Pagina 4 van 7
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 16 nov 2004 14:26
door Shea
Voor de laatste schrijver die meent Johnie te moeten afvallen, zorg eerst dat je zelf de feiten juist hebt. Bij de "normale" maatschappijen met CAO hoeft NIET betaald te worden voor je type-rating. Co-piloten bij HE komen gewoon, nog, niet aan de bak bij de andere maatschappijen, meestal omdat ze gewoonweg onvoldoende ervaring hebben. Of.....................
Tot welke categorie behoor jij ?
De markt is zodanig dat je, als maatschappij, kan laten betalen, thuis zitten met een schuld van 150000 Euro schiet ook niet op.
Blijft met de "gepensioneerde" en het groentje de verhouding scheef in de cockpit voor dit soort operaties.
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 16 nov 2004 15:09
door a/p
Blijft met de "gepensioneerde" en het groentje de verhouding scheef in de cockpit voor dit soort operaties.
Wat is dit voor onzin? Heb lange tijd gewerkt voor Air Holland, waar deze situatie vaak voorkwam in de cockpit. Deze "gepensioneerden" waren een schat aan informatie voor de jonge co-piloten en omdat ze "gepensioneerd" waren hadden ze weinig meer te bewijzen en hoefde ze het niet voor het geld te doen, met als gevolg dat er een bijzondere ontspannen sfeer heerste in de cockpit, integenstelling tot de vluchten waar er "eigen" captains waren die nog niet in de buurt van de pensioen gerechtigde leeftijd zaten!
Misschien moet jij je feiten juist hebben voordat je dit soort onzin uitkraamt!
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 16 nov 2004 17:23
door Shea
De "ja maar" categorie dus en werkzaam bij HE. Ik hoop dat die "schat van informatie" je wat meer wijsheid opleverd ipv alleen maar ja knikken. Die "pensionado's" hoeven inderdaad niet maar de jonge co piloot wel met z'n mega schuls en daarom is de verhouding scheef, je vindt dit niet bij de "andere maatschappijen"waar iemand NIET hoeft te betalen voor de type rating. Inhoudelijk reageren doe je niet op de betalingsverplichting die "overal zou gelden"dus wat mij betreft is de discussie gesloten.
Iedereen veel vakantie plezier met wie u ook moge vliegen.
Shea
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 17 nov 2004 03:19
door Cas van Berkel
Laat u vooral niet om de tuin leiden door allerlei negatieve geluiden en ga gewoon lekker op vakantie straks. Ik ben erg benieuwd naar uw bevindingen. Dat is zeker een pittig bedrag en u heeft ook meer dan gelijk als u zegt, dat u toch wel wat verwacht van de reis. Dat moet ook en het is uiteindelijk de bedoeling dat het een onvergetelijk avontuur wordt voor uw hele gezin. In positive zin. Wat ik met mijn reactie alleen wilde aangeven is dat er ook een heleboel ondoordachte dingen worden geroepen. Maar kijkt u toch ook vooral naar de mensen die goede ervaringen hebben gehad met dit bedrijf, want die zijn er ook voldoende. En de meeste bemanningen van alle maatschappijen die ik ken zullen hun uiterste best doen om u op uw wenken te bedienen en u te voorzien van informatie. Ik ken een aantal hele goede stewardessen die de overstap hebben gemaakt naar Holland Exel. Aan hen zal het niet liggen. Goede reis!
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 18 nov 2004 15:57
door BasP
Ik weet niet waar Shea de wijsheid vandaan haalt! Ik ben zelf verkeersvlieger van beroep en weet dus waar ik mijn typerating moet betalen en waar niet. Laat ik zo zeggen dat de plaatsen waar je je typerating NIET hoeft te betalen, maatschappijen zijn die heelveel ervaring vragen. Ik kan zo een lijst maken met de maatschappijen waar je je typerating WEL zelf moet betalen. En dit heeft helemaal niets te maken met gepensioneerde captains die een beetje als freelancer bijklussen. Feit is dat een verkeersvlieger bij wet wordt verboden als verkeersvlieger te vliegen als hij/zij de leeftijd van 65 jaar heeft behaald. Dit bijklussen gebeurd bij vele maatschappijen.
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 18 nov 2004 19:30
door Johnie
In welke grot heb jij je de afgelopen jaren verstopt?
