LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Zie het teveel en te vet eten als een soort verslaving (ja er zijn uitzonderingen maar even als stelling).
En verslaafden komen altijd wel aan hun 'drugs'. Verbieden van deze 'drugs' heeft tot nu toe niet voor minder verslaafden gezorgd.
Kortom een zinloze actie van de overheden. Als je iemand minder of gezonder wil laten eten dan is is daar een verandering van je mindset voor nodig. Een verbod help echt niet.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien ken je het programma wel van dr. Now. Mensen die ongelooflijk dik zijn moeten afvallen om een maagverkleining te krijgen. Dan praat je gauw over 12-13 kilo per maand. Sommigen lukt het; anderen niet, en dan zegt dr Now steevast: 'je wil niet'. En steevast tranen: 'jawel, ik wil wel afvallen maar ik snap niet dat het niet lukt'.

Het is inderdaad de mindset. Eerst moeten mensen er achter komen waarom ze teveel en ongezond eten. Daar is bijna altijd een onderliggende reden voor. Weet je dat, dan komt de volgende stap: vraag jezelf af of je echt anders, gezonder wil gaan leven. Zo niet, dan wil je wel de resultaten zien, maar je wil er geen moeite voor doen. En dan wil je het niet. En dan lukt het ook niet.

Zo simpel is het.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Twaalf of dertien kilo per maand afvallen? Dat is zeer ongezond.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door witte angora »

Daarom moet de eerste vraag zijn als je gaat afvallen: wil ik een ander, gezonder, leefpatroon opbouwen, of vind ik het wel best zo? In het laatste geval heeft het geen enkel nut er tijd, moeite en geld in te investeren.

jonis
Berichten: 2833
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:
03 sep 2021 10:44
Twaalf of dertien kilo per maand afvallen? Dat is zeer ongezond.
Dat is wat die mensen van dat gewicht (richting 300kg) afvallen door gewoon eens een tijd lang consequent normale maaltijden met normaal aantal calorieën te eten en daarbij ook weer eens een stukje proberen te gaan lopen oid.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door kuklos »

snellie schreef:
03 sep 2021 10:47
Maar ik heb idd iemand gekend die een maagverkleining heeft gehad. Viel goed af, maar als je dan je oude leefpatroon weer oppakt rekt je maag weer gewoon uit en ze was dus met een paar jaar weer net zo dik als voor de operatie.
Dat is dus precies de reden dat Dr. Now van het programma "My 600 lb. Life" zegt dat je eerst moet laten zien dat je af wil en kan vallen en je leven omgoooit voordat zo'n maagband komt. Niet alleen omdat het anders geen nut heeft, maar omdat het zelfs schadelijk is en een tweede keer een maagband wellicht niet (goed) meer mogelijk is.
Een maagband is een hulpmiddel voor mensen die zelf al een aantal stappen hebben gezet. Geen oplossing voor mensen die verder niks willen doen.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door 16again »

Terugkomend op de topictitel: Dit moet wat mij betreft eerst landelijk beleid zijn, wat de gemeentes dan lokaal invullen

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gaat niet gebeuren. Er zijn zoveel dingen die slecht zijn voor de mens.
Alcohol, tabak, coffeeshops, wonen in IJmuiden, snelwegen..
Allemaal verbieden dan?

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
03 sep 2021 11:54
Terugkomend op de topictitel: Dit moet wat mij betreft eerst landelijk beleid zijn, wat de gemeentes dan lokaal invullen
Daar ben ik het wel mee eens. Van mij hoeft hier niet de ene na de andere horecazaak geopend te worden met vette happen.
En of iemand daar wel of niet naartoe gaat, heeft niks met de gemeente te maken, maar met je eigen gedrag en je voorbeeld naar je kinderen toe.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer, Als we nu eens beginnen met die laatste, die is ondertussen in de peilingen toch al flink aan het verliezen (niet zo erg als het CDA, maar toch). Wat IJmuiden en snelwegen je hebben aangedaan dat weet ik niet, maar als die mensen in IJmuiden daar lekker blijven, dan hebben we daar ook geen last van. De snelwegen moeten we inderdaad vervangen door een grote racebaan, geen regeltjes, eigen veiligheid verzorgen.

Wat er mis is met alcohol, tabak en coffeeshops, dat gaat me even de pet te boven. Er schijnen mensen blij van te worden, misschien is dat het probleem? We moeten natuurlijk niet hebben dat mensen plezier hebben in hun leven, serieus zijn is natuurlijk het belangrijkste.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo is dat. Vraag het maar aan de blije alcoholist en de blije kettingroker. Met of zonder obesitas.

villadorina
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2014 22:53

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door villadorina »

Van mij mogen alle fastfoodtenten dicht - weg
Broodjes zijn kledderig
Hamburgers zijn kledderig
Is niet voedzaam
Stilt kortstondig trek

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Speciaal voor diegene die mijn bericht gemeld heeft: Humor zou ook verboten moeten worden.

ZeerPrivé
Berichten: 6065
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
03 sep 2021 12:25
Speciaal voor diegene die mijn bericht gemeld heeft: Humor zou ook verboten moeten worden.
Bezopen om dit bericht te melden:
J. Deltoer schreef:
03 sep 2021 12:02
Gaat niet gebeuren. Er zijn zoveel dingen die slecht zijn voor de mens.
Alcohol, tabak, coffeeshops, wonen in IJmuiden, snelwegen, Sigrid Kaag...
Allemaal verbieden dan?

SIgrid Kaag bederft mijn eetlust, die als 1e graag verbieden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

J. Deltoer schreef:
03 sep 2021 12:25
Speciaal voor diegene die mijn bericht gemeld heeft: Humor zou ook verboten moeten worden.
Check je dan of je eigen berichten gemeld worden? Alleen wanneer je stout bent of gewoon altijd?

ZeerPrivé
Berichten: 6065
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Misschien kan de melder even aangeven waarom dat bericht verwijderd is? Off-topic kan de reden niet zijn, want het barst van de off-topic reacties en die zijn niet gemeld.

Dikkeikke
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2021 12:26

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Dikkeikke »

Er is hier maar 1 mogelijkheid voor drive-Inn definitief sluiten en meenemen verboden, dat scheelt bij onze rotonde en langs de weg ook heel veel zwerfafval op straat.

Alles wat nieuw moet worden geopend, mag open maar valt automatisch onder deze voorwaarden en kunnen later ook niet gewijzigd worden zelfs niet door de gerechtelijke macht bij aanvechten vervalt automatisch je vergunning en ook zijn ze aansprakelijk voor het eigen zwerfafval in een straal van 10 kilometer.


Er zal wat wetgeving aangepast moeten worden maar zeker het proberen waard.

ZeerPrivé
Berichten: 6065
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het bericht is (nog?) niet verwijderd omdat er nog niet door de redactie naar gekeken is.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Seinhuis schreef:
03 sep 2021 00:00
Misschien moet daarnaast ook een vettaks komen.
Laten we dat niet doen. Je kan overwicht heel goed bestrijden met vet. Het gaat bijna vanzelf. Je kan heel realistisch en consequent 1 kg per week afvallen met een keto dieet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ronald McDonald lacht in zijn vuistje, want dit draadje gaat helemaal off-topic.

Gesloten