Pagina 4 van 8

Re: Acer laptop

Geplaatst: 04 mar 2006 22:29
door mike333
Ik heb snel wat berichten vanaf 2004 doorgenomen en moet bij deze bevestigen dat de klantenservice van Acer tegenwoordig niet veel beter is. Mijn laptop (aspire 5024wlmi) heeft binnen de garantie periode een tweede defect (linker muisknop stuk). De eerste reparatie verliep zeer spoedig dus ik had er nu ook goede hoop in.

Inmiddels is het ruim 5 weken geleden en nog steeds wordt er 'gewacht' op onderdelen. U kunt begrijpen dat als je al het computerwerk voor werk of studie moet doen met een laptop je niet zonder kunt, zeker geen 5 weken. Dit blijkt Acer in ieder geval niet te begrijpen, want ze komen mij als klant geen millimeter tegemoet. Na veel gebel werd het advies op tafel gegooid om maar een klachtbrief te schrijven (dit pas na 4 weken). De 5e week weer gebeld, toen werd duidelijk gemaakt (letterlijk toegegeven!) dat alle klachtbrieven regelrecht de prullenbak in gaan (dit lijkt mij een stereotype geval van slechte klanten service!!). (een alternatieve oplossing werd, zoals eerder in dit forum vermeld, met desinteresse en gegrinnik in de wind geslagen).

Als laatste redmiddel contact opgenomen met de leverancier van de laptop, en die is bereid om er zelf achteraan te gaan. Nog steeds in afwachting op mijn laptop verblijf ik... Ik raad dus iedereen aan om goed te onderzoeken hoe een klantenservice van, in dit geval, een laptop fabrikant omgaat met reparaties. Zonder vervangende laptop zou ik het in toekomst niet meer voor doen!

Re: Acer laptop

Geplaatst: 14 mar 2006 16:37
door hvgerwen
Hier nog wat problemen met Acer:

Op 27 juni 2005 een laptop (Aspire 1360) van ze gekocht. Midden augustus begon ik problemen te merken. Tegen de herfstvakantie bestond het lijstje problemen uit het volgende:
- Trillende voeding
- Dooie pixels
- Touchpad functioneert niet naar behoren (als in "verspringt bij aanraken en loslaten)
- WLAN verliest verbinging binnen één minuut
- DVD brander geeft fouten bij branden van DVD's

Laptop was daarvoor twee weken in reparatie geweest, voeding vervangen, scherm vervangen, mainboard vervangen. Probleem met touchpad niet opgelost, en DVD brander doet het nog steeds niet (kom ik na een maand of zo achter omdat ik eerder niets zinnigs te branden had)... Ook had in de tussentijd nog een probleem met het toetsenbord ontdekt, sommige toetsen weigerden af en toe... Oh, en de backlight van het scherm flikkerde in mijn ogen te veel...

Gemaild en toen is ie weer in reparatie gegaan, voor de kerstvakantie opgestuurd, tegen eind januari eens een keer terug... DVD brander vervangen, meer niet, de rest viel binnen hun specificaties, zeiden ze... Nu zit ik dus nog steeds met dat touchpad wat regelmatig verspringt of soms ook helemaal niet reageert... Het scherm zie ik af en toe nog te veel flikkeren, maar met het toetsenbord heb ik geen problemen meer.

[Wijziging]
Afgelopen weekend moest ik een DVD branden. Gaf de DVD-brander voor de laatste reparatie een fout na het branden, nu wilde hij niet eens beginnen met branden...
[/Wijziging]

Inmiddels heb ik mijn vertrouwen in Acer volkomen verloren en ik voel me ook niet serieus genomen, op mailtjes die ik stuur krijg ik afwijkende antwoorden terug, alsof ze ze maar voor de helft lezen...
Ik heb ze zondag gemaild dat ik de laptop wens te retourneren en mijn geld terug wil, maar vandaag kreeg ik er als antwoord op dat ze daar niet aan wilde beginnen en dat ik de laptop maar op moest sturen.
Ik dus weer een mailtje terug sturen met daarin dat ik mijn vertrouwen in hen kwijt ben, dat ik dat ding al vaak genoeg heb opgestuurd, maar dat de problemen niet worden verholpen en dat terugsturen geen optie is in verband met mijn studie.

