LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multi level marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Bart1999

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Ik vind dat je behoorlijk agressief reageert MichelM.
Dat kan wel iets subtieler misschien?

Bart1999

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Dit is een deel van de uitleg van een praktiserend MLM-er:

"Namens het bedrijf kan/mag jij die producten verkopen en daarmee direct de
winst opstrijken. Meestal zorgt het moederbedrijf voor de voorraad,
verzending, financiële afhandeling, bezorging, nazorg en garantie. De manier
waarop ze dit verzorgen is maatgevend voor jouw succes.

Alleen hiermee is al een leuk inkomen op te bouwen, maar dat maakt het nog
geen MLM. Een volgende manier om je omzet (en dus inkomen) te vergroten, is
het aantrekken van andere mensen die ook interesse hebben is de verkoop van
producten voor diezelfde firma.

Deze mensen worden dan door jou ingeschreven en zodra ze omzet gaan maken
(spullen verkopen) krijg jij van het bedrijf een kleine commissie. Dat krijg
je ook nog een keer over de mensen die worden aangetrokken door deze mensen
enz.

Normaal gesproken gaat dit zo'n 5 niveaus door en dan stopt het."


Duidelijk toch?

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door MicheLM »

Feit is toch wel dat het werven van nieuwe distributeurs
de "core-business" van dit systeem is, vanwege de hoge
bonus. De verkoop van het produkt is van ondergeschikt
belang. Gast slaat m.i. de plank niet zo erg mis.
De grootste verdiensten zitten wellicht in de distributeurs, maar nummer 1 is toch het product.
Zonder een goed product (één waar je achter kunt staan) geen business, dus komen die toch op de eerste plaats. Je hebt het product nodig voor je basis inkomen en de distributeurs voor je passieve inkomen, maar daar wordt geen geheim van gemaakt.
Het is wat je meteen te horen krijgt als je naar een bijeenkomst gaat.


Ik vind dat je behoorlijk agressief reageert MichelM.
Dat kan wel iets subtieler misschien?
Wellicht zou dat kunnen, maar ik heb het idee dat mensen als GAST, alleen iets snappen als ze er ingewreven worden.
Uitleggen heeft geen zin, dat is al gebleken, verwijzen naar informatieve site's ook al niet, daar leest hij twee woorden van en heeft meteen een mening.
Hij gaat niet inhoudelijk in op "normale", vragen en heeft totaal geen intresse in een andere mening dan die van hemzelf, dus ja, ik reageer wellicht wat te fel, maar heb je zijn stukje wel gelezen.
Bovendien wordt ik er bloedlink van als wij met een sektorische misfit worden vergeleken, (Jehova getuigen) en hij overduidelijk niet weet wat
1+1 is, pyramides zijn bij de wet verboden, met gevangenisstraf als gevolg en bovendien lijkt het geen eens op een pyramide spel.

Bart1999

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Bart1999 »

"De grootste verdiensten zitten wellicht in de distributeurs, maar nummer 1 is toch het product."

Dit lijkt me, zakelijk gezien, toch op gespannen voet met elkaar
staan. Als het grote geld in de werving van distributeurs gelegen
is, dan is het produkt van ondergeschikt belang. En maakt het
niet veel uit wat je verkoopt.
Waar besteed je, als je wat wilt verdienen, je tijd aan?
1. Aan werving (hoge verdiensten)
2. Aan verkoop (lage verdiensten)

Ik denk dat iedereen punt 1 kiest. En daar zit m.i. het probleem
van het systeem.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door MicheLM »

Waar besteed je, als je wat wilt verdienen, je tijd aan?
1. Aan werving (hoge verdiensten)
2. Aan verkoop (lage verdiensten)

Ik denk dat iedereen punt 1 kiest. En daar zit m.i. het probleem
van het systeem


Narr jouw reactie te oordelen zit je met een paar punten:
1. Je hebt het gevoel erin geluisd te zijn. (vanwege je negativiteit naar MLM)
2. Je bent een beginneling, (omdat je graag uit de hoogte doet)
3. Je nog steeds niet echt door hebt wat MLM voor je kan betekenen.