Beste gast,
De grot ging vroeger door het leven als AH en nu HE. tegenwoordig MP.
90%??? volgens mij zijn de meeste set up's dat je getrained word, je daar een bond voor tekent en pas als je te vroeg weggaat betaald.
Maintenance en een certificaat in een land hebben is niet gelijk aan kwaliteit. Kwaliteit is de tijd tussen het opschrijven van een probleem en de oplossing. Dat jij graag met deffered defects vliegt en weet dat er geen spares op de plank liggen is jouw probleem
Sfeer goed? Zeker omdat ik weg ben
Iets wat ik me afvraag is waarom de Touroperators accepteren dat de HXL vluchten naar CUR nooit gevlogen werden met ingehuurd spul en alleen zij de sh*t kisten kregen.(zover ik weet, corrigeer me als het niet zo is)
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 18 nov 2004 21:53
door Gast
Johnie = Magiel vd V??
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 19 nov 2004 09:31
door Johnie
Beste gast
Ik weet wie jij bent en dat is erg genoeg
Mischien kan je beter reageren op de twee andere punten:
-gebrek aan spares en te veel defered defects
-vluchten van de touroperators met barrel kisten en de eigen vluchten op CUR die wel goed lopen..
reageer daar liever op als je een vent bent!
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 19 nov 2004 10:11
door Dutchie1
De Curacao vluchten worden in principe met het toestel DutchCaribbeanExel.com (PH-AHY) gevlogen. Dit heeft voornamelijk politieke redenen en is mede actueel door het 'omvallen' van DCA.
Bij de andere vluchten wordt er gemixed met Holland Exel en Belgium Exel toestellen om een optimale inzet te bereiken.
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 19 nov 2004 10:57
door Muisschie
Wij zijn vrijdag 12 november teruggekomen van een reis naar Cancun met Excel. Heen ongeveer half uurtje vetraging en terug een uurtje, gezien de afstanden niet iets om over te zeuren. Stoelen en beenruimte prima (hadden comfort klasse geboekt en gekregen), eten was zonder meer goed, drinken genoeg en vriendelijk personeel.
Kan dus inderdaad ook heel anders! Wij waren heel tevreden!
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 20 nov 2004 10:24
door richard10
Even een reactie op het verhaal van de purser over dat het allemaal wel meevalt en ongemakken nu eenmaal bij vliegen horen.
Zijn verhaal is typisch iets wat men 'koker denken' noemt. De purser redeneert vanuit zijn werksituatie en is daardoor 'blind' voor de grote ongenoegen die de passagiers ervaren bij de ongemakken van HXL. Vergelijk het met iemand die bij de afdeling ernstige delicten werkt van de politie, het eerste delict waarbij betreffende poltie agent betrokken is maakt een veel gotere indruk op hem dan het zelfde delict maar dan na 1000 andere delicten te hebben gezien. Je loopt het risico afgestompt te worden en de situatie te bagatalisseren en dat het allemaal wel meevalt. Wel, voor je informatie, een vakantie hoort in beginsel gewoon perfect te lopen!! Iedere ongemak is derving van vakantiegenot. Kleine ongemakken kunnen inderdaad altijd optreden. Maar ik heb sterk de indruk dat de klachten rond HXL niet de kwalificatie mogen hebben van kleine ongemakken. Een uur vertraging is een kleine ongemak, een vertraging van 8 uur en langer is een grote ongemak. Vieze vliegtuigen is een grote ongemak, je zit tenslotte een lange tijd in het vliegtuig en die moet op zijn minst schoon zijn. Overvolle toiletten is een groot ongemak, plassen in een bekertje is een groot ongemak (vraag me af waar men de 'grote boodschap' zou moeten dien in een dergelijke situatie). en zo kan ik wel verder gaan.
De stelling van de purser dat als je ergens weinig voor betaald je ook niet teveel mag verwachten vind ik onzin van de hoogste orde.
Op de eerste plaats worden vaak pakket reizen geboekt. Dus wat HXL ontvangt heeft de passagier geen invloed op, dat is een afspraak tussen de tour operator en HXL. Dat HXL genoegen neemt met een lage betaling (zodat zij die opdracht krijgen van de touroperator) moet niet worden afgewenteld op de passagier via een lagere service klasse. Een zekere minimum service niveau dient aanwezig te zijn. De passagier betaald één bedrag en daarmee is voor hem/ haar de kous af.