Ik zit nog te denken wat ik hierna ga doen... Misschien dat ik het beste
contact kan opnemen met de winkel waar ik die laptop heb gekocht, misschien dat zij iets voor mij kunnen betekenen, nu lijkt het er in ieder geval op dat Acer niets wil doen...

Re: Acer laptop

Geplaatst: 23 mar 2006 17:35
door wjkist
Vraagje over de garantie.

Ik heb een acer travelmate 4001WLMI gekocht 14-2-2005.

Nogal een moeilijke situatie denk ik. Net voordat de garantie verliep ging de laptop gekke dingen doen 30-1-2006. USB viel uit, brander ging stinken alsof hij elk moment in brand kon vliegen en nog een aantal dingetjes. Binnen de garantie laptop opgestuurd naar acer en zonder enkele problemen gerepareerd. Ging echt voorspoedig, na 2 dagen alweer terug. Resultaat, ze hebben er een nieuw moederbord ingezet. Na hem weer 3 weken in huis te hebben gehad en mee gewerkt te hebben gaat hij weer gekke dingen doen. Dezelfde problemen waarvoor ik hem de eerste keer ook heb opgestuurd.

Helaas tijdens de 3 weken dat ik hem gebruikt heb na de 1e reparatie is mijn jaar garantie verlopen. :(

Ik heb de helpdesk opgebeld en gezegd dat hij voor reparatie is geweest 3 weken ervoor en dat hij weer dezelfde kuren vertoond. Helpdesk heeft de laptop weer op laten halen voor reparatie. Vandaag kreeg ik een dikke rekening in huis voor het opnieuw repareren van mijn laptop met hetzelfde probleem en de dezelfde olossing :arrow: Nieuw moederbord. Ik heb ze gebeld en gezegd dat ik hem net terug had voor reparatie binnen de garantie en dat ik aan nam dat er ook nog garantie op de reparatie zit die ze uit hebben gevoerd. Dat was helaas niet het geval. Ik kon mijn laptop terug krijgen als ik de rekening betaalde van 250 euro of hem niet laat repareren en de handling kosten betaal.

Weet iemand wat hier verstandig is? Ik zit er over te denken om een klachten brief te schrijven, maar heb hier gelezen dat het weinig uithaald.
Ik weet niet of het normaal is dat er garantie zit op een reparatie, nieuw geplaatst moederbord van 3 weken oud?

Sta ik wel of niet in mijn recht?

Re: Acer laptop

Geplaatst: 03 apr 2006 10:20
door Willem57
Sinds 24 september 2005 in mijn bezit, een ACER Aspire 5020 (5024 WLMi). Een mooi apparaat, vind ik. Maar daar blijft het dan ook wel bij. In maart 2006 is de laptop 2x ter reparatie aangeboden en 2x 'hersteld' terug ontvangen. De laptop doet het nog steeds niet; dezelfde problemen als waar de laptop voor de eerste keer ter reparatie is aangeboden zijn na de tweede keer nog steeds niet verholpen. Is er bij iemand bekend hoevaak een apparaat ter reparatie dient te worden aangeboden voordat overgegaan kan worden tot een alternatieve oplossing voor het niet functioneren (aankoopbedrag terug danwel vervanging van het apparaat door een ander) ?

De service van Acer laat duidelijk te wensen over. Indien de Helpdesk (0900 2020767) je door hele directe vragen te stellen niet kan helpen, dan verwijst men je al heel snel door naar Acer Den Bosch (073 6459645). Heel leuk (:evil:) is het dan om te ervaren dat men in Den Bosch luistert, je niet helpt maar je vervolgens gewoon weer doorverbindt naar de Helpdesk. En niet één keer, maar gewoon meerdere keren (naar verschillende mensen)! Kringetje rond zal ik maar zeggen... Zou dat ten doel hebben om het als consument maar op te geven ? Dan hebben ze aan mij een slechte ! Affijn. Ik blijf dus wel achter met een halfjaar oude laptop waar ik echt niets aan heb. Ik dus had net zo goed 1149 losse Euro'tjes stuk voor stuk in het water kunnen gooien; dan had ik tenminste nog 1149 mooi 'plonsjes' gehad.

