LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Duck Natuurvoeding, beste hondenvoeding die er is!!
Re: Duck Natuurvoeding, beste hondenvoeding die er is!!
Wappie, zo'n lieve hond en zo oud. At altijd mee, likte de pannen uit.
Nou aten we wel zoutloos. Maar ik denk ook, dat het allemaal een beetje overdreven is. Als wij op dieet gaan, zo'n fotomodeldieetje, worden we ook slank strak en glanzend haar. Maar met veel beweging, niet te veel eten, weet je nog postbus 51denhaag, meer bewegen minder eten enz. doet iedereen goed.
Overigens, de poes at vrolijk mee en is ook zo'n ouwe tang geworden.
Het is alsof je je goodwill voor je dier graag wil kopen. Doe maar hoor!
zolang je je dier geen snoep geeft, zal het allemaal prima goedkomen.
Ik houdt een aardig centje over. ik zag dat een willekeurige zak voer een 16 euro kost. Zo'n supervoeding.
Ja, dat mag ik wel hopen ja!
Nou aten we wel zoutloos. Maar ik denk ook, dat het allemaal een beetje overdreven is. Als wij op dieet gaan, zo'n fotomodeldieetje, worden we ook slank strak en glanzend haar. Maar met veel beweging, niet te veel eten, weet je nog postbus 51denhaag, meer bewegen minder eten enz. doet iedereen goed.
Overigens, de poes at vrolijk mee en is ook zo'n ouwe tang geworden.
Het is alsof je je goodwill voor je dier graag wil kopen. Doe maar hoor!
zolang je je dier geen snoep geeft, zal het allemaal prima goedkomen.
Ik houdt een aardig centje over. ik zag dat een willekeurige zak voer een 16 euro kost. Zo'n supervoeding.
Ja, dat mag ik wel hopen ja!
Als je de moeite neemt om de honden achter barfplaats te leren kennen, dan kom je er achter dat het vooral honden zijn met maag/darm en voedselallergieproblemen. Juist DANKZIJ barf hebben ze een methode gevonden om dit te controleren. Barfers afzeiken is wel heel makkelijk als je je er niet in verdiept of wil verdiepen. Voorlopig heb ik sinds lange tijd mijn prachtige gezonde hond weer terug.
Maar dit topic ging niet over Barf en met de pot meeeten. Laten we het daarbij houden.
Maar dit topic ging niet over Barf en met de pot meeeten. Laten we het daarbij houden.
dank je wel broodjeaap, ik ben naar de barfplaats gesurft en daar kan ik vast wel het een en ander vinden over cvv
( niet alleen over barf.)
het is blijkbaar te moeilijk voor mensen die geen ervaring hebben met cvv om NIET te reageren
( niet alleen over barf.)
het is blijkbaar te moeilijk voor mensen die geen ervaring hebben met cvv om NIET te reageren
DIT IS EEN SERIEUS PROBLEEM...
het eerste probleem van vers vlees dient zich nu na jaaaaaaaaaaaaaaaaren bij mij aan...
kan iemand mij vertellen hoe ik de drolletjes van mijn oude hond wat minder stevig kan krijgen?
ze krijgt door haar rugklachten wat moeite met persen.
terwijl ik al die brokkenhonden om me heen de ene smeuige hoop na de andere neer zie leggen.
heeft iemand hier ook problemen mee? of een tip of advies?
het eerste probleem van vers vlees dient zich nu na jaaaaaaaaaaaaaaaaren bij mij aan...
kan iemand mij vertellen hoe ik de drolletjes van mijn oude hond wat minder stevig kan krijgen?
ze krijgt door haar rugklachten wat moeite met persen.
terwijl ik al die brokkenhonden om me heen de ene smeuige hoop na de andere neer zie leggen.
heeft iemand hier ook problemen mee? of een tip of advies?
door echt te gaan barfen en geen kvv voer te geven
dan kan je zelf zorgen dat je hond wat minder te harde poep heeft,
kijk maar eens op www.barf-natuurlijk.nl
het 1ste barfforum in Nederland
dan kan je zelf zorgen dat je hond wat minder te harde poep heeft,
kijk maar eens op www.barf-natuurlijk.nl
het 1ste barfforum in Nederland
Dan zal ik als ik jou was Carnibest gaan geven. Hierin zitten echt stukken vlees. Ik weet niet hoe Bibi eigenlijk hun producten verpakken, aangezien dit hier niet te krijgen is, maar Carnibest heeft het in rollen van 500 gr of 1 kilo.dit is een vraag aan mensen die vers vlees voeren, dus graag alleen een reactie van mensen die ervaring met vlees hebben, en niet met brokken
bibi heeft de prijs van hun vers vlees voer ff flink in de hoogte gegooit
nu wil ik overstappen op ander cvv voer.
alleen vindt ik, dat je als je cvv geeft dat je bloed hoort te zien.
vlees is vlees
ik wil stukken vlees zien, geen hamburgerschijfjes.
maar goed nu moet ik er waarschijnlijk toch aan geloven
*klopt het dat ze van Duck best wel poepen? duck bevat nog best veel granen
*heeft iemand ervaring met Rodi, Carnibest of Energique of die nieuwe van Prins?
graag zou ik wat meer ervaringen willen horen over deze merken
groeten
sabiene
Ik ben er heel erg tervreden over ( en onze hond ook ).
