LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Er was eens.....sprookje deel 2

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
crabbel

Re: Er was eens.....sprookje deel 2

Ongelezen bericht door crabbel »

Beste markman,

Berekeningen hebben wij ook al tig keer gegeven, daar wordt niet inhoudelijk op gereageerd. Het is moeite voor niets. Voor één distribiteur moet je minimaal 100 mensen benaderen.

Ik heb een downline van 300 en die willen ook per persoon minimaal 10 mensen in hun downline hebben (dan is het inleggeld terugverdiend), = 300 x 100 te benaderen mensen = 30.000 mensen benaderen en het gunstigste resultaat is dat ze allemaal 1 persoon in de downline hebben.

Dezelfde berekening om 10 mensen in je downline te hebben is 30.000 x 10 = 300.000 mensen benaderen en dan heb je er 3.000 distribiteurs bij. En iedereen doet het, dus op een gegeven moment is er een verzadigingspunt bereikt. Daarnaast weet jij niet wie nog meer in jouw kennissenkring of buurt ook een distribiteursschap heeft. Want die openheid geven zij niet, alleen maar zoveel mogelijk distribiteurs aanbrengen. Dit levert namelijk geld op.

En als je gaat doorrekenen, die nieuwe 3.000 distribiteurs die willen ook allemaal 10 mensen in hun downline hebben om hun inleggeld er minimaal uit te halen dus die moeten benaderen:

3000 x 100 x 10 = 3.000.000 mensen. En dit is dus één lijntje! Er moeten er tientallen zijn En dan nog vertellen dat je iets kan verdienen en rijk kunt worden. Geloof jij het? Ik niet.

Maar ja, ik begrijp er niets van, ik weet het niet, ik kan niet rekenen. Maar nog niet één keer is er met een tegenberekening gekomen om ons ongelijk te bewijzen.

Nee, wij moeten naar een bijeenkomst komen dan wordt alles uitgelegd! Het zijn net papagaaien. (Over drie weken ga ik ergens in het midden van het land! Verslag volgt uiteraard.)

mlm-er

Ongelezen bericht door mlm-er »

Geplaatst op 05 Aug 2004 16:09 door mlm-er

--------------------------------------------------------------------------------

Het is duidelijk dat het moraal van het verhaal niet helemaal tot je doordringt.

Weleens gehoord van de wet van de getallen?
Als jij zegt: STEL DAT.......??,dan ga je al direct een zijstraat in.
De wet van de getallen liegt niet, het is niet ...stel dat..., nee, uit het verleden is bewezen dat......!

Nu we het toch over getallen hebben wil het volgende even kwijt.
Een goed mlm-bedrijf werkt met 4tot7levels.Dit is bedoelt zodat een ieder in staat wordt gesteld een organisatie op te bouwen.Kort gezegt komt het erop neer, dat ik met 300mensen in mijn downline een zeer goede boterham verdien.Ik ga niet goochelen met cijfers, maar neem aan dat dit zo is.Dus 300mensen in mijn hele downline, van 0tot7.Dus als ik heel ruim reken en er zijn 150mensen op mijn 7de level acktief, kunnen ook die 150mensen een downline bouwen van 300personen.Nu praten we dus over 45000personen die werken met dit bedrijf.
300 mensen in je downline doe je niet zomaar.Daar gaan een aantal jaren overheen.Ongeveer 2 tot 5 jaar.Ok, we gaan weer verder met rekenen.

45000 personen die een downline bouwen van 300 personen. (Je begrijpt, dit is theoretisch, maar om aan te geven hoe getallen werken in mlm). Nu heeft het bedrijf 13,5miljoen mensen die met het bedrijf werken.Een heleboel dus, maar vergeet niet dat ik nu een extreem voorbeeld neem.Van die 13,5miljoen gaan er een hoop dood(jammer, maar zo gaat dat).Dat houdt dus in dat een x aantal mensen uit je downline verdwijnt.Maar er gaan sneller mensen dood, dan dat jij je downline kunt bouwen.Bovendien is er de bekende uitspraak:elke minuut wordt er iemand geboren.En dat zijn dus mensen die over 18jaar met mlm kan beginnen.

