In onze ogen had de NS anders kunnen handelen. Terugreizen naar station Apeldoorn was de eerste 2 uren niet mogelijk omdat de trein eerst vanaf Apeldoorn doorreed en daarna pas terugkeerde naar station Apeldoorn. Een snellere terugkeer had veel narigheid voorkomen, want dan zou iedereen naar eigen keuze een taxi o.i.d. hebben kunnen nemen naar Schiphol.
Klinkt leuk, maar je snapt toch zelf ook wel dat de NS in samenwerking met Prorail naar beste weten handelt? Denk je dat ze voor de lol een trein vol mensen twee uur stilzetten?
Jij kijkt puur vanuit je eigen perceptie - en bovendien achteraf- naar de situatie. De NS heeft veel meer belangen af te wegen en handelt naar de situatie van dat moment. Ik weet wel wie de situatie het best in kan schatten - en dat ben jij niet.
@Skoltini “In onze ogen had de NS anders kunnen handelen.”
Natuurlijk, maar de NS gaat niet aan alle reizigers vragen wat zij nu het beste kunnen doen in zo’n geval.
Nogmaals, de calimiteitenafhandeling ligt bij ProRail, net als de Treindienstleiding overigens. Hierin heeft NS niets te bepalen. Daarbij komt nog dat de infra ook van ProRail is.
Toch vreemd dat ik het na bezwaar niet toegewezen heb gekregen. Het enige waar naar gekeken is, is de reis Meppel-Leiden, daar was inderdaad geen vertraging. De vertraging zat in het vervolgtraject, maar dat staat niet in de reishistorie. Kon dus ook niet. Heb direct een tweede bezwaar ingediend, nog niks van gehoord.
Had u misschien in uw claim Leiden dan als eindpunt opgegeven, want dan wordt inderdaad alleen naar dat traject gekeken. Als u uw eindpunt, dus niet Leiden, opgeeft, kunnen ze zien waar de vertraging zat.
@lady2234 even eerste bericht lezen. Dat andere stel had dezelfde reis geboekt. En wel een vergoeding gekregen. Zij namen samen met TS een taxi. Wellicht andere verzekeraar maar dat is ook o.a. mijn vraag aan @skoltini.
Wat is dat toch hier op dit forum dat op een vraag aan TS anderen het in gaan vullen. Op mijn vraag kan toch alleen TS het juiste antwoord geven?
Hoezo dezelfde reis? Zelfde vlucht, ja. Maar niet dezelfde reis.
Uit de openingspost:
Op 1 maart richting Schiphol vanaf station Deventer om 8.03. In de trein ontmoetten we een stel dat dezelfde vlucht had. Wij hadden een groepsrondreis Mexico van Kras, zij een groepsrondreis Cuba van Kras.
@lady2234 even eerste bericht lezen. Dat andere stel had dezelfde reis geboekt. En wel een vergoeding gekregen. Zij namen samen met TS een taxi. Wellicht andere verzekeraar maar dat is ook o.a. mijn vraag aan @skoltini.
Wat is dat toch hier op dit forum dat op een vraag aan TS anderen het in gaan vullen. Op mijn vraag kan toch alleen TS het juiste antwoord geven?
Een rondreis Cuba lijkt mij niet hetzelfde als een rondreis Mexico. Ze kwamen elkaar toevallig in de trein tegen en namen samen een taxi naar Schiphol ivm problemen met die trein. Maar hebben natuurlijk niets met elkaar van doen.
@Kees2850: niet dezelfde reis dus. Niet dat dat verder relevant is, want: andere verzekeraar/andere dekking/etc...
@BL2: in bepaalde gevallen vergoed NS dus wél een claim zonder in/uitcheck. Het zal uitmaken hoe aannemelijk je verhaal is (in mijn geval: dagelijks dezelfde route, in geval van de vertraging uitcheck 1 station eerder).
Toch vreemd dat ik het na bezwaar niet toegewezen heb gekregen. Het enige waar naar gekeken is, is de reis Meppel-Leiden, daar was inderdaad geen vertraging. De vertraging zat in het vervolgtraject, maar dat staat niet in de reishistorie. Kon dus ook niet. Heb direct een tweede bezwaar ingediend, nog niks van gehoord.
Had u misschien in uw claim Leiden dan als eindpunt opgegeven, want dan wordt inderdaad alleen naar dat traject gekeken. Als u uw eindpunt, dus niet Leiden, opgeeft, kunnen ze zien waar de vertraging zat.
Nope, ik heb in de uitleg aangegeven dat mijn eindpunt het station bij huis was. Maar ze kijken puur naar de reishistorie. Dat betekent dat ik nooit verder ben gekomen dan Leiden. Terwijl hun eigen bus mij naar het station bij huis heeft gebracht.
Op 1 maart richting Schiphol vanaf station Deventer om 8.03. In de trein ontmoetten we een stel dat dezelfde vlucht had. Wij hadden een groepsrondreis Mexico van Kras, zij een groepsrondreis Cuba van Kras.
TS ontmoet een stel met dezelfde vlucht, duidelijker kan het volgens mij niet. En de vlucht werd gemist door een treinspringer <OP>
Dus de ene reisorganisatie compenseert wel en de andere niet, dus het lijkt me een gezonde vraag van kees2850 en ben er ook benieuwd naar. Mag dat ?
Op 1 maart richting Schiphol vanaf station Deventer om 8.03. In de trein ontmoetten we een stel dat dezelfde vlucht had. Wij hadden een groepsrondreis Mexico van Kras, zij een groepsrondreis Cuba van Kras.
TS ontmoet een stel met dezelfde vlucht, duidelijker kan het volgens mij niet. En de vlucht werd gemist door een treinspringer <OP>
Dus de ene reisorganisatie compenseert wel en de andere niet, dus het lijkt me een gezonde vraag van kees2850 en ben er ook benieuwd naar. Mag dat ?
TS zegt ook: “Trouwens: voor ons ook nog willekeur want andere echtpaar krijgt hun schade deels vergoed van hun verzekering”
Dus het was de verzekering die het vergoedde, niet de reisorganisatie.
Indien je naar Schiphol reist met de trein, kun je voor 5,00 extra Schiphol garantie service afsluiten bij de NS. Dat houdt in, bij vertragingen, stortingen de NS een taxi regelt. De kosten van de taxi zijn voor de NS.
Indien je naar Schiphol reist met de trein, kun je voor 5,00 extra Schiphol garantie service afsluiten bij de NS. Dat houdt in, bij vertragingen, stortingen de NS een taxi regelt. De kosten van de taxi zijn voor de NS.
Dat bestaat al niet meer sinds 2015. Dit was een proef van NS en die bleek niet succesvol.
Op 1 maart richting Schiphol vanaf station Deventer om 8.03. In de trein ontmoetten we een stel dat dezelfde vlucht had. Wij hadden een groepsrondreis Mexico van Kras, zij een groepsrondreis Cuba van Kras.
TS ontmoet een stel met dezelfde vlucht, duidelijker kan het volgens mij niet. En de vlucht werd gemist door een treinspringer <OP>
Dus de ene reisorganisatie compenseert wel en de andere niet, dus het lijkt me een gezonde vraag van kees2850 en ben er ook benieuwd naar. Mag dat ?
Dat mag. Het is alleen een nieuwsgierigheid gebaseerd op slecht lezen. Want er is helemaal geen sprake van een vergoeding van een reisorganisatie. Bovendien spreekt Kees over "dezelfde reis", en dat is al net zo onjuist.