LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TPG post bezorging pakket bij buren

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Even over die gast van 3 februari: er is mijns inziens geen verschil tussen het afleveren bij de buren door tpg of selekt vracht. Ik vind BEIDE niet kunnen. Afleveren op het adres dat op het pakje staat, of mee terugnemen, dan heb je geen probleem meer.

Selektvracht heeft een probleem dan, want zij hebben maar 1 enkele vestiging in een bepaalde plaats of regio.

Ik ben van mening, dat het niet de verzender is, die bepaalt dat kostbare spullen zomaar bij vreemden afgeleverd kunnen worden, maar de afzender of de ontvanger. Daar de laatste niet weet via welke dient een pakketje onderweg kan zijn, is het door de ontvanger dus ook niet aan te geven dat die geen ''buren-aflevering'' wil
dit vind ik flauwekul, je weet zeker niet hoeveel mensen het zelf bij de buren willen omdat men perse het pakje wil hebben.
selectvracht heeft meerdere depots in een stad dus dat is het probleem ook niet.
of de verzender het nu uitmaakt of niet daar hebben we het niet over, overal kun je aangeven of je bezwaar hebt tegen bezorging bij buren als u niet thuis bent.
geen bezwaar is ook geen bezwaar maken dan, NBB kun je er standaart op laten zetten bv bij wehkamp.
maar dat willen ze dan weer niet want dan gaat het pakje misschien retour afzender als ze 4x niet thuis zijn.

nogmaals dat bepaald selectvracht niet maar de afzender.

dat de ontvanger niet weet via welke dienst het verzonden wordt moet je me eens uitleggen beste man, wat is het verschil helemaal niks, u wilt of wel bij de buren of niet geen discussie mogelijk toch.

dus als tpg komt mag het bij de buren maar nu stuurt bv wehkamp het vandaag niet via tpg maar via select dus mag het ineens niet bij de buren.

het is wel buren of geen buren door wie het bezorgd wordt doet toch niet terzake of wel

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

bezorgen bij buren mag! Ben zelf ook pakketbezorger en dan in Noorden des lands. Heb nog nooit problemen gehad, maar goed het is hier ook anders dan in de steden waar ze elkaar niet kennen (of willen kennen). Trouwens als je iets waardevols verzend dan moet het altijd onder verhoogd aansprakelijk(dus met handtekening). Die pakjes mogen niet bij de buren worden bezorgd.
Meestal komen de buren hier al naar buiten om te zeggen dat de buren niet thuis zijn en dat zij het wel willen aannemen, ik gooi dan altijd wel een briefje door de brievenbus. Op vaste adressen waar de buren het vaker aannemen voor de buurman/vrouw gooi ik geen briefje door de brievenbus.
Ach het heeft ook met cultuur/mentaliteits verschil te maken, want zoals ik al zei: In dorpen kunnen ze elkaar nog goed verdragen, zouden ze in steden ook eens meer moeten doen.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Op vaste adressen waar de buren het vaker aannemen voor de buurman/vrouw gooi ik geen briefje door de brievenbus
beste ik weet niet bij welke pakketdienst jij zit, ik zelf zit bij selectvracht maar wij moeten echt overal dat briefje binnengooien als het op een ander wordt afgeleverd.

en idd handtekening mag alleen op geadreseerde en neregens anders

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van 16.07. Ik snap niet welk woord er chinees is in mijn uitleg, dat een ontvanger niet weet via welke dienst hij of zij een pakketje ontvangt.

Het is zo simpel als wat: stel, jij bestelt een artikel bij een postorderbedrijf, weet jij vantevoren wie het je komt brengen? In de gidsen die ik krijg, staat het er er namelijk niet bij. En dan heb ik het niet alleen over Wehkamp, of Neckermann, want het is best mogelijk dat het daar wel bij staat. Maar het is me dus overkomen dat ik 1 bestelling geleverd kreeg door Select Vracht, en het ontbrekende deel kwam via de TPG.

En dit is nu het punt: beide verzenders hanteren andere richtlijnen bij het afleveren bij de buren.

De een wil het wel, de ander wil het niet. Maar feit is, dat de verzender de ontvanger een methode van afleveren opdringt, die men als ontvanger wellicht helemaal niet wil. Ja, na 1 keer duidelijk aangeven, zal Selektvracht zich de volgende keer aan de wens van de ontvanger houden, maar mijn ervaring bij de TPG is, dat men dat bij een volgende zending kennelijk vergeten is.

Mijn betoog houdt in, dat je dat vantevoren niet kenbaar kunt maken aan de verzender van je bestelling, omdat je vantevoren niet weet wie dat is. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen, of doe je alleen maar alsof je zo dom bent?

