Niet ten nadele van Moneyman maar ik deelde het betreffende artikel https://www.security.nl/posting/417375/ ... raferen%3F van Arnaud Engelfriedtttlocke schreef:Lees het artikel dat Moneyman deelde..
Zeer lezenswaardig inderdaad.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Niet ten nadele van Moneyman maar ik deelde het betreffende artikel https://www.security.nl/posting/417375/ ... raferen%3F van Arnaud Engelfriedtttlocke schreef:Lees het artikel dat Moneyman deelde..
Mijn excuses.Klaas Jan schreef:Niet ten nadele van Moneyman maar ik deelde het betreffende artikel https://www.security.nl/posting/417375/ ... raferen%3F van Arnaud Engelfriedtttlocke schreef:Lees het artikel dat Moneyman deelde..
Zeer lezenswaardig inderdaad.
Dat kan best zo zijn, maar dat maakt het nemen van enkele foto's nog geen privacyschending waarvoor met succes de rechter kan worden ingeschakeld. Dat was mijn punt.kweenie schreef:Wat is de toegevoegde waarde van foto's in dit geval? Wat geeft foto's van een trampoline voor extra informatie? Als de buurman vindt dat de schommel en trampoline niet aan de regels voldoen, dan kan hij dat ook zonder foto's aankaarten.Buurman heeft een belang: hij wil bewijs verzamelen i.v.m. mogelijk te nemen juridische stappen.
Maar dat is helemaal niet het relevante argument. Foto's maken van tuinen is in beginsel gewoon toegestaan. Ook door jou en mij, en zonder dat daar een noodzakelijkheid (al dan niet juridisch) aan ten grondslag zou moeten liggen. Als ik de tuin van de buurman fotografeer omdat ik zijn tuinkabouter zo leuk vind, mag ik dat gewoon doen.kweenie schreef:Je argument waarom foto's maken zou mogen, en zou prevaleren boven privacy, is omdat voor een eventuele juridische stappen foto's nodig zouden zijn. Maar die foto's zijn m.i. helemaal niet nodig voor die juridische stappen. Daarmee vervalt ook het argument dat privacybescherming ondergeschikt zou zijn aan het verzamelen van bewijsmateriaal.
Dat argument maakte ik niet.kweenie schreef:Je argument waarom foto's maken zou mogen, en zou prevaleren boven privacy, is omdat voor een eventuele juridische stappen foto's nodig zouden zijn. ....
Het artikel van Arnoud gaat om tuinen waar je vanaf de openbare weg bij kan komen op een normale manier. Het gaat hier om een tuin, waar je niet op een normale manier bij kan komen. Op het moment dat je op een lader gaat staan om een foto te kunnen maken, wat je anders niet zou kunnen, dan schend je m.i. het recht op respect het privé leven, familie- en gezinsleven en woning van de buurman. Als het bij een enkele keer blijf, dan zou ik daarvoor niet naar de rechter gaan. En dit recht komt niet zonder uitzonderingen, maar het is voor mij niet overduidelijk dat je als hobby fotograaf ongevraagd foto's mag maken van privé tuinen, als je daar niet op een normale manier bij kan.Moneyman schreef:Maar dat is helemaal niet het relevante argument. Foto's maken van tuinen is in beginsel gewoon toegestaan. Ook door jou en mij, en zonder dat daar een noodzakelijkheid (al dan niet juridisch) aan ten grondslag zou moeten liggen. Als ik de tuin van de buurman fotografeer omdat ik zijn tuinkabouter zo leuk vind, mag ik dat gewoon doen.
Ik lees nergens dat de buurman als hobbyfotograaf deze foto's neemt, maar als bewijs voor iets wat hij in zijn hoofd heeft en waarvan hij zijn advocaat wil overtuigen.alfatrion schreef:Het artikel van Arnoud gaat om tuinen waar je vanaf de openbare weg bij kan komen op een normale manier. Het gaat hier om een tuin, waar je niet op een normale manier bij kan komen. Op het moment dat je op een lader gaat staan om een foto te kunnen maken, wat je anders niet zou kunnen, dan schend je m.i. het recht op respect het privé leven, familie- en gezinsleven en woning van de buurman. Als het bij een enkele keer blijf, dan zou ik daarvoor niet naar de rechter gaan. En dit recht komt niet zonder uitzonderingen, maar het is voor mij niet overduidelijk dat je als hobby fotograaf ongevraagd foto's mag maken van privé tuinen, als je daar niet op een normale manier bij kan.Moneyman schreef:Maar dat is helemaal niet het relevante argument. Foto's maken van tuinen is in beginsel gewoon toegestaan. Ook door jou en mij, en zonder dat daar een noodzakelijkheid (al dan niet juridisch) aan ten grondslag zou moeten liggen. Als ik de tuin van de buurman fotografeer omdat ik zijn tuinkabouter zo leuk vind, mag ik dat gewoon doen.
