Nee, dat wisten wij vooraf al omdat wij weten hoe onze dochter functioneert en de rijinstructeur die al vele rijlessen naast haar gezeten heeft ook. Hij kan dat beter bepalen dan een examinator in een half uurtje of een psychiater in een kwartier op zijn kantoor.Moneyman schreef: ↑04 okt 2018 12:47De argumentatie is onzin. “In ons geval was het overbodig”... ja, dat wist je na de test inderdaad...alfatrion schreef: ↑04 okt 2018 12:17Ik vind dit geen onzin. Dit soort handicaps (ADD, ADHD, ASS, ect.) hebben lang niet allemaal invloed op het vermogen van iemand om veilig deel te nemen aan het verkeer. Dergelijke tests waren vroeger niet nodig en ik niet de indruk dat het destijds noemenswaardiger onveiliger was op de weg. Daar komt bij dat je je veel minder snel een stikker opgeplakt. Ik zou wel eens cijfers willen zijn van het mensen die dergelijke testen afnemen en welk percentage dan faalt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over rijgeschiktheidsonderzoek CBR
Re: Klacht over rijgeschiktheidsonderzoek CBR
Dat is én een aanname, én in strijd met de regelgeving.
-
Je kunt het zelf wel overbodig vinden, maar de examinator vind een onderzoek niet overbodig. Terwijl die examinator dus verantwoordelijk is voor het al dan niet terecht verstrekken van het roze kaartje.
Als je weet hoeveel mensen van zichzelf vinden dat ze fantástisch kunnen rijden...
Als je weet hoeveel rijinstructeurs kandidaten naar examens toesturen die er nog helemaal niet aan toe zijn (althans in mijn tijd)...
Dat zijn dingen die examinatoren zich bijzonder goed realiseren.
Als je weet hoeveel mensen van zichzelf vinden dat ze fantástisch kunnen rijden...
Als je weet hoeveel rijinstructeurs kandidaten naar examens toesturen die er nog helemaal niet aan toe zijn (althans in mijn tijd)...
Dat zijn dingen die examinatoren zich bijzonder goed realiseren.
-
En wie zegt dat een psychiater een kwartier nodig heeft?Ma1964 schreef:
Nee, dat wisten wij vooraf al omdat wij weten hoe onze dochter functioneert en de rijinstructeur die al vele rijlessen naast haar gezeten heeft ook. Hij kan dat beter bepalen dan een examinator in een half uurtje of een psychiater in een kwartier op zijn kantoor.
Ik weet ook heus wel dat er soms l""" lo.s " onder examinatoren zijn , maar misschien is deze wel hartstikke goed en ervaren en men vraagt tenslotte niet zomaar zo.n test aan.
Laatst gewijzigd door moederslink op 07 okt 2018 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
moederslink schreef: ↑07 okt 2018 15:12Maar wat zei de instructeur dan nu na afloop vh examen? Waren deze 2 ingrepen ook idd nodig?Ma1964 schreef:
Nee, dat wisten wij vooraf al omdat wij weten hoe onze dochter functioneert en de rijinstructeur die al vele rijlessen naast haar gezeten heeft ook. Hij kan dat beter bepalen dan een examinator in een half uurtje of een psychiater in een kwartier op zijn kantoor.
Ik neem toch aan dat u met deze instructeur een gesprek heeft gehad?
En wie zegt dat een psychiater een kwartier nodig heeft?
U blijft maar boos over deze aanvraag , maar misschien is het zinvol om het eea nu eerst eens af te wachten en het daarna terug te koppelen naar dit forum?
Ik weet ook heus wel dat er soms l""" lo.s " onder examinatoren zijn , maar misschien is deze wel hartstikke goed en ervaren en men vraagt tenslotte niet zomaar zo.n test aan.
Ik denk dat u nu de TS verwart met Ma1964.
-
ja inderdaad!
Ik heb mijn reactie enigszins aangepast.
Ik heb mijn reactie enigszins aangepast.
-
Thanks for the link.Lady1234 schreef: ↑29 sep 2018 16:51Lees ook eens hier.
https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/ ... utisme.htm
Of zo'n psychiater nu een kwartier of een half uur nodig heeft voor zijn onderzoek, feit blijft dat zo'n onderzoek niets voorstelt, ik zat er zelf bij
-
Toch het rijbewijs gekregen dan?
-
Ik vraag het morgen wel als ik weer bij het CBR op kantoor aan het werk ben.