Ik weet dat ik als consument rechten en plichten heb, maar het echt krijgen is iets waar het aan schort. Ik ben nog lang niet klaar met Acer zo verwacht ik, maar ik ben vastbesloten de langste adem te hebben!

Misschien iets voor in de uitzending (onderwerp: Acer of de koude/warme douche) ? Wordt vervolgd...... (reken daar maar op!)

Re: Acer laptop

Geplaatst: 12 apr 2006 17:41
door Pascalv/dploeg
Het is allemaal erg jammer om dit allemaal te lezen.
In januari heb ik ook een acer aangeschaft. Nog geen 2 maanden later was deze al weer kapot. En toen begon de rel zoals gebruikelijk bij acer geloof ik. Geloof dat iedereen haast door acer onbeschoft behandeld wordt. teminste daar lijkt het op als je alles leest. En dit was mijn ervaring idd ook. na de 1e reparatie kwam de laptop weer vrolijk terug met hetzelfde probleem dus nog geen weekend later kon deze weer opgestruud worden. Na lekker onvriendelijk geholpen te worden toch maar weer de laptop opgestuurd. Zij beloofde mij dat de laptop binnen 8 dagen terug zou zijn omdat ze nu een spoedreparatie gingen uitvoeren. Vandaag was het precies 8 dagen geleden en nog geen laptop gezien. En al helemaal niets van gehoord. Dus toen maar een mail gestruud naar Acer wat er aan de hand was. Deze stuurde mij een dood leuke mail terug dat ze op een onderdeel aan het wachten zijn en dat ze niet weten hoe lang het gaat duren. Fijn om te weten en al helemaal om het te laten weten, niet dus. Onder tussen heb ik nu 25 pagina's met mail contact en van alles. Ik heb het idee dat acer het niet echt intresseerd of mensen nou problemen hebben met hun spullen. Ik ben maar een dood normale student en hard gespraard voor een laptop en ook heel hard nodig voor mijn school. Het is ook de enige computer die ik heb dus loop heel wat schade op door dit geneuzel. Ben iedergeval erg in de problemen gekomen met mijn school. Dit lijkt me dan ook een erg leuk onderwerp voor op tv ofzo aangezien er heel wat mensen zijn met problemen. En groot en deels dezelfde problemen. Acer houd iedereen gewoon aan het lijntje.!
Ik denk dat we het beste met zoveel mogelijk mensen acer kunnen aanpakken, want het blijkt al dat je als individueel niet zoveel te vertellen hebt. Je mailtje gooien ze gelijk weg brieven intresseren ze niet en telefoonisch daar is het nog slechter mee gesteld.! kortom er is genoeg mis bij Acer.! Wordt eens tijd dat hier wat aan gedaan wordt.!

Re: Acer laptop

Geplaatst: 17 apr 2006 15:27
door theetron
Wat zal ik zeggen. Voor mij ook nooit meer een Acer. Qua service was het wel OK, maar mijn laptop hangt telkens. Zomaar ineens 'freezed' ie. Dan maar hopen dat je niets aan het doen bent wat je had moeten bewaren...

Mijn latop is 5x terug geweest ter reparatie. 2x voor een andere harddisk (veel bad sectors) en 2x omdat de ingebouwde wireless kaart niet meer door het OS gevonden werd en 1x omdat de adapter aansluiting begon te knetteren.
De eerste maal dat ik de laptop opstuurde ter reparatie voor de wireless kaart, kreeg ik hem terug waar ze alleen maar de restore CD hadden gebruikt. Nou dat had ik natuurlijk ook al tig keer gedaan. De kaart was er gewoon niet. Dus hij ging dezelfde dag weer terug. Dan ben je hem totaal wel even kwijt dus.
Wanneer ik hem voor de tweede maal had teruggestuurd voor de harddisk, was dit al buiten de garantie. Toch deden ze niet moeilijk, waarschijnlijk vanwege mijn geschiedenis. Kreeg echter geen grotere...
Mijn laatste euvel met de Acer 1307LCI is dat de accu na ong 1,5 jaar stuk is gegaan. Ik kan nu alleen nog maar met een adapter op stap. Nou da's niet echt wat bij een laptop past. Jammer..

