Pagina 4 van 8

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 11:54
door Moneyman
Lowieze schreef:
18 nov 2019 08:44
TS schrijft: “In de winkel geef ik aan dat de oude printer mee terug moet.” En hoe ze daarop gereageerd hebben in de winkel heeft TS niets over gezegd. Dus zo duidelijk vind ik dit verhaal niet.
Als CB gereageerd heeft met "dat doen we niet", hadden we het hele topic uberhaupt niet gehad.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 11:58
door witte angora
Maar als CB had gereageerd met: 'dat doen we, mits u onze procedure volgt', en vervolgens volgt de TS de procedure niet, wordt het een ander verhaal.

Feit blijft wel, wat eerder al terecht is opgemerkt: hoe print je nu iets uit als je printer kapot is?

Wat we ook niet weten is hoe groot de oude en nieuwe de printer is.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 11:59
door Lowieze
Moneyman schreef:
18 nov 2019 11:54
Lowieze schreef:
18 nov 2019 08:44
TS schrijft: “In de winkel geef ik aan dat de oude printer mee terug moet.” En hoe ze daarop gereageerd hebben in de winkel heeft TS niets over gezegd. Dus zo duidelijk vind ik dit verhaal niet.
Als CB gereageerd heeft met "dat doen we niet", hadden we het hele topic uberhaupt niet gehad.
Het blijft koffiedik kijken, maar er is natuurlijk een kans dat dit topic überhaupt niet nodig was.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 12:02
door Moneyman
witte angora schreef:
18 nov 2019 11:58
Maar als CB had gereageerd met: 'dat doen we, mits u onze procedure volgt', en vervolgens volgt de TS de procedure niet, wordt het een ander verhaal.
Absoluut. Maar dat is niet de casus :wink:

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 12:05
door moederslink
moederslink schreef:
17 nov 2019 23:55
uit de link van Neo
**" als je geen printer hebt , zet dan het retour-en antwoordnummer op de doos " .
witte angora schreef:
18 nov 2019 11:58
Feit blijft wel, wat eerder al terecht is opgemerkt: hoe print je nu iets uit als je printer kapot is?
Hij had dit dus gewoon op de doos kunnen schrijven.
Als hij de juiste stappen had gezet was dat ding gewoon retour gegaan met de chauffeur , dat denk ik nu.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 12:09
door witte angora
En nu is het niet retour gegaan, en vervolgens ontstaat er een casus die niet de werkelijkheid weergeeft.

Als de chauffeur niet weet waar het ding naartoe moet omdat er geen adresgegevens op de doos staan, snap ik heus wel dat hij het ding niet meeneemt.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 12:10
door ZeerPrivé
Laatst actief: 18 nov 2019 09:25

Wel online geweest, al dan niet via PB, maar niet even reageren?

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 12:14
door Lowieze
moederslink schreef:
18 nov 2019 12:05
moederslink schreef:
17 nov 2019 23:55
uit de link van Neo
**" als je geen printer hebt , zet dan het retour-en antwoordnummer op de doos " .
witte angora schreef:
18 nov 2019 11:58
Feit blijft wel, wat eerder al terecht is opgemerkt: hoe print je nu iets uit als je printer kapot is?
Hij had dit dus gewoon op de doos kunnen schrijven.
Als hij de juiste stappen had gezet was dat ding gewoon retour gegaan met de chauffeur , dat denk ik nu.
Het was dus niet retour gegaan met de chauffeur, omdat PostNL dat niet doet voor Coolblue. Dit staat in hun voorwaarden.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 12:17
door moederslink
Daarom vraag ik mij ook af:
heeft TS wel de juiste stappen gezet of ' alleen maar geëist ' dat dat ding mee terug moet omdat hij geen auto heeft .
Ik was niet bij dat gesprek , weet dus ook niet wat die verkoper heeft gezegd of afgesproken heeft of hem op de voorwaarden heeft gewezen.
TS is nu boos omdat dat ding niet mee teruggenomen is en het niet is gegaan zoals hij dacht dat het zou gaan.
Wiens ' fout ' dit nu is? 🤔

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 12:24
door moederslink
moederslink schreef:
17 nov 2019 23:55
uit de link van Neo :
recycling en retour oude apparaat

**" wordt je ( nieuwe ) apparaat niet door ons maar door POST.NL bezorgd ? Maak een verzendlabel aan , print 'm uit en plak 'm op de verpakking ( van het oude apparaat )"( het verzendlabel krijg je per mail)
**" als je geen printer hebt , zet dan het retour-en antwoordnummer op de doos "
Lowieze schreef:
18 nov 2019 12:14
Het was dus niet retour gegaan met de chauffeur, omdat PostNL dat niet doet voor Coolblue. Dit staat in hun voorwaarden.
Daarmee werd ik dus eerder op het verkeerde been gezet zoals ik aangaf ...
POST.NL doet het blijkbaar dus wél .

