@waarnemerGert.KNee natuurlijk is dat niet teveel gevraagd...het is simpelweg een uiting van beschaving, maar dat is -eerlijk is eerlijk- een uiting die je op dit forum maar zelden aantreft. EWr wordt hier een hoop onzinnigs te berde gebracht. Appels worden met peren vergeleken, of nog erger, bij sommigen ontbreekt ook maar enige vorm van historisch besef. Ja, het onderwijs holt ook achteruit...jammer, maar helaas!
Weet je wat ik zeer bepalend vind voor een goede basis, dit om met je medemens om te gaan, (hiermee ben ik de afgelopen week weer geconfronteerd), dit is denken "ook ik heb het eeuwig leven niet".
We leven op deze aarbol gemiddeld 75-80 jaar.
Velen van ons verdienen in die periode voldoende geld om het hoofd boven water te kunnen houden, maar 'helaas' sommigen ook niet.
Wanneer de economie en de omstandigheden dit toe laten, vind ik het géén probleem, dat de één 'iets' meer heeft dan een ander!.
Maar je hebt soms van die periodes, waarin blijkt dat er grote groepen mensen zijn die in probelemen komen en dat "kan niet".
In die gevallen, moet men als medemens, zonder tegenspraak met gevoel handelen en alles doen om deze groepen te 'willen' steunen.
Trouwens, wat moeten wij toch met al dat geld, dit wanneer onze 'teentjes' naar boven gaan wijzen? (lekker meenemen?)