sake1987 schreef: ↑26 okt 2020 19:10
Dat ouderen geen verstand van computers hebben en digibeten zijn?
Toevallig woont er in het huis waar ik werk een mevrouw van 99 die anderen helpt met computer en tv problemen, ze installeert lost problemen op.
Ook 2 heren 1 van 92 en 1van 95, die hun bankzaken online doen en bij AH online hun boodschappen bestellen.
Er zijn inderdaad gelukkig genoeg senioren die tijdens opkomst van dit hele internetgedoe, hun kennis wel hebben bijgehouden. Als ik kijk naar onze ouderparen, allemaal 70+, hebben we wel een aardige doorsnede volgens mij. De ene vader is helemaal digitaal, al sinds hij in zijn bedrijf een DEC Alpha mainframe liet installeren met zo'n coax-netwerk, en naast de programmeurs ging zitten om te kijken wat die allemaal deed. Die belt tegenwoordig met vragen als hoe kan ik mijn outlook kalender syncen over al mijn apparaten, en belt alleen mét video.
De andere vader kan op een goede dag zelfstandig pinnen, maar dat is het wel. In het eerste geval is de partner wel zo geïnteresseerd dat die lekker prutst op haar smarthone, en denkt aan een naaimachine met ingebouwde wifi, en in het andere geval regelt de vrouw alles wat digitaal is of moet, geholpen door de kinderen.
Allemaal horen en lezen ze dit soort verhalen, en zien ze de spotjes, maar de een slaat er gewoon meer op aan, als de ander. Het blijven (fantastische) mensen, met allemaal hun sterktes en zwaktes. En helaas zijn dit soort gehaaide oplichters zo leep, om dat laatste uit te buiten.