Het feit is, dat er zonder product geen verkoop is en dus geen MLM bedrijf. ergo, geen product, geen inkomsten en zoals ik al zei, je moet een product kiezen waar je achter kan staan.
DUS HET PRODUCT IS NUMMER 1, en als dat goed verloopt, komen de distributeurs.

EERST DE HOUDING, DAN DE INKOMSTEN!!

Ik schrijf NOOIT distibutuers in die niet weten waar ze aan beginnen.
Eerst vraag ik naar hun achtergrond, werkverleden, opleiding, of ze part-of fulltime willen gaan. Vervolgens leg ik ze uit wat het bedrijf inhoudt, voordat ik ze uberhaubt uitnodig voor een bedrijfspresentatie.
Eerlijkheid duurt het langst, zeg ik dan maar.

Dan weet je waar je aan begint en wat je kan verwachten.

Bart1999

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Bart1999 »

"Narr jouw reactie te oordelen zit je met een paar punten:
1. Je hebt het gevoel erin geluisd te zijn. (vanwege je negativiteit naar MLM)
Deze conclusie snap ik niet
2. Je bent een beginneling, (omdat je graag uit de hoogte doet)
Deze conclusie snap ik niet
3. Je nog steeds niet echt door hebt wat MLM voor je kan betekenen."
Oké, dat wil ik wel weten

Dan vraag ik maar eens aan jou: Als ik met MLM zou willen beginnen,
wat is dan mijn winst?
- wat is mijn voordeel om een produkt via MLM te kopen en niet in b.v. een winkel? Is het produkt beter? Is het goedkoper? Of beide?
- ik zie er niet de lol van in om andere mensen proberen te overtuigen
om het produkt weer te gaan verkopen. Ik verkoop het produkt
immers al? Lijkt me diefstal van de eigen portomonee.

Ik wil wel graag weten: wat is er nou zo goed aan het juist op
die (MLM) manier van zaken doen? Wat maakt het beter dan
andere methoden?

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Deze is wel grappig:
> Maar deze discussie over MLM is super moeilijk uit te leggen over internet
> omdat je altijd met een bepaald concept werkt en je moet het concept volledig
> zien wil je begrijpen wat MLM is dus als je er meer over wil weten kunnen
> we een afspraak maken.

Vreemd. Het is toch in gewoon Nederlands uit te leggen wat dat concept is?
Als men dat al niet kan, is er kennelijk iets mis mee.

Groeten,
Tom.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

En deze (discussies op usenet):

>Maar deze discussie over MLM is super moeilijk uit te leggen over internet

Als de relativiteitstheorie, het menselijk genoom, de broncode van
sendmail en de Nederlandse belastingregels via Internet zijn uit te
leggen, dan maak je mij niet wijs dat een systeem voor het verkopen van
afwasborstels te moeilijk is :-)

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Ik wil wel graag weten: wat is er nou zo goed aan het juist op
die (MLM) manier van zaken doen? Wat maakt het beter dan
andere methoden?
Kwestie van naar de alternatieven kijken en oordelen welke aanpak het beste voor je werkt. De één doet liever alles in zijn/haar uppie (bijv. een eenmanszaak), de ander kiest voor franchising (wel even minstens 100.000 euro's meebrengen) of je begint als agent/vertegenwoordiger met minimale opstartkosten. Dit is de zakelijke kant van het verhaal.

Voor de klant kunnen er voordelen zijn:
- directe service (ipv bellen naar een wazig callcentrum)
- lagere prijs dan in de winkel (hoeft natuurlijk niet zo te zijn)

maar stel dat je hetzelfde betaalt als in de winkel en via een relatie kun je hetzelfde produkt/dienst ook afnemen. Bij wie koop je dan. MLM is metname relatiemarketing, mond-op-mond reclame.