Toch na dit alles hangt mijn laptop nog geregeld. Heb er nu een laptop cooler (Antec) eronder staan, want ik vond hem ook erg warm worden. Ik moet zeggen dat de 'hangers' erg minder zijn geworden.

Mijn conslusie in dit verhaal: Koop geen Acer, ookal zijn de specs mooi en is Acer iets goedkoper dan de concurent.

mvg
Erik

Re: Acer laptop

Geplaatst: 17 apr 2006 15:54
door MAXIEM
Reactie op hvgerwen,

Ik zal proberen antwoord te geven op jouw vraag middels een stukje dat ik ook voor andere vragen geschreven heb. Je moet er dan zelf maar uithalen wat voor jouw situatie van toepassing is.

Als je het produkt op of na 1-5-03 gekocht hebt gelden de nieuwe garantieregels van de wet Koop en Garanties (BW.boek 7). Wat inhoudt dat je ook na afloop van de fabrieksgarantie niets met de fabrikant te maken hebt maar uitsluitend met de verkoper. De verkoper moet jouw reparatieclaim zelf maar regelen met zijn voorschakel (de fabrikant). In de fabrieksgarantieperiode mag je bij problemen als klant zelf kiezen bij wie je je verhaal wil halen. Meestal is het gemakkelijker en kostenloos om dat bij de verkoper van het produkt te doen, maar je mag je claim ook rechtstreeks neerleggen bij de fabrikant/importeur.

Europese richtlijn
Op 1 mei 2003 is de nieuwe wet Koop en Garanties ingetreden.
Consumentengoederen
De nieuwe wet geldt alleen voor consumentengoederen. Hieronder wordt verstaan alle roerende goederen en speciaal op maatgemaakte artikelen. Dus wasmachines, televisies, maatkostuums en kunstgebitten maar ook laptops vallen onder de werking van de nieuwe wet. Ook de uitvoering van een door jezelf ontworpen keuken (die speciaal voor je wordt gemaakt) of het laten leggen van een parketvloer wordt gezien als een product. Niet onder de definitie van consumentengoederen vallen onroerende goederen en diensten. Het boeken van een reis, het afsluiten van een verzekering, je haar laten knippen, het bezoeken van een arts of bijv. het laten verbouwen van je huis.

Rechten
Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat defect raakt of niet conform de overeenkomst is geleverd, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. Je dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kun je dan nakoming van de onderstaande punten eisen:
1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper de verkoopprijs terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag je wettelijk gezien het vermoeden hebben dat dat gebrek er al was toen je het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet dan bewijzen dat het gebrek niet aanwezig was toen je het product kocht. Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of een nieuw exemplaar geven en als dat niet kan, dient hij de aankoopsom terug te betalen. De wettelijke bescherming is dan van toepassing.

Wettelijke bescherming en fabrieksgarantie
Wettelijke bescherming geldt altijd, voor vrijwel alle consumentengoederen. Wettelijke bescherming is het recht dat je als consument hebt in het eerste halve jaar na aankoop én na afloop van de fabrieksgarantieperiode op basis van de levensduur van het produkt. En jouw probleem speelt zich af in de fabrieksgarantieperiode omdat het eerste halve jaar na aankoop al verstreken is en de fabrieksgarantie nog loopt. Je moet dit eigenlijk zien als een extra garantie naast de wettelijke bescherming die je hebt op basis van de consumentenwet Koop en Garanties. De fabrieksgarantieregeling mag de wettelijke beschermingsrechten niet inperken. De verkoper moet zich aan beide houden. Nu blijkt dat jouw laptop voor de derde keer gerepareerd moet worden is het gebruikelijk in Nederland (maar niet wettelijk verplicht) om te spreken over een aankoop die ondeugdelijk blijkt te zijn. Het produkt voldoet bij voortduring niet aan jouw verwachtingen. Gaat je laptop na de derde reparatie weer kapot dan kun je bij de verkoper eisen dat je onder aftrek van een redelijke vergoeding voor het gebruik van je labtop een nieuw exemplaar wilt hebben. Hoe de verkoper dat met de fabrikant/importeur regelt is zijn zaak, daar sta jij buiten. Omdat je nog in de fabrieksgarantieperiode zit, kun je echter ook de fabrikant/importeur rechtstreeks aanspreken en eisen dat je een nieuw exemplaar krijgt. De fabrikant/importeur zal dat dan met en via de verkoper moeten regelen. In feite moet je dus in jouw situatie afwachten wat er na de derde reparatie gebeurt. Raakt de laptop weer defekt dan kun je in principe aanspraak maken op een nieuwe en dan moet je (na de fabrieksgarantieperiode) bij de VERKOPER zijn.

