 tekens invullen moet toch lukken? Een crimineel heeft dan nog altijd geen weet dat er 2 tekens ontbreken en welke dat zijn....
-
@witteangora
Ik doelde met name op de gekoppelde spaarrekeningen. Bij Rabo/ABN kan de crimineel via internetbankieren met zijn eigen reader de spaarrekeningen ook plunderen.Dat leegplukken kan al op de parkeerplaats waar je je pasje verloren hebt...
-
Dat bedoel ik dus. En aangezien er overal wifi/internet beschikbaar is kan de crimineel dat al op de parkeerplaats doen.Zombiemaster schreef:@witteangoraIk doelde met name op de gekoppelde spaarrekeningen. Bij Rabo/ABN kan de crimineel via internetbankieren met zijn eigen reader de spaarrekeningen ook plunderen.Dat leegplukken kan al op de parkeerplaats waar je je pasje verloren hebt...
@zombiemaster: dat zou ik inderdaad kunnen doen, 2 tekens lukt wel, meer tekens ook, is gewoon gemakzucht van me. Bedankt in ieder geval voor de tip. Het overwegen waard.
Klopt, mits de vinder dan ook over de pincode beschikt.witte angora schreef:Dat bedoel ik dus. En aangezien er overal wifi/internet beschikbaar is kan de crimineel dat al op de parkeerplaats doen.Zombiemaster schreef:@witteangoraIk doelde met name op de gekoppelde spaarrekeningen. Bij Rabo/ABN kan de crimineel via internetbankieren met zijn eigen reader de spaarrekeningen ook plunderen.Dat leegplukken kan al op de parkeerplaats waar je je pasje verloren hebt...
Heel ellendig deze hele geschiedenis, en hoe uw vader dan ook gehandeld heeft is niet doordacht geweest maar ik zet toch vraagtekens bij wat er daarna is gebeurt. Hij heeft het meteen dezelfde middag gemeld, waar was het geld inmiddels? Deze criminaliteit gebeurt vaker, daar zouden de banken toch meer ervaring mee moeten hebben inmiddels?
Het geld wordt direct (na overboeken) afgeschreven van de rekening.Zangvogel schreef:Heel ellendig deze hele geschiedenis, en hoe uw vader dan ook gehandeld heeft is niet doordacht geweest maar ik zet toch vraagtekens bij wat er daarna is gebeurt. Hij heeft het meteen dezelfde middag gemeld, waar was het geld inmiddels? Deze criminaliteit gebeurt vaker, daar zouden de banken toch meer ervaring mee moeten hebben inmiddels?
Daarna heeft de de overboeker (of in dit geval de rekeninghouder) geen recht meer op het geld.
Zal wat zijn dat ik geld overboek voor bv een nieuwe auto (auto meeneem) en daarna snel naar de bank ga en het geld kan laten terugboeken.
Binnen een paar seconden is geld aan de andere kant van de wereld. Wat zou de bank daaraan moeten doen?Zangvogel schreef:Heel ellendig deze hele geschiedenis, en hoe uw vader dan ook gehandeld heeft is niet doordacht geweest maar ik zet toch vraagtekens bij wat er daarna is gebeurt. Hij heeft het meteen dezelfde middag gemeld, waar was het geld inmiddels? Deze criminaliteit gebeurt vaker, daar zouden de banken toch meer ervaring mee moeten hebben inmiddels?
Binnen een paar seconden is geld aan de andere kant van de wereld. Wat zou de bank daaraan moeten doen?Zangvogel schreef:Heel ellendig deze hele geschiedenis, en hoe uw vader dan ook gehandeld heeft is niet doordacht geweest maar ik zet toch vraagtekens bij wat er daarna is gebeurt. Hij heeft het meteen dezelfde middag gemeld, waar was het geld inmiddels? Deze criminaliteit gebeurt vaker, daar zouden de banken toch meer ervaring mee moeten hebben inmiddels?
Denk dat het probleem is dat we graag in onze onmacht anderen de schuld willen geven van door ons gemaakte fouten. Vaak wordt er op leeftijd gespeeld, maar het maakt niet uit hoe oud iemand is. Als je je eigen zaken nog regelt, blijf je zelf verantwoordelijk.
Kinderen zijn tot een bepaalde leeftijd niet handeling bevoegd.
Als we dit bij ouderen zouden doen is het hek van de dam.
Mijn ouders en schoonouders eind 70, regelen al hun zaken nog zelf, maar om ze te beschermen tegen bovengenoemde praktijken hebben we wat afspraken gemaakt.
Kinderen zijn tot een bepaalde leeftijd niet handeling bevoegd.
Als we dit bij ouderen zouden doen is het hek van de dam.
Mijn ouders en schoonouders eind 70, regelen al hun zaken nog zelf, maar om ze te beschermen tegen bovengenoemde praktijken hebben we wat afspraken gemaakt.
