LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rapportage op Fok! over MLM.

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Rapportage op Fok! over MLM.

Ongelezen bericht door Gast »

keesjan gebruikt de mes verkeerd 8)

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Het mes. Ga nou eens intergreren. :evil:

Gast

hoef ik niet. ik woon niet in nederland. ivm.
overigens een vrij land. dat bepaal ik zelf.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Dat er een "reëel" product is maakt MLM niet minder een vorm van oplichterij dan wat men een pyramidespel noemt. Bij MLM blijf je hooguit met wat meer concrete rotzooi op zolder zitten dan bij een pyramidespel.
Dat ben ik toch niet met je eens, Keesjan. Ten eerste al niet omdat bijvoorbeeld Euphony geen fysieke producten heeft die je op zolder kunt zetten, maar een dienst. Ik heb zelf (uiteraard) geen Euphony-abonnement dus ik kan verder geen uitspraken doen over de kwaliteit van de dienstverlening aldaar. Gezien diverse onderzoeken e.d. zal daar hoogstwaarschijnlijk niets mis mee zijn.

Ook de Amway producten zijn geen troep. Ik ken diverse mensen in mijn directe omgeving die weg zijn van bijvoorbeeld LOC (of hoe heet het, het schoonmaakmiddel in ieder geval) en de shampoo van Amway. Of dat de relatief hoge prijs waard is, is een andere discussie. Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Volgens mij is MLM wel het stadium van groot inkopen en zolders vol spullen ontgroeit. Dat is uiteraard een goede ontwikkeling want het maakt het allemaal minder ernstig. Maar los van deze "positieve" ontwikkelingen heb ik toch wat tegen MLM. Niet om de producten, want die zijn in veel gevallen gewoon goed, maar om het concept en haar uitwerkingen zelf.
Jij bent zoiemand die zo dom is geweest om je groot in te kopen. Dat zie je duidelijk aan je kwaaie schrijfwijzen
Gast, jij bent gewoon niet goed wijs volgens mij, als je zulke conclusies trekt op basis van wat iemand schrijft.
Als jij zegt dat troep troep is, is het toch wel knap dat alle mlm bedrijven jaarlijks voor 100miljard aan troep verkopen.De consument van vandaag komt geen troep,gefrustreerde kikker!
Dat hoeft ook niet per se, bij fysieke producten. Bij Amway bijvoorbeeld is het zeer gebruikelijk dat er geen externe klanten zijn, en dat de spullen alleen door de IBO's zelf gekocht worden.

Gast

, maar om het concept en haar uitwerkingen zelf.
wanneer je niet het verschil weet tussen wiskundige berekeningen en het praktijk kan ik me dat goed voorstellen.(mens eigenschap kun je niet wiskundig berekenen).

deze opmerkingen zie je vaak met allerlei zaken.

iemand met een "'zekerheids'" baan (amtenaar)en iemand anders in de handel.die zullen elkaar ook nooit begrijpen.

iemands anders geef je 1000 euro die maakt er 2000 euro van'
en de iemands heeft er niets van over gehouden. Rara hoe kan dat.

student26

Wat een heerlijk vaag bericht toch weer....
wanneer je niet het verschil weet tussen wiskundige berekeningen en het praktijk kan ik me dat goed voorstellen.(mens eigenschap kun je niet wiskundig berekenen).
Ik weet heus het verschil daartussen wel, maak je geen zorgen.

De rest van je bericht is echt niet te volgen.

Gast

dat is ook het verschil tussen iemand met praktijk en theorie.

je geeft iemand 1000 euro en komt terug en heeft er 2000 euro van gemaakt.
iemand anders geef je ook 1000 euro en die heeft er niets van overgehouden, Rara kan dat

student26

dat is ook het verschil tussen iemand met praktijk en theorie.
je geeft iemand 1000 euro en komt terug en heeft er 2000 euro van gemaakt. iemand anders geef je ook 1000 euro en die heeft er niets van overgehouden, Rara kan dat
Dat kan allerlei oorzaken hebben, en misschien is dat ook wel waar je op aanstuurt. Het leuke is echter dat als je het wat groter bekijkt (lees: met meer mensen, dus een betere steekproef), je vrij goede voorspellingen kunt doen over hoe het komt. Bijna alles in de natuur voldoet namelijk aan bepaalde kansencurve's, zelfs de menselijke natuur.

Gast

ik weet in het praktijk dat iemand succesvol met mlm bezig echt veel meer DOET en die niet succecvolle heel wat minder doet wat die ZEGT!
laatstaan op welke manier! want dat is meestal ook anders.

daarom die 1000 euro.

student26

Zie ook andere thread, er zijn meer zaken die daar invloed op hebben. Als het concept zo in elkaar zit dat jij in een minder gunstige positie zit dan een ander, dan kun je nog zo hard werken maar dan nog hoef je niet per definitie succesvol te zijn.