Note: de juristen die zich hebben gespecialiseerd in het consumentenrecht spreken meestal over de wettelijke garantie in het eerste halve jaar na aankoop en de wettelijke garantie ná de fabrieksgarantie. Deze terminologie is verwarrend en wordt niet als zodanig in het wetboek verwoord. Het is beter om van wettelijke bescherming te spreken.

http://wetten.overheid.nl/
vink aan: wetten
zoek onder: Burgerlijk Wetboek Boek 7

of: http://www.burgerlijk-wetboek.nl/BW7.htm

http://www.justitie.nl/publicaties/...en_garantie.asp

Sukses, vriendelijke groet, Paula.

Re: Acer laptop

Geplaatst: 02 mei 2006 20:06
door L1l17h
Ik heb in december 2004 de Acer Aspire 1520 gekocht voor ongeveer 1500 euro in totaal. Een mooie laptop, met nog mooiere specificaties. Dacht ik...
Ik denk niet dat ik me alle problemen die ik er mee gehad heb nog kan herinneren, maar het komt er zo'n beetje op neer dat ik de laptop nu al een half jaar niet meer kan gebruiken. In eerste instantie omdat m'n adapter stuk was gegaan (na net een jaar?!), maar het was op een of andere manier erg moeilijk om een nieuwe adapter te verschaffen, want ik heb er 5 maanden op moeten wachten. Net zoals ik 5 maanden op m'n grotere harde schijf moest wachten, gewoon omdat die man van de winkel het 'vergeten' was. Maar goed, na 5 maanden dus eindelijk een nieuwe adapter, en 2 dagen later was het feest alweer over. Waar ik regelmatig last van had, is dat de laptop zonder specifieke reden gewoon uitviel, niets geen blauw scherm oid, gewoon uitvallen. Tijdens het opstarten, of soms gewoon na lange tijd pas. Toen ik xp opnieuw wilde installeren ging het echter fout. De cd's pakte hij wel, maar hij liep steeds halverwege vast, en als ik naar de bios ging, dan viel de laptop al snel uit. Ik kon net 2 of 3 handelingen verrichten.
Ik heb Acer zelf gebeld, omdat ik verschillende klachten had over de winkel waar ik 't vandaan had (ik was serieus van overtuigd dat het een officiele dealer was). Maar Acer heeft mij verteld, dat ze me niet kunnen helpen. Ik kreeg niet eens de kans om uberhaupt maar iets te vragen.
Uiteindelijk bleek ook nog eens een keer dat de pc winkel een supervisor wachtwoord op de bios had gezet, wat ik dus niet wist. Maar gelukkig is hij zelf het wachtwoord ook al vergeten, wat dus resulteert in kosten voor mij, aangezien de bios geflashed moet worden en hij absoluut niet van plan is om ook maar iets te betalen.

Dit is absoluut de laatste keer dat ik ooit wat bij acer gekocht heb.
Trouwens ik las eerder ergens dat iemand last had van het geen verbinding kunnen maken met wlan. Ik had precies hetzelfde. Ik heb echt weken moeten zeuren voordat er uberhaupt naar me geluisterd werd.

