| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nou valt mijn ...open .toet
-
jeroen
Re: nou valt mijn ...open .toet
Dank je voor de snelle uitleg. Wachten dus...
Maaaar waarom kent dwaling verjaringstermijnen en niet in geval van verweer? Vraag ik me even af...
Hoe lang zijn die verjaringstermijnen?
Maaaar waarom kent dwaling verjaringstermijnen en niet in geval van verweer? Vraag ik me even af...
Hoe lang zijn die verjaringstermijnen?
-
Sara Etty
Zoals gezegd staat het antwoord op deze vraag al meermalen op het forum. Maar goed, dan val ik nog maar eens in herhaling.
verjaring dwaling:
3 jaar nadat de overeenkomst tot stand kwam,
3 jaar nadat de contractant ontdekte gedwaald te hebben bij de totstandkoming.
Geen verjaring voor dwaling als verweer: omdat de wetgever meent dat iemand pas hoeft te handelen indien aangesproken.
Of je wacht tot je wordt aangesproken door Dexia in een procedure of dat je nu buiten rechte met hulp van een advocaat dwaling in roept is een individuele keuze. In het laatste geval vervalt in elk geval nu reeds het vorderingsrecht van Dexia op jou, en dat blijft zo tenzij Dexia voor de rechter de vernietiging op grond van dwaling ongedaan weet te maken.
verjaring dwaling:
3 jaar nadat de overeenkomst tot stand kwam,
3 jaar nadat de contractant ontdekte gedwaald te hebben bij de totstandkoming.
Geen verjaring voor dwaling als verweer: omdat de wetgever meent dat iemand pas hoeft te handelen indien aangesproken.
Of je wacht tot je wordt aangesproken door Dexia in een procedure of dat je nu buiten rechte met hulp van een advocaat dwaling in roept is een individuele keuze. In het laatste geval vervalt in elk geval nu reeds het vorderingsrecht van Dexia op jou, en dat blijft zo tenzij Dexia voor de rechter de vernietiging op grond van dwaling ongedaan weet te maken.
-
j moret
toet heb jij ook vandaag weer een brief gehad van ggn?