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

En nog iets, gast van 16.07. Waar staat eigenlijk dat ik vind dat de ene dienst wel bij de buren mag afleveren, en de andere niet? Je moet me maar eens uitleggen waar ik dat heb geschreven. Houd het er maar op dat ik dat nooit beweerd heb. Eerst lezen, voor je verkeerde conclusies trekt, dat scheelt een hoop ergernis.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben het er dan ook niet mee eens dat een ontvanger van een pakje, wanneer deze dus niet weet via welke dienst het wordt bezorgd, vantevoren kan aangeven of men het wel of niet bij de buren bezorgd wil hebben, in geval het niet rechtstreeks aan de geadresseerde kan worden aangeboden
als je dit eens goed leest dan snap je het misschien.
je bent de consument en jij betaald voor je product hoe dat nu bij jou bezorgd wordt maakt geen ene ruk uit als je het maar krijgt.

jij hoeft niet te weten via wie het komt en jij hoeft geen afspraken met bv tpg te maken of met selectvracht jij moet afspraken maken met je leverancier en niet andersom.
als je bang bent dat je buren het jatten nou dan is jullie burenrelatie zeer goed mag ik wel zeggen.

ik werk zelf bij select en weet heo het werkt en ook ik krijg weleens pakjes die bij de buren zijn geleverd ik was immers niet thuis.
ik heb een bewijs in de bus dat de buren het geacepteerd hebben en dus de verantwoordelijkheid voor het correct afleveren van de bezorger hebben overgenomen.
als mijn buren dan mijn pakje ineens verduisteren dan zijn ze nog niet jarig maar ik weet dat ik mijn buren kan vertrouwen en vice versa.

ik lees hier alleen maar mag niet bij mijn buren ja jou keus maar naast zo´n kwatsbal zou ik zelf niet eens willen wonen we zijn er om elkaar et helpen of niet.

ik had er vanavond ook weer zo 1 wel allemaal wehkamp bestellen mag neit bij de buren, overdag nooit thuis en s´avonds ook niet dus 1 manier retour afzender.

kijk wel tijd om te bestellen maar geen tijd om het aan te nemen.

jij wilt online bestellen zorg dan ook dat het geleverd kan worden ga anders gewoon naar de winkel als je toch niet thuis kunt zijn en je buren niet vertrouwt

wij doen ook alleen maar ons werk net zoals de tpg.
dankzij ons krijgt u de spullen anders zou u zelf naar de winkel moeten, u wilt gemakzucht hebben dat mag maar heb dan ook respect voor de mensen die het voor u bezorgen.


Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

geen argumenten meer zeker

MTP

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door MTP »

Geplaatst op 03 Feb 2005 16:11 door rob1


--------------------------------------------------------------------------------

Er is zeker wel een goede concurrent kijk maar eens op www.falkpost.nl
betrouwbaar en goed
Volgens die website:
Falk Courier is naast koerierswerk groot geworden door de dagelijkse distributie van juridische documenten tussen advocatenkantoren, notariaten, rechtbanken en aanverwante organisaties. Wilt u daar meer over weten, vraag dan onze specifieke juridische post-brochure aan.
Daarnaast bieden wij het zogenaamde rechtbank post-abonnement aan.
Dit heeft toch niets met serieuze concurrentie te maken? Dit is een heel ander product.

Lijkt me niet echt geschikt voor postorderwerk.

MTP

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door MTP »

En dan nog iets:
Tegen een vast tarief van € 0,60 per gereden kilometer (excl. BTW) doen wij graag uw koerierswerk.
Dit is iets heel anders dan een brief van Middelburg naar Groningen voor € 0,39 (inclusief BTW)

Rekent u zelf het prijsverschil maar eens uit.

mmm

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door mmm »

Waar is de privacy-wet? :?
De hele flat wordt hier als buurman/vrouw gezien.
Kan dit maar zo medewerkers van RADAR?

Ik bedoel, standaard er vanuit gaan dat het pakketje bij de buren wordt afgeleverd?
Ik zou zeggen, standaard alleen afleveren op het huisadres en wil je het bij de buren afgeleverd hebben: stikker met "graag bij de buren afleveren".

Wat een zooitje!

mmm

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door mmm »

Trouwens, ik vind dat geen enkele pakketvracht afgegeven mag worden mits er toestemming is gegeven door de ontvanger/ster.
Het is toch de omgekeerde wereld!
De ontvanger/ster betaald het pakketje en de verzendkosten 8)
Laten we alstublieft het werk doen waarvoor we betaald worden.
Wij betalen zodat het pakketje veilig en heelhuids in onze handen komt.
Dat betekent niet zonder toestemming even snel bij de buren afleveren.
Dat betekent volgens mij dat de verantwoordelijkheid bij de pakketleveringsdienst ligt en NIET bij de ontvanger/ster of zijn/haar buren.
Kom op jongens! Heb wat meer respect voor andermans betaalde pakketjes!
Ik haal het met liefde op :D (maar betaal er dan minder voor dat snap je natuurlijk wel)

