Pagina 4 van 4

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Geplaatst: 08 apr 2021 21:55
door Marliesw
Helaas heb ik met DHL alleen maar negatieve ervaring. Met PostNL hebben wij hier gelukkige goede ervaring en altijd een vaste bezorger die ook altijd komt. Maar DHL, 2x achter elkaar pakket als afgeleverd genoteerd maar nooit aangekomen bij mij en dus niet afgeleverd. Klantenservice geeft niet thuis en zegt dat ik bij Zalando moet zijn. Zalando start dan een onderzoek en je moet telkens er achteraan bellen anders hoor je nog niks. Maar ik heb al betaald en nog steeds niks ontvangen. Je zou een keuze moeten kunnen maken welk vervoersbedrijf je graag wil en DHL moet echt eens aangepakt moeten worden. Dit zelfde geldt trouwens voor UPS maar dat zij leveren komt gelukkig niet veel voor. Laten we dat zo houden!

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Geplaatst: 09 apr 2021 08:20
door NeoDutchio
Marliesw schreef:
08 apr 2021 21:55
Helaas heb ik met DHL alleen maar negatieve ervaring. Met PostNL hebben wij hier gelukkige goede ervaring en altijd een vaste bezorger die ook altijd komt. Maar DHL, 2x achter elkaar pakket als afgeleverd genoteerd maar nooit aangekomen bij mij en dus niet afgeleverd. Klantenservice geeft niet thuis en zegt dat ik bij Zalando moet zijn. Zalando start dan een onderzoek en je moet telkens er achteraan bellen anders hoor je nog niks. Maar ik heb al betaald en nog steeds niks ontvangen. Je zou een keuze moeten kunnen maken welk vervoersbedrijf je graag wil en DHL moet echt eens aangepakt moeten worden. Dit zelfde geldt trouwens voor UPS maar dat zij leveren komt gelukkig niet veel voor. Laten we dat zo houden!
Moet DHL aangepakt worden? Laat ik daar nu hele goede ervaringen mee hebben. En PostNL? Gelukkig hebben we nu een goede bezorger, maar de vorige stond steevast bij het verkeerde huis. Tja, fouten worden nu eenmaal gemaakt.
Het is niet zo makkelijk als u denkt om een willekeurige vervoerder in de arm te nemen. Wij werken zakelijk met DHL en dat is een gigantisch logistiek proces. Je kan dan niet verschillende eindstationnen maken waar verschillende labels op komt van de verschillende postbedrijven. En dat geldt ook voor de consumentenmarkt. Als particulier kan je de afweging maken om naar een PostNL of DHL punt te gaan, maar als bedrijf wordt alles opgehaald. En bij het ophalen staan alle verzendgegevens al op het pakket.
Maar als u zou weten hoeveel pakketten er elke dag verwerkt worden en bij hoeveel procent het fout gaat, dan hoeft er echt niets onderzocht te worden hoor. Ik denk dat ieder bedrijf blij zou zijn met een foutmarge onder de 1%.

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Geplaatst: 18 jan 2022 20:31
door adhdre
maakt niet uit of je wel of niet thuis blijft. het gebeurt regelmatig dat ik speciaal thuis blijf voor de levering, en toch een briefje in de bus vind met we hebben u niet thuis getroffen. en ja m'n bel doet het

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Geplaatst: 20 feb 2023 17:08
door globalhistory
Op 24 jan. 2023 via DHL agentschap pakket aangeboden. Pakket blijkt opgehaald door bestuurder maar heeft depot nooit bereikt, c/q is nooit aldaar geregistreerd. Na paar dagen die goedkope "Sorry " en "Excuses" ontvangen plus mededeling dat pakket niet te traceren is en dat ze overgaan tot een (zeer) beperkte vergoeding. Een "verloren "pakket kan niet zomaar verdwijnen. Of er vallen containers van het schip, of de vrachtwagen raakt in brand of het vliegtuig stort neer..!! Daar bij al die post/pakket vervoerders plm. 2% nooit aankomt, en dit zijn er miljoenen, zijn ze gewoon gestolen. DHL spreekt over "verloren " en legt dit probleem erg snel terzijde. Als vervoerder zijn zij verantwoordelijk om een pakket van a naar b te brengen, daar rekenen zij een commercieel tarief voor, maar vinden wel dat jij je pakket beter kan verzekeren..!! Verzekeren tegen diefstal dus..!! Dat is de wereld op zijn kop. Een service aanbieden en er geen verantwoordelijkheid voor dragen. Zo lust ik er wel een paar. Met het afwijzen van verantwoordelijkheid van pakketbezorging, wordt de mogelijkheid van verduistering ongekend groot. Eigenlijk faciliteert DHL deze vorm van criminaliteit, in de hoop dat we naast de transportkosten ook nog een verzekering (tegen incompetentie) kopen. Voor mij nooit meer de "service" van DHL, teveel diefstal, heling en leugens.

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Geplaatst: 22 mar 2023 10:47
door annemieke.de-munck
Tja, nog nooit met DHl verstuurd, totdat iemand vroeg of ik het pakketje via DHL wilde vesturen. Er was een actie met marktplaats en DHL.
Goed, dus via DHL verstuurd op 13 maart. Is aan DHl meegegeven en vervolgens nooit aangekomen. De ontvanger heeft contact gezocht met DHL en kreeg gisteren een mail dat het pakketje kwijt is en de zaak gesloten is. Wie is er nu verantwoordelijk? Ik denk DHL, maar die schuift het van zich af. Het zijn toch hun werknemers die deze problemen veroorzaken. Zij zijn daar toch wel voor verzekerd, zou ik zo denken.
En ze kunnen het ook nagaan wie er wat opgehaald heeft van hun personeel? Waar is dat pakketje, achterover gedrukt?

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Geplaatst: 22 mar 2023 12:27
door BreejKC
@annemieke: U bent verantwoordelijk, omdat u een verzendovereenkomst met DHL bent aangegaan. En u heeft daarvoor heeft betaald. Rest u slechts een officiële schriftelijke klacht bij DHL in te dienen, alle u bekende gegevens aan te leveren en hen beleefd doch duidelijk te verzoeken hiernaar een officieel onderzoek in te stellen.

Komt daar niks uit, wat te verwachten is, dan kunt u daarna ook nog de Geschillencommissie Post vragen een onderzoek naar DHL in te stellen. Laat in uw klachtbrief dit laatste wel even aan DHL weten, het zorgt ervoor dat uw klacht mogelijk wat serieuzer behandeld wordt. Ook DHL wordt niet blij van de Geschillencommissie bij een wanprestatie hunnerzijds.