Re: 135 euro voor 1 minuut spreken met medisch specialist
Geplaatst: 07 okt 2020 22:27
In mei van dit jaar (2 maanden in de coronacrisis) had ik een flinke schouderblessure waarvoor ik van mijn huisarts pijnstillers voorgeschreven had gekregen. Op aanraden van mijn partner nam ik ook contact op met Annatommie, een privékliniek voor orthopedische zorg. Mijn partner had er een goede ervaring mee gehad. Toen ik naar Annatommie belde en een mederwerker te spreken kreeg, vertelde ik mijn situatie. Ik kon een paar dagen later opnieuw bellen om een deskundige te spreken. De pijnstillers hadden intussen hun werk al prima gedaan en het leek al niet meer nodig om de deskundige te spreken. Toch maar even gebeld en tijdens het gesprek dat 7 en een halve minuut duurde, ging het er met de deskundige vooral over dat het niet nodig leek om bij Annatommie langs te gaan. Nu begin oktober kreeg ik de declaratie via de zorgverzekeraar: € 159,36!
Annatommie heeft nergens laten blijken dat er kosten aan het telefoongesprek verbonden zouden zijn. Misschien naief van mij maar € 159,36 voor een gesprek waarbij geen enkel advies gegeven is, behalve dan dat gezamenlijk is geconcludeerd dat er geen behandeling nodig was. Ik voel me bestolen en ik plaats dit bericht om andere 'naïeve' mensen zoals ik hierover te waarschuwen en om te vragen of dit een praktijk is waar iets tegen gedaan kan worden. Dit lijkt wel heel erg op cashen tijdens de coronacrisis!
Annatommie heeft nergens laten blijken dat er kosten aan het telefoongesprek verbonden zouden zijn. Misschien naief van mij maar € 159,36 voor een gesprek waarbij geen enkel advies gegeven is, behalve dan dat gezamenlijk is geconcludeerd dat er geen behandeling nodig was. Ik voel me bestolen en ik plaats dit bericht om andere 'naïeve' mensen zoals ik hierover te waarschuwen en om te vragen of dit een praktijk is waar iets tegen gedaan kan worden. Dit lijkt wel heel erg op cashen tijdens de coronacrisis!