Energique is niet zo grof als Carnibest en zijn driehoekige schijfjes van ieder 100 gr ook hierover ben ik tevreden.
Duck zijn ook schijfjes van 100 gr, maar ik vind dat er eigenlijk iets teveel aan granen in zit, en onze hond vind het ook niet zo lekker als de vorige 2.
Prins heb ik nooit gehad en Rodi heb ik wel, maar dan de enkelvoedige versie ( alleen pens ).
Carnibest is dus eigenlijk de enige met grovere stukken vlees erin.
Succes !
Bij mij krijgen ze allebei al van pup af aan duck en ze doen het er perfect op. De lab van mijn broer had darmproblemen en is overgestapt op de duck het hondje heeft nooit meer ergens last van gehad, dit terwijl de dierenarts zelfs twijfelde of het hondje te redden was. Voor mij dus niets anders dan duck.
Ik heb eens uit nood energiek gegeven, hier bleef volgens mij niets van binnen zoveel ontlasting hadden ze.
Ik heb eens uit nood energiek gegeven, hier bleef volgens mij niets van binnen zoveel ontlasting hadden ze.
duck is een prima cvv.
toevallig schrijf ik net een stukje in een ander topic.
toevallig schrijf ik net een stukje in een ander topic.
Waar staat de topic dan waar je stukje komt.
in brokjes zitten granen. ken jij een wild dier katachtig of wolfachtig wat granen eet. Ik niet!!
Altijd kreeg ik op mijn donder dat mijn kat te dik was. Ik gaf haar die oh zo gezonde brokken.
Nu ben ik overgestapt op vers voer.
Sindsdien is ze afgevallen.
In granen zitten glutten. Glutten zijn plantaardige eiwitten. Een kat of hond is carnivoor dus een vleeseter,en heeft dus dierelijke eiwitten nodig.
Ik noem brokjes vegetarische brokjes omdat er maar heel weinig vlees inzit . Het hoofdbestand deel is vaak granen.
Altijd kreeg ik op mijn donder dat mijn kat te dik was. Ik gaf haar die oh zo gezonde brokken.
Nu ben ik overgestapt op vers voer.
Sindsdien is ze afgevallen.
In granen zitten glutten. Glutten zijn plantaardige eiwitten. Een kat of hond is carnivoor dus een vleeseter,en heeft dus dierelijke eiwitten nodig.
Ik noem brokjes vegetarische brokjes omdat er maar heel weinig vlees inzit . Het hoofdbestand deel is vaak granen.
Als ik zo deskundig was ging ik voor de petfood werken, daar zitten ze zeker te wachten op zoon deskundige mensen.In granen zitten glutten. Glutten zijn plantaardige eiwitten. Een kat of hond is carnivoor dus een vleeseter,en heeft dus dierelijke eiwitten nodig.
maar het is wel de waarheid!
in Duck zit 15% graan, maar dat is toch wat anders dan een hondenbrok waar NOG GEEN 15% vlees in zit.
in Duck zit 15% graan, maar dat is toch wat anders dan een hondenbrok waar NOG GEEN 15% vlees in zit.
nog niet eens echt vlees he gast, het is voornamelijk beendermeel. nutro maakt het zo bont die leggen even uit hoe het werkt:
de fabrikant zegt dat er zoveel % vlees in zijn brokken zit, echter na bereiding van de brok is het vlees helemaal verdroogd en blijft er weinig of niets meer van vlees over....
Nutro daar in tegen gebruikt zoveel KIP VOOR de bereiding, dat ze na het drogen toch nog behoorlijk wat kippenmeel over hebben
doe mijn honden nou maar gewoon lekker vleesvoer, duck,bibi.. wat dan ook..
de fabrikant zegt dat er zoveel % vlees in zijn brokken zit, echter na bereiding van de brok is het vlees helemaal verdroogd en blijft er weinig of niets meer van vlees over....