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Laat staan wat???
En wat is er meestal anders

***** man, bedenk nou eerst wat je wilt zeggen en schrijf het dan woord voor woord op. Hier kan toch niemand iets van maken!

Slim

Laat staan wat???
En wat is er meestal anders?

Heer aan het Kruis man, bedenk nou eens eerst wat je wilt zeggen en schrijf het dan woord voor woord op! Niemand kan dit toch begrijpen?

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Volgens mij is MLM wel het stadium van groot inkopen en zolders vol spullen ontgroeit.
Toch is het principe nog steeds hetzelfde. Investeren voor "rotzooi". Concreet, abstract of in pakket vorm maakt voor mij niks uit. Geld geven en niks hebben (of iets hebben waar je niks mee kan) komt naar mijn idee op hetzelfde neer.

Gast

Geplaatst op 11 Aug 2004 23:16 door Keesjan

--------------------------------------------------------------------------------

Toch is het principe nog steeds hetzelfde. Investeren voor "rotzooi". Concreet, abstract of in pakket vorm maakt voor mij niks uit. Geld geven en niks hebben (of iets hebben waar je niks mee kan) komt naar mijn idee op hetzelfde neer

Wat een domme onzin! MLM produkten zijn echt wel verkoopbaar, maar met die denkwijze van jou, kun je zelfs niet eens een nieuwe Mercedes voor 100euro verkopen!Nu ben ik toch wel benieuwt WAT voor spullen jij hebt gekocht die 'niks'zijn. En als je nooit iets hebt gekocht, hou dan je mond over produkten die je zelf nog nooit hebt gebruikt. Ik lust geen spruitjes, omdat ik ze een keer gegeten heb. Ervaring noemen ze dat. Je hebt het altijd over ondebouwen, maar onderbouw dit gezemel nou eens.

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Wat een domme onzin! MLM produkten zijn echt wel verkoopbaar, maar met die denkwijze van jou, kun je zelfs niet eens een nieuwe Mercedes voor 100euro verkopen!Nu ben ik toch wel benieuwt WAT voor spullen jij hebt gekocht die 'niks'zijn. En als je nooit iets hebt gekocht, hou dan je mond over produkten die je zelf nog nooit hebt gebruikt. Ik lust geen spruitjes, omdat ik ze een keer gegeten heb. Ervaring noemen ze dat. Je hebt het altijd over ondebouwen, maar onderbouw dit gezemel nou eens.
Ja, ik heb in het verleden weleens tupperware gekocht. Niets mis mee prima produkt, alleen is het 10x zo duur als vergelijkbare produkten (en kwaliteit) in de winkel. Daarnaast heb ik in de winkel nog keus uit verschillende merken én prijzen.

Gast

Nu kun je op je vingers uitrekenen dat er MLM-ers verschijnen die zullen zeggen dat Tupperware geen MLM is en dat je een "domme tiepmiep" bent ;)

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Nu kun je op je vingers uitrekenen dat er MLM-ers verschijnen die zullen zeggen dat Tupperware geen MLM is en dat je een "domme tiepmiep" bent
OK, bedankt voor de tip. Ik zal ze voor zijn!

De schoonmaakartikelen van Amway zijn prima, niets mis mee. Alleen haal ik in de supermarkt schoonmaakprodukten van vergelijkbare kwaliteit voor een fractie van de prijs, én ik heb keuze tussen verschillende vergelijkbare kwaliteiten en prijzen.

Gast

kwaliteit) in de winkel. Daarnaast heb ik in de winkel nog keus uit verschillende merken én prijzen.
Ga je daar toch heen! Enne, tien x zo duur? Zie hier HET bewijs dat je niet kunt rekenen. Als ik bij de Blokker een plastic bakje koopt voor 15euro, kan ik hem over 2jaar weggooien. Dus zo'n bakje kost mij 7.50euro p/j.
Koop ik bij Tupperware een tijdloos bakje voor 50euro doe ik er met gemak 20jaar mee.Lekker handig en kwaliteit! Kost het mij 2.50euro p/j.M.a.w., ik bespaar 5euro p/j.
Nou, kom maar op met je standaard smoesjes...........Want een ander gelijk geven zal je wel nooit doen.Zelfs niet als ik zeg dat een olifant grijs is.Zal jij wel gaan beweren dat het toch echt wel wit is. :shock:

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zie hier HET bewijs
Het bewijs? Hmm.
De bakjes van de Johma salade gebruik ik al 15 jaar en die waren gratis.
Ik ben nog lang niet overtuigd.

Slim

ivm.
???
Hmmm.....in verband met. Maar wat met wat?
Eens een middagje over nadenken.[/b]

Gesloten