Dan het excuus dat er sprake is van ingehuurde vliegtuigen/cq bemanning door HXL. Dat HXL vliegtuigen cq bemanning inhuurt neemt niet weg dat HXL verantwoordelijk blijft voor de dienstverlening. Klanten hebben via de touroperator betaald voor de diensten van HXL. De purser heeft gelijk dat de klanten naar de touroperator dienen te gaan. met de touroperator hebben de klanten tenslotte een overeenkomst gesloten. Echter, de klant ziet HXL als de uitvoerder. Dus HXL zal er verstandig aan doen om de klant tevreden te stellen ter behoud van hun klanten. Zonder klanten geen vliegtuig, zonder vliegtuig geen purser! Voorzover ik kan overzien heeft HXL door hun belabberde dienstverlening reeds veel huidige passagiers en toekomstige passagiers verloren. Laat deze ontwikkeling stoppen en zorg ervoor dat de ongemakken verdwijnen. Zoals overal geldt.. roem komt te voet en gaat te paard weg.
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 20 nov 2004 10:47
door Gast
beste richard, ik denk dat de meeste pursers zelf ook wel ervaring hebben met vliegen als PASSAGIER. Maar zij weten ook de oorzaken achter verschillende problemen, dus die zullen hun bek niet zo snel open trekken om te klagen.
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 20 nov 2004 11:33
door gaste2
Je loopt het risico afgestompt te worden
Klopt; dit heet beroepsdeformatie!
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 20 nov 2004 13:24
door rcvandeursen
20-11-2004
Onlangs met Holland Exel non-stop naar Mombasa, Kenia gevlogen.
Zowel heen als terug geen vertraging ondervonden. Service aan boord prima. Heen: nachtvlucht. Retour: dagvlucht. M.n. op deze vlucht bleef men komen met hapjes en drankjes. Uitstekende service. Beenruimte is niet best.
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 20 nov 2004 19:26
door Femke Joolen
Ik heb alleen maar positieve berichten over HXL!
Ik heb er nu al 2 keer mee gevlogen naar Mexico en de service vind ik net zo goed als bij Martinair, alleen betaal je bij HXL stukken minder.
Het is ook maar net hoe je jezelf opstelt naar een nieuwe maatschappij!
Als jij een verwent nest bent en gewent bent om alles maar te krijgen wat je hartje begeert, ga je toch gewoon hoogste class vliegen?
Ik heb geen enkele klacht over HXL en vlieg volgende keer zeker weer met ze!!!!
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 21 nov 2004 15:53
door suske
Machiel v/d V. Geloof me iedereen is zoooo blij dat je weg bent. En je dacht dat je kon vliegen. Arrogante zak
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 22 nov 2004 12:31
door Fre@k
Yo guys,
Als jullie je gif/gal willen spuwen doe dat dan op airwork? Mensen hier hoeven niet alle interne ups en downs van een maatschappij te weten hier.
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 23 nov 2004 14:39
door Gast
Net naar Cuba geweest met HXL.
Ondanks de lage verwachtingen qua service en gemak is het ontzettend meegevallen.
Het vliegtuig (767) was uit de oude vloot van Martinair (regnr.) maar desalniettemin was het een normale vlucht met voldoende voedsel, vocht en vriendelijkheid.
En vertraging heb je bijna altijd op lange afstanden in combinatie met kleine vliegvelden. Met een beperkt aantal vliegtuigen kun je niet a-la-minute een ander vliegtuig inzetten als er wat kapot gaat.
HXL -> voor een jonge maatschappij top!
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 24 nov 2004 08:53
door Johnie
Beste Suske
Machiel v/d V. Geloof me iedereen is zoooo blij dat je weg bent. En je dacht dat je kon vliegen. Arrogante zak
En nu begrijp je waarom mensen blij zijn om HLX te verlaten, jammer dat je gefrustereerd bent omdat niemand jou wil hebben!
En Suske ik ben niet M van de V
Get a life
Re: Klacht over Holland Exel
Geplaatst: 26 nov 2004 17:58
door HXLer
Beste Tros Radar
vraag onder wat voor omstandigheden het cabinepersoneel werkt bij HXL