Nutro daar in tegen gebruikt zoveel KIP VOOR de bereiding, dat ze na het drogen toch nog behoorlijk wat kippenmeel over hebben
doe mijn honden nou maar gewoon lekker vleesvoer, duck,bibi.. wat dan ook..
Hondenvoer onzin,
Het is echt niet te geloven maar het spreekword blaffende honden bijten niet.
Het klopt, Als het over hondenvoer gaat dan blaffen de baasjes nog harder dan de hond zelf. Ik denk laten wij de mening over Duck voer eens lezen.
Ik heb zelf het gevoel dat wij echt allemaal in de maling worden genomen. De ene zegt dit de ander zegt dat. Maar wat nou waar is ik weet het niet meer,
Ik heb duck getest en hij eet het goed, Maar het is wel heel snel bedorven.
Maar even dit, is onduidelijk,
Welke brok is goed welke niet.
Waarom is diepvries brokjes beter of slechter, ( Duck)
Mijn mening over diepvries voer is als volgt.
Diepvries voer is gemaakt voor de mensen die hun verstand zijn verloren tussen de oren. Het is duur onhandig en bederft buiten de koeling zeer snel.
Diepvriesvoer is gemaakt van het afval, Eigelijk het zelfte als de brokken. Is ook gekookt aleen niet gedroogt.
Wil je je hond echt goed laten eten geef hem dan een echte maaltijd.
Heel eenvoudig de schijf van 4,5 niet 5 Wat bijvoorbeeld slecht is zijn melkproducten. ( Kunnen ook slecht zijn voor ons mensen)
Maar het nadeel is dat je een goed menu moet maken. Aleen vers en rauw vlees is niet genoeg. Je zal groenten moeten geven en beendermeel. ( gemalen botten ) Ook diverse kruiden en bepaalde fruitsoorten. Rijst en brood. lekker eitje. ( zacht gekookt 4 minuten) enz.
Verder weet de hond meestal zelf wat goed voor hem is. Test de ingredienten eerst bij twijfel. Eet hij het dan is het meestal goed.
Maar eigelijk is een goede brok geven eigenlijk net zo goed. Is geen studie voor nodig. De gemiddelde leeftijd van een hond is +/- 12 jaar en dat worden zij met de neeste brokken, Er zijn zelf honden die 18 jaar oud worden met brokken.
Het is dus heel goed mogelijk dat je hond ouder wordt met brokken dan met vers voer dieeten. Je maakt heel snel fouten en dan krijgt de hond te veel of te weinig binnen van bepaalde voedings stoffen. Dit is ook niet goed.
Maar al met al uit al die forums komen wij er niet achter wat wel en niet goed is voor je hond. Maar er is veel een regel kijk naar de kont van je hond. Is de drol rond. Dan is de hond gezond. Deze voertest duurt dan 1 week.
Nu niet meer kinderachtig zijn, en slapen met de handjes boven de dekens.
Duck is prima. Mooi product en een leuke manier om met afval leuk te verdienen. Is wel snel bedorfen en het ziet er niet uit.
Het is echt niet te geloven maar het spreekword blaffende honden bijten niet.
Het klopt, Als het over hondenvoer gaat dan blaffen de baasjes nog harder dan de hond zelf. Ik denk laten wij de mening over Duck voer eens lezen.
Ik heb zelf het gevoel dat wij echt allemaal in de maling worden genomen. De ene zegt dit de ander zegt dat. Maar wat nou waar is ik weet het niet meer,
Ik heb duck getest en hij eet het goed, Maar het is wel heel snel bedorven.
Maar even dit, is onduidelijk,
Welke brok is goed welke niet.
Waarom is diepvries brokjes beter of slechter, ( Duck)
Mijn mening over diepvries voer is als volgt.
Diepvries voer is gemaakt voor de mensen die hun verstand zijn verloren tussen de oren. Het is duur onhandig en bederft buiten de koeling zeer snel.
Diepvriesvoer is gemaakt van het afval, Eigelijk het zelfte als de brokken. Is ook gekookt aleen niet gedroogt.
Wil je je hond echt goed laten eten geef hem dan een echte maaltijd.
Heel eenvoudig de schijf van 4,5 niet 5 Wat bijvoorbeeld slecht is zijn melkproducten. ( Kunnen ook slecht zijn voor ons mensen)
Maar het nadeel is dat je een goed menu moet maken. Aleen vers en rauw vlees is niet genoeg. Je zal groenten moeten geven en beendermeel. ( gemalen botten ) Ook diverse kruiden en bepaalde fruitsoorten. Rijst en brood. lekker eitje. ( zacht gekookt 4 minuten) enz.
Verder weet de hond meestal zelf wat goed voor hem is. Test de ingredienten eerst bij twijfel. Eet hij het dan is het meestal goed.
