Pagina 4 van 4

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 14:18
door Nijogeth
bennie02 schreef:
13 nov 2020 13:58
zoals ik het lees heeft de verhuurder 500 euro ontvangen voor een niet genoten vakantie .dan kan hij zelf wel die paar euro energie betalen toch?
Maar hij is wel de hele tijd dat huisje kwijt geweest, omdat TS niet kwam opdagen.

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 14:24
door witte angora
Aan de andere kant heeft hij geen risico gelopen op gebroken servies en dergelijke. ;)

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 14:38
door Ik_weet_niet_alles
moederslink schreef:
12 nov 2020 22:36
ben.donatz schreef:
09 nov 2020 13:27
Wij zouden in de herfstvakantie een week naar Denemarken gaan. Zoals al jaren heb ik bij Novasol een mooie bungalow geboekt.
(...)
Ik heb contact opgenomen met het callcenter en aangegeven dat wij niet konden komen.
Afgelopen week kreeg ik een nota voor afgenomen stroom en een foutcorrectie van de waterstand.
Weer gebeld, eerst met Novasol Denemarken. De agent gaf aan dat ik wel stroom had afgenomen. Ik heb aangegeven dat ik er niet ben geweest. Dan moest ik maar met Novasol Nederland bellen. Dit gedaan en daar werd aangegeven dat ik schriftelijk had moeten annuleren.
De eigenaar had gedacht dat wij wel zouden komen ( hoe dom ben je) en had de elektrische verwarming aangedaan.
Zo te lezen bent u al langer " klant" van Novasol, dan weet u toch dat alleen een schriftelijke annulering telt?
Maar u heeft slechts gebeld met het callcenter , dan met Denemarken en dan weer met Nederland en dit is niet gecommuniceerd met Denemarken.
De eigenaar had gedacht dat u wel zou komen, er was immers geen schriftelijke annulering doorgekomen???

U had er zich 100 % van moeten vergewissen dat de annulering op de juiste plek zou komen en dus schriftelijk moeten annuleren.
Er is dus in hun optiek geen sprake van een annulering geweest dus is de verwarming aangezet.
Ik neem aan dat u van hen deze service dan wel kent, toch? Of dat er mogelijk van te voren door u is gevraagd om de kachel alvast lekker aan te doen, zeker in de herfst. Of het hoort gewoon bij hun service , hetgeen een prettig iets is om in een verwarmd huisje aan te komen.
Als zij niet beter weten dat u komt , valt hun n.m.m niets te verwijten .
TS heeft helemaal niet gevraagd om de verwarming aan te zetten.
Ik zal het sterker maken. Stel dat verhuurder heeft vernomen dat huurder niet komt. Dan maar gauw wat hennepplanten neerzetten en flink wat energie gaan verbruiken. Dan vindt u het normaal dat de huurder de rekening betaald omdat de verhuurder de woning alvast heeft voorverwarmd?

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 15:51
door moederslink
Dit gaat natuurlijk niet op en zal ook nooit gebeuren.

Verhuurder heeft nl niet vernomen dat huurder niet komt.
En om daar snel wat hennepplanten neer te zetten :roll: .
De week erna wordt het huisje zeer waarschijnlijk toch ook weer verhuurd.

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 16:13
door Moneyman
moederslink schreef:
13 nov 2020 15:51
Verhuurder heeft nl niet vernomen dat huurder niet komt.
Nou... TS heeft het natuurlijk wél doorgegeven - zij het niet op de juiste manier. Maar de (tussenpersoon van) de verhuurder heeft het dus wel degelijk vernomen.

Ik vind het overigens vreemd dat er klaarblijkelijk door het callcenter niet vooraf (ten tijde van de mondelinge annulering) is aangegeven wat de formaliteiten rondom de annulering zijn, maar dat TS dat pas achteraf te horen kreeg.

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 16:26
door moederslink
ik ga ervan uit dat TS weet hoe hij correct moet annuleren, hij is tenslotte al jaren ' klant ' .
Zo.n callcenter bellen is in mijn ogen dan ook zinloos.
Desalniettemin had het callcenter hem er best nog eens extra op kunnen attenderen.

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 16:45
door Moneyman
moederslink schreef:
13 nov 2020 16:26
ik ga ervan uit dat TS weet hoe hij correct moet annuleren, hij is tenslotte al jaren ' klant ' .
Dat is een aanname. Hij zal wellicht nooit eerder hebben hoeven annuleren.

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 16:49
door moederslink
ja klopt, ik neem idd aan dat hij de spelregels van Novasol wel kent.
Hij heeft vaker gehuurd en overeenkomsten getekend denk ik dan, maar nooit eerder heeft moeten annuleren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet altijd alles doorspit, tenzij ik er vóór sta en dan pas verdiep ik mij er écht in zoals zovelen :D .

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 20:06
door Lady1234
Hoeveel kost dat pufje gas?

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 20:36
door witte angora
80 cent. Hooguit 1,20 euro.

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 21:35
door Lady1234
witte angora schreef:
13 nov 2020 20:36
80 cent. Hooguit 1,20 euro.
Dan maar naar de rechter. 😀

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 21:40
door KR1275
Is er echt een nota verzonden voor de verwarming, of is er een nota verzonden voor de kosten, waaronder de verwarming begrepen is? Ik vermoed het laatste.

We zullen het nooit weten. Zoals zo vaak is de TS nooit weer terug gekeerd.

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 21:42
door witte angora
Lady1234 schreef:
13 nov 2020 21:35
witte angora schreef:
13 nov 2020 20:36
80 cent. Hooguit 1,20 euro.
Dan maar naar de rechter. 😀
Exact. Het gaat om het principe.

De TS heeft al aangegeven niet te gaan betalen; nu is dus Novasol aan zet. Best kans dat die zelf al iets hebben van: 'laat maar'.

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 21:49
door 16again
moederslink schreef:
13 nov 2020 16:26
ik ga ervan uit dat TS weet hoe hij correct moet annuleren, hij is tenslotte al jaren ' klant ' .
Volgens de openingspost was de termijn waarin geannuleerd kon worden eerst verstreken, en daarna ging het land op slot door Corona.

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 22:24
door moederslink
ben.donatz schreef:
09 nov 2020 13:27
De regels zijn dat je uiterlijk 42 dagen voor je aankomst moet annuleren en dan krijg je geld terug.
Oh dus u wist wél iets van de regels ivm annuleren?!
schreef:Ik heb contact opgenomen met het callcenter en aangegeven dat wij niet konden komen.
Waarom met het callcenter gebeld? En niet vlg de regels dan schriftelijk geannuleerd?
schreef:Afgelopen week kreeg ik een nota voor afgenomen stroom en een foutcorrectie van de waterstand
Dus niet voor de verwarming !?
schreef:De eigenaar had gedacht dat wij wel zouden komen ( hoe dom ben je) en had de elektrische verwarming aangedaan.
Maar daar heeft u dus géén nota voor gekregen!

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 22:27
door 16again
moederslink schreef:
13 nov 2020 22:24
schreef:Afgelopen week kreeg ik een nota voor afgenomen stroom en een foutcorrectie van de waterstand
Dus niet voor de verwarming !?
schreef:De eigenaar had gedacht dat wij wel zouden komen ( hoe dom ben je) en had de elektrische verwarming aangedaan.
Maar daar heeft u dus géén nota voor gekregen!
Prima om openingspost terug te lezen. Maar de rekening was voor de stroom voor oa de elektrische verwarming

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Geplaatst: 13 nov 2020 22:48
door moederslink
O ja, je hebt gelijk 😊 niet goed gelezen dus .