Ik heb natuurlijk geen idee wat de Ts misschien wil. Maar ik las eens op een ander forum dat iemand vijf winterjassen bestelde, om daar op gemak één jas uit te kiezen en te houden.
Ik vind dat compleet idioot.
Dat mag jij vinden. Maar ik bestelde een paar weken geleden bij Omoda een paar schoenen. Daar kreeg ik, proactief, voordat ik ging afrekenen de vraag of ik ze ook niet een maat groter en kleiner wilde bestellen, zodat ik zeker de goede had.
Het kan dus wel. Je moet gewoon zorgen dat je proces erop ingericht is. Maar hé, je bent niet voor niets webwinkel geworden
Op die manier vallen de webwinkels die met hun prijzen dusdanig stunten dat ze de stenen winkels er uit willen concurreren ook uiteindelijk wel door de mand. Je kunt als webwinkel inderdaad geld besparen door geen duur pand te huren, maar anderzijds heb je gewoon de wetgeving die de consument het retourrecht geeft. En ja, dat zouden ze inderdaad gewoon in hun prijs moeten verwerken, en als ze dat daadwerkelijk zouden doen, zijn ze opeens niet eens meer zo heel veel goedkoper dan een gewone stenen winkel.
Maar goed, ze klagen dat ze zoveel retouren krijgen, "straffen" de consument hiervoor, maar willen wel constant onder de prijzen van de stenen winkel blijven zitten. En dat gaat dan misschien dus toch niet.
Wat ik wel vind is dat Bonprix transparanter moet zijn in de afwijsreden.
Ofwel er verscheen direct een melding in beeld over het vooruitbetalen, in welk geval ze een stukje kunnen toevoegen met de motivatie..
Ofwel je krijgt een dag later de mail, en dan is er hoogstwaarschijnlijk een backoffice medewerker aan te pas gekomen. Die kan in de mail met verzoek vooruitbetaling duidelijk de reden vermelden.
Maar Berndv, wordt de consument gestraft als ze alleen nog maar de keuze hebben om vooruit te betalen? Volgens mij niet hoor, want je hebt nog altijd de keuze dat niet te doen.