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 12:29
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
17 nov 2019 22:50
NeoDutchio schreef:
17 nov 2019 19:13
alfatrion schreef:
17 nov 2019 19:01
Bij de mogelijkheid om producten door de consument te laten verzenden gaat het uiteraard om kleine apparaten. Een verkoper die een koelkast komt leveren en zegt, "hier heeft u een doos, kunt u de oude terugsturen", handelt in strijd met de doelstelling van de richtlijn. Printers zijn er in kleine en grote formaten.
Voordat u weer met koude regeltjes aan komt zetten, lees dan eerst de voorwaarden van CB.
Ja ja, je verwijt mij koude regels aan te komen zetten en je komt dan koud met regeltjes aan zetten. :roll: Begin eens om jezelf eens in te leven in TS en vervolgens om te begrijpen wat de doelstelling is van deze wettelijke verplichting. Verder is niet echt handig om naar voorwaarden te verwijzen waarbij de klant geen redelijke mogelijkheid heeft gekregen om daar kennis van te nemen voor of tijdens de koop.
De discussie hier is niet of er wel een redelijke mogelijkheid is geweest om de AV door te kunnen nemen, TS geeft aan een geschil te hebben over 1 punt. Een punt die duidelijk online beschreven staat. TS wil ook niets afwijkend, deze wil gewoon de mogelijkheid hebben om de oude printer weer mee terug te geven. U komt met een algemene reactie en een vergelijk met koude regels met als voorbeeld een koelkast. Terwijl dit netjes beschreven staat hoe CB daar mee omgaat.
Apparaten als een printer kunnen gewoon meegegeven worden met de bezorger, mits daar een verzendlabel op zit.
Blijft dus enkel de vraag open wat er in de winkel is medegedeeld. Als de vraag gesteld is, is dit goed overgekomen bij de verkoper. En zo ja, wat was de reactie van de verkoper. TS heeft heel goed kunnen vinden wat wettelijk zijn recht is, maar kan niet bij CB wat hij daarvoor moet doen. Dat geeft vraagtekens.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 12:31
door Lowieze
moederslink schreef:
18 nov 2019 12:24
moederslink schreef:
17 nov 2019 23:55
uit de link van Neo :
recycling en retour oude apparaat

**" wordt je ( nieuwe ) apparaat niet door ons maar door POST.NL bezorgd ? Maak een verzendlabel aan , print 'm uit en plak 'm op de verpakking ( van het oude apparaat )"( het verzendlabel krijg je per mail)
**" als je geen printer hebt , zet dan het retour-en antwoordnummer op de doos "
Lowieze schreef:
18 nov 2019 12:14
Het was dus niet retour gegaan met de chauffeur, omdat PostNL dat niet doet voor Coolblue. Dit staat in hun voorwaarden.
Daarmee werd ik dus eerder op het verkeerde been gezet zoals ik aangaf ...
POST.NL doet het blijkbaar dus wél .
Nee, je mag het oude apparaat gratis, met het verzendlabel, verzenden door het naar een PostNL verzendlocatie te brengen.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 12:49
door Moneyman
NeoDutchio schreef:
18 nov 2019 12:29
(...) TS heeft heel goed kunnen vinden wat wettelijk zijn recht is, maar kan niet bij CB wat hij daarvoor moet doen. Dat geeft vraagtekens.
Die vraagtekens komen omdat jij dit soort dingen verzint. Dát geeft pas ruis.

De casus en de klacht die TS beschrijft, is helder. Er ontstaat pas verwarring als er allerlei zaken bijverzonnen of juist in twijfel getrokken worden.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 13:07
door StevieNL81
Lowieze schreef:
18 nov 2019 12:31


Nee, je mag het oude apparaat gratis, met het verzendlabel, verzenden door het naar een PostNL verzendlocatie te brengen.
Nee hoor gewoon meegeven aan de chauffeur die de printer bracht. Als je een pakketje ontvangt mag je ook een pakketje meegeven sinds een half jaar ofzo.

Mits adres erop staat dus....

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 13:15
door Cro
Moneyman schreef:
18 nov 2019 08:28


Best grappig om te zien wat hier gebeurt. Juist als je als klant iets wilt wat afwijkt van de standaard, ligt het nogal voor de hand dat je daar expliciet duidelijk over bent. Uit de OP blijkt ook dat TS dat gedaan heeft. En juist omdat hij dat gedaan heeft, is hij daar logischerwijs ook stellig over.

Maar dan kom je op het Raddarforum, en dáár wordt het feit dat je helder bent geweest en dus stellig bent ineens in je nádeel uitgelegd... door sommigen althans... :roll: :roll:

Ik zie geen enkele objectieve reden waarom je aan het verhaal van TS zou moeten twijfelen. Het is een helder, logisch en consistent verhaal, en daar hecht ik meer waarde aan dan aan het "oordeel" van mensen die er niet bij waren.

