LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hier de feiten.

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Bart1999

Re: Hier de feiten.

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Goed zo. En ook weer geen mening. Houden zo.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Onduidelijkheid in het vaandeel: Ja hoor, alweer papegaaien van de anderen. Hahaha. Nee, de enige reden dat wij graag echt anoniem blijven is door de laster en het moddergooien waar de voorstanders zich regelmatig aan schuldig maken.
En nu kun je weer wachten op het volgende standaardzinnetje van de voorstanders: Ik wil bewijzen. Nou, daar stinken we NIET meer in; elk bewijs gaat bij jullie toch de prullebak in met een fantastische slinger rond de argumentatie. Een goed voorbeeld daarvan is hoe Madeleine diensten MLM omzeilt omdat het niet in haar straatje past.

Gast

Hahaha. Nee, de enige reden dat wij graag echt anoniem blijven is door de laster en het moddergooien waar de voorstanders zich regelmatig aan schuldig maken.
jaja het waren dus de VOORstanders die janny van het forum hebben gepest? Zijn t ook VOORstanders die student de hele tijd zitten uit te kullen en naar de keuken jagen omdat ie homo is?
man je draait de feiten gewoon om.

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Het gaat er niet om dat de mlm-diensten niet in mijn straatje zouden passen. Het gaat erom dat het marginale diensten zijn waar ik niet dagelijks naar op zoek zou gaan. Tuurlijk, als mijn telefoonkosten goedkoper kunnen, maak ik daar ook gebruik van.

Waar het omgaat, dat dit ook het enige is wat momenteel in de aanbieding is en iedereen het hier over heeft. OK, sluit ik een goedkoper abonnement af. Prima, ben ik best voor te vinden. En dat is het dan.

By the way, ik bel al via Tele2. Het leuke is dat het niet de tikken zijn, maar wel mijn vaste abonnement wat de prijsklapper maakt. Ik verbel voor gemiddeld 6 € per maand en dan bel ik ook nog regelmatig naar Spanje. De kosten zitten bij mij niet in de tikken maar in het abonnement KPN, dat is 26€ per maand. Als jullie dat voor mij naar een 10-tje kunnen terugbrengen, ok kom maar op.

Tevens heb ik een mobieltje waar ik 3 keer per maand gebruik van maak.

Hoe kan ik honderden euris per maand besparen? Leg mij dit eens uit? Ik bespaar wel 100-den euris door niet hier bij de buurtsuper mijn inkopen te doen maar naar een Bas v.d. H te gaan of de Aldi.
Vat je 'm?

Gast

tav bovenstaand:
jaja het waren dus de VOORstanders die janny van het forum hebben gepest? Zijn t ook VOORstanders die student de hele tijd zitten uit te kullen en naar de keuken jagen omdat ie **** is?
man je draait de feiten gewoon om.
:oops:

kwas nog nie zo goed wakker, geloof ik...
ik was in verwaring gebracht doordat die man zo hevig reageert op een tegenstander, en bovendien schrijft
Een goed voorbeeld daarvan is hoe Madeleine diensten MLM omzeilt omdat het niet in haar straatje past.
daarom dacht ik dat dit geschreven was door een voorstander en zo...

nou denk ik dat het geschreven is door iemand die ook nog niet geod wakker was...

Gast

Madeleine belt voor
zes euro p/m. Bel je daar AL je vrienden voor?Dat verklaart een hoop.

Madeleine

Ha, ha, inderdaad in mijn mantelpakje achter de kassa. Nieuwe policy Aldi (deze vind ik echt leuk). Ga ik maandag ook dragen achter de kassa bij de C-1000.

Bedankt voor je reactie. Wat doe DE trouwens met MLM? Ik heb ook zo'n geweldige senseo (echt lekkere koffie) maar ik denk (ben ervan overtuigd) dat de prijs van de koffiepads kunstmatig hoog wordt gehouden. Maar dat zullen wel de ontwikkelings- en investeringskosten zijn.

Goed.

Het leveren van gas en elektriciteit.

Heel toevallig heeft het bedrijf waar ik werk een nevenprodukt: electriciteit. Overcappaciteit wordt verkocht aan de electriciteitscentrale, een deel aan vaste afnemers (via contracten). Een medewerker is werkzaam in de termijnmarkt van de electriciteit. Aankopen termijncontracten (als er groot onderhoud is en de boel ligt plat moet wel "geleverd" worden volgens contract) en verkopen termijncontracten (het verkopen uiteraard tegen een hoge marktprijs). Als deze contracten worden afgeroepen stellen wij uiteraard weer de reeds afgesloten termijncontracten in werking, etc. Heel verhaal, wordt ook veel geld mee verdiend. Vervelend wordt het als er veel storingen zijn en de boel plat ligt. Dan kan deze handel ineens een flinke verliespost geven op de balans (10-tallen miljoenen). Dus zomaar even electriciteit kopen en verkopen is onmogelijk.
Zo, dit is in het kort de electriciteitsmarkt.

Volgende zaak, heb ik even over moeten nadenken maar ineens Eureka!

OK. Via MLM wordt in de toekomst nutszaken aangeboden. Nu kan ik straks bij jullie per eenheid (m3 of kilowatt) een paar centen besparen. Maar het gaat niet om deze paar centen. Weleens goed naar de eindafrekening energie gekeken?

Help ik je op weg:
vastrecht electriciteit (2x dag- en nachtstroom)
vastrecht gas
transportkosten (ook zo'n mooie naaierij)
BTW
Kabelexploitant
boete omdat je boven een bepaalde afname eenheden energie zit

Ik betaal op jaarbasis 2800 € waarvan 400€ electriciteit en 800 € gas. Ik neem werkelijke diensten af voor 1200 € rest gaat op aan extra toegevoegde kosten waar je niets voor terugkrijgt. Nu ga ik via een andere leverancier mijn stroom/gas verzorgen. Besparing is minimaal; beste besparing is nog altijd de verwarming een graad lager en 's nachts wassen/drogen en de vaatwasser laten draaien. Gewoon besparen op verbruik, dat werkt door in alle gelederen.

Wat nu echt interessant is, b.v. koffiepad van Douwe Egberts voor 0,90 op de markt brengen. Ben ik gelijk klant!

Fijn weekend en een vriendelijke groet,

Madeleine

PS: voor 6€ bel ik inderdaad al mijn vrienden als het noodzakelijk is. Ik heb geen tijd om de hele dag aan de telefoon te hangen.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik ben nog steeds niet overtuigd waarom MLM mij iets te bieden heeft. Het moet ten eerste naast een parttime baan, maar ik kan beter een voltijdse baan nemen dan parttime + MLM omdat ik dan gegarandeerd verdien. Ten tweede moet ik met een ongeloofwaardig verhaal op pad. Ik begeef mij meestal tussen het hoger opgeleide volk en zodra ik ook maar 1 van de principes van MLM uitleg wordt het zo van tafel geveegd. Daar verdien ik ook niks mee. Ten derde heb je dan de "goedkope" producten waarmee de MLM'er komt aanzetten. Daar heb je niks aan. Mobiele telefoons? Veel goedkoper via je telecomprovider. Bellen voor een vast tarief? In veel gebieden kan je al via de kabel gratis naar andere abonnees van dat bedrijf bellen.

Kort om: wat heeft MLM mensen te bieden? Zeker als ze al een vaste baan hebben, voor 6 cent SMS'sen, een gratis mobiele telefoon hebben gekregen van hun telecom provider en via het vaste net of het internet lokaal al gratis bellen. :roll:

Madeleine

Ha Kees-Jan,

Heeft niet eens met hoger opgeleiden te maken, hoewel je argument beslist steekt. Bij bedrijven (geen éénmansbedrijven) kom je niet binnen. Die gaan zelf de markt onderzoeken als ze iets nodig hebben. En dan komt er een accountmanager zijn verhaal doen (die minstens HBO heeft tegenwoordig) waarom zijn product het beste is. In mijn functie wordt ik doodgegooid met aanbiedingen en bedrijven die zich willen introduceren. In het vierkante archief ermee!

Als ik echt iets nodig heb ga ik zelf de markt wel op om te onderzoeken welk bedrijf voor ons de meeste meerwaarde heeft.

Trouwens, als particulier zou je ook de meerwaarde moeten onderzoeken om te switchen van a naar b. Niet alleen geld telt, maar ook service, bereikbaarheid (UPC??).

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Heeft niet eens met hoger opgeleiden te maken, hoewel je argument beslist steekt.
Ik merk wel dat bij hoger opgeleiden en iedereen die bereid is om echt na te denken het MLM concept niet werkt. MLM werkt naar mijn idee alleen als mensen zich laten leiden door pakkende teksten en beloften. Zodra iemand gaat nadenken, voorwaarden wil inzien of extra informatie wil, dan houdt het op. Ik kom vaak van die MLM-types tegen en de aanbieding is altijd te mooi om waar te zijn. Het valt echter als een pudding in elkaar op het moment dat ik vraag naar meer informatie. Doen mensen dat niet en trappen ze erin, dan werkt MLM voor de verkoper. Mijn hele punt is echter dat zulke mensen schaars en zeldzaam zijn.
Trouwens, als particulier zou je ook de meerwaarde moeten onderzoeken om te switchen van a naar b. Niet alleen geld telt, maar ook service, bereikbaarheid (UPC??).
Dat staat me juist tegen bij MLM. Door gebrek aan informatie word ik niet in staat gesteld een adequate vergelijking te maken.

Madeleine

Het gebrek aan informatie:

Heeft dit niet alles te maken met het feit dat mlm zich in de marge van de maatschappij beweegt? Zwart op wit zullen nooit omzetcijfers of aantallen medewerkers gegeven worden. De belastingdienst zal hier zeer in geïnteresseerd zijn. Daarom laten deze organisaties nooit het achterste van de tong zien.

