Pagina 4 van 4

Re: Televisie MediaMarkt heeft grijze balk door beeldscherm

Geplaatst: 05 feb 2018 08:21
door arvandongen
@alfatrion
Wie heeft hier over vertragingstechnieken? Als MM juridisch aangevallen wordt, mag ze zich binnen de wetgeving juridisch verdedigen. Een brief van een juridische afdeling van een multinational kost in de praktijk tenminste 14 dagen.

Het wetboek bepaalt dat MM tot 30 dagen mag leveren vanaf de dag van de overeenkomst. Daarbinnen kan je MM sowieso niet in gebreke stellen voor niet-levering van een nieuwe TV.

Re: Televisie MediaMarkt heeft grijze balk door beeldscherm

Geplaatst: 05 feb 2018 09:46
door alfatrion
arvandongen schreef:Als MM juridisch aangevallen wordt, mag ze zich binnen de wetgeving juridisch verdedigen. Een brief van een juridische afdeling van een multinational kost in de praktijk tenminste 14 dagen.
Natuurlijk mag MM zich juridisch verdedigen, maar dat doet er niets aan af dat MM vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast moet uitvoeren. Zoals jij het beschrijft is het of herstel binnen een redelijke tijd of vervanging, maar we gaan onze tijd nemen. Dat noem ik vertragingstactieken.
arvandongen schreef:Het wetboek bepaalt dat MM tot 30 dagen mag leveren vanaf de dag van de overeenkomst. Daarbinnen kan je MM sowieso niet in gebreke stellen voor niet-levering van een nieuwe TV.
Normaals: dat is niet van toepassing in het geval van een non-conforme levering.

Re: Televisie MediaMarkt heeft grijze balk door beeldscherm

Geplaatst: 05 feb 2018 16:18
door Radar
Geruzie en offtopic reacties verwijderd door moderatie. Indien je inhoudelijk niets hebt toe te voegen, kies er dan voor om niet te reageren.

Re: Televisie MediaMarkt heeft grijze balk door beeldscherm

Geplaatst: 05 feb 2018 17:16
door Nijogeth
TS lijkt me een snelle oplossing te zoeken, omdat een paar dagen wachten te veel blijkt. Dan is dat hele juridische niet nodig, want dat is namelijk een weg die nog langer duurt. Praktisch gezien is dus, de garantie claimen bij Mediamarkt (zoals al gedaan is) en deze het dan af laten handelen (wat men ook wil doen met een reparatie), de beste oplossing.