Mijn klanten kopen bij mij omdat ze mij kennen en een persoonlijke service krijgen. Ze blijven klant omdat ik goede service lever voor een redelijke prijs (ben niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste).

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Vreemd. Het is toch in gewoon Nederlands uit te leggen wat dat concept is?
Als men dat al niet kan, is er kennelijk iets mis mee.
het concept is heel simpel:

werf een aantal klanten (hoe meer hoe beter)
werf een aantal vertegenwoordigers
leer hen hetzelfde te doen, nl:

werf een aantal klanten
werf een aantal vertegenwoordigers.

Afhankelijk van het bedrijf wordt je over een aantal niveau's betaald, meestal maximaal 5 tot 7.

simpel toch! Of toch niet

Bart1999

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Lijkt me geen goede zaak. Dan probeert op een gegeven
moment iedereen aan iedereen b.v. waterkoelers te
verkopen. Ik ben nog niet overtuigd hoor.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Lijkt me geen goede zaak. Dan probeert op een gegeven
moment iedereen aan iedereen b.v. waterkoelers te
verkopen. Ik ben nog niet overtuigd hoor.

Bart,

Zonder product heb je toch géén bedrijf. Wat jij doet, moet je downline ook kunnen doen, wil je een succesvol mlm bedrijf opzetten.
Dus moet je dupliceerbaar zijn. Het gaat erom dat je een balans vindt tussen retail en recruiting. Retail voor je basisinkomen en recruiting voor je passief inkomen.

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door crabbel »

Feit is gewoon, dat op het moment dat piramidespelen bij de wet verboden werden, MLM als een duvel uit een doosje over de wereld vloeit. De reacties van MLM-ers zijn net zo fel als voormalige piramidedeelnemers. Het zogenaamde produkt is een kapstok waarmee nog net binnen de marge van de wet een piramidespel gespeeld kan worden.

Het is gewoon een ordinaire piramide. En dan kunnen jullie wel kwaad worden op deze uitspraak, het is gewoon zo. MLM voldoet aan alle eisen van een piramidespel, op een ding na en dat is het zgn produkt. Er is een fanatisme, vooral bij mensen die zien dat er weinig te verdienen valt, om MLM met hand en tand te verdedigen en zelf niet kritisch na te denken.

Het zal mij niets verbazen, als ook deze vorm van piramidespellen verboden gaat worden. En dan verzint iemand wel weer iets anders om makkelijk geld te verdienen over heel wat slachtoffers heen.

Vinden jullie het niet bizar dat de buurt niet meer als de buurt wordt gezien maar als een markt? Dat familiebanden worden uitgemolken voor mogelijke distribiteurs? Dat je al je vrienden kwijt raakt?

Want jij hebt toch een aanbod wat zo geweldig is en wat je niet kunt afwijzen?

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Het is gewoon een ordinaire piramide. En dan kunnen jullie wel kwaad worden op deze uitspraak, het is gewoon zo.
Sterker nog, het is een pyramide het is alleen geen pyramideSPEL.

Vraagje: is een glas dat met de helft water gevuld is, halfvol of halfleeg of is misschien toch helemaal vol. In alle 3 gevallen geldt dat je gelijk hebt.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

En dan verzint iemand wel weer iets anders om makkelijk geld te verdienen over heel wat slachtoffers heen.
Makkelijk?..MLM is makkelijk om geld te verdienen.
Dat zijn geen uitspraken van mlm-ers.

Je praat je steeds tegen crabbel.Omdat je geen snars verstand van hebt en constant blijft hetzelfde blijft roepen en niets van aantrekt wat zo vaak is uitgelegd op dit forum. roepen en nog eens roepen.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Feit is gewoon, dat op het moment dat piramidespelen bij de wet verboden werden, MLM als een duvel uit een doosje over de wereld vloeit. De reacties van MLM-ers zijn net zo fel als voormalige piramidedeelnemers. Het zogenaamde produkt is een kapstok waarmee nog net binnen de marge van de wet een piramidespel gespeeld kan worden.