Ach, en de mensheid probeert al eeuwen voor een appel en een ei op de voorste rang te zitten. Op je rug geld verdienen in een weiland (ok, er is wel één manier) kan gewoon niet en voor niets gaat alleen nog de zon op.

Nu komen ze met nutsvoorzieningen op de markt. Fijn. Twee jaar geleden ben ik een jaar doodgebeld voor groene stroom, daarna een jaar of ik van nutsleverancier wil veranderen (vrije markt) en nu de mlm-ers weer. Ik word hier niet goed van! :evil:

Gast

Even in de zon liggen en het wemelt weer van de aannames. Bedrijven kom je dus juist wel binnen op deze manier: relatiemarketing.
Bedrijven zijn er inderdaad zat van om overspoelt te worden door aanbiedingen, maar naar een kennis of ander soort relatie luisteren ze wel. Het voordeel zit hem er dus in dat een MLM bedrijf geen dure vertegenwoordigers met lease bakken en dure kantoren, met daarnaast allerlei dure reklamecampagnes nodig heeft. Ik vertel zelfs met trots dat wij nauwelijks folders gebruiken: Wij zijn een bedrijf in nutsvoorzieningen, geen drukkerij.
En werkt het?! Ja, klanten van duizenden, tot zelfs 10 duizenden euro's per maand stappen over. Hoe denk je dat we inmiddels 85% van alle nummerporteringen van Mobistar in Belgie voor onze rekening nemen?!
En je bent inderdaad een kleine beller, maar dat verhaal over de abonnementskosten: Ik denk dat we daar aanstaande Oktober wat aan kunnen gaan doen. Bij ons krijg je nu overigens al 120 minuten gratis bellen in de avonduren, naast tarieven in de orde van grote van Tele2.
En ons tarief naar Spanje is lager dan dat van Tele2. Met Tele2 betaal je standaard 5 eurocent starttarief en per minuut 10.9 eurocent. Bij ons is dat respectievelijk 4.5 en 6 eurocent.
En als je de optie extra bij T2 neemt (a 3,50 Euro per maand) krijg je 10% korting op die tarieven. Bij ons krijg je 20% korting voor 5 euro per maand. Tja, verschil moet er wezen.
De andere nutsdiensten?! Ja, de helft ben je kwijt voor het netwerk. Maar als je nu eens op de rest een 30% kunt besparen?! De aanlevering gebeurt door anderen, dus je doemscenario zou in dat geval niet onze schuld zijn, maar je bespaart dan wel een 400 Euro per jaar. Toch leuk meegenomen als er verder niks verandert (behalve dan dat je al je diensten op 1 factuur krijgt) in plaats van op een hele stapel verschillende.
Dat het niks is voor KeesJan was allang duidelijk. Dat doet er echter niks aan af of het werkt. Natuurlijk is het niet iedereens (mantel)pakkie aan, maar dat hoeft toch ook niet?!

Gast

Oh, en voor die manier van geld verdienen op je rug in een weiland moet wel eerst het mantelpakje uit. En ik kan je verzekeren: zowel met als zonder mantelpakje is voor mij beiden geen gezicht.

Madeleine

Volgens mij kennen wij elkaar niet. Het was een grapje :D maar niet de bedoeling om zo te reageren. Zegt meer over jou dan over mij!

Gast

En ik ben weer een andere gast
Gast heeft een Meervoudige Persoonlijkheids Stoornis.
:lol:

Madeleine

Bedrijven kom je dus juist wel binnen op deze manier: relatiemarketing.
OK, namen graag. Volgens mij ben jij een hoge in de hiërarchie een weet wat er gaande is of je papagaait na wat er op bijeenkomsten wordt verteld.

Als bij ons een bedrijf zaken wil doen, hebben zij in ieder geval verplicht een referentielijst bij zich van tevreden klanten. En niet van de C1000 om de hoek maar gerenormeerde bedrijven (beursgenoteerde) zodat het natrekken van de referenties mogelijk is.

Bereken jij trouwens even mijn korting bij jullie op gas- en electriciteitsverbruik:

1800 KW per jaar (inclusief nachttarief, is 70% van gebruik)
3000 m3 gas per jaar

Dit verbruik ik zo even uit mijn geheugen. Kan meer zijn of minder, maar is een start. Dan weten we waar we uiteindelijk over praten.

mvg

Madeleine

Madeleine

En ook hier stilte....

Gast

Je besparing zal tussen de 7% / 9 % liggen.

Madeleine

Vanuitgaande dat ik voor 1200 Euris per jaar aan werkelijk verbruik heb:

1200 - 7% = 84€ = : 12 = 7 € per maand
1200 - 9% = 108€ = : 12 = 9 € per maand

Rest van de kosten zijn vaste lasten die buiten de leverancier omgaan, wettelijke toeslagen + kabelaansluiting.

Ik betaal 2800 + per jaar, : 12 = 240 per maand!! (betaal ik werkelijk aan voorschotten). Het gaat niet om % maar om de echte centen!

Gast

wat wil je nu eigenlijk????????????????????????Ongelooflijk,wat een gemekker over nix.....wordt je nou niet moe van jezelf?

Gesloten