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

weer zo 1 die het niet kan of wil snappen.

de afzender bepaald de verzender en niet de afnemer.
de verzendkosten betaal je hoe dan ook of selectvracht hem nu bezorgt of tpg of je haalt hem op het postkantoort of op een depot af.
de kosten blijven gelijk.

als u bezwaar heeft bij bezorging bij de buren moet u dat gewoon aangeven het staat nl met koeienletters vermeld bij bv wehkamp op de website en nog klaagt u, tevens staat het ook op de bestelbon.

dus is de vervoerder dan fout, er worden per dag miljoenen pakketjes verstuurd in nl moet jij als vervoerder bij gaan houden wie wel ruzie met zijn buren heeft en wie nie.

in de flat iedereen is dan je buur is ook grote kolder, ik ga mezelf wel na als ik in een flat moet zijn pak ik 1 buur aan de linkerkant en 1 rechts allebij geen gehoor is pakje mee terug simpel.

ik ga niet 100 woningen afbellen of ze uw pakje willen aannnemen ik heb wel meer te doen en andere bezorgers idem dito.

u probeert alsmaar de bezorger de schuld te geven, maar waarom geeft u uzelf niet de schuld u bent immers degene die iets besteld en niet thuis is terwijl u bijna 99% zeker kunt zijn dat het daags na de bestelling geleverd wordt en dit is bij oa wehkamp, otto en neckermann zo voor 22 uur besteld volgende dag in huis.

u kunt zelf een andere datum ingeven of bezorging overdag of s´avonds is dat ons probleem nee dat is uw verantwoordelijkheid.

tevens is het ook zo dat veel mensen het in de avonduren willen maar dan ook bijna nooit thuis zijn en niks bij de buren willen, kijk als u iets wilt hebben en u besteld het zorg dan ook dat het afgeleverd gaat worden, na 4x gaat het immers retour afzender en dan beginnen ze te janken ja ik heb het pakje nodig.

u heeft dus ook al 4x een briefje in de bus gehad waar op stond wanneer we terugkwamen en als het niet uitkwam gelieve even te bellen voor een andere tijd of het zelf even op te komen halen maar nee das teveel moeite

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een onbeschofte bezorger bent u! In plaats van blij te zijn dat u werk hebt omdat allerlei mensen (nee, ik niet) bij postorderbedrijven bestellen, een beetje lopen mekkeren omdat een aantal mensen volkomen terecht meldt dat ze niet willen dat hun pakketten bij de buren worden afgeleverd. Zorg maar dat u punten regelt waar mensen 's avonds hun overdag aangeboden pakketten kunnen afhalen.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

afhaalpunten zijn er gewoon dat is punt 1 u moet even bellen naar het nr vermeld op de bon die u in uw brievenbus hebt gekregen en u wordt netjes uitgelegd van hoelaat tot hoelaat u het kunt komen halen.

punt2 wat mensen terecht vinden of niet als u het niet bij de buren wil moet u dat aangeven zoals ik in mijn vb aangaf het staat duidelijk aangegeven op uw bestelbon of op uw internetbestelling.

u heeft de keus voor NBB dat u hem niet gebruikt is niet de schuld van de bezorger.
eerder van uzelf dat u uw eigen buren niet eens kunt en wilt vertrouwen nou dan heb je een fijn buurtje waar je woont.

je hebt 4 opties

1. je besteld iets en geeft zelf aan dag of avond en zorgt dat je thuis bent.
2. ben je niet thuis dan bij de buren
3. wilt u dat niet zorg dan dat u thuis bent , we komen 4 keer terug 2x dag en 2x avond dus 4x niet thuis is retour afzender.
4. gewoon bij uw buren.

kom niet aan met zwats mijn buren jatten het weg, als dat zo is kunt u hen nl aanklagen u heeft van ons het bewijs in de bus liggen dat wij een pakket van bv otto daar hebben afgegeven in ongeopende verpakking.

is makkelijk de bezorgers de schuld te geven begin eerst een bij degene die het zo moeilijk maken.

p.s als iemand in de avond niet thuis is en op de dag ook niet en we komen 4x aan de deur dat betekend 4 briefjes maar geen 1keer belt u om het op te halen wie is er dan fout u zelf toch.

kijk 1 keer niet bellen want u denkt morgen ben ik er wel dat kan maar na 4x nog niks laten horen is dus degelijk uw eigen schuld gewoon retour afzender zonder pardon.

p.s dit zijn niet onze regels maar van uw leverancier, er zijn zelfs leveranciers die zeggen 2x aanbieden nog geen reactie naar het depot vanaf de klant willen wij het zsm terug hebben.