Re: Acer laptop

Geplaatst: 02 mei 2006 22:29
door xenonbyte
L1l17h,

Als ik je verhaal zo lees hebben bijna al je klachten helemaal niets met Acer te maken. Alleen met de winkel waar je hem vandaan hebt en toch krijgt Acer de schuld?

Over het stuk waarom Acer je niet wil helpen blijf je vaag. De laptop is gebouwd door Acer en wie hem dan vervolgens levert is niet van belang (ik neem aan dat Acer de garantie geeft en niet de leverancier!). De grote vraag is dus, waarom Acer je niet wil helpen. Dat ze je niet willen helpen omdat de dealer geen officiële dealers is, gelooft natuurlijk geen mens.

Waarom je Windows opnieuw probeert te installeren is mij ook onduidelijk. Als je auto niet goed wil starten herprogrammeer je toch ook niet eerst de boordcomputer?

Re: Acer laptop

Geplaatst: 02 mei 2006 22:44
door L1l17h
tja, ik heb me dusdanig makkelijk af laten schepen blijkbaar. Ik heb acer opgebeld en het probleem uitgelegd, en het enige wat ik te horen kreeg was dat ze me niet konden helpen. De kans om verder te vragen kreeg ik niet. Ik heb het vervolgens nog via de mail geprobeerd, maar kreeg precies hetzelfde antwoord. Sorry mevrouw, we kunnen u niet helpen.
En de reden dat ik windows opnieuw wilde installeren, is omdat de pc dealer partitie op fat32 had aangemaakt, wat voorheen niet het geval was. Dus ik wilde het opnieuw installeren.
En buiten het feit dat ik inderdaad totaal niet te spreken ben over de winkel waar ik m'n dierbare laptop vandaan heb, ben ik ook uiterst geirriteerd over het feit dat ik hem nu al geruime tijd gewoon niet heb kunnen gebruiken. Je betaalt 1500 euro voor een nieuwe laptop, en je hebt niets dan problemen.

Re: Acer laptop

Geplaatst: 03 mei 2006 14:11
door xenonbyte
Van FAT32 naar NTFS hoef je Windows echt niet helemaal opnieuw te installeren. Daar is een utility voor, gemaakt door.... jawel, microsoft!
Talk to the google, het zit zelfs standaard in je Windows OS :D

Ok, vooruit:
http://support.microsoft.com/?kbid=307881

Greets

Re: Acer laptop

Geplaatst: 04 mei 2006 19:52
door juleke
Ook ik heb tot mijn groot verdriet problemen met Acer.
Ik heb mijn laptop gekocht bij een oud collega.Toen ik het apparaat een paar weken in huis had bemerkte ik dat de dvd drive niet werkte.
Ik heb het apparaat opgestuurd naar Duitsland en kreeg het enkele weken later "gerepareerd" weer thuis.De bodem miste 6 schroeven en er was een hoekje van de bovenplaat afgebroken Ik heb hierover contact gezocht met Acer en die vroegen mij het apparaat weer retour te zenden. Nu dien ik euro 114,00 te betalen om mijn laptop terug te krijgen. De redenatie van Acer was dat de eerste reparatie niks met de tweede reparatie te maken had. Dit is echt van de zotte. Ik denk dat ik maar even naar Den Bosch rij, voor mij niet zo ver weg.

Re: Acer laptop

Geplaatst: 15 mei 2006 11:00
door The_ceesie
Als je dan toch naar Den Bosch gaat...

Ik heb ook 8-7-05 een Acer Aspire 1522 gekocht.
En ja.... naar ong 6 maand begonnen de problemen. Ik dus ook de laptop opgestuurd, en toen ik hem terug kreeg was 1 probleem nog steeds (als ik de rechtermuisknop gebruik in de explorer, crasht de explorer, ook na opnieuw installeren van diverse xp versies).
Nog geen maand later geeft de dvd-brander het op, dus opnieuw de laptop opgestuurd, ging allemaal redelijk snel.
Afgelopen weekend was ik weer aan het werk op de laptop, ineens krijg ik gekke kleuren in me scherm en blijft de hele laptop 'hangen' de enige optie was powerknop 10sec vasthouden. Nu krijg ik bij het bootscherm al rode verticale strepen in het beeld, vervolgens allemaal dubbele puntjes en als windows begint te laden, worden alle pixels om en om zwart geel.... en dan is de enige mogelijkheid alweer de powerknop... Zometeen maar ff externe 2,5inch behuizing halen om alle data nog te redden...

