Wilde net schrijven, ook teveel gedoe voor € 185,-, maar je bent sneller.
Ik word al moe als ik dat gedoe lees van A.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
De bootkosten staan inderdaad als inbegrepen, dat geldt echter niet voor de toegangstaks, waarvan men onder het kopje 'bijkomende kosten' zelf zegt dat deze 3-10 euro per persoon kunnen kosten. Reisde u toevallig met 2 personen?alfatrion schreef: ↑23 dec 2019 17:29Zou je die willen uitleggen? Op de website staat dat de bootkosten zijn in begrepen en in de bijlage staat dat ik de bootkosten extra moet bij betalen. Verder ben ik benieuwd hoe je op basis van de informatie op de website uitkomt op €125 aan extra kosten. Overigens, de bewijslast ligt bij de reisorganisatie (art. 7:505 BW).
Ehm... “nadat de truc verklapt is...”?
32. De toeristen belasting zit inbegrepen bij de bootkosten en het is ik wettelijk verplicht om die in de prijs te stoppen.
Kras kan best een lijst als in de bijlage kosten maar dat met min, gemiddeld en max.
Dat is aan mij om te bepalen.
Dat is niet waar.
Ik heb geen wrange nasmaak.
Niet goed lezen en conclusies trekken die niet te rechtvaardigen zijn op basis van de informatie waarover je beschikt wordt door fonsflons vertaald als: 'alfatrion luisde lezers erin met een truc'.
StevieNL81 schreef: ↑23 dec 2019 21:26Zo vaak geeft Alfa een reactie waarbij een TS juridisch gelijk heeft (stelling Alfa) maar we het nooit zeker zullen weten omdat niemand ooit een uitspraak heeft ontlokt cq de moeite nam stappen te ondernemen.
Nu toont Alfa een keer een (eigen) voorbeeld waarin iemand wel de moeite nam en juridisch ook gelijk kreeg....
Ik lees nergens dat Alfa juridisch gelijk had. De gang naar de rechter is voorkomen door een schikking en er wordt aangegeven dat de rechter onzekerheid zou geven. We zullen het dus nooit weten of Alfa juridisch gelijk had of dat Kras kosten wilde besparen of dat ze uit coulance alles betaald hebben.
Met vast wordt bedoelt dat de kosten niet afhankelijk zijn van keuzes die de consument maakt. Vervoerskosten zijn vaste onvermeidbare kosten en dat de benzineprijs fluctueert doet hier niets aan af. Dat is gewoon een stukje ondernemersrisico. De belastingen moeten in de prijs zijn inbegrepen.Nijogeth schreef: ↑23 dec 2019 21:42Die toegangstaks is nooit van tevoren vast te stellen, omdat deze in Venetië geen vastgesteld bedrag of percentage is, maar afhankelijk van de verwachte drukte die dag. Die tarieven kunnen 3,6,8 of 10 euro zijn per persoon. Raar dat de Reclamecode het dan over vaste kosten heeft. Kras had zich hier heel makkelijk tegen kunnen verweren, maar laat dit ook na.
Je kan altijd beargumenteren dat een bepaalde uitkomst juridisch onjuist is, maar jij beargumenteerd dat niet. Natuurlijk heb ik juridisch gelijk. Dat wil verder niet zeggen dat TUI op een paar kleine detsils had kunnen winnen. TUI was dan ook in de proceskosten veroordeeld, omdat ze hoe dan ook grotendeels ongelijk zou krijgen.NeoDutchio schreef: ↑23 dec 2019 21:58Ik lees nergens dat Alfa juridisch gelijk had. De gang naar de rechter is voorkomen door een schikking en er wordt aangegeven dat de rechter onzekerheid zou geven. We zullen het dus nooit weten of Alfa juridisch gelijk had of dat Kras kosten wilde besparen of dat ze uit coulance alles betaald hebben.
Een aanbeveling van de RCC staat niet gelijk aan een winst bij de rechter.