Karel Kras

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Karel Kras »

is makkelijk de bezorgers de schuld te geven begin eerst een bij degene die het zo moeilijk maken.
Maar wie heeft er dan om gevraagd om het om de buren af te leveren? Ik niet!

Als je het na 4x niet kunt bezorgen hoor je het als postbode / koerier gewoon af te geven bij een afhaalpunt en NIET bij de buren! PUNT.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

p.s als iemand in de avond niet thuis is en op de dag ook niet en we komen 4x aan de deur dat betekend 4 briefjes maar geen 1keer belt u om het op te halen wie is er dan fout u zelf toch.
Uh... je wordt er toch voor betaald om pakketjes rond te brengen of niet soms? :roll:

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

re:

zeg ik dan dat het mijn werk niet is.

maar mensen verwachten soms teveel na 4x aanbieden als het niet bij de buren mag is het gewoon retour afzender en niks anders.

u heeft al 3x de tijd gekregen om een afspraak te maken voor ophalen of dat we op een andere tijd komen maar u reageert niet dan beslist nl de verzender dat hun het accuut terug willen hebben.

dus dat beslissen wij niet maar bv wehkamp

Ria23

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Ria23 »

Ik baal zwaar van de TPG!!
Nu ruim twee weken geleden heb ik een doos met boeken besteld bij een online boekenwinkeltje. Dit is een betrouwbaar adres waar ik al vaker, zonder enige problemen, boeken besteld heb.
Ook dit keer leek alles prima te verlopen. De boeken waren besteld, betaling was gedaan, en ik kreeg een mailtje dat de boeken werden verzonden.
Als het goed is, moet je het dan de volgende dag in huis hebben, Nou, mooi niet dus, ook de volgende dag niks. De dag daarna heb ik maar es ff een mailtje gestuurd naar het boekenwinkeltje. Ja, het was toch echt verzonden zeiden ze. Met de tracker code zouden ze voor me gaan kijken waar het pakketje zich zou moeten bevinden. Volgens deze code was het pakketje allang aan de geadrresseerde uitgereikt.
Ik snapte er niks meer van. Toen ben ik maar es ff naar de TPG klantenservice gaan bellen, daar werd me hetzelfde verteld, nadat ik ze de de tracker code had gegeven.
Hoe kan dit nou?! Ik was op die bewuste dag niet eens thuis!!!
Vervolgens ben ik bij alle buren gaan checken, wisten ook van niks. Bovendien moet de pakketjesbezorger dan toch een briefje achterlaten?!
Ook ben ik naar het postkantoor gegaan, ook daar lag niks.
Iemand enig idee wat ik nu nog kan doen?! Ik heb meer dan 50 euro voor die boeken betaald!

molly

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door molly »

ptt krijgt overal de schuld van. selectvracht bezorgt ook , geven alles af aan buren, de lamme en de blinden bezorgen bij hun, lekker goedkoop.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

beste mollie,

wat kun jij zwetsen zeg.

ptt maakt ookk fouten net als ieder mens.

zoalng jij als consument er niks op tegen hebt dat het wordt afgeleverd bij je buren moet je gewoon je bek dichthouden of niks bestellen of zorgen dat je gewoon thuis bent.

zolang je niet aan die voorwaarde kunt voldoen moet je gewoon maar in een winkel spullen kopen en niet uit een catalogus of online.

ik noem een vb je besteld nu voor 22 uur iets bij wehkamp kans is 99,9% dat het morgenvroeg bij je wordt bezorgd, jij bent dan niet thuis je hebt geen avondbezorging aangegeven en je hebt niet aangegeven dat het niet bij de buren mag wat praat je dan als kip zonder kop.
het wordt gewoon geleverd klaar uit.

vertrouw je je buren niet ga dan op zoek naar een ander huis want als je zo moet leven dat je buren jou spullen jatten dan ben je zielig hoor.

als bv ptt of selectvracht wat afleverd bij je buren krijg je daar een kennisgeving van in de bus, het pakket is ongeschonden bij je buren geleverd.
ga jij daar het pakket ophalen en het is open of beschadigd moet je aangifte doen tegen je buren en niet lopen blaten en schelden tegen de bezorger die heeft het nl ongeschonden bij uw buren geleverd, uw buren wordt niet verplicht om het aan te nemen dat doet men zelf.

nogmaals vind het allemaal frapant dat het verdwijnt bij de buren, mijn buren ken ik goed genoeg dat ze niks open maken van mij maar als jou buren dat wel doen is het jou probleem met die van hen en niet van ons.

uw buren accepteren het pakje en nemen daar dus ook de verantwoordelijkheid voor ze hoeven het niet aan te nemen dat doen ze geheel vrijwillig.
en als u ruzie hebt met buren ik maak dat regelmatig mee bij mensen accepteren die mensen het geeneens van elkaar dus ga niet roepen dat men uw pakje achterover drukt of wat dan ook.

Gesloten