Dit voorbeeld heeft tientallen jaren nodig.Immers, het is een groot misverstand dat iedereen 10personen p/m inschrijft.Complete onzin!

Lees het nog maar eens GOED door, misschien dat het kwartje dan wel valt.Vooral de laatste zin.Weleens van praktijk en theorie gehoord?Ik heb al vaker proberen duidelijk te maken dat lang niet iedereen rijk wordt met mlm.Maar daar is mlm ook niet voor bedoelt.Het KAN, maar miljonair worden met de lotto KAN ook. Het grote verschil is, dat je het met mlm ZELF in de hand hebt.MLM is in feite een zeer simpel systeem, maar omdat het te simpel is, wordt het erg ingewikkeld gemaakt.

crabbel

.Het KAN, maar miljonair worden met de lotto KAN ook
Maar het verschil met de Lotto is dat deze stelt dat je miljonair KAN worden. Bij de presentaties van MLM wordt je voorgespiegeld dat je miljonair WORDT. Want als tijdens een presentatie eerlijk wordt gezegd dat er een kleine kans is dat je echt geld gaat verdienen, loopt iedereen weg.

mlm-er

Nee, wij moeten naar een bijeenkomst komen dan wordt alles uitgelegd! Het zijn net papagaaien. (Over drie weken ga ik ergens in het midden van het land! Verslag volgt uiteraard.)

Naar boven
Waarom ga je eigenlijk naar een presentatie als je het allemaal al denkt te weten? Zonde van je tijd, toch?

Ik heb ook al eens aangegeven dat je als mlm-er geen rooie cent verdient als je alleen maar mensen recuteert en vervolgens niets doet.
En die berekening van jouw van 100 mensen benaderen als je er 1 wilt inschrijven, is totale onzin. Van de 5 mensen die ik benader, beginnen er 3.
a) ik weet wie ik wel en niet moet benaderen
b)ik ben eerlijk in mijn uitleg.Geen mooiweer praatjes dus.

Overgens benader ik (bijna) alleen maar ondernemers of ex-ondernemers en goed opgeleide mensen met een open mind.
Ik leer en train mijn downline om niet lukraak mensen in de business te trekken.

Even nog een tip. Een bedrijfspresentatie is zo ongeveer het laatste wat je moet doen, als je info wilt over mlm. Ter plekke wordt het meest ideale plaatje geschetst. In een persoonlijk gesprek( hoe ik het doe), hoor je ook de nadelen.

Doe wat je niet kunt laten, maar ik zie totaal het nut er niet van in.

mlm-er

Geplaatst op 09 Aug 2004 18:48 door crabbel

--------------------------------------------------------------------------------

Bij de presentaties van MLM wordt je voorgespiegeld dat je miljonair WORDT. Want als tijdens een presentatie eerlijk wordt gezegd dat er een kleine kans is dat je echt geld gaat verdienen, loopt iedereen weg.

Precies, en daarom vind ik BP dus een verkeerde werkwijze van een mlm-er.Overgens is wat jij stelt al een tijdje achterhaalt. Ik ben in het verleden vaak op een BP geweest en heb er altijd op gehamert dat die overdreven tjakka-verhalen moeten stoppen. Bij de goede mlm bedrijven wordt er steeds beter een BP gedaan.

De stelling dat je met mlm rijk WORDT, wil ik daarom direct naar het land der fabelen verwijzen.
Dat er een aardige kans is dat je rijk KAN worden lijkt mij persoonlijk meer op zijn plaats.

crabbel

Een bedrijfspresentatie is zo ongeveer het laatste wat je moet doen, als je info wilt over mlm.Ter plekke wordt het meest ideale plaatje geschetst.
Bedankt voor de info. Hierbij de bevestiging wat wij al de hele tijd beweren. Er worden gouden bergen voorgeschoteld die niet waargemaakt kunnen worden.

Madeleine

crabbel

Waarom ga je eigenlijk naar een presentatie als je het allemaal al denkt te weten? Zonde van je tijd, toch?
Omdat ik het weleens wil meemaken en om kritische vragen stellen. Ik heb inmiddels zoveel geleerd op dit forum, dat ik een flinke tijd nodig heb om alle vragen te stellen die ik wil (als dat mag). Regelmatig worden vragen afgedaan van "ga eens naar een bijeenkomst" dan krijg je antwoord. Vandaar dat ik maar eens moet gaan.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Daarom kunnen we beter een keer om de tafel gaan zitten, maar dat probeer ik je al dagen uit te leggen.Of heb jij een andere oplossing?
Ik zat meer te denken aan IP nummers en dergelijken. Iets controleerbaars waar je uit kunt opmaken dat mensen op hetzelfde tijdstip op verschillende plaatsen zitten. Of wat dacht je van een chatbox, IRC? Je kunt niet 5 dingen tegelijk zeggen, dus dat lijkt me afdoende bewijs dat we verschillende personen zijn. Maar goed, nu zit ik weer ideeen te opperen terwijl ik het aan iemand anders vroeg. Ik zie liever een reeel voorstel van de kant van degene die steeds beweerd dat ik dezelfde persoon ben als Madeleine. En als het ff kan zonder reizen, ik heb niet de behoefte om een tank benzine leeg te gaan rijden voor deze flauwekul.
Lees het nog maar eens GOED door, misschien dat het kwartje dan wel valt.Vooral de laatste zin.
De laatste zin was "Complete onzin". Dat lijkt me inderdaad van toepassing op het gequote stuk :) Maar goed, dat bedoelde je vast niet. IK heb op dit bericht al uitgebreid gereageerd en ik ga dat niet allemaal nog eens hier quoten.
Dit wordt wel erg vermoeiend zo. De 1 zegt, kom maar naar een presentatie dan krijg je alles te zien en te horen, de ander zegt dat moet je niet doen want dan krijg je een ideaalplaatje te zien. Zucht.
Van de 5 mensen die ik benader, beginnen er 3.
a) ik weet wie ik wel en niet moet benaderen
b)ik ben eerlijk in mijn uitleg.Geen mooiweer praatjes dus.
Als b) klopt dan vertel jij er dus bij dat de kans dat ze het echt zo ver schoppen minimaal is. Vreemd dat dan 60% er toch voor gaat. Als a) het geval is dan ben je volgens mij ook snel uitgepiest. Je kunt alleen voor mensen die je wat beter kent bepalen of het wat voor ze is. Uiteraard weet ik niet hoeveel honderd man jij goed kent, maar toch.

ondernemer_2004

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Uiteraard zijn er geen garanties op succes. Denk je dat elke franchisenemer succes zal worden? Tuurlijk niet. Alleen als je als franchisenemer het niet redt, ben je failliet.

Als ondernemer heb je geen enkele garantie op succes.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Met andere woorden: MLM blijft bestaan omdat er mensen tussen zitten die mislukken. Besef je nou wel wat je zegt? Eigenlijk beweer je nu dat het systeem niet kan werken als iedereen succesvol is, dus mislukkingen zijn nodig om het systeem te laten bestaan
precies!!! snap je het nu!! Of blijf je bij je wiskundige berekeningen.
Erg He Daarom werkt het!!!!

Als alle bedrijven /winkels het zullen redden. Dan was er geen handel meer. Geen concurrentie meer.
''gelukkig"" gaan er nog romd de 1ooo failliet pm in Nederland
Zie je het al in je straat 50 winkels met de dezelfde formule.

iemands dood is voor iemand anders brood.

Bij mlm bepaal je zelf of je "'dood"" wilt gaan.Niemands anders.
netwerken kun je overal, (niet alleen in je iegen straatje) met een winkel heb je gauw een probleem daarmee.

klink hard, dat is het natuur. zaken is hard.maar hou het gescheiden met je prive.

Gast

Nou, vertel dat dan maar eens aan de mensen die jij probeert te werven om zelf hogerop in die piramide te klimmen!

student26

precies!!! snap je het nu!! Of blijf je bij je wiskundige berekeningen.
Mooi, dus we zijn nu op het punt beland dat zelfs MLM'ers gaan toegeven dat het systeem niet zo perfect is als altijd beweerd wordt. Het systeem heeft mislukkingen nodig om voort te kunnen bestaan. Hoe kun je dan nog mensen werven met oneliners als "ook jij kunt hier veel mee verdienen"? Precies zoals een ander het hier al verwoordde: door het onopvallende woordje "kunt". Het blijkt dus achteraf dat je tegen een x aantal mensen gewoon hebt gelogen: zij KONDEN het niet bereiken, hun mislukking was NODIG om het systeem voort te kunnen laten bestaan. Ethiek is ver te zoeken.
Als alle bedrijven /winkels het zullen redden. Dan was er geen handel meer. Geen concurrentie meer.
Dit slaat nu werkelijk weer totaal nergens op. Als alle bedrijven/winkels het zouden redden dan zou de concurrentie juist moordend zijn en zouden we onze dagelijkse producten bijna gratis moeten krijgen. De handel zou extreem zijn, mensen zouden arbitrage gaan uitvoeren of zelfs producten gaan exporteren omdat ze in Nederland extreem goedkoop zouden zijn.

Waarom het dan toch niet werkt? Omdat de winkel een minimumwinst nodig heeft om te kunnen blijven bestaan. Omdat veel starters inzien dat ze een verkeerde beslissing hebben genomen en/of de markt verkeerd hebben ingeschat. Daarom gaan ze failliet, omdat de MARKT TE KLEIN IS VOOR TEVEEL AANBIEDERS.

En wat is nou juist hetgeen waar MLM op draait? OP HET AANNEMEN VAN VEEL TE VEEL DISTRIBUTEURS DIE ALLEMAAL VAN DEZELFDE KOEK ETEN. DAAROM slaagt een bepaald deel gewoon niet, zoals je zelf al zegt, niet omdat ze het niet snappen, of niet kunnen, of gewoon losers zijn, maar omdat HET NIET KAN, DE MARKT KAN HET NIET DRAGEN.

Verzadiging dus, in pure vorm. Niet op het gebied van het product (in ieder geval niet in de context die ik nu beschrijf), maar op het gebied van distributeurs.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Voor jou ja. Voor 99 % van de mensen niet. En weet je, als die 99 % van de mensen om die reden nu eens afhaken of helemaal niet meedoen, dan werkt het voor 100 % niet. Dat is de reden waarom voorstanders van het systeem zo fel zijn tegen openheid van zaken: zodra mensen er lucht van krijgen dat de kans om er iets aan te verdienen veel te klein is, stort de zeepbel totaal in.

Gast

[quote] Omdat veel starters inzien dat ze een verkeerde beslissing hebben genomen en/of de markt verkeerd hebben ingeschat[/quote

precies student26. Met een verschil dat je met mlm niet afhankelijk bent van een gebied. Netwerken kun je overal.
9 van de 10 mlm-ers netwerken niet of niet genoeg.
de meesten stoppen door dat ze te veel nee's horen.Overigens in het praktijk hebben ze maar een paar gevraagd.

Dat is ook logisch te verklaren.
vraagt maar op straat of ze sommige mlm bedrijven die 10 jaar in Nederland al zijn wel eens gezien hebben .(dus niet alleen van horen zeggen ,zelfs dat zal maar weinig weten) Dus een verzadiging is er nooit.

het is dus afhankelijk van jezelf bij een goed mlm bedrijf.

Gast

bij een goed mlm bedrijf beslist jij of je er een markt in ziet.
Het bedrijf geef de moglijkheden aan.
Vele gevallen horen de prospects niet eens dat je 5 jaar overdoet om zeer goed inkomen op te bouwen. Zij zien zelf geld.(zonder dat we hoge bedragen laten zien,overigens verboden bij ons) en dat willen ze op korte termijn caschen. En verwachten op korte termijn dat de anderen het ook doen zonder deze mensen te begeleiden.

Wanneer het voor jou het tegenvalt is dat niet de schuld van het bedrijf.

Gast

daarom worden bij een mlm bedrijf de regels ook steeds strakker.
met een paar klachten je ligt eruit!. Ach ja denken ze dan heb ik een paar honder euro-tjes verloren.

Hard franchise moet je aan strakke regels houden.'Hou je daar niet aan dan liggen de bedragen aanzienlijke hoger!!! Die Risico neem je niet.

