LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijskenteken

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben zelf een VW busje en een combo. Die worden nu drie keer zo duur! Nu moeten we kijken naar een nieuw auto, want dit kunnen wij natuurlijk nooit meer betalen! En hoe raakt uiedereen zijn
busje (s) kwijt?? Die raken ze niet meer aan de srtaatstenen kwijt. De markt van "grijkenteken auto`s" gaat zo helemaal in storten. :x
Gr. een ontevreden bewoner van Nederland.

looser
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2004 20:16

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door looser »


Grijsrijder

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Grijsrijder »

30 oktober naar Den Haag !?

Ik heb een gekeken op de lijst wat voor grijsrijders naar Den Haag gaan. Meerendeel VW T4 en T5 rijders. Wat een luxe auto's! Dubbele cabines, 175 PK, Synchro (4 wiel aangedreven), getinte ruiten, bullbars, apart gespoten kleuren enz. enz.
Ik denk dat het protest averechts uit gaat pakken.
Als de minister dit ziet ! Terecht dat ze het dan willen gaan afschaffen. Heel jammer voor de eenvoudige (2 zits) grijsrijder zoals ik.

RAV4

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door RAV4 »

Denk dat de Minister loopt te kwijlen als hij dat ziet: "wat zal ik daar straks een BPM over vangen" 8)

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Als je bang bent dat het protest verkeerd gaat uitpakken omdat er alleen maar luxe-grijsrijders komen dan is het dus des te belangrijker dat je zelf ook gaat!! Laat zien dat niet alleen de luxe mensen van die regeling profiteren maar ook de kleine 2-zitsrijders. Hoe meer verschillende auto's er zijn hoe beter toch?

motorcoureur
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2004 16:36

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door motorcoureur »

waardeloos.

we moeten nog wat meer regeltjes opstellen.
Waarom gaan juist de grote bedrijven weg, omdat het hier stikt van de wetten en regeltjes.
Woningbouw = Energie-prestatie-norm whahahahahaha
Autobranche = waarom betalen wij meer voor auto's dan omringende landen ?
Vinkenslag = (geen woorden voor) Burgemeester Leers, ga zo door !!!

Laats las ik in de krant dat criminele uitgeprocideerde asielzoekers niet het land werden uitgezet. Ik word er gewoon doodmisselijk van.

Ergens heb ik toch ook wel weer bewondering voor die idioten in het kabinet, ze komen toch maar weer met iets waar ze op kunnen bezuinigen. Iedere keer maar weer. Wat is het volgende.
Wij moeten dus bezuinigen en werken voor onze centen, terwijl er zo veel mensen zijn die hiervan profiteren.
Daar moesten ze eens op inspringen en meer onderzoek en controle op uitvoeren !!! Daarop moesten ze bezuinigen
Criminele uitgeprocideerde asielzoekers, weg !
Vinkenslag, et zoals wij, dokken !!!
Het is toch simpel, ik werk voor mijn centen.
Waarom moet ik inleveren terwijl anderen die niet werken ervan profiteren.
Nederland zal "verrechtsen" en jammer dat Pim er niet meer is.
Mijn hoop is nu gevestigd op Dhr. Wilders.
Mijnheer Wilders, maak ze wakker daar in De Haag.

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom moet ik inleveren terwijl anderen die niet werken ervan profiteren.
Omdat Nederland een verzorgingsstaat heet te zijn; dus niet :ikke, ikke,ike en de rest kan stikken.
Op het moment dat jij door bijvoorbeeld een auto ongeluk - zelfs buiten je schuld - arbeidsongeschikt wordt zal je maar wat blij zijn dat het in Nederland zo werkt.

motorcoureur
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2004 16:36

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door motorcoureur »