Dit is dus onderhand de 3e keer dat de laptop terug zal gaan... Ik dus ook bellen en gezegt als je een beetje laptop koopt, dan moet je er 3 jaar fatsoenlijk mee kunnen werken, zal misschien wel eens een keer een onderdeel kapot gaan, maar zoals die laptops van acer..??..??
Ik heb ook gezegt dat ik een nieuwe laptop verwachtte met dezelfde specificaties of beter, nee maar meneer dat doen wij niet. En ik zeggen wat nou als je zelf zo'n klotelaptop had gekocht.. en toen was het heeeeel stil, Wilt u hem nou nog als reparatie opsturen of niet? zegt ie ineens. Ik zeg ja welke mogelijkheid heb ik anders??? Kwam er dus opneer, geen 1!

Ik ga zo eens even naar de winkelier en es ff horen wat hun hierover zeggen. Misschien dat zij voor mij wat kunnen betekeken....

Ik weet wel, ik raad niemand ooit meer acer aan!!!
ACER = de grootste klotefabriekant van laptops!!!

Mvg, Cees


Dat over die koude douche trouwens, ze zijn nog minder waard dan dat! maar wel goed als Acer eens een keer in het programma besproken wordt, volgens mij is er maar 5% (of nog minder) van de mensen wat voor Acer is...

Re: Acer laptop

Geplaatst: 18 mei 2006 09:23
door hethof
Ook mijn ervaring met de helpdesk van Acer is een ramp. Ik kan bevestigen, dat de klant niet serieus wordt genomen. Als je een klacht stuurt aan de directie wordt de klacht nauwelijks behandeld en later kom ik erachter, dat de klacht niet is behandeld door de directie, maar door een of andere domme gans die daar zit.

Ik ben nu anderhalf jaar bezig om een Travelmate behoorlijk aan de praat te krijgen. Acer in Den Bosch belooft alles, maar doet helemaal niets. Als je naar het normale telefoonnummer belt, wordt je ongevraagd doorgeschakeld naar een 0900-nummer, ik heb zeven (!) keer meegemaakt, dat men iets zou toesturen en even vaak dus, dat men maar niet begreep waarom het niet was aangekomen.

Ik voel me echt als een hond behandeld en het is duidelijk, dat hier geen Acer meer in huis komt.

Re: Acer laptop

Geplaatst: 30 mei 2006 12:12
door wotje
ik wil ook wel mijn verhaal vertellen.
vorig jaar een acerlaptop gekocht bij een bedrijf in zeewolde.
werkte goed tot dit jaar in april.
de speakers deden het niet meer.
dus ik naar het bedrijf bellen kan ik hem brengen want ik heb garantie.
nee je heb garantie bij acer.
ok ik naar nummers zoeken van acer en dat zijn dure nummers 0900.
paar keer bellen en ja hij werd vrijdags gehaald door koeriersdienst.
een week later krijgen we een rekening van 245E.
hij was gevallen.
dus dan krijg je geen garantie.
nou er was echt niks mee hij was voor de rest puntgaaf.
alleen de speakers deden het niet.
nou wij naar het bedrijf waar we hem hebben gekocht.
die een paar keer met acer gebeld ze waren onverbiddelijk.
nou dan maar ongemaakt terug maar dan moet je wel 40 E betalen is echt kolder.
dat hebben we van het bedrijf gehad.
een paar dagen later was de laptop weer thuisgebracht.
en tot mijn verbazing pakte we hem uit en hij was aan alle kanten beschadigd zat een scheur in de hoek en je kon zo naar binnen kijken bij het beeldscherm.
hij is gewoon ergens van af gevallen op ze kant en echt wel met een grote klap.
nou daar word je zo boos om.
wij terug naar het bedrijf waar we hem hebben gekocht alles verteld dat dit echt niet klopt.
en gezegd jullie zijn tussen persoon dus ga het maar regelen met acer.
nu krijg ik een mail de laptop is weer naar duitsland en ze gaan kijken hoe hij binnen kwam via fotos.
nou ik weet het antwoord al he.
maar ik ga hier voor vechten want dit klopt niet.
ik laat nu later meer weer horen als ik het antwoord opgestuurd krijg.
ze zeiden 3 dagen daarna krijg je een reaktie nou ben benieuwd.
maar na al die verhalen gelezen te hebben over acer heb ik daar echt een hard hoofd in.