Toch lijkt het mij dat ze dan wel kunnen zien waar het geld naar toe is en meteen kunnen contacten met die bank, zodat het geld niet verder weggesluisd kan worden. En voor een bank is het in dit geval wel meteen duidelijk dat het hier over oplichting gaat! We leven tenslotte niet meer in de middeleeuwen. Toch??Moneyman schreef:Binnen een paar seconden is geld aan de andere kant van de wereld. Wat zou de bank daaraan moeten doen?Zangvogel schreef:Heel ellendig deze hele geschiedenis, en hoe uw vader dan ook gehandeld heeft is niet doordacht geweest maar ik zet toch vraagtekens bij wat er daarna is gebeurt. Hij heeft het meteen dezelfde middag gemeld, waar was het geld inmiddels? Deze criminaliteit gebeurt vaker, daar zouden de banken toch meer ervaring mee moeten hebben inmiddels?
Vergeet het maar. Dat gaat van de ene bank naar de ander, het blijft echt niet keurig binnen Nederland.Zangvogel schreef:Toch lijkt het mij dat ze dan wel kunnen zien waar het geld naar toe is en meteen kunnen contacten met die bank, zodat het geld niet verder weggesluisd kan worden. En voor een bank is het in dit geval wel meteen duidelijk dat het hier over oplichting gaat! We leven tenslotte niet meer in de middeleeuwen. Toch??Moneyman schreef:Binnen een paar seconden is geld aan de andere kant van de wereld. Wat zou de bank daaraan moeten doen?Zangvogel schreef:Heel ellendig deze hele geschiedenis, en hoe uw vader dan ook gehandeld heeft is niet doordacht geweest maar ik zet toch vraagtekens bij wat er daarna is gebeurt. Hij heeft het meteen dezelfde middag gemeld, waar was het geld inmiddels? Deze criminaliteit gebeurt vaker, daar zouden de banken toch meer ervaring mee moeten hebben inmiddels?
Het geld wordt direct (na overboeken) afgeschreven van de rekening.Brainless schreef:Zangvogel schreef:Heel ellendig deze hele geschiedenis, en hoe uw vader dan ook gehandeld heeft is niet doordacht geweest maar ik zet toch vraagtekens bij wat er daarna is gebeurt. Hij heeft het meteen dezelfde middag gemeld, waar was het geld inmiddels? Deze criminaliteit gebeurt vaker, daar zouden de banken toch meer ervaring mee moeten hebben inmiddels?
Daarna heeft de de overboeker (of in dit geval de rekeninghouder) geen recht meer op het geld.
Zal wat zijn dat ik geld overboek voor bv een nieuwe auto (auto meeneem) en daarna snel naar de bank ga en het geld kan laten terugboeken.[/quot
In dit geval was het wel duidelijk dat het over oplichting ging en niet over de koop van een auto.
Vergeet het maar. Dat gaat van de ene bank naar de ander, het blijft echt niet keurig binnen Nederland.[/quote]
Neen, ik snap dat het niet binnen Nederland blijft, meestal India of dat soort landen, maar die banken hebben toch wel onderling contact daarover? De ontvangende bank kan het geld toch onderscheppen?
Neen, ik snap dat het niet binnen Nederland blijft, meestal India of dat soort landen, maar die banken hebben toch wel onderling contact daarover? De ontvangende bank kan het geld toch onderscheppen?
Nee dus.Zangvogel schreef:Neen, ik snap dat het niet binnen Nederland blijft, meestal India of dat soort landen, maar die banken hebben toch wel onderling contact daarover? De ontvangende bank kan het geld toch onderscheppen?Moneyman schreef:Vergeet het maar. Dat gaat van de ene bank naar de ander, het blijft echt niet keurig binnen Nederland.
-
Neen, ik snap dat het niet binnen Nederland blijft, meestal India of dat soort landen, maar die banken hebben toch wel onderling contact daarover? De ontvangende bank kan het geld toch onderscheppen?[/quote]Zangvogel schreef:Vergeet het maar. Dat gaat van de ene bank naar de ander, het blijft echt niet keurig binnen Nederland.
Op basis waarvan moeten ze het onderscheppen?
Lang voor ze de kans hebben is het allemaal weggepint en in contanten verdwenen.Zangvogel schreef:Neen, ik snap dat het niet binnen Nederland blijft, meestal India of dat soort landen, maar die banken hebben toch wel onderling contact daarover? De ontvangende bank kan het geld toch onderscheppen?
In dit geval ligt de oplossing bij de gebruiker, niet bij de bank.
Het hoeft niet eens gepind te zijn. Geld gaat van Bank A naar Bank B. Bank A weet dus aan wie het geld bij Bank B is overgemaakt. Echter is het geld ondertussen al van Bank B naar Bank C gegaan en Bank B mag vanwege privacybescherming tegen Bank A niet zeggen wie de eigenaar is van de rekening op Bank C. Gaat het vervolgens nog een paar stappen verder, dan is iedereen het overzicht kwijt.Jesa H schreef:Lang voor ze de kans hebben is het allemaal weggepint en in contanten verdwenen.Zangvogel schreef:Neen, ik snap dat het niet binnen Nederland blijft, meestal India of dat soort landen, maar die banken hebben toch wel onderling contact daarover? De ontvangende bank kan het geld toch onderscheppen?
In dit geval ligt de oplossing bij de gebruiker, niet bij de bank.
-