Beste Gast,

je begrijpt mijn probleemstelling niet.
Ik vind het goed wat betreft onze verzorgingsstaat, super, maar zelfs daar heb ik momenteel mijn vraagtekens over.
Mijn vriendin werkt in de zorg. Je moest eens weten hoe ze daar op hun tenen moeten lopen. Jawel hoor, ook daar bezuinigingen.
Wat ga je volgens mij in de toekomst krijgen, dat alleen nog de echte ernstige zorgbehoevende mensen ( en dan denk ik aan demente bejaarden) in aanmerking komen voor zorg van het rijk en waar is onze verzorgingsstaat dan.
Er wordt vanalles weer uit het ziekenfonds geschrapt, ik weet niet wat dat over 5 jaar zal geven, wat wordt er nog meer geschrapt. Er komt toch ooit eens een moment dat je gewoonweg niet meer kunt bezuinigen.
je zegt zo fijn, stel dat ik een ongeluk krijg met mijn dieseltje, ja nu wordt dat nog allemaal mooi geregeld, maar wat als ze ooit eens op de AOW gaan bezuinigen ?
Weet je wat ik verschrikkelijk vind is dat er veel te veel geld over de balk wordt gesmeten. Neem nu de Betuwelijn, hoef ik toch niet meer over te vertellen.
En nu weer met dat grijs kenteken pakken ze weer de kleinere ondernemer aan. Oke, nu blijft het grijskenteke voor een ondernemer gehandhaafd, maar de particulier is nu weer het haasje.
Den Haag kijk toch eens naar die poste waar echt het geld wegvloeit.
En dan bedoel ik die eindeloze procedures voor Assielzoekers, belastingotduikig van Vinkenslag, verkeerde calculatie Betuwelijn, ach zo kan ik uren verder gaan.
Wat ze nu bezuinigen op de particuliere grijskentekenrijders (300 miljoe euro), dat hebben ze aan de Betuwelijn teveel betaald.

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

wordt tijd om te emigreren
denk maar dat ik naar Amerika ga
is de brandstof tenminste nog betaalbaar 8)

motorcoureur
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2004 16:36

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door motorcoureur »

Beste Gast,

je bent niet de enige die met die gedachte rondloopt.
Ik woon in Limburg en ik zie heel veel mensen naar België en Duitsland vertrekken, echt .
Jammer.
Als ik dan al kijk naar de huizenmarkt hier vlak over de grens, daar zijn de huizen nog betaalbaar.

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 09 Oct 2004 21:29 door Gast
wordt tijd om te emigreren
denk maar dat ik naar Amerika ga
is de brandstof tenminste nog betaalbaa
Ja als je gezondheid blijft en niet werkeloos wordt want dan kom je zo weer hier terug .
Je bent dan niet de eerste.
Daar bestaat trouwens geen grijskenteken of aller regels die door de overheid worden betaald.
Daartegen is de belastingdruk wel minder maar tegen welke prijs?


Geldverspilling in Nederland moet worden aangepakt maar dat heeft niks met dit te maken.
En dan heb ik het over wachtgeldregelingen bij politica enz.
Maar dat zullen ze nooit doen want daar hebben ze zelf last van.

Over het Grijskenteken:
Deze regeling was toch echt niet bedoeld voor particulieren .
Dat mensen die nu als een recht zien is wel erg vreemd.

RAV4

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door RAV4 »

Ja als je gezondheid blijft en niet werkeloos wordt want dan kom je zo weer hier terug .
Als het zorgstelsel hier helemaal wordt afgebroken wat hou je dan nog voor een verschil met de States waar je ook alles zelf moet regelen? (pensioen/ziektekostenverzekering etc.)

Over het Grijskenteken:
Deze regeling was toch echt niet bedoeld voor particulieren .
Dat mensen die nu als een recht zien is wel erg vreemd.


In de regelgeving is nooit expliciet voorbehoud gemaakt dat alleen commercieel gebruikte voertuigen een grijskenteken mogen voeren dus het is het recht van iedere Nederlandse burger om zo'n kenteken aan te vragen en van de voordelen gebruik te maken. Op basis van die wetenschap neem je de beslissing om zo'n voertuig aan te schaffen. Bij dat kenteken hoort een bepaald prijskaartje en door dat prijskaartje nu te wijzigen zonder er iets tegenover te stellen of een afbouwregeling in te stellen tast je degenen die voor zo'n constructie gekozen hebben behoorlijk aan in hun koopkracht.
Ik zou persoonlijk niet voor de geelkenteken versie van mijn voertuig gekozen hebben vanwege de maandlasten maar dit wordt mij nu door de overheid opgedrongen. Helaas is mijn voertuig door de ombouw 2 klassen hoger in de houderschapsbelasting terecht gekomen zodat ik op dat gebied ook nog eens een keer gepakt wordt.

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Vroeger waren er ook personenwagens op grijskentenen. Bijvoorbeeld de Peugeot 205. Achterbank eruit en ramen dicht was grijs. Ook dit is toen afgeschaft, maar ik meen me te herinneren dat de eigenaren die toen als grijs reden, na een rechtszaak, gewoon laag tarief mochten blijven betalen.

Het lijkt me dan toch ook redelijk dat het kabinet besluit de huidige rijders op laag tarief te laten totdat de auto van de hand wordt gedaan.