Re: Acer laptop

Geplaatst: 07 jun 2006 15:41
door Voerman
Nouww ik kan dan niet acher blijven met mijn verhaal!

Ik heb in mei 2005 een Acer 1522 laptop gekocht.Het werkte prima maar ik had gelijk al wat problemen met mijn netwerk verbinding. Soms kreeg die geen ip of viel de verbinding weg(Het ging om een draad verbinding dus niet wifi!!).Het gebeurde in meerdere netwerken dus ik had zoiets dit klopt niet. Ik heb toen naar Acer gebeld en die zouden de laptop ophalen. Tot nu toe ging alles goed. Het duurde een paar maanden voordat ik mijn laptop terug kreeg met als foutoplossing dat ze de netwerkadapter weer hadden aangezet:S Ik had deze uitgezet in het configuratiescherm omdat ik met een usb adapter ben gaan werken. Er zat een hele duidelijke beschrijving bij dat het om de connector ging Ik gelijk maar weer naar acer gebeld dat het hardware matig was en niet software matig. Je voelt het al aankomen mijn laptop moest weer terug naar acer dit was allemaal binnen de garantie toen kreeg ik na een paar maanden een factuur binnen van 250 euro:S Want dit viel toch niet binnen de garantie. Ik heb acer de laptop weer terug laten sturen. Dit duurde ook weer even en toen had ik mijn laptop ongerepareerd weer terug. Ik denk ik zet er even een nieuwe image op. Zie ik tot mijn grote verbassing dat ik een 60 gig hd erin heb zitten terwijl er toch echt een 80 inzat
Nu moet die dus weer terug

Al een paar keer met Acer support gebeld maar je word niet serieus genomen en het personeel heeft geen idee waar ze het over hebben!!!
Ik raad iedereen aan om GEEN acer te kopen want het is echt waardeloos!!!

Re: Acer laptop

Geplaatst: 07 jun 2006 15:59
door ikbenik
Misschien een rare vraag: maar waarom gebruik je een usb adapter terwijl in het apparaat een netwerkaansluiting zit?

Re: Acer laptop

Geplaatst: 07 jun 2006 16:09
door Voerman
Omdat mijn netwerkconnector kapot was: :wink:

Re: Acer laptop

Geplaatst: 22 jun 2006 10:59
door achterop23
Mijn Acer 3503 van 8 maanden oud heeft sinds 2 dagen last van een flikkerend scherm, backlight of inverterboard probleem volgens technische forums waar ik het gevraagd heb.

Gekocht bij DIXONS, alleen aankoopbon al geruime tijd kwijt. Wel een giroafschrift met daarop de datum en bedrag van aankoop (lijkt mij dat DIXONS een historiedatabase heeft met aankoopgegevens.


Maar wat nu te doen?
Dixons komt met een verhaal dat het aan straling ligt. Nou elke hond weet natuurlijk dat LCD/TFT schermen niet gevoelig zijn voor electromagnetische velden.

Moet ik ACER nu gaan bellen? Hoe gaan ze reageren als ik mijn bon kwijt ben?

Re: Acer laptop

Geplaatst: 22 jun 2006 11:44
door ikbenik
Zonder bon kun je geen garantie claimen.
Nu is het aan de goede wil van de winkelier om de kwijtgeraakte bon opnieuw uit te printen.
Zelf doe ik daar niet moeilijk om en als een klant mij dat vraagt dan krijgt hij dat gewoon.
Maar er zijn ook winkeliers die dat resoluut niet doen.
Dus gewoon aan Dixons vragen.

Ik wil je niet bang maken, maar ik heb wel vaker Dixons onzin horen zeggen.