Er zijn meerdere opties:
1. alle bedragen vooruitbetalen;
2. alle maanbedragen voldoen op het moment dat deze opeisbaar zijn;
3. ISRA punt aanleggen; en
4. mogelijk een beroep op het herroepingsrecht.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Youfone contract ontbinden
-
Re: Youfone contract ontbinden
De vraag is of een gedegenonderzoek noodzakelijk is.Cro schreef: TS is zo lijkt zo onverstandig geweest te zijn het weghalen van het ISRA punt nooit officieel te melden, daarnaast heeft ze zonder gedegen onderzoek te doen zomaar een nieuw abonnement afgesloten en daar wil ze nu weer vanaf. Jammer genoeg niet het meest slimme wat ze had kunnen doen en daar zal ze nu waarschijnlijk wat leergeld voor af moeten tikken. Jammer, maar helaas verwacht ik.
De provider behoord de consument wel te informeren (zonder kleine lettertjes) dat het ISRA punt (telefoonaansluiting) noodzakelijk is voor het leveren van de dienst. TS was op de hoogte dat de telefoonaansluiting niet aanwezig was en was dan niet het contract aangegaan, dat zij niet weet wat de technische term ISRA inhoudt kun je een consument niet kwalijk nemen.
Ik denk dat TS grote kans maakt om bij de geschillencomissie tot een lagere afkoop te komen (dat ze iets moet betalen twijfel ik niet). Ik vermoed zelfs dat Youfone dit ook wel inzien en bij schriftelijk kenbaar maken dat je naar de geschillencommissie wilt stappen al akkoord zal gaan.
Waar gaat dit over?
Dit is immers al lang bekend bij Youfone:sylvesterb schreef:Ik denk dat TS grote kans maakt om bij de geschillencomissie tot een lagere afkoop te komen (dat ze iets moet betalen twijfel ik niet). Ik vermoed zelfs dat Youfone dit ook wel inzien en bij schriftelijk kenbaar maken dat je naar de geschillencommissie wilt stappen al akkoord zal gaan.
sylvesterb schreef:Maar nogmaals het advies is echt om niet teveel prijs te geven aan Youfone. Als je hun al verteld dat je het ISRA zelf hebt laten verwijderen dan verlies je de zaak zeker.
In de OP schrijft de Ts dat haar schriftelijk gemeld was dat ze een ISRA punt moest hebben.
En helaas zwijgt te weer eens....