Daarom zegt ik wel eens de bedragen van mlm moeten flink omhoog.
zodoende zeer serieuse mensen een beslissing laten nemen
als je dan mensen hebt die stoppen,..... :( gezeur over piramidespel.

is ook nooit goed,

student26

precies student26. Met een verschil dat je met mlm niet afhankelijk bent van een gebied. Netwerken kun je overal.
9 van de 10 mlm-ers netwerken niet of niet genoeg.de meesten stoppen door dat ze te veel nee's horen.Overigens in het praktijk hebben ze maar een paar gevraagd.
Ja uiteraard, de directe vrienden- en kennissenkring + familie. Dat is wat ze verteld wordt op de presentaties, niet? En dan? Dan maar gaan leuren in de rest van Nederland? Een website opzetten? Reclame gaan maken? Heel Internet vol gaan zetten met advertenties (zoals MrTelecom)? En dan? Dan denk jij dat je bakken vol klanten binnen gaat halen? Hoe zit het met al die andere distributeurs, die binnen hun directe omgeving ook geen mens meer kunnen vinden? Die gaan allemaal hetzelfde doen? Hoe je het ook wendt of keert, de markt is gewoon beperkt. En zeker te klein voor een oneindig groeiend aantal distributeurs.
vraagt maar op straat of ze sommige mlm bedrijven die 10 jaar in Nederland al zijn wel eens gezien hebben .(dus niet alleen van horen zeggen ,zelfs dat zal maar weinig weten) Dus een verzadiging is er nooit.
Wedden van wel? Vraag eens in je omgeving hoeveel mensen Amway kennen? In mijn omgeving kent blijkbaar iedereen Amway. En daarbij, op basis daarvan concludeer jij al dat er nooit verzadiging zal zijn? Hoezo niet? Gaan al die mensen die bedrijf X niet kennen ineens aan de MLM? Dat geloof je toch zelf niet hoop ik.
bij een goed mlm bedrijf beslist jij of je er een markt in ziet.
En dat is dus het probleem. Mensen gaan niet eerst een uitgebreid marktonderzoek doen. Men wordt naar een presentatie meegenomen en beslist ter plekke go of no-go. Natuurlijk zitten er wel tussen die wat meer verstand van marktwerking hebben, en eerst eens wat rondneuzen in hun omgeving. Maar dan? Stel dat ze instappen? Dan halen ze wat klanten binnen, wellicht ook wat distributeurs, en dan? Dan moet die weer hetzelfde gaan doen. En waarom zou er geen markt meer zijn? Er is toch nooit sprake van verzadiging heb je net gezegd?
Wanneer het voor jou het tegenvalt is dat niet de schuld van het bedrijf.
Dat klopt, niet van het bedrijf, maar van het concept.
daarom worden bij een mlm bedrijf de regels ook steeds strakker. met een paar klachten je ligt eruit!. Ach ja denken ze dan heb ik een paar honder euro-tjes verloren.
Welke regels? De regels om mensen te strikken? Hoe wordt dat gecontroleerd? Mensen die klagen? Die zijn er toch niet in de fantastische MLM-wereld?
Daarom zegt ik wel eens de bedragen van mlm moeten flink omhoog. zodoende zeer serieuse mensen een beslissing laten nemen
als je dan mensen hebt die stoppen,..... gezeur over piramidespel.
Dus? Wat wil je nou? Een ander zei juist dat de lage instapbedragen het verschil maken tussen MLM en een piramidespel...

Gast

Welke regels? De regels om mensen te strikken? Hoe wordt dat gecontroleerd? Mensen die klagen? Die zijn er toch niet in de fantastische MLM-wereld?
jazeker er zijn regels,,,die worden steeeds strakker,
maar goed elke verkoper bij een filaalbedrijf is ook niet altijd goed en direct controleerbaar

student26

jazeker er zijn regels,,,die worden steeeds strakker,
Dat wisten we al, maar hoe wordt het gecontroleerd, dat was de vraag.
maar goed elke verkoper bij een filaalbedrijf is ook niet altijd goed en direct controleerbaar
Nee, maar die hoeft ook geen nieuwe verkopers te werven. Die moet producten verkopen.

Gast

Wedden van wel? Vraag eens in je omgeving hoeveel mensen Amway kennen? amway, ja de naam, je moet goed lezen. maar niet hoe de concept werkt :)

Gesloten