In je betoog waarin je beargumenteert waarom buurman foto's zou moeten maken benoem jetttlocke schreef:Dat argument maakte ik niet.kweenie schreef:Je argument waarom foto's maken zou mogen, en zou prevaleren boven privacy, is omdat voor een eventuele juridische stappen foto's nodig zouden zijn. ....
Dat suggereert toch dat je dit als een van de argumenten ziet waarom foto's maken in dit specifieke geval toegestaan zou zijn. Maar OK, dat was blijkbaar een opmerking tussendoor die los staat van je argumentatie waarom foto's maken in dit geval mag. Prima.Buurman heeft een belang: hij wil bewijs verzamelen i.v.m. mogelijk te nemen juridische stappen.
Dat suggereert toch dat je dit als een van de argumenten ziet waarom foto's maken in dit specifieke geval toegestaan zou zijn. Maar OK, dat was blijkbaar een opmerking tussendoor die los staat van je argumentatie waarom foto's maken in dit geval mag. Prima.kweenie schreef: Buurman heeft een belang: hij wil bewijs verzamelen i.v.m. mogelijk te nemen juridische stappen.
Als ik boven de ramen open doe, kan ik in alle tuinen van de buren kijken. Daar hoef ik niet voor over de schutting te gluren.kweenie schreef:Dat klopt, hij nam alleen foto's toen de toestellen werden geïnstalleerd. Maar dat weet hij pas op het moment dat hij in je tuin kijkt. Ik vind het zelf niet echt normaal dat als de buurman vreemde geluiden hoort, hij in je tuin zou mogen kijken om te zien of er misschien toestellen geïnstalleerd worden. Terwijl je misschien met heel andere dingen bezig bent, waarbij je niet zit te wachten op toekijkende buren.
Dan heb je pas echt geluidsoverlast (boven de 100db), oeps...Ik zou als ik de vraagsteller was een keer een Pipe(doedelzak) speler even één liedje laten spelen van max 2, 3 minuten, gewoon overdag.
Geweldige tip!!! Dan pas kan je een oorlog verwachten.. Hier heeft TS niks aan, zo maak je het conflict groter.Spacestar schreef:]Ik zou als ik de vraagsteller was een keer een Pipe(doedelzak) speler even één liedje laten spelen van max 2, 3 minuten, gewoon overdag.
Foutje, pas een opname gemaakt van een groep doedelzak spelers en die kwam niet boven de 90-95 db. En als dat 2, 3 minuten is en eenmalig is dat geen overlast. Voor de goede orde, een kerkorgel haalt probleemloos ook tot 95 Db, maar daar hoor je niemand over klagen. Maar er komen dan wel klachten dat het hard is als een gospelkoor (andere kerkmuziek) in diezelfde kerk begrensd op max 85 db speelt.Spacestar schreef:Dan heb je pas echt geluidsoverlast (boven de 100db), oeps...Ik zou als ik de vraagsteller was een keer een Pipe(doedelzak) speler even één liedje laten spelen van max 2, 3 minuten, gewoon overdag.
En wat wilt u daarmee bereiken?mahadma schreef:Maar waarom zou die 'aardige buurman' foto's moeten maken over de schutting als hij ook van bovenaf foto's kan maken. In mijn visie zoals wij nu dingen weten denk ik dat hij last heeft van alles en iedereen naast hem en wil hij de vraagsteller ook laten verhuizen en de nieuwe bewoners daarna ook weer, dat is kennelijk zijn hobby. Als het geen speeltoestellen zijn zijn het de kinderen wel, zouden die het niet zijn is het de soort muziek die de buren spelen, En welke soort en volume dan ook, het is op voorhand nooit goed. Ik zou als ik de vraagsteller was een keer een Pipe(doedelzak) speler even één liedje laten spelen van max 2, 3 minuten, gewoon overdag.