Ik krijg hetzelfde gevoel als bij bol.com. Moet me steeds verdedigen. Toestel komt door de brievenbus. 2 dagen later doet zoon Sim erin, maar ziet dat er al Sim in zit. Maar gaat wel verder. Dat ontken ik ook nergens, en is dom, daarna ziet hij de beschadiging. 2 dagen later, dus op zondag al contact met bol.com gelegd dmv contactformulier, maandag contact met partner, en daarna bijna dagelijks met bol.com, en met partner. Ik vermeld ook op dit forum dat ik twijfelde, nieuw of gereviseerd, omdat we ook naar gereviseerd hebben gekeken. Het verschil tussen nieuw en gereviseerd was niet erg groot. Dus besloten we een nieuw toestel te kopen.
Mail verkoper 08-03-2021. Dat er in uw toestel een simkaart in zat en dat er schade aan de toestel zou zitten zou niet moeten kunnen omdat wij deze toestellen als 100% nieuw aanbieden.
Zou u mij s.v.p. de IMEI nummer die op het doos staat of in de toestel via bel menu *#06# te toetsen.
Mevrouw wij sturen al heel lang deze toestellen en die zijn nieuw of in uw geval horen nieuw te zijn.
Het spijt ons heel erg, aan de hand van de imei nummer kan ik u meer vertellen, en kijken we voor een passend oplossing.
09-03-2021: Wij hebben uw IMEI van uw nieuw gekochte Apple iPhone 11 gecheckt op
https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/.
Zoals in de bijlage te vinden staat er dat de toestel op 05-03-2021 geactiveerd is,dat betekend dat de toestel voor het eerst geactiveerd is op de datum dat u de toestel ontvangen heeft. Aan de hand daarvan weten we zeker dat de toestel ongebruikt is en 100% nieuw is.
Uw Apple garantie is tot 05-03-2022.
Ook kunt u zelf checken via
https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/ dat de toestel 100% nieuw is.
11-03-2021: wij hopen dat u begrip kunt opbrengen voor ons.
Een gebruikt toestel,of een toestel waar eerder een simkaart in heeft gezeten en die aan is geweest/geaqctiveerd is/waarmee gebeld is of wat dan ook is bij apple te zien en bij garantie check ook te controleren.U kunt dit zelf ook heel makkelijk zelf checken met de imei nummer van uw toestel op
https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/.
Aan de hand hiervan,is bij controle van de imei van uw toestel te zien dat uw toestel op 5 maart,dus nadat u deze via bol.com bij ons besteld heeft geactiveerd is.
Dit is de bewijs en garantie van apple,dus niet zozeer van ons maar apple,dat de toestel die u in uw bezit heeft nooit geactiveerd/dan wel ooit gebruikt is geweest.
Uit deze mails blijkt toch dat het toestel “ als “ nieuw is. Bol.com kan de mails van deze meneer ook lezen.
Maar als er dan een toestel met Sim en beschadiging binnen komt, dan twijfel je toch.
De beschadiging zit links in het midden aan de voorkant. Is al beoordeeld door een expert van Apple.
Ik weet door dit forum dat ik in mijn recht sta. En dat ik soms niet duidelijk ben, maar ben er al vanaf 5 maart mee bezig. Bijna moe en uitgestreden.
Vandaag met Apple gebeld over model A2111. De iPhone die wij hebben komt uit Amerika. Apple zelf verkoopt altijd Europese modellen. Dat wil niet zeggen dat er iets met dit toestel is, anders krijg ik hier weer reacties op.
Deze week maar even wachten wat bol.com gaat zeggen, en hoevaak ik er zelf achteraan moet om antwoord te krijgen.
Tot zover bedankt iedereen die positief wil meedenken.