Het is gewoon een ordinaire piramide. En dan kunnen jullie wel kwaad worden op deze uitspraak, het is gewoon zo. MLM voldoet aan alle eisen van een piramidespel, op een ding na en dat is het zgn produkt. Er is een fanatisme, vooral bij mensen die zien dat er weinig te verdienen valt, om MLM met hand en tand te verdedigen en zelf niet kritisch na te denken.

Het zal mij niets verbazen, als ook deze vorm van piramidespellen verboden gaat worden. En dan verzint iemand wel weer iets anders om makkelijk geld te verdienen over heel wat slachtoffers heen.

Vinden jullie het niet bizar dat de buurt niet meer als de buurt wordt gezien maar als een markt? Dat familiebanden worden uitgemolken voor mogelijke distribiteurs? Dat je al je vrienden kwijt raakt?

Want jij hebt toch een aanbod wat zo geweldig is en wat je niet kunt afwijzen?

Naar boven
Welcome back miss negative ! Je lunchtijd is om meisje vlug weer aan de arbeid anders word je baasje boos :lol:

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Het zal mij niets verbazen, als ook deze vorm van piramidespellen verboden gaat worden. En dan verzint iemand wel weer iets anders om makkelijk geld te verdienen over heel wat slachtoffers heen.

[b]Ten eerste is het concept 'snel/makkelijk geld verdienen' niet van toepassing bij Networkmarketing. Als dit wel zo is, dan heb je inderdaad met een piramide te maken.
Ten tweede......'slachtoffers'???? de consumenten worden niet gedwongen om producten af te nemen, wat jij ook mag denken.
En de distributeurs die uiteindelijk bij het bedrijf komen, gaan door een selectieprocedure heen (net als bij een reguliere sollicitatie). Iedereen maakt zijn/haar keus hierin, zowel de ondernemer (mlm 'er) als de potentiële distributeur!

Ivo V.

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Ivo V. »

Madeleine wil het gewoon niet zien of snappen. Laten we haar maar negeren. Ondernemer 2004 komt met een goede uitleg en daar reageert Madeleine vervolgens niet op. Gaat ze weer roepen dat het een piramide is ...dat is zwak !

Reageer eens inhoudelijk op de post van ondernemer_2004 Madeleine !

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Reageer eens inhoudelijk op de post van ondernemer_2004 Madeleine !
we wachten nog even :lol:

tegenstander

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door tegenstander »

In de tussentijd wil ik wel even op Kristina reageren.

Waarom schreeuw jij zo? Schreeuwen draagt geen kracht bij aan je argumenten.

Jij - en sommige anderen ook - kan hier nou wel zeggen dat het NIET gaat om snel rijk worden (dat is eerlijk en dat waardeer ik), maar de middelen waarmee je naar zo'n bijeenkomst wordt gelokt (advertenties in de zaterdagkrant - internetsites) beloven wel degelijk gouden bergen en bomen die tot in de hemel groeien, hoor! En dat gebeurt ook op die 'voorlichtingsavonden'!

Daarom zijn er ook wel degelijk slachtoffers. Dat zijn de mensen die daarin geloofden en die later merkten dat het niet zo rooskleurig was als hen in oorsprong was voorgespiegeld. Bij sommige bedrijven moet je een flinke entree betalen. Mensen die hun baan opgezegd hebben wanneer de MLM-busines ineens niet meer zo goed loopt, iets wat je met een béétje verstand kunt zien aankomen bij de bedrijven die nu de telefoontikken zowat gratis weggeven, in de (valse) hoop dat de telefoonklanten later ook stroom en gas zullen gaan afnemen.

Verder geloof ik jou niet wanneer het erom gaat dat er een strenge selectieprocedure is voor de downline. Misschien dat één of enkele MLM-ers kritisch is/zijn, maar de meesten zien alleen maar GELD in iedereen die erin wil trappen. Dat is ook de reden dat de zaterdagkranten vol staan van de advertenties!

Gesloten