Kan de Stichting Belangen Grijskenteken geen rechtszaak beginen tegen het kabinet als het doorgevoerd wordt?

uli

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door uli »

Een eventuele oplossing voor particuliere grijsrijders?

Als de plannen van het kabinet doorgaan dat "particulier grijs" wordt afgeschaft, maar dat "zakelijk grijs" blijft bestaan, dan laat ik mijn "grijze autootje" overschrijven op naam van een goede bekende die een eigen bedrijf heeft.

Als hier onderling goede afspraken over worden gemaakt, moet dit toch geen probleem zijn om toch nog op een leuke manier met je grijze kenteken te kunnen blijven rijden?

Is er iemand die hier onoverkomenlijke bezwaren of onvoorziene omstandigheden in ziet? Zo ja dan zou ik dat graag lezen.

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Och, als het allemaal echt doorgaat worden er wel weer creatieve oplossingen bedacht. De mazen in de wet zijn zo weer gevonden.

Gast

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Maar wilde plannen ook; zie de verhalen over het verbieden van de "PC-Hooft tractoren". Men wil ook alles aan regeltjes binden tegenwoordig. Heb verder niks tegen Opel maar straks rijden we allemaal in 1 eenheidsworst goedgekeurd door de Nederlandse overheid. :twisted:

j&p

Re: Grijskenteken

Ongelezen bericht door j&p »

Ik lees hier veel ongenuanceerde uitspraken.
1 we zouden iets doen wat niet mag, als particulier op grijsrijden.
* er staat nergens dat grijs voorbehouden is aan ondernemers. de eisen worden gesteld aan het voertuig niet aan de eigenaar.

2 er zou ongelijkheid zijn
* iedere burger heeft het recht een grijskenteken voertuig aanteschaffen.
verwijt ons niet dat u dat niet heeft gedaan. wij hebben niet te weinig betaalt maar u te veel.

3 we zouden rijden als gekken
* ik kan u zeggen dat vele particulier grijs rijders zeer zuinig zijn op hun duur betaalde bus. persoonlijk denk ik dat je, het rijden als gekke, moet zoeken bij die gene die een busje van de baas rijden. Hun maakt het niet veel uit wat er gebeurd met die bus.

4 we zouden voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en de belasting oplichten.
* Ik denk dat er geen nederlander te vinden is die bij zijn belasting aangifte denkt, laat ik dat regeltje maar niet gebruiken want er zullen mensen zijn die dat niet weten, en dat zou niet eerlijk zijn ik wel maar zei niet. Dus wij doen niks anders dan alle burgers doen, gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn.

en als laatse hoop ik dat als u het onderstaande leest u wellicht gebrijpt wat er bij ons speelt.

Tot mijn spijt lees ik en hoor ik veel reacties, van mensen die niet op grijs rijden, dat het goed is dat grijs word afgeschaft.
ik wil daar een paar opmerkingen bij maken.
Los van het feit of deze auto's wel of niet zo luxe zijn als een geelkenteken auto, gaan deze mensen voorbij aan het feit dat deze auto's zijn aangeschaft volgens de wettelijke regelgeving. er word niks illegaals gedaan , geen fraude of misbruik.

Stel nu u koopt volgens, deze zelfde regels, een bromfiets en je moet hier geld voor lenen. Dan besluit de regering om bromfiesten te gaan belasten met wegenbelasting. door deze maatregel worden de maandlasten van de bromfiets ongeveer 560% meer.
Vele zullen dit dan niet meer kunnen betalen, de brommer verkopen is geen optie want niemand wilt hem kopen omdat het gebruik te duur is.Je zit dan met een bromfiets die je niet kan betalen, maar ook niet kwijt kan, en je lening loopt door. de bromfiets handelaar ziet zijn voorraad opeens veel minder waard worden, en hij zal mensen moeten ontslaan omdat hijn niks meer verkoopt. De groothandel zal minder verkopen en er zal ook bij hem minder werkzijn.waardoor ook hier ontslagen zullen vallen. De producenten van helmen zien hun omzet dalen en hun vooraad is veel minder waard.enz enz.
als dit het plan van Het kabinet zou zijn geweest dan stond heel nederland op zijn kop. Nou laat ik u dit zeggen, dit is wat er op het moment gebeurd in de wereld van de grijskenteken eigenaren en handelaren.

Dus wil je hier wat aan doen kom dan op 30 okrober naar Den Haag
voor info zie http://kmeerkerk.onsadres.nl/ www.weetjewel.nl

Naar boven

Gesloten