Maar eigelijk is een goede brok geven eigenlijk net zo goed. Is geen studie voor nodig. De gemiddelde leeftijd van een hond is +/- 12 jaar en dat worden zij met de neeste brokken, Er zijn zelf honden die 18 jaar oud worden met brokken.
Het is dus heel goed mogelijk dat je hond ouder wordt met brokken dan met vers voer dieeten. Je maakt heel snel fouten en dan krijgt de hond te veel of te weinig binnen van bepaalde voedings stoffen. Dit is ook niet goed.
Maar al met al uit al die forums komen wij er niet achter wat wel en niet goed is voor je hond. Maar er is veel een regel kijk naar de kont van je hond. Is de drol rond. Dan is de hond gezond. Deze voertest duurt dan 1 week.
Nu niet meer kinderachtig zijn, en slapen met de handjes boven de dekens.
Duck is prima. Mooi product en een leuke manier om met afval leuk te verdienen. Is wel snel bedorfen en het ziet er niet uit.
ten eerste is yogurt wel goed voor een hond niet overmate veel maar dat is voor niemand en dat is een melk product. wolven in het wild eten wel granen en weet je wel hoe? nou als ze een prooi gedood hebben beginnen ze altijd eerst met de achter kant en de ingewanden omdat in de ontlasting van een prooi weldegelijk granen enzo inzitten die zo'n beest nodig heeft.
iedere hond doet het weer goed op een ander voer iedereen moet voor zichzelf kijken waar zijn of haar hond het goed op doet. is het brok geef je ze brok is het versvlees (barf) dan geef je ze dat. maar elkaar afzeiken dat de 1 beter is is nergens voor nodig. barf is niet slecht en brok ook niet. dat de ene hond er tegen kan en de ander niet heeft niks met het slechte te maken
iedere hond doet het weer goed op een ander voer iedereen moet voor zichzelf kijken waar zijn of haar hond het goed op doet. is het brok geef je ze brok is het versvlees (barf) dan geef je ze dat. maar elkaar afzeiken dat de 1 beter is is nergens voor nodig. barf is niet slecht en brok ook niet. dat de ene hond er tegen kan en de ander niet heeft niks met het slechte te maken
ook varkenshaas & kipfillet bederven als je het niet invriest.
in cvv zit misschien afval, maar je verwacht toch mag ik hopen niet veel beter in een brok?
daarnaast schrijf je al dat het bederft, nou, liever dat dan dat het met chemische rotzooi maaaaaaanden houdbaar moet blijven
in cvv zit misschien afval, maar je verwacht toch mag ik hopen niet veel beter in een brok?
daarnaast schrijf je al dat het bederft, nou, liever dat dan dat het met chemische rotzooi maaaaaaanden houdbaar moet blijven
Nu heb ik es een vraagje. Mijn hond krijgt een 750 gram per dag aan brokken van de dierenarts. Konijn rijst.
Wil ik haar bijvoorbeeld op energique of duck gaan zetten (heb daar een proefzakje van aangevraagd).
Hoeveel moet ik haar dan geven van versvlees? Is dat net zoveel of minder of juist meer?? Onze meid heeft ook een allergie en heeft een dikke krentenbaard die niet weg wil. Ik heb bijna een abbonnement bij de da. Energique zou als ik net zoveel zou geven als de brokken nog 6 euro goedkopen zijn in de maand als de brokken die ik nu heb.
Wil ik haar bijvoorbeeld op energique of duck gaan zetten (heb daar een proefzakje van aangevraagd).
Hoeveel moet ik haar dan geven van versvlees? Is dat net zoveel of minder of juist meer?? Onze meid heeft ook een allergie en heeft een dikke krentenbaard die niet weg wil. Ik heb bijna een abbonnement bij de da. Energique zou als ik net zoveel zou geven als de brokken nog 6 euro goedkopen zijn in de maand als de brokken die ik nu heb.
Wanneer je Duck geeft zal het aan gewicht vaak iets minder zijn dan brokken. Op de site staat een voedingstabel.
Even voor de gene die zei dat honden zelf zien of het goed is voor ze. Mijn honden eten bijna alles wat ik ze voorschotel. Zullen een moord doen voor een stukje chocolade, nou geloof me dat is dus duidelijk niet goed voor ze. Vertrouwen in je hond is goed, maar niet wanneer dit om eten gaat!!!
Even voor de gene die zei dat honden zelf zien of het goed is voor ze. Mijn honden eten bijna alles wat ik ze voorschotel. Zullen een moord doen voor een stukje chocolade, nou geloof me dat is dus duidelijk niet goed voor ze. Vertrouwen in je hond is goed, maar niet wanneer dit om eten gaat!!!