Maar ja, dan zou het aan de verkoper liggen in plaats van aan de consument, en dát kan blijkbaar niet...
Hoewel ik het normaliter met je eens ben vind ik het verhaal van TS hier helemaal niet zo duidelijk.
Uit de OP blijkt dat TS iets heeft aangegeven, dat de verkoper dat ook bevestigd heeft zie ik nergens terugkomen.

Verder kan je inderdaad pakketjes meegeven aan de bezorger, mits correct verpakt en voorzien van het correcte verzend label. Ik zie nergens in TS zijn relaas naar voren komen dat hij hier aan voldaan heeft. Misschien heeft TS wel gewoon de oude printer proberen mee te geven aan de bezorger zonder deze in te pakken en van een verzendlabel te voorzien. Logisch dat de bezorger deze op dat moment dan niet wil meenemen.

Daarna lijkt het alsof TS tegen een service medewerker direct met wetten is gaan schermen. Niets iets dat heel handig is wanneer je geholpen wil worden.

Al met al vind ik de conclusie dat de fout hier 100% bij Coolblue ligt wat te snel getrokken op basis van de hier bekende informatie. En of er meer informatie gaat komen betwijfel ik ook een beetje.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 13:17
door Lowieze
StevieNL81 schreef:
18 nov 2019 13:07
Lowieze schreef:
18 nov 2019 12:31


Nee, je mag het oude apparaat gratis, met het verzendlabel, verzenden door het naar een PostNL verzendlocatie te brengen.
Nee hoor gewoon meegeven aan de chauffeur die de printer bracht. Als je een pakketje ontvangt mag je ook een pakketje meegeven sinds een half jaar ofzo.

Mits adres erop staat dus....
Het is niet “gewoon meegeven aan de chauffeur”.
Zoals ik al eerder aangaf moet Coolblue daarvoor een contract met PostNL hebben afgesloten.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 13:22
door moederslink
Lowieze schreef:
18 nov 2019 12:14
Nee, je mag het oude apparaat gratis, met het verzendlabel, verzenden door het naar een PostNL verzendlocatie te brengen.
Nee , je mag het mee teruggeven aan de bezorger , mits er een verzendlabel opgeplakt is of het adres geschreven er op staat .
(lees de link van Neo nog maar eens ).
Maar weet je ....ik ben er eerlijk gezegd verder wel klaar mee , waar het fout is gegaan is wat mij betreft nog raadselachtig , de TS licht niets ( meer ) toe , bv of hij iets verkeerds heeft gedaan of dat CB hier een steek heeft laten vallen , ik weet het niet.
Ik was niet bij het gesprek , weet niet of TS de voorwaarden heeft gelezen of gekregen , dus ik houd er verder maar over op , 4 pagina.s bakkeleien onder elkaar , zonder inmenging vd TS ....tja...🤔....dus blijf ik twijfelen of TS de juiste stappen heeft gezet.
CB hééft POST.NL als transporteur die het oude apparaat normaliter gewoon mee terugneemt, mits er een verzendlabel opgeplakt is of er een handgeschreven adres op staat .

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 13:39
door NeoDutchio
Moneyman schreef:
18 nov 2019 12:49
NeoDutchio schreef:
18 nov 2019 12:29
(...) TS heeft heel goed kunnen vinden wat wettelijk zijn recht is, maar kan niet bij CB wat hij daarvoor moet doen. Dat geeft vraagtekens.
Die vraagtekens komen omdat jij dit soort dingen verzint. Dát geeft pas ruis.

De casus en de klacht die TS beschrijft, is helder. Er ontstaat pas verwarring als er allerlei zaken bijverzonnen of juist in twijfel getrokken worden.
Gelukkig dat u geen conclusies trekt en alles helder ziet.
U weet dat TS het expliciet genoemd is en schijnbaar weet u ook wat de reactie van de verkoper geweest is. U weet schijnbaar ook dat TS conform de voorwaarden de oude printer verpakt heeft en met verzendlabel is aangeboden aan de bezorger en dat deze geweigerd is? Het is voor u ook helder dat TS iets anders wenst dan standaard is, terwijl dit niet het geval is.

Dus, maak ons graag nog wijzer dan wij al zijn. Wat is er in de winkel afgesproken en waarom is het foutgelopen. Niemand anders weet het, maar u wel. Tenminste, dat zegt u.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 13:43
door Lady1234
Wellicht is het één groot misverstand, of miscommunicatie. Jammer dan.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 13:46
door moederslink
moederslink schreef:
17 nov 2019 18:45
Of ze hebben elkaar niet goed begrepen.
Lady1234 schreef:
18 nov 2019 13:43
Wellicht is het één groot misverstand, of miscommunicatie. Jammer dan.
Dat